Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 193 ... 237 238
AWestie

Het was niet nodig, maar ze reden Kuss toch los. Was samen blijven echt geen optie (zelfs als Kuss het door de radio roept)?

Glorious

En nu kijk ik continu hoe roglic reageert op de rest van het team. Is er iemand die denkt dat hij baalt van de situatie? Lastig. Maar wat een wilde weer. 123 en dik 123 in het klassement.

AWestie

Maandag is blijkbaar afgesproken dat het simpelweg recht van de sterkste is. Eerlijk, maar ook wrang. Wat gaan ze de komende dagen nog doen dan? Ze moeten just niks meer volgens mij.

WTVWbroek

Plan wederom geslaagd: alle drie vergroten ze de voorspromg. En Kuss krijgt verjaarscadeau.

Yeez

Het is heel simpel. Kuss heeft de ploeg en zijn 2 kopmannen grote rondes bezorgd. Door diezelfde kopmannen en ploeg staat hij nu in deze positie. Vingegaard is de sterkste renner en roglic had zonder aanwezigheid van vingegaard (zoals wij allemaal tot voor de tour dachten) deze ronde ook “gewoon” gewonnen. Het is nu aan de ploeg om te bepalen. Roglic lijkt me uitgesloten… dus ga je voor je sterkste renner of voor de gunfactor met kuss? de leiding kan bepalen… als ze mogen koersen en ze besluiten dat te doen wint vingegaard normaal nog denk ik.

Thurau

Wat Yeez zegt. Volgens Niermann is de beslissing maandag gemaakt om er gewoon voor te koersen. In dat scenario is Jonas de meest kansrijke, ook hier zie je weer hoeveel hij kan. Zonder topvoorbereiding en met maagklachten in week 1 blijkt hij de beste renner in week 3. Persoonlijk hou ik er ook van als je het onderling uitvecht. Cadeautjes zijn prima maar niet voor de eindwinst in een grote ronde. Daar dient de beste man ook te winnen.

BraboCycling

Als Jonas meent wat hij zegt, namelijk dat hij wil dat Kuss de ronde wint, gaat hij morgen gewoon naast / voor / achter Kuss rijden en niet van hem wegrijden.

Voor de rest vind ik alle haat die met name op social media (X) nu naar TJV toe gaat echt totale waanzin.

ti-raleigh

Ik redeneer als volgt:
Roglic staat in het krijt bij Kuss. Want Kuss heeft hem vele malen geholpen een grote ronde te winnen.
Vingegaard staat in het krijt bij Kuss. Want Kuss heeft hem 2 keer geholpen de Tour te winnen.
Vingegaard staat in het krijt bij Roglic. Want Roglic heeft hem vorig jaar geholpen de Tour te winnen én Roglic heeft zijn kansen om ooit de Tour te winnen dit jaar opgeofferd ten faveure van hem.
Het wordt Kuss of Roglic. Vingegaard heeft morgen een lekke band.

VinceKline

Precies. Zowel Roglic als Vingegaard zijn het eigenlijk aan Kuss verplicht om hem de Vuelta te laten winnen. Zoals TI-Raleigh al zegt. Beiden staan ze (ruim) bij Kuss in het krijt. Natuurlijk, in het geval dat een Landa of Ayuso weg proberen te rijden bij Kuss dan moet Jonas of Primoz meespringen, maar zeker niet meerijden. De andere kan dan, met Kuss in het wiel juist het gat proberen te dichten. Stel dat Kuss er dan daadwerkelijk doorheen zakt kan je alsnog besluiten om Jonas/Primoz hun eigen tempo te laten rijden om de schade beperkt te houden, ten koste van de Rode Trui voor Sepp. Ik zou zelf in ieder geval, als ik ploegleider zou zijn, om Seppie de Vuelta te laten winnen. 3 grote rondes in hetzelfde jaar en dat door 3 verschillende renners. Hoe mooi kan je het hebben?! Over 10 jaar zal men alleen onthouden dat het 1-2-3 was met Kuss als winnaar. Niet dat Primoz en/of Jonas zich inhielden. Maar....... Als Jonas en/of Primoz alsnog een putsch proberen te plegen toz. van Sepp dan zal dat over 25 jaar nog breeduit worden belicht in een uitzending van Andere Tijden Sport....

madeinstars

Ik krijg er zelfs als Jumbo fan toch een wrange smaak bij... 1-2-3 zou geweldig moeten voelen, maar ik heb het idee dat er wat aan het bubbelen is. Eerlijk gezegd krijg ik vooral het idee dat Roglic hier langzaam rogue aan het gaan is.

Op social media is het inderdaad vreselijk. Terwijl we eigenlijk van deze idiote prestatie zouden moeten genieten... Ik vind het jammer en ik hoop eerlijk gezegd gewoon van harte dat het de ploegleiding lukt om de neuzen dezelfde kant op te laten staan.

Mijn voorkeur: vanaf nu de ontsnapping laten rijden en gecontroleerd met zijn allen naar de finish rijden en Sepp wint.

T80JZ

Kuss heeft aangegeven geen cadeautjes te willen. Ik geef ook de voorkeur aan een overwinning van Kuss, maar als hij zelf op eigen kracht wil winnen dan kan ik vrede hebben met de gang van zaken. Een etappe overwinning, al die dagen in het rood en op het podium van een grote ronde is voor Kuss al een geweldig resultaat, een die hij nooit verwacht zal hebben te bereiken.

VinceKline

'@T80JZ Dat zou het toch juist extra mooi maken?! Zowel voor de ploeg zelf als voor de renners. Ja, Sepp gaat normaal gesproken geen andere (grote) ronde winnen (vooral omdat hij er zelf weinig voor voelt) en dit is dus de uitgelezen mogelijkheid om Sepp deze Vuelta te laten winnen. Primoz heeft er al 3 gewonnen, alle 3 met hulp van Sepp (dan ook nog de Giro erbij, zonder Sepp was het niet gelukt) en Jonas heeft 2 Tours gewonnen , ook hij heeft heel veel hulp gehad van Sepp. Dus dit is de uitgelezen mogelijkheid om zelf de zege aan Sepp te geven. Later, wanneer ze oud & grijs zijn zullen ze niet denken 'Had ik die Vuelta van 2023 maar gewonnen'.... Wat wel zeer goed mogelijk is is dat ze juist zouden denken 'Had ik die Vuelta van 2023 maar aan die vriendelijke Sepp gegeven, hij heeft er tenslotte voor een groot deel voor gezorgd dat ik die grote rondes heb kunnen winnen'. Ja, zo zou ik en andere mensen met een zuiver hart, denken. Maar goed, er zullen ook mensen zijn die toch egoïstisch zijn en niet begrijpen dat ze het zonder hulp niet gered zouden hebben.... Dus die denken, ook als ze oud & grijs zijn, er wellicht anders over :-(

ghostwriter

"Mijn voorkeur: vanaf nu de ontsnapping laten rijden en gecontroleerd met zijn allen naar de finish rijden en Sepp wint. "

Ik vind persoonlijk dat deze houding disrespectvol is richting de Vuelta als competitie. Ik hoop dat Kuss, Roglic en Vingegaard er alles aan doen om zelf te Vuelta te winnen zolang ze daarmee er niet voor zorgen dat concurrenten tijd winnen op hun co-kopmannen. Ik ben geen fan van Jumbo-Visma en wel van Kuss maar ik zou het niet als een echte grote ronde overwinning zien als Roglic en Vingegaard hem de eindoverwinning in de Vuelta schenken.

Het is al erg genoeg dat een ploeg een grote zo kan domineren. Als ze dan ook nog eens de eindoverwinning schenken aan iemand die misschien wel de zwakste van de drie is wordt dat nog erger.

Laatst gewijzigd
Thurau

'@ghostwriter
Precies dit! Het voelt al een tikkie ongemakkelijk die superioriteit. Dan nog eens de zwakste (tussen letterlijk haakjes) de zege gunnen is er dan over. Voor Kuss is het devies om morgen maar eens zelf te demarreren. Vingegaard en Roglic rijden niet achter hem aan en waarom zouden Ayuso en Mas, Landa dat dan wel doen. Lijkt me de perfecte oplossing voor iedereen. Breekt hij daarna kan niemand een kwaad woord zeggen over de andere 2.

ti-raleigh

Het leven bestaat uit geven en nemen. Overal, op alle niveau's. Waarom zou dat in het wielrennen anders zijn ? Talloze koersen zijn verkocht of als wederdienst weggegeven, tot WK's aan toe. Nee, ik heb er totaal geen moeite mee als Kuss hem mag winnen. Het hoort bij het leven.

madeinstars

Misschien gaan we er ook wel aan voorbij hoe ongebruikelijk deze situatie is. Je kan het eigenlijk nooit goed doen. Grappig genoeg zit je in deze situatie omdat de concurrentie het ook echt compleet af laat weten.

luca77

Wat een situatie mensen. Objectief gezien is het ongezien wat er gepresteerd wordt. Dat verdient meer dan lof en zou volop genieten moeten zijn. Weelde voor de jumbo fans waar we over jaren met weemoed aan terug gaan denken.

Maar wat voelt het soms ongemakkelijk. De gulle, trouwe, beresterke, vrolijke, lachende, collegiale sepp. Hij kan zijn leven hier maken. De ploeg kan met zijn winst een unicum bereiken en de harten van alle wielerfans veroveren. En Roglic en Vingegaard winnen voor altijd de goodwill van Sepp en van menig wielerliefhebber. Dat alles is meer waard dan een eigen overwinning. Een overwinning van Kuss maakt deze Vuelta uitzonderlijk.

Ik hoop -op de voorwaarde dat Kuss blijft fietsen in de top- dat de komende etappes iedereen zich op kop zet voor hem. Fingers crossed.

kelderfan

Remco Evenepool wil morgen aanvallen en hij denkt, dat JV daar geen probleem mee heeft.
Ik zou dan Kuss meesturen met Evenepool. Dat lijkt mij een win/win situatie.
Dan heeft hij 't zelf afgedwongen en JV hoeft niet alleen de achtervolging te doen.
Bahrain en UAE mogen dan proberen de "killerbees" van zich af te schudden.
@madeinstars
Met het laatste ben ik helemaal eens. De concurrentie m.n. Remco Evenepoel hebben er een grabbelton van gemaakt.
Voor straf morgen maar weer een 1,2,3.

kelderfan

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230913_95381628
Ook de echtgenote van Primoz Roglic is boos.

VinceKline

'@Kelderfan Benieuwd of ze er nu ook zo over denkt. Als ik de vrouw van Kuss zou zijn zou ik ook van me afbijten. Ipv aan de man te denken die er voor een groot deel voor heeft gezorgd dat Primoz 3 Vuelta's en 1 Giro wist te winnen rijdt hij Primoz er vrolijk van weg. Het was dat Landa zelf ook tijd wilde pakken op zijn concurrenten en zodoende Sepp dus meenam in zijn slipstream. Echt, ik ben groot fan van TJV en heb keihard voor Primoz gejuicht hier in Spanje tijdens de Ronde van Catalonie. Maar dit moet hij, IMO, niet nog eens doen. Ik vind het moreel gesproken namelijk echt niet kunnen. We spreken namelijk niet over het mogelijk verliezen van de Vuelta, nee, we spreken over de leider van de Vuelta die voor ploeg A rijdt en wie probeert hem uit die trui te rijden?! Niet mannen van ploegen B t/m W. Nee. Het zijn 2 andere renners van ploeg A. Terwijl die leider van de Vuelta van ploeg A er voor een groot deel voor verantwoordelijk is dat die andere 2 renners van ploeg A 3 Vuelta's, 2 Tour's en 1 Giro hebben kunnen winnen. Minste wat je dus kan doen is deze Vuelta opdragen aan de immer goedlachse Sepp from Colorado! Of.... Krijgen we hier weer eens een typisch geval van 'nice guys finish last' (third) ?!

Cornelius

Ik denk dat Roglič twee doelen had: ten eerste winnen op de Angliru, om voor eens en altijd af te rekenen met de slechte ervaring uit het verleden. Ten tweede tijd terugnemen op Vingegaard, zodat beiden op zo'n half minuutje van Kuss zouden komen. Hij hoopte natuurlijk dat Vingegaard bij Kuss zou blijven, maar daar had Jonas dan weer geen zin in. Het viel me op dat direct na de aankomst Roglič niet erg blij leek. Pas later, toen bleek dat Kuss nog steeds het rood had, sloeg de stemming om in vreugde vanwege de ritwinst. Ik denk dat zowel Primož als Jonas vooral bang zijn dat Kuss nog een keer zal moeten afhaken, en als dat zou gebeuren willen beiden zelf winnen. Jonas heeft in dat geval de beste uitgangspositie, dus Primož moet proberen tijd te winnen op Jonas zonder Sepp meteen uit het rood te rijden. Een vrijwel onmogelijke opgave, nu Jonas na het overleven van de eerste week de sterkste indruk maakt van de drie ‘kemphanen’.

AWestie

Dat aflezen van gezichten in kleine stukjes is puur speculatie. Pas wanneer ze wat zeggen voor of in de buurt van een camera kan ik iets inschatten. Ik lees dan vooral vreugde af over dat het weer lukte en ook dat is boterzacht. En het is daar ook niet gek dat ze licht tegenstrijdige dingen zeggen. Ze zijn net gefinisht en hebben niet even een vergadering gehad op de 20% stukken van de Angliru.

Ze zitten in zo’n bizarre positie dat geen renner weet hoe daarin precies te handelen. Je wil presteren, je wil iets gunnen, je bent met verdomd moeilijke bergen bezig en de ploegleiding kan op het moment zelf ook niet precies doorgeven wat wijsheid is.

madeinstars

Nog een gewetensvraagje in deze bizarre situatie: Stel de Jumbo-ploegleiding heeft gisteravond een wapenstilstand onderhandeld en gezegd 'Ok, we hebben er op de Angrilu nog voor gevochten, maar vanaf nu begraven we de strijdbijl en rijden we in principe samen naar Madrid'. Zou je dat dan extern communiceren om de druk op de renners om zich aan die afspraak te houden te vergroten?

Cornelius

Niets communiceren. Laat je concurrenten maar gissen.

madeinstars

Ja, maar de concurrentie is niet relevant. Die liggen al lang in de touwen.

1 2 ... 193 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.