Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 186 ... 237 238
kelderfan

Dat lees ik ook en ik ben daar blij mee. Hij heeft wel de rit achterin het peloton gereden,
Maar kijken morgen, dat wordt nog een leuke clash voor koning Roglic en kanjer Vingegaard.
Ook Van Empel kan nog omhoog kijken met twee bergritten in de Tour de L'Avenir.

Jopie

Vandaag wellicht een kans om Kuss of Kelderman (Kelderman meest logisch denk ik) mee te sturen in de vlucht en Quickstep wat onder druk te zetten. Moeilijk te controleren etappe en blijkbaar wat mannen ziek bij het team van Evenepoel.

Nijmos

Ik zou voor Kelderman gaan. Die zal UAE niet snel aanleiding geven QS te gaan helpen. Kuss nu al in de vlucht is een risico dat hij te veel energie spendeert en juist meteen uit het klassement valt. Een aanval met Kuss zou ik achter de hand houden. Dat kun je ook nog aan de voet van de slotklim proberen. Wie gaat hem dan halen? Cattaneo of Hirt gaat dat niet lukken.

Dr.Watt

Als ik van Jumbo was zou ik gewoon proberen de schade te beperken tot na de TT.
Vandaag is geen rit waar je de Vuelta kan winnen. Stel dat je wel de rit hard maakt en de verhoudingen van maandag zich zouden doortrekken. Dan kan het allemaal als een boemerang in je gezicht terug keren.

Nu rustig blijven en een goed plan maken voor die loodzware tweedaagse door Frankrijk. Daar kunnen ze QS en REV echt kraken. Of niet.
Maar dat lijkt me wel het ideale plan.

Edit:

En als ik van QS was, zou ik vandaag de bal in het kamp van JV leggen. Zij zijn het monsterteam met de grote favorieten. Als er vandaag een gevaarlijke kopgroep zou wegrijden is dat even goed het probleem van Jumbo als dat van Evenepoel of UAE. Geen enkele reden om de ploeg op te roken dus.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Spreek je jezelf niet tegen Dr. Watt? Jumbo moet zich rustig houden en het aan Evenepoel laten, maar de kopgroep is even goed het probleem van Jumbo als van REV. Als Jumbo het rustig aan wil doen en aan Evenepoel wil laten, zou het dus mooi uitkomen als iemand als Kelderman mee zou kunnen zitten. Dan is het niet aan TJV maar moet Evenepoel wel zijn ploeg oproken.

Dr.Watt

Ik spreek me niet tegen want mijn ene ingebeelde uitspraak komt uit het Jumbo kamp en de andere uit QS. Die hebben idd compleet tegenovergestelde doelen. :)

Nijmos

Je hebt gelijk. Een vraag dan: is het gezien de doelen van QS voor TJV niet verstandiger de gedeelde verantwoordelijkheid voor te zijn door te anticiperen op een gevaarlijke kopgroep? En dan dus misschien zelf het gevaar in die kopgroep te vormen.

Dr.Watt

Dat is in theorie het ideale plan. Maar er is ook nog UAE en INEOS die dat mss niet gaan toelaten.

kelderfan

Als je iemand vooruit wil sturen, dan is Kelderman geen optie, want die is nog in herstelmodus. Ik denk dan zelf aan Valter, die ook nog dichtbij staat.

Dr.Watt

Kelderman weeral gevallen en pas laat komen aansluiten bij het peloton. Die wordt het vandaag niet.

AWestie

Vingegaard had maagproblemen https://sport.tv2.dk/live/cykling/2023-08-31-vuelta-a-espana-6-etape?entry=f303bdbc-1b04-4700-9a79-56292a5b6dca

Laatst gewijzigd
kelderfan

Shit @Dr.Watt
Dat wordt billenknijpen voor mij dan.
Ja Remco zit in 't 2e. peloton.

goldone123

als vingegaard zich al kut voelde toen evendepoel won was het best nog knap.

Jopie

Goed dat ze vandaag nog even het forum gecheckt hebben bij Jumbo. De perfecte dag zo lijkt me.

kelderfan

Wauw die Sepp Kuss is de man en Roglic zorgt voor de kleine ineenstorting van Remco Evenepool.
Chapeau Sepp Kuss en Primoz Roglic

AWestie

Evenepoel stortte niet in, de Jumbomannen waren gewoon sneller. Mas reed een dommere klim. Heel benieuwd naar Remco’s verhaal.

Arnhemmer

Geweldige prestatie van JV, stel je voor als zelfs Kelderman niet was gevallen....... . Weet allemaal als als is, maar dan had je een 2de Kuss bewijzen van spreken om dit zo uit te spelen of zelfs Kelderman nog mee sturen. Poeh dan, moet niet eens aan denken, ook al zou je dan haast als peleton gek zijn niet gewoon anti JV te winnen dus ergens misschien ook maar een geluk bij een ongeluk zo te zetten. Zou zeggen dit weekend nog wat proberen uit te halen dat je weinig mannen nog in de gaten hoeft te houden in het laatste 2/3 deel van de etappe als andere teams deze tactiek gaan handhaven. Ook al UAE denk 2de kopman te zwak dit te kunnen nadoen er veel schrik is vanuit JV, Ineos vind ik beetje zelfde geval, Bahrein heeft nu weer aantal renners voor in klassement dit denk enigste team is dat zulk soort gevaar kan vormen.

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

Zit overigens te kijken, denken jullie een kans kan zijn je dit nogmaals kan proberen en dan zelfs met een Roglic of Vingegaard? Zit even te denken welke ploegen dan weer in de achtervolging gaan. FDJ zou dan misschien gaan helpen in plaats van Ineos dus misschien pas doen als Martinez weer wat is weggezakt in klassement. Ineos is denk ik nu juist perfecte bondgenoot dit nog eens op poten te zetten, met de kopmannen nu weer wat weg weggezakt in klassement om zo wat omhoog te komen. En denk je liever met een Ganna en castrieovego (weet even niet hoe je spelt) mee hebt te helpen in kopgroep dan de renners van FDJ van vandaag

Dr.Watt

Wat een berenwerk van het voltallig JV team. Tactiek wordt makkellijker natuurlijk als je alleen maar Ferraris in je team hebt.
Een instorting zou ik het niet noemen, gaat over 31sec en REV staat toch nog net voor in GC. (Al betekent dat niet veel natuurlijk na dit verloop gezien te hebben)

De stand is 1-1 in mijn opinie, op naar de volgende ronde.
Hopelijk geen ziekte bij Evenepoel.

kelderfan

Killer bees steken stevig kopt In de leiderstrui en ik denk zeker dat de JV-mannen het nog eens gaan doen.
Rit 13 Tourmalet zal wel met rood zijn omcirkeld. Ook de tijdrit wordt leuk; alhoewel de tijdrit te vlak is om echt 't verschil te maken.
Ja @Dr.Watt
Het is nog niet gedaan, maar de sloophamer heeft wel zijn werk gedaan. Dus nu 1-1, maar de kansen van de killer-bees nemen alleen maar toe.
Sepp Kuss kan nu als breekijzer worden ingezet.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het zou me niet verbazen als Kuss (ondanks wat hij na afloop zei) best de situatie in het algemeen klassement wist en bewust een beetje inhield om niet het rood te pakken.

kelderfan

Oh, ja Van Empel en ook Rosita Reijnhout doen 't goed in de Tour de L'Avenir. Morgen noch zware rit met de Cornet de Roselend bijna 2.000 m.

T80JZ

Superdag. Geweldig dat Kuss weer een bergetappe in een grote ronde heeft gewonnen. Daar was het wel weer tijd voor. Roglic, herstel val, en Vingegaard, herstel maagproblemen, sterk genoeg om de andere favorieten op achterstand te rijden. Al kwam Ayuso heel sterk terug en was het verschil met anderen niet enorm groot. Maar het is heel bemoedigend en zonder pech moet het heel raar gaan lopen wil een van de twee deze Vuelta niet winnen.

Arnhemmer

'@T80JZ, 1 van deze 3😉. Nee geef toe zie Kuss zo in een vlakke tijdrit weer 3 minuten verliezen op de betere klassement tijdrijders. Maar nog eens zo'n truc en zie Kuss nog maar eens op 3 minuten te rijden. Geef toe hij stond op de tour na die val ook al veel verder dan 3 minuten, maar toch vind voor een renner die toch wel tot de top 5 beste klimmers in het peleton word gerekend door kenners toch veel klinken 3 minuten voorsprong🙈. En vergeet niet de opmerking van Roglic, als Kuss de Vuelta wint voor onze ploeg is het ook goed...... kan een leuke uitspraak zijn maar bij deze ploeg lijkt alles berekenend ik niet uitsluit dat ze ook het plan hebben met misschien nog eens zo'n move ook het als een serieuze mogelijkheid achtten met Kuss de Vuelta te winnen. En laten we eerlijk zijn, wat is nog mooier dan een unieke prestatie leveren door alle grote rondes in een jaar te winnen...... met 3 verschillende renners!!!

Cycling

Jumbo-visma wou ook Kelderman hoog in het AK houden. Dat is door zijn val niet gelukt. Ipv Kelderman is dit nu Kuss.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 186 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.