Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 189 ... 237 238
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die slotklim van morgen is niet zwaar genoeg om 1 van de klassementsrenners in de problemen te brengen, denk dat er morgen een grote kopgroep de ruimte gaat krijgen en dat de favorieten elkaar niet echt zullen gaan bevechten. Misschien een poging in de laatste kilometer die dan nog wat lastiger is, maar dit is niet de etappe wat vuurwerk gaat opleveren.

T80JZ

'@Arnhemmmer
JV heeft 2x de Tour, 3x de Vuelta en 1x de Giro gewonnen. Ik heb geen behoefte om te speculeren over tactische zetten en heb alle vertrouwen in de ploeg.

Vingegaard zoals verwacht niet in topvorm, Kuss aangename verrassing en mag van de ploeg en de fans de Vuelta winnen, maar Primosz is de grootste kanshebber. Met het oog op de Tour van volgend jaar kan Vingegaard nu beter Roglic gaan helpen dan alsnog voor eigen kansen gaan.

Yeez

Net teruggekeken. Kuss super. Roglic top. Die laatste lijkt beter dan de giro en echt in topvorm. Vingegaard tegenvallend en ik denk dat dit de laatste restjes zijn van zijn dalende tourpiek. Ik vraag mezelf sws nu af wat je met hem moet doen. Aanvallen zet je roglic klem. Ik denk dat ze vingegaard nu als superknecht bergop moeten gebruiken om het hard te maken. Kuss moet simpelweg volgen en roglic kan aanvallend koersen. Hij moet alleen zorgen voor evenepoel te komen voor het geval kuss erdoor zakt (die kans is reeel)

Arnhemmer

Wat Kelderman zegt lijkt me alleen een onrealistische tactiek. Evenpoel en zijn ploeg laten niet zomaar de tourwinnaar rijden, en gezien de krachtsverhoudingen nu rijd Evenpoel dat zo dicht zonder hem heel veel energie hoeft te kosten. Wil je Vingegaard nog uitspelen moet dat denk ik springend naar een groepje met knechten, die het gat met Evenpoel groter maken ten opzichte van Quick Step. Zo is Evenpoel als hij het gaat dichten meer energie kwijt dan Vingegaard, waar als Vingegaard morgen vroeg gaat denk andersom is. Vind wel mooi te horen je Evenpoel niet moet laten herstellen van ITT dus vroeg aan moet gaan....... , volgens mij is Evenpoel momenteel sterker dus zou ook beter herstellen voor morgen en dan sterker zijn. Dus zie eerder de kans dat Evenpoel morgen Vingegaard op een te grote achterstand zet dan Vingegaard Evenpoel pijn kan doen

Thurau

'@Arnhemmer
Elke extra inspanning die Remco zelf moet doen is mooi meegenomen, om dat te bereiken moet je dus zijn ploeg al uitschakelen. Dan is de etappe daar morgen minder geschikt voor. Nee, de echte actie moet in etappe 13 en 14 gaan plaatsvinden. Meerdere beklimmingen buitencategorie in 1 etappe en daar kun je veel meer gebruik maken van de kracht van je ploeg. Morgen vriendjes maken en de vluchtgroep laten rijden.

Arnhemmer

'@Thurau, maar dat bedoel ik ook en zie ik morgen geen kans om aan te vallen. Elke inspanning is inderdaad mooi meegenomen, maar als je voor de rustdag keek dan kostte het Evenpoel niet eens echt inspanning. Daarmee bedoel ik dat Evenpoel even goed kon doortrappen en Vingegaard had geen adem meer en had het lastig. En daarom denk ik als je morgen vroeg gaat dan rook je vooral jezelf op, en als Evenpoel terug is en ziet dat je het zwaar heeft, gas er iets meer op en uiteindelijk heb je alleen jezelf kapot gereden met een aanval. Dan eerder zou ik ook zeggen wachten tot een etappe dat je meer je ploeg sterkte kan uitspelen en je energie morgen nog sparen. Zeker om wat al zei mijn gevoel is het eerder Vingegaard is die moet herstellen van de ITT dan Evenpoel omdat die simpelweg nog altijd (zoals voor rustdag ook al idee kreeg) beter is momenteel dan Vingegaard

Arnhemmer

Overigens bedoel ik dan met betrekking op Vingegaard hè. Kuss zou ik ook zeggen blijf lekker het wiel van Evenpoel houden als hem lukt (denk voor hem gewoon maximale, daarbij meest energiezuinig om te doen en heeft nog een mooie voorsprong). Roglic mag morgen wel een speldenprikken uitdelen van mij, vooral om te testen zou ik doen. Niet vol gaan als je ziet maar paar seconden kan opleveren met risico Vingegaard en Kuss worden gelost als Evenpoel erachter gas moet geven en te dichtbij blijft.

ti-raleigh

Hoe zit het écht tussen Roglic en Vingegaard ? Voor het oog van het volk lijkt alles pais en vree, maar ik heb heel erg mijn twijfels. En als het niet goed zit weet Remco precies wat hij moet doen. Want wat als Jonas ten aanval trekt ? Ik moet nog maar zien of TJV deze, op het oog ideale, situatie weet uit te spelen.

goldone123

hoe kom je daarbij, uit je duim of wat?

Nijmos

Zoals een compleet gebroken Roglic nog kon worden gebruikt om Pogaçar te breken in de tour van 2022 zou ik nu met Vingegaard ook proberen. Morgen en donderdag kort houden en dan met hem aanvallen in de bergetappe van vrijdag. Om en om net zo lang tot Evenepoel (en uae) breken. Kelderman en Valter zijn goed genoeg om hen te isoleren, denk ik.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

"Want wat als Jonas ten aanval trekt?"

Dan zullen Kuss en Vingegaard in het wiel van Evenepoel gaan zitten en hem dwingen het gat dicht te rijden als hij daartoe in staat is.

ti-raleigh

Nee, de blikken / lichaamstaal tussen Roglic en Vingegaard. Maar ik heb er niks op tegen als over 2 weken blijkt dat het mijn duim was.

ti-raleigh

Evenepoel is niet gek. Hij heeft gezien hoe ze vorig jaar Pogi hebben gesloopt in de Tour. Hij gaat heus niet op elke demarrage reageren. Dus als Vingegaard demarreert en hij krijgt 1 minuut voorsprong, wat gaan Kuss en Roglic doen ?

Thurau

'@ti-raleigh
Niks. Als Remco de man die hij er tot nog toe nog niet 1x af kon rijden een minuut geeft, heeft hij een groot probleem. Helemaal met een Ayuso erbij. Roglic en Kuss gaan dan comfortabel toekijken hoe Remco dan op kop gaat rijden. Want als Jonas gaat ligt behalve het resterende zevental op die Cati klim van afgelopen week de rest eraf. Dus geen Cattaneo, Hirt of Vervaeke om hem bij te staan.

AWestie

Ik vond ze vandaag na hun tijdritten juist uitermate gezellig met elkaar. Volgens mij wil je dingen zien, of heb je concrete momenten?

AWestie

Wat kort zoekwerk leert mij dat het record van opeenvolgende overwinningen volgens mij bij Merckx (6) en Vos (8) ligt. Kooij kan de GOAT evenaren, in het weekend verwacht ik geen overwinning voor Olav.

kelderfan

https://www.cyclingnews.com/news/sepp-kuss-i-would-love-to-win-the-vuelta-a-espana/
Het wordt nog leuk de komende week
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/evenepoel-neemt-zijn-pet-af-voor-tijdrit-kuss-was-behoorlijk-verrast-toen-ik-zijn-uitslag-zag/
Remco moet nu drie tegenstanders in de gaten houden en ik weet niet hoe Jonas Vingegaard zich voelt, maar als hij de benen heeft, dan kan hij in 't wiel van Wout Poels kruipen, want die heeft plannen.

YogiBear

En dat is vier

Arnhemmer

Al op de helft van die perfect week die ik na de eerste etappe al niet als onmogelijkheid achtte

AWestie

Zou het meespringen van Kelderman een bewuste zijn geweest? Nu kon Evenepoel sprinten wat hij wilde, door een Kelderman er tussendoor was de kans alleen maar groter op geen verschillen op de lijn.

kelderfan

Een muis gebaard in de Vuelta.
Leuk dat Kooij zijn 4e. ritzege binnenhaalt; 5 moet mogelijk zijn, want daarna is 't aan Wout Van Aert.
Oh, ja
Quebec & Montreal met Laporte, Benoot, Oomen, Dennis, Vander Sande, en de gebroeders Van Dijke.
Okolo Slovenska/ Tour de Slovaquie met Bouwman, Leemreize, Roosen, Vader, Belletta, Kramer en Simmons

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Leek er meer op dat Wilco even wilde testen hoe zijn benen waren na zijn val. Goed om te zien dat hij er weer vooraan bijzit, hij gaat nog belangrijk zijn de komende dagen. Kuss was fel, zat er meteen bovenop... Roglic deed het perfect en ziet er goed uit. Vingegaard weer even wat minder maar voor nu ligt de ploeg op koers, maar ook de concurrentie laat nog geen steek vallen. Gaat nog heel spannend worden.

Olav Kooij weer briljant, een perfecte leadout van Wout maar ook de rest van de ploeg rijdt heel sterk in GB. Kruijswijk hard aan het werk samen met Jos bij het terughalen van de kopgroep. Respect voor hem.

@Kelderfan 6e is ook nog wel voor Kooij hoor... alleen die 2 laatste etappes lijken meer voor Wout te zijn.

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

Vond overigens wel mooi te zien Quick Step toch ineens ook wat ging versnellen bij de move van Kelderman, in plaats van met 4 op 1 rij vooraan. Vond dat misschien nog eerder opvallend dan de move van Kelderman, die er toch zat en dacht kost me geen moeite mee te gaan en test ik even mijn benen. Waarmee SQ daarachter toch meer tempo ging maken en niet vooraan op 1 lijn bleef vond ik dan nog gekker🤷🏻

Quesada Quesada

https://idahonews.com/sports/professional/jorgenson-to-jumbo-boise-cyclist-talks-career-signing-for-top-team

kelderfan

Bedankt voor de link @Quesada

1 2 ... 189 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.