Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 188 ... 237 238
josi

Lijkt me wel een realistische inschatting. Dit is echt een stamptijdrit, die Kuss dus zeker niet goed zal liggen.

AWestie

Zijn er nog meer teams met een speciaal truitje voor op het podium? Het is dat ik Betcity liever niet als reclame zie, maar onder de oksel als je juichend op het podium staat is fantastisch bedacht.

kelderfan

Mooi dat Kooij JV vandaag thuisbrengt met een sprintzege in de Tour of Britain.
En hoera Wout Van Aert keurig 2e.

goldone123

hij mag hopen dat het 2 minuten+ is anders moet hij 3 keer reageren, al heeft kuss al veel gedaan.

Arnhemmer

Denken jullie dat JV alle ritten in Tour of Britain kan winnen? Weet wielrennen altijd gekke dingen gebeuren dus haast onmogelijk is. Maar opzich...... Kooij sterkste sprinter, Wout sterkste aantrekken die je kan hebben gok ik. Dan hoeft Kooij alleen het wiel van Wout te houden in alle vlakken ritten. En mocht ie het wiel kwijt raken...... kan Wout zelf sprinten voor de zege, als je de eerste etappe zag neem ik aan Wout toch niet dan nog Kooij moet gaan oppikken als hij zelf ook kan winnen in de sprint en is het maar aan Kooij om het wiel van Wout te houden. En Wout die heeft genoeg klassen hij altijd wel goed gepositioneerd zit hij altijd wel aan sprinten toe komt en Kooij in zijn wiel normaal altijd de rapste is. Dan blijven nog de iets lastiger ritten over, maar daar is Wout toch ook gewoon favoriet, ofterwijl samengevat sluit ikzelf niet uit dat ze een perfecte week gaan scoren.....

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

Of gek, bedoel meer in de zin van andere teams toch wel een sprint gaan ontlopen en er een te sterke kopgroep is waar JV niet geholpen worden, of dat de positionering in 1 van die sprints in de soep loopt, etcetra

AWestie

Hypothetisch gezien hebben ze bij iedere etappe de topfavoriet, maar daarmee vaak ook als enige het gewicht op de schouders. Ik vond het vandaag echt hilarisch dat de Engelse commentatoren de kopgroep tot diep in de finale een kans gaven maar ze hadden wel een punt met dat alleen Jumbo iets heeft gedaan vandaag.

Het wordt waarschijnlijk de hele week wel echt poepsaai daar. Hopelijk blijft de Vuelta nog verrassen, want anders wordt het live de Simac Ladies Tour kijken op locatie denk ik.

Yeez

Kijk jij uit met vrouwenwielrennen westie ;)

Arnhemmer

'@AWestie, klopt. Overigens toch nog even de opstelling van JV gekeken en ze zijn eigenlijk in elk scenario top favoriet. Als je met een van Emden, van Hooijdonck en Affini een kopgroep kan terug halen moet die wel serieus sterk zijn. En dan zelfs eventueel nog een Kruijswijk en als noodgreep van Aert achter de hand. Voelt een beetje als gevalletje bergrit bij de Giro, waar als JV het wil en het erop heeft staan het peleton het altijd gaat halen om voor de etappe te strijden. En zelfs al zouden ze een grotere groep laten wegrijden heb je nog een Affini en van Hooijdonck om mee te sturen die dit jaar in wedstrijden al hebben gezien rap te kunnen zijn en een groepje.

Laatst gewijzigd
AWestie

Nog een vandaag! Kooij bleef gelukkig overeind na de sandwich met DSM en Bora. Het lijkt er op dat in deze ronde geen bonificaties worden geteld, dan heeft het inschuiven van Van Aert toch helemaal geen zin?

madeinstars

Juist wel, want dan gaat het om cumulatieve plaatsing. Niet dat dat normaal voor Van Aert een probleem gaat zijn, maar toch.

Arnhemmer

'@AWestie, dat zonder boni's viel me gister ook al op. Dacht pcs misschien was vergeten te verrekenen. Overigens vraag ik me dan wel of als nooit iemand met tijdsverschil over de meet komt dan word bepaald wie heeft gewonnen. Dan gewoon diegene die de meeste etappes heeft gewonnen (of de enigste als klein groepje zonder etappe winnaar over de meet komt). Of doen ze dan zoals bij andere koersen als renners in zelfde tijd staat de plaatsen bij elkaar optellen? Als het het tweede is dan verklaart het wel meteen de vraag van @AWestie het zin van het inschuiven.........

AWestie

'@madeinstars Die som had ik ook al gemaakt, maar zelfs uitbollend komt hij nog hoog binnen. Of hij heeft zoals ik onder het wedstrijdverslag reageerde serieus schrik van Danny van Poppel na diens podium in de Deutschland Tour. ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja @Yeez
Het is zeker uitkijken naar JV-vijftal in de Simac Ladies Tour met Hederson, Markus, Swinkels, Veenhoven en Oudeman.
En dat vijftal zal 't moeten opnemen tegen het superieure SD Worx en die wel met 6 rensters,
Wat de Tour of Britain betreft.
Weer een inkoppertje voor Olav Kooij.

IK

Jan Tratnik heeft weer iets op zijn blog geschreven. Het gaat over de eerste week Vuelta. Opfallend: hij gaat morgen ibt ITT energie besparen. Bron: https://jan-tratnik.com/vuelta-week-1/

AWestie

Weinig opvallend toch? Hij is goed maar geen erkende topper voor een dichte daguitslag en ‘verkenning’ op hoge snelheid kunnen anderen ook

Yeez

Inderdaad niet opvallend. Gebeurt al jaren bij jv (dat knechten niet voluit gaan in itt’s in grote rondes)

kelderfan

Kooij weer aan 't feesten. Dat is nr.3 met dank aan Van Aert & Co.

AWestie

Dit was de zwaarste overwinning. Wat heerlijk, een hattrick.

Arnhemmer

Dacht ook iets te zien van kopgroepje van maar 3, zonder grote ploegen. En had idee van wat kan aflezen JV in eentje in achtervolging en de kopgroep al rond de 30 km voor einde werd ingerekend. Om vervolgens Kruijswijk en van Emden al vlot gelost werden. Misschien iets te vroeg de kopgroep gegrepen? Overigens zie ik de snelheden in de tijdrit die gehaald worden, had beetje getekend voor Kuss per 10 km minuutje verliezen, maar vrees nu toch boven de 3 minuten gaat komen, wat denken jullie?

Glorious

In de veronderstelling dat vingegaard nog beter gaat worden..... is dit een goede dag. Kuss leider, roglic gewoon in topvorm.... en wederom Kooij! Zin in de bergen!

kelderfan

Sepp Kuss heeft zich heel goed laten zien in de tijdrit en staat nog steeds ruim op kop met 1.09 voorsprong op Evenepoel.
Alleen Jonas Vingegaard is nog niet zover. Gelukkig lijkt Primoz Roglic weer ok na zijn val.
Morgen weer een aankomst bergop. Vingegaard zal wel voor de aanval kiezen.

Arnhemmer

'@Kelderman, heeft morgen geen zin. Aanloop veelste vlak als je doeld op een Kuss 2.0 situatie. En Vingegaard te zwak momenteel dat Evenpoel op zijn tempo dicht zou rijden, want een tourwinnaar laat je niet zo even wat wegrijden. Denk je eerder moet kijken naar een etappe van vrijdag en zaterdag, heel misschien zondag. Knechten meesturen en op de 2/3 klim Vingegaard er geen rijden. Evenpoel gaat zich daar niet leeg rijden met alles nog in zijn wiel, zijn knechten zouden in principe langzamer rijden dan Vingegaard dus kan die die sprong maken. Of er moet een vlak stuk met wind nog komen om te kijken of je misschien in samenspraak met teams al wat verder in klassement (denk een Mas, Bagrain Victorious) iets op poten kan zetten.

Thurau

Roglic was weer prima, het verschil met Evenepoel in de ITT is ver beneden mijn marge. Had gegokt op 40 seconden en het is slechts de helft. Kuss ook goed, met deze marge voor op Remco moet die en gaan aanvallen en juist op de concurrentie reageren met Primoz in zijn wiel en juist daar houdt hij niet van. Jonas wat minder maar biedt wel kansen voor hem om te proberen bergop van verder aan te vallen. Ook nog de zege in GB, ploeg blijft voortdenderen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Arnhemmer
Jonas hoeft ook niet bij de start in de aanval, maar bij het begin van de klim is niet verkeerd, want dan moet Remco reageren met ja Kuss en Roglic in zijn wiel. Ik zou juist niet te lang wachten met de aanval, want dan kan Remco weer herstellen van de ITT.

1 2 ... 188 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.