Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 195 ... 237 238
AWestie

Vingegaard: alleen als het podium in gevaar komt (bijvoorbeeld door een coup in de klassiekeretappe dit weekend) is de kans nog aanwezig dat we Kuss 'achterlaten' https://sport.tv2.dk/cykling/2023-09-14-vingegaard-var-i-tvivl-om-beslutning-nu-melder-han-ud-om-taktikken

kelderfan

Die Jonas Vingegaard is de heer van dienst. Hij heeft echt prima in dienst van Seppie Kuss gereden. Ook Primoz heeft een pluim verdiend,
Nog 1 lastige etappe op zaterdag is nog een ding. Bravo Sepp Kuss en ploeg met goede Tratnik & Valter.
Jammer dat mijn favo niet mee kon in 't geweld.

BraboCycling

Geweldig dit, puur genieten al de hele Vuelta en vandaag misschien nog wel het meest.

kelderfan

'@Arnhemmer
Kuss kan na deze Vuelta zeker nog eens zo uitpakken.
Alleen zal JV de TdF weer voorop willen stellen, met de beste renners willen aantreden en dat zijn Vingegaard, Roglic en Kuss.
Tevens wil Kuss volgens eigen zeggen niet meer 3 GT's achter elkaar rijden.

Arnhemmer

'@Kelderfan, leg mij dan alsjeblieft uit hoe Kuss na deze Vuelta zeker nog eens zo kan uitpakken???

Scenario 1: Hij blijft bij Jumbo Visma. Heb je in de afgelopen 10 jaar al eens gezien dat een grote ronde winnaar 3 minuten voorsprong in een kopgroep krijgt? Ik blijf erbij hij dat nooit meer gaat krijgen, laten we eerlijk zijn, de concurrentie had nooit verwacht Kuss dit ging vol houden. Nu ze weten hij dit kan, gaan ze dat nooit meer toe staan. En ja weet dat die hulp had met knechten in die kopgroep, maar vergeet niet het gat eerst naar 5 minuten was gegroeid ofzo toen andere ploegen daarachter gingen rijden. En in vervolg zien ze direct hem als een gevaar, beginnen ze meteen met rijden en komt die groep misschien nog niet eens weg, zeker niet met zo'n voorsprong. Trek die kleine 3 minuten eraf, Roglic en Vingegaard stonden voor Kuss, Kuss had op sommige momenten moeten knechten of in ieder geval zichzelf op kop gezet (vergeet niet voor die vlucht hij ook al achterstand had op die 2) waar die dat nu niet hoefde, en had alleen maar meer achterstand opgelopen op die Roglic en Vingegaard en was nooit voor die 2 geëindigd.

Arnhemmer

Scenario 2: Hij gaat naar een ander ploeg. Dan had Jumbo Visma nooit een concurrent die een grote ronde heeft gewonnen en kan winnen die voorsprong toegestaan. Kuss had achter Roglic en Vingegaard gestaan die dan zijn concurrenten waren geweest. En Kuss was deze Vuelta nou ook niet zo sterk hij de tijd zonder de voorsprong van die vlucht die hij dan had gehad had terug genomen.

Dus ben oprecht heel benieuwd in welk degelijk scenario jij je dan voor je ziet Kuss nog eens zou kan uitpakken...... ??? En dan ook nog even weg latend hij een Evenpoel en Pogacar kan tegenkomen die hij normaliter niet in een grote ronde als je naar zijn geheel kijkt gaat verslaan.

Thurau

Hoe mooi ook voor Kuss, ik ergerde me vandaag enorm. Dit was voor mij dodelijk om naar te kijken, een optocht met een duidelijk op de rem rijdende Vingegaard. Hoop echt dat dit cadeau hem later niet gaat opbreken. Sepp gun ik alles maar de sportman in mij wil een strijd tussen de mannen zien, nu ga ik toch een Vuelta zien waar niet de sterkste man het AK wint. Overigens besef ik dat als de ploeg niet wachtte in de TT of Primoz niet zijn tempo aanpaste in de Pico del Buitre klim de situatie ook anders was geweest. Maar dit is puur iets wat mij niet zo goed doet voelen. Laat onverlet dat de ploeg hier haar meesterstuk gaat voltooien en daarvoor alle respect!

AWestie

Waarom wil je een strijd tussen teamgenoten zien? Het team wint toch? Er zijn zoveel grote rondes geweest waar stiekem niet de sterkste won, maar de meest gehaaide. Vingegaard was misschien wel de sterkste maar hij heeft vooral tijd gewonnen door te profiteren onder de streep.

Arnhemmer

'@Thurau, klopt Vingegaard inderdaad met de rem erop reed. En ja klopt dat als die in een andere ploeg zat een aanval had geprobeerd. Enigste is dat voor mijn gevoel ik niet op basis van deze rit kan zeggen of Vingegaard sterker was dan Kuss. Het is aannemelijk als je naar de laatste paar etappes kijkt en de trend zeg maar. Alleen het was ook niet zo dat Kuss niet op de aanvallen kan reageren, niet vergeten dat die daarin gewoon mee kon in de laatste kilometers in groep der favorieten hè. Had ook idee Vingegaard met rem erop reed omdat JV niks te winnen had met door te trekken en renners op al 4 minuten te lossen, niet perse omdat Kuss niet harder kon. Want zoals ik al zei anders had die ook niet mee gekund met de enkele aanvallen tussen de favorieten voor mijn gevoel, niet vergeten Landa wel nog op paar seconde is gereden hè dus dat wel voluit ging.

Laatst gewijzigd
pirazzi

De sterkste in een team wint niet altijd, bijvoorbeeld Wiggins en Froome in de Tour van 2012.

T80JZ

Kuss die de Vuelta toch wil winnen met steun van de ploeg en de ploeg steunt hem. Vingegaard in ieder geval wel. Terecht. Eigenlijk was dit al voor de etappe van gisteren afgesproken, maar toen ging er iets mis. En ging de strijd tussen Roglic en Vingegaard een rol spelen.

Vingegaard verzekert zich van de steun van Kuss voor de komende jaren. Die 8 seconden had hij echt wel goed kunnen maken als hij had gewild. Kuss elders op Wielerflits: “En daarna deed Jonas een geweldig tempo vanaf de voet. Ik was even bang, want hij is zo sterk. Maar hij ging niet volle bak, al was het niet makkelijk. Maar ja, het ging super.”

Met het vertrek van Roglic en de vrijgekomen financiën kan JV Kuss het contract aanbieden wat nu nodig zal zijn om hem bij de ploeg te houden. Want die gaat van andere ploegen superaanbiedingen krijgen.

Arnhemmer

Klein vraagje, waar kan ik de bevestiging zien dat Roglic bij JV vertrekt? En wie zegt dat Kuss zit te wachten op een super aanbieding van een andere ploeg? Zie conclusies voorbij komen hier waarbij ik me afvraag hoe mensen daarbij komen. Kuss verdient neem ik aan aardig wat, en is volgens mij heel gelukkig in zijn rol ook als meesterknecht. Wielrennen is geen voetbal waarbij het uiteindelijk toch allemaal om geld draait en alle andere belangen en motivaties weg vallen........

Laatste man

Gesink mooie reactie op z’n strava vandaag
“For all tactical comments please call the hotline”.

HELD op en naast de fiets!

ghostwriter

Het lijkt me sterk dat Roglic weg wil bij de sterkste ploeg terwijl hij vanuit de schaduw van Vingegaard juist een grotere kans maakt om de Tour te winnen dan als enige kopman. Als hij wel wil vertrekken moet Jumbo-Visma kijken of ze Arensman in ruil voor Roglic van Ineos kunnen krijgen. Natuurlijk moet Arensman daar dan zelf ook interesse in hebben maar als hij in ruil voor Roglic komt kan hij als kopman de Giro en/of Vuelta rijken en als schaduwkopman de Tour. Als Jumbo-Visma niet een wielrenner van dat kaliber in ruil voor Roglic kan krijgen moeten ze Roglic zeker niet laten gaan.

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

Daarbij heeft Roglic volgens mij een contract tot 2025 dus ligt hij tot 2025 gewoon vast bij JV........

IK

'@laatste man
nog een mooie reactie van Gesink is hier:
https://www.globalcyclingnetwork.com/racing/news/robert-gesink-calls-criticism-of-jumbo-vismas-vuelta-a-espana-tactics-bullshit

Zwarte Wout

'@Arnhemmer:
Dat hadden v. Aert en Dumoulin ook en het "probleem" Groenewegen werd ook opgelost door Plugge..!

madeinstars

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het na deze Vuelta niet eens zo heel raar zou vinden als Roglic toch langzaam een ander oord zou willen opzoeken. Uiteindelijk moet Roglic helemaal zelf bepalen of hij nog tevreden is met de rol die hij bij Jumbo heeft. En ik ben er inderdaad van overtuigd dat Jumbo het netjes zal oplossen, mocht Roglic toch absolute en enige kopman wil worden bij een andere ploeg.

Fanny

'@Kelderfan Quote: Colby Simmons wordt 3e. in de sprint. Hij moet Merlier en Bol voor laten gaan vandaag in Slovenie.
Ik neem aan dat je toch Slowakije bedoeld want ik heb geen Sloveense plaatsnamen gezien. 😀
Zeer netjes van Vingegaard gisteren en wat mij betreft een diepe buiging voor hem om voor Kuss te gaan. Hij deed zijn uitspraak van een dag eerder alle eer aan. Goed dat er de avond ervoor duidelijk is gecommuniceerd met de ploegleiders, renners en Plugge.
Dat geeft de kopmannen en vooral Kuss veel vertrouwen op de rode trui in Madrid en misschien nog belangrijker dat Kuss nu als wederdienst volledig als superklimknecht voor zijn kopmannen zal gaan in de grote ronden van 2024 en 2025.
Ik zie hem nl niet als kopman in een grote ronde als zowel Vingegaard en Roglic verlengen. Zijn tijdrit zal toch hiervoor een probleem zijn omhoog in het algemeen klassement te komen
Roglic en Vingegaard staan in normale doen in de pikorde voor hem. Daarnaast zullen anderen ploegen hem niet meer in een vlucht laten gaan nu hij waarschijnlijk de Vuelta gaat winnen.

madeinstars

"en misschien nog belangrijker dat Kuss nu als wederdienst volledig als superklimknecht voor zijn kopmannen zal gaan in de grote ronden van 2024 en 2025."

Het was sowieso nooit een issue of Kuss als superknecht in een grote ronde zou starten waar Vingegaard en Roglic ook starten, daar heeft deze Vuelta dan ook in de toekomst geen invloed op. Daarnaast zou het zomaar kunnen dat Kuss volgend jaar de Giro rijdt als kopman naast Kooij, maar ook dat had het plan kunnen zijn als hij in deze Vuelta 'gewoon' 7e was geworden.

VincentK

Ik denk met een paar anderen dat deze Vuelta de laatste grote ronde voor Roglic bij JV is. Roglic is bijna 34 en weet dat het aantal kansen op overwinningen in grote rondes rap afneemt. Dan wil je al helemaal niet “aan de ketting” fietsen.
De situatie vergelijken met Wiggens - Froome of Hinault - LeMond snijdt geen hout. Daar overvleugelde een vooraf aangewezen helper de leider. Kuss heeft Roglic en Vingegaard niet overvleugeld. Hij heeft 3 minuten gekregen in een wat in eerste instantie een briljante move leek, maar in JV’s eigen gezicht ontplofte toen de concurrentie het liet afweten. Met een kopman waren die 3 minuten geen probleem geweest. Een kopman was in week 2 of 3 een keer weg gereden waarna Kuss hem knap had vergezeld op het podium in Madrid, wel een treetje lager conform de vooraf vastgestelde pikorde. Dit scenario was nu niet mogelijk omdat er twee kopmannen waren die op het hoogste treetje wilden staan in Madrid.
Deze Vuelta gaat nog lang na sudderen (of zelfs na etteren) bij JV en ik denk niet dat er uiteindelijk nog plaats zal zijn voor Vingegaard, Roglic en Kuss. Afhankelijk van de ambities van Kuss gok ik op Vingegaard absolute kopman met eerste luitenant Kuss aan zijn zijde. Roglic naar Lidl Trek of zelfs Ineos?
JV kent prachtige jaren en betekent veel voor de ontwikkeling van het wielrennen. Het is nu wel tijd voor een ander plan. Kan Nando Boers deel twee schrijven (deel een een dikke aanrader).

YogiBear

Wat mij betreft is het volkomen logisch dat Vingegaard en Roglic niet staan te springen over hoe het nu gaat. Dat heeft helemaal niets met of ze het Kuss wel of niet gunnen te maken. Het heeft ook helemaal niets te maken, met dat ze het plan of de tactiek niet zullen en willen volgen. Het heeft er alles mee te maken dat ze toppers zijn in hun vak. Kuss zegt het zelf; je hebt een killersinstinct nodig om een ronde te winnen. Dat is iets wat Vingegaard en Roglic allebei hebben en dat maakt ze zo goed. Het maakt ook dat ze willen winnen en moeite hebben met verliezen. Net als bv een Ronaldo en Messi en Champions League willen winnen en blij zijn als het team wint, maar toch zullen balen en gefrustreerd zijn als ze zelf geen doelpunt in de finale hebben gemaakt. En ook in dat soort gevallen is het aan de trainer/teamleiding om deze spanningen te managen en te zorgen dat uiteindelijk het team de beste prestatie kan leveren.

madeinstars

"Hij heeft 3 minuten gekregen in een wat in eerste instantie een briljante move leek, maar in JV’s eigen gezicht ontplofte toen de concurrentie het liet afweten"

Waar slaat deze notie dat het in Jumbo's gezicht ontploft er op? Door die move worden ze 1-2-3 in een grote ronde en winnen ze 3 grote rondes in één jaar met 3 verschillende renners??? Wat een ontploffing en wat zullen ze balen bij Jumbo.

AWestie

'@VincentK dus concreet denk je nu dus dat Roglic een breuk gaat forceren zodat hij in 2024 bij een andere ploeg gaat rijden? Of dat hij bedankt voor welke grote ronde dan ook als er iemand anders medekopman is? Je moet in het wielrennen nooit dingen uitsluiten, maar voor het eerste zou hij echt een stuk meer chagrijn laten merken deze Vuelta. En Roglic heeft echt nog wel genoeg gewicht in de schaal om een grote ronde op te eisen. Wel gezellig dat je een groepje gelijkgestemden hebt gevonden, maar ik kan even geen ander scenario bedenken waarin je vermoeden een beetje realistisch klinkt.

Arnhemmer

'@Anton, klopt wel eens gebeurd, maar volgens mij is het nog altijd eerder een uitzondering. Waar hier nu soms word gedaan als een lopend contract niks voorstelt en als je eens niet 100% tevreden bent je zo weg kan lopen uit je contract. En dat lijkt me toch niet, soms heb ik echt het gevoel alsof er over contractloze renners word gesproken met de manier waarop. En er wordt nu net gedaan alsof Roglic nooit eigen kansen krijgt enzovoort. Hoe vaak heeft hij de Vuelta gewonnen waar de ploeg in dienst van hem was? Was hij niet de absolute kopman in afgelopen Giro? Heeft hij niet al bijgetekend toen Vingegaard er ook al was en ook nog een contract had voor wat meer jaren? Was vantevoren (zelf begin dit jaar volgens de berichtgeving) niet al bekend Vingegaard ook de Vuelta deed dus voor Roglic sws er een kans was een teamgenoot zou winnen en hij niet de absolute kopman zou zijn? Dat Kuss is geworden dat niet, alleen dan zou Vingegaard volgens die theorie ook andere oorden moeten gaan opzoeken want zit in deze Vuelta toch in zelfde schuitje als Roglic

Laatst gewijzigd
1 2 ... 195 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.