Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 192 ... 237 238
kelderfan

https://www.cyclingnews.com/news/vuelta-a-espana-leader-sepp-kuss-warns-im-getting-better/
Kuss voelt zich steeds beter worden. De rit naar Altu de L'Angliru wordt 't ijkpunt.

AWestie

Zie ook Sporza https://sporza.be/nl/2023/09/11/sepp-kuss-pleit-voor-eerlijkheid-en-beseft-in-deze-sport-deel-je-geen-geschenken-uit~1694419995449/

Arnhemmer

'@T80JZ, en toch blijft mijn gevoel zeggen dat Kuss het niet erg vind na deze Vuelta weer terug naar zijn oude rol. Denk dat die meer plezier haalt uit zijn kopmannen weer naar winst helpen de komende jaren dan misschien nog eens op een podium te staan. Waar hij ook slim genoeg is te beseffen wat al zei die voorsprong die die nu heeft nooit meer gaat krijgen zoals die nu is ontstaan, een ronde winnaar laat geen enkel team in zo'n groep komen. Daarbij krijgt hij dan ook naast al Pogacar en Evenpoel waar die normaliter nooit van gaat winnen, ook nog Vingegaard en Roglic dan als concurrent waar die zonder die etappe van die voorsprong nu achter zou staan.

AWestie

Bijzondere statistiek: Roglic heeft in zijn gehele WT carrière bergop maar 1x meer dan 15 seconden verschil gemaakt (die prachtige Covadonga rit) ten opzichte van zijn tegenstanders. Sluw als een vos.

https://x.com/naichacacycling/status/1701233376290652573?s=46&t=Og9dyBzjHLo_gmsUgRy8Sg

Yeez

Geeft ook wel aan dat hij een minder moment van kuss nodig heeft om de vuelta te winnen. Vingegaard is een betere optie om van ver te gaan

madeinstars

Zolang Kuss Ayuso en Mas kan volgen, zie ik Jonas en Primoz hem niet aanvallen. Mocht Kuss lossen bij Ayuso of Mas, dan is alles geoorloofd. Tot die tijd zullen Jonas en Primoz misschien nog een keer een etappe krijgen in de laatste kilometer, maar die gaan niet zelf anderhalve minuut wegrijden bij Kuss.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/zieke-vingegaard-deed-stiekem-een-dumoulin-en-moest-poepen-tijdens-vuelta-rit-gelukkig-niet-gefilmd.
Voor de Dumoulin Fans.
Ook Jonas moest eraan geloven door een buikgriepje in de eerste Vuelta-week.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat nieuws stond toch ook al hier op WF

AWestie

In een verder uiterst calculerende ploeg hou ik soms wel van de emotionele uitspattingen van Zeeman, maar ik kan het niet echt plaatsen dat hij met een ad hominem van de bovenste plank komt. Natuurlijk heeft Pineau een veel te grote mond en slaan zijn opmerkingen als een tang op een varken, but when they go low, go high. Ik kan nog niet zo goed bedenken wat een beter alternatief was voor Merijn om te zeggen, jullie?

Raul Alcala

Dat Pino met bewijs moet komen, en zich niet als een Ieniemienie moet gedragen

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik vind de opmerkingen van Zeeman an sich niet zo slecht, maar zoals Raul aangeeft, had hij moeten beginnen met: Als Pineau bewijs heeft, zien we dat graag. Onze fietsen worden dagelijks gecontroleerd. Bovendien,.... en dan het hele verhaal over dat Pineau sowieso een onbetrouwbare jandoedel is.

Voorgeborchte

https://www.hln.be/kalmthout/profrenner-nathan-van-hooydonck-zwaargewond-na-zwaar-ongeval-met-vijf-voertuigen-in-centrum-kalmthout~a7b574ed/

Yikes... Hopelijk komt hij er door.

madeinstars

Fucking hell, dat klinkt echt heel erg slecht? Hij was al onwel geworden voor het ongeluk?

edit: Volgens Sporza een hartaanval achter het stuur... jezus.

Laatst gewijzigd
AWestie

Nathan en zijn familie kunnen ook niet gewoon even een normaal jaartje hebben zeg, man wat vreselijk. Hopelijk horen we snel goed nieuws!

kelderfan

Shit happens en in 't wielrennen te vaak. Hopelijk komt 't goed met Nathan Van Hooydonck.

AWestie

Roglic snapte ik niet helemaal op deze klim

kelderfan

Nee dat klopt, maar gelukkig pakte 't goed uit met wederom een zege van Jonas Vingegaard voor Nathan.
Sepp Kuss is nog steeds in 't rood.
Valter is dik in orde met zijn werk voor de ploeg. De verrassing was de nr.2 van vandaag. Finn Fisher Black is toch een product van 't Dev.Team.

Laatst gewijzigd
Thurau

Vandaag duidelijk geworden dat Jonas hier echt voor de eindzege wil gaan. Nog 1 zo een aanval en hij is in het rood. Kuss leek minder maar dat is niet verrassend, korte klimmen zijn nog steeds niet echt zijn ding. Aanval van Roglic was niet zo indrukwekkend en op een raar moment, die leek zich echt te realiseren dat Jonas het laken naar zich toe trekt. Dat laatste is niet zo vreemd, Jonas op 90% is gelijkwaardig aan de toppers hier maar op 95 tot 100% veel en veel beter.

Yeez

Roglic besefte inderdaad dat Vingegaard deze vuelta aan bet pakken was. Lost vervolgens kuss en niet zijn concurrenten die hij dus iets dichter op vingegaard brengt. Niet handig

AWestie

Onder de streep wat betreft AK een heerlijke dag. Nu twee mannen op 2+ minuten verschil met de rest en nog altijd achtervang Roglic in de startblokken. Ik denk alleen dat Angliru van de drie jongens het minst nog bij Primoz past. Denk alleen al aan de vorige keer op die mythische berg en wie hem toen omhoog loodste.

tdola

60 !! Overwinningen al dit seizoen.

Maar belangrijker dat t goed komt met van hooijdonk.....

kelderfan

Ja, dat is zeker het belangrijkste.
Toch nog wat nieuws. In de Gooikse Pijl krijgt Kooij de volgende ondersteuning mee: Van Emden, Affini, Van Der Sande, Boven, Van Belle en Hagenes.
Oh, ja Milan Vader wordt 4e. in de 1e.rit Okolo Slovenska/ Tour de Slovaquie.
En
https://wielerrevue.nl/artikel/581523/neilson-powless-hoopt-op-vuelta-eindzege-kuss-zal-een-grote-impact-hebben-op-het-amerikaanse-wielrennen/
Oud JV-renner Powless geeft zijn visie over Sepp Kuss en de Vuelta.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat is nr. zoveel met Roglic als gelukkige. Wat een overmacht van dit JV-ploegje. Vingegaard in een zetel naar plek 2 en de jarige Kuss naar plek 3.

Raul Alcala

En nu..

kelderfan

ja @Raul Alcala
En nu op naar Madrid. Alleen in welke volgorde staat nog te bezien.
Alhoewel Sepp Kuss 't mag gaan doen in m.o.

1 2 ... 192 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.