'@Arnhemmer
Klopt dat Kuss zich zelf niet als kopman heeft beschouwd. Onder meer omdat hij dacht dat hij daarvoor niet de tijdrit had. En hij ook liever niet de druk heeft. Maar stel dat hij de Vuelta wint, zijn tijdrit beter blijk te zijn dan gedacht en ook de druk meeviel, dan zal dat van invloed zijn op zijn denken. Hij zal dan ook aanbiedingen gaan krijgen als kopman en daar zitten financieel grote voordelen aan. Ook al zal deze Vuelta zijn enige kans zijn om een grote ronde te winnen, er zijn genoeg kopmannen die dat nooit hebben gedaan maar als kopman financieel wel veel binnen hebben gehaald. Een Vuelta overwinning zal zijn positie hoe dan ook veranderen en JV zal hem veel meer, o.a. financieel, moeten bieden dan normaal.
Maar gaat hij winnen. Volgens Kroon gisteren denkt Kuss zelf nog tegen een zwakke dag aan te lopen. Ik hoop van niet. Voorlopig oogt hij sterk. Anders dan Roglic die gisteren er weer een beetje doorzakte in de groep van de favorieten. De Spanjaarden hebben aangekondigd samen te gaan werken. Winnen kunnen ze niet, een podiumplaats veroveren wel. Maar wie offert zich op?
Sterk gereden van Wout.
In de Vuelta een wat precair begin, maar uiteindelijk niets aan de hand en net als in voorgaande etappes fijn wat hulp gekregen op kop van het peloton.
Nu even goed bijkomen op de rustdag. Dinsdag verwacht ik geen spektakel en dan woensdag de dag van de waarheid wat mij betreft.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/kuss-sprak-namens-jumbo-visma-voor-start-rit-15-al-met-evenepoel-kunnen-je-niet-elke-dag-laten-gaan.
Kuss heeft er echt zin in. Dat wordt nog een leuk weekje.
Tijmen Graat doet echt stappen voorwaarts met Ryan in zijn wiel. Die is klaar om de stap te maken naar 't WT.
En Olav Kooij zien wij terug in de Giro met Wout Van Aert?
'@Raul Alcala
Ik denk geen Kuss, want die kan zijn geluk niet op in de Vuelta.
Ik zie Kuss gewoon in de combi TdF & Vuelta.
Maar Kruijswijk en Bouwman lijken mij ok met waarschijnlijk Valter e/o Tulett.
Kooij met ja Affini, maar ik zie verder geen lead-out in de huidige samenstelling 2024 of er moet nog iemand worden gehaald en dan denk ik aan Marijn van den Berg. Want die jongen is snel en waarschijnlijk ook een goede lead-out.
Wat Montreal betreft is 't niks zonder Wout, want Laporte heeft 't niet en Benoot probeert 't wel maar deze Tour of Montreal is hem te zwaar.
Hij brengt 't team wel thuis met net geen top-tien.
Deze week op de rol
- Vuelta: misschien morgen nog kans als het allemaal dicht bij elkaar blijft, maar anders allemaal vluchters en sprinters gok ik zo. Eindoverwinning zondag hebben ze in eigen hand.
- Ronde van Slowakije: Net zo'n leuk gemixt clubje als vorig jaar, moeilijk te zeggen wat het gaat brengen maar ik hoop zoals altijd dat Bouwman zijn rappe klimmersbenen weer gevonden heeft.
- Super 8 Classic & Ixina Gooikse Pijl p/b Lotto: onvoorspelbare Belgische najaarskoersen, maar waarschijnlijk wel sterke teams daar.
Benoot zei na Montreal dat zijn vorm weer groeiende is na een maandje niksen. Zal die misschien nog verrassen in (geen idee of hij die koersen gaat doen) Luxemburg of Parijs-Tours? Hij reed nu alweer ouderwets van voren mee.
Wout gaat nog 2 Italiaanse semi-klassiekers rijden en zou volgend jaar graag eens de Giro of Vuelta willen rijden.
Bron: wielerrevue
'@AWestie
Benoot zal toch 't wel weer de najaar klassiekers in Italië gaan rijden.
@Yeez
Niets ten nadele van Tiesj Benoot, maar de UAE troep was te sterk en dan ga je de benen voelen in de eindfase.
Ook Laporte moest zich plooien na al 't geweld van de UAE mannen. Die hebben echt een sterk team.
Dank @Rahim Vlasblom
Die twee koersen had ik niet op mijn lijstje, maar dat lijken mij twee leuke semi-klassiekers de Coppa Bernocchi en de Gran Piermonte. Volgens mij heeft Kooij daar ook wel oren naar.
Maar het is prima (zeker na het verhaal Benoot, dat je door het rijden ook weer sterker wordt) dat JV die najaar-klassiekers in Italie weer opneemt in 't programma.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.