Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 196 ... 237 238
VincentK

'@Awestie, het is wat ik als een reële optie zie, niet meer en niet minder en wat er werkelijk gaat gebeuren zien we wel. Ik ben blij met de vele gelijkgestemden hier, maar dan omdat we allemaal wielerliefhebbers zijn. Dus jij behoort ook tot dat groepje :).

Meer inhoudelijk: ik denk niet dat Roglic perse een breuk gaat forceren. Als Roglic vertrekt kan dat prima in goed overleg gebeuren. JV zou ook baat kunnen hebben bij een vertrek van Roglic. Maar het blijft speculeren, daar heb je gelijk in.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Toch raar verhaal. Ploegleiding zegt dat ze in Angrilu rit alle drie voor eigen kans mogen gaan. Zegt Kuss gister dat er juist in die rit eea misging toen hij loste, terwijl hij zelf you go boys riep tegen Primoz en Jonas.

YogiBear

'@VincentK Stel ik zou meegaan in jouw redenering (wat ik niet doe omdat ik het echt niet geloof), dan zie ik wel een mogelijk probleem voor Jumbo Visma. Voor 2024 heeft TJV nu 28 renners onder contract. Als Roglic weg zou gaan en met de twee (jammergenoeg toch wel) twijfelgevallen (Van Hooydonck en Hessmann), zouden ze slechts 25 renners over hebben. Ze zouden dan zo laat in het seizoen toch nog echt wel wat moeten doen op de transfermarkt om niet (mogelijk) veel te laag in aantal renners uit te komen.

Raul Alcala

Cavagna is nog vrij

kelderfan

'@Fanny
Je hebt gelijk met Slowakijje natuurlijk.
Wat de discussie betreft.
Ik denk, dat er zeker intern is gesproken over de gang van zaken in deze memorabele Vuelta. Dat Kuss in deze positie is gekomen door zijn goede ITT en de vluchtgroep is duidelijk. Voor Kuss een eyeopener en voor de beide tenoren even slikken . In deze vooral bij Roglic, die graag dit jaar had af willen sluiten met de winst in deze Vuelta. Dat was ook uniek geweest.
Sommige willen nu Roglic lozen omdat hij zijn beste adjudant een mooi cadeau gaat bezorgen.
Of Kuss wel of niet in een vluchtgroep gaat belanden is nog maar de vraag, want als zij met z'n drieën bijv. de TdF doen, dan kan deze situatie weer ontstaan @Arnhemmer.
Het wordt al een moeilijke verhaal om de TdF voor de derde keer binnen te halen.
Want Pogacar heeft met Adam Yates, Juan Ayuso, Pavel Sivakov, Brandon McNulty en Rafał Majka weer een ijzersterk klimgroepje voor dit werk.
Ook Remco Evenepoel zal met een sterke groep aantreden met o.a. Rafał Majka en wie nog meer..

AWestie

'@VincentK Een soort van casus Groenewegen?

Arnhemmer

'@Kelderfan, en toch geloof ik niet dat dan de situatie weer kan gebeuren. Het peleton ging pas rijden toen de voorsprong te groot werd en het een risico was als Kuss pas echt veel tijd kreeg. Nu is het een risico er al als hij überhaupt tijd krijgt is bewezen deze Vuelta, dus hij gaat sws niet meer tijd krijgen op die manier. Ik zie het zo dat je je moet voorstellen een grote ronde winnaar in zo'n kopgroep mag zitten, dus je Kuss zou vervangen door een Thomas, Bernal, Carapaz. Denk zelfs een ooit podium renner zoals een Ayuso of Mas nooit was toegestaan in die situatie te zitten. Niemand had tekening gehouden met Kuss het zo goed zou volhouden (en JV de kaart Kuss uiteindelijk toch gaat trekken)

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

'@kelderfan, zou ik knap vinden. Zowel een Rafael Majka in het team van Pogacar als Evenpoel, was mij nog niet bekend je jezelf kon klonen😉

T80JZ

Niemand wil Roglic lozen kelderfan. Het gaat bij Roglic ook niet om gebrek aan eigen kansen Arnhemmer. Alles draait om de Tour van volgend jaar. Wil Roglic die rijden bij TJV in een gedeeld kopmanschap waarbij Vingegaard zo goed als zeker sterker is en hij in dienst van moet rijden of wil hij die rijden bij een andere ploeg waar hij de enige kopman is en de ploeg in zijn dienst rijdt. Er zijn er hier steeds meer die denken dat Primoz dat laatste wil.

Er wordt gesuggereerd dat Roglic meer kans heeft bij TJV om de Tour te winnen. maar dat is twijfelachtig. Zeker met het waarschijnlijke parcours met veel hooggebergte. Roglic zou alleen kunnen profiteren als hij de kans krijgt om in een ontsnapping veel tijd te winnen. Maar hoeveel kans krijgt hij daartoe? De ploeg van Pogacar laat dat natuurlijk niet gebeuren. Dat betekent niet Roglic bij een andere ploeg meer kans heeft, maar het gaat er dan om dat hij de voorkeur geeft als enige kopman met een ploeg volledig in zijn dienst te rijden.

Een andere optie is dat Vingegaard naar de Giro gaat. Maar Jonas heeft na de Tour al aangegeven dat hij volgend jaar wil terugkeren. Hij wil het gevecht met Pogacar en Evenepoel niet missen. En waarom zou TJV met Roglic als enige kopman naar de Tour willen gaan? De kans dat ze die dan winnen zal een heel stuk kleiner zijn.

Vingegaard denkt anders over de sterkste Tourploeg dan jij kelderfan. Na de Tour heeft hij gezegd dat de Tourploeg van dit jaar zijn favoriete Tourploeg is en dat wat hem betreft er niets wordt veranderd. Dus geen Roglic erbij. Overigens ben ik het niet eens met Jonas. Los van wat er met Nathan gebeurt ben ik voor de vervanging van Benoot door Kruijswijk.

We moeten accepteren dat het kan zijn dat de grens is bereikt van twee absolute topmannen bij TJV en dat Roglic voor zichzelf kiest. madeinstars heeft terecht opgemerkt dat die beslissing aan Primoz zelf is. En als Roglic over wil stappen Arnhemmer dan zal TJV zich echt niet formeel opstellen en als dank voor bewezen diensten en beseffend dat het dan geen zin heeft door te gaan Roglic de ruimte geven om dat te doen. Ook al betekent het dat de ploeg vervanging moet zoeken en dat ingewikkeld kan zijn.

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

'@T80JZ, maar dan word je vraagstelling anders. Namelijk wil Roglic de tour rijden als absolute kopman of om de tour te winnen? Want bij dat eerste moet die dan misschien naar een andere ploeg, ook al vind ik nog altijd zo makkelijk geen word gelopen over een bestaand contract. En vind wel mooi dan voorbeelden komen waarbij er toch ook echt fundamentele redenen bij kwamen kijken in plaats van alleen toch niet helemaal tevreden zijn met de huidige rol binnen je ploeg. En als het om dat 2de gaat dan heeft Roglic toch geen baat bij een andere ploeg. Je zegt zelf Vingegaard normaliter sterker is, dan kan Vingegaard toch alleen maar een mooie afleider zijn voor Roglic mocht daarmee iets gebeuren. En mocht Vingegaard niks tegen komen gaat Roglic nooit van hem winnen als die zichzelf als directe concurrent zet door in een andere ploeg te zitten.....

madeinstars

Overigens of Roglic meer kans maakt om de tour te winnen bij Jumbo in een ploeg met Vingegaard, is voor ons wel leuk om over te speculerne (ik denk van wel) maar het zou zomaar kunnen dat Roglic dat iets minder 'rationeel' bekijkt en dat heel anders ziet.

T80JZ

Eens met madeinstars. Het emotionele en de ego zullen in deze een grote rol spelen. De enige kopman zijn, een ploeg helemaal in je dienst, niet voor een ander hoeven te rijden, tot het einde kunnen strijden en niet zoals in de Vuelta je moeten aanpassen, denken dat je dan meer kansen hebt om te winnen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Vandaag In het Wiel geluisterd met ook een IC-arts van het LUMC over hartfalen waar hij met heel wat slagen om de arm inging op wat er mogelijk met Nathan gebeurd zou kunnen zijn. Daarnaast noemde hij ook dat Vader door een stent eigenlijk voor altijd aan de bloedverdunners zit, wist ik niet. https://open.spotify.com/episode/2hOtCfOIz6hHtiujUF7LWv

Daarnaast Dylan van Baarle in AD met ook wel wat mooie quotes (en een leuke toevoeging aan zijn programma eind oktober: https://www.ad.nl/vuelta/dylan-van-baarle-over-jumbo-luxe-in-vuelta-mountainbiken-met-vriendin-en-grillig-debuutjaar-meer-highs-dan-lows~a6c7926a/

Een beetje in het verlengde van het gespeculeer hier (Benji Naesen vroeg het ook al op X/Twitter): is de suprematie met drie grote rondes en bij de laatste een heel podium goed voor de sport? Zouden alleen daarom al niet renners en omkadering eens andere oorden moeten zoeken?

madeinstars

Ik denk dat het op lange termijn gewoon goed is voor de sport. Je hebt in sport altijd periodes van suprematie en 99 van de 100 keer zorgt dat ervoor dat de concurrentie gedwongen wordt beter te worden, waardoor het algemene niveau van de sport omhoog gaat.

madeinstars

Ik heb het niet altijd op de interviews van Plugge, maar interview voor Eurosport vandaag vond ik wel sterk.

kelderfan

Oei Wielerploeg en Schaatsploeg uit elkaar. Zie JV-site.
Er zat iets te broeden en ja het lijkt mij een goede zet om die twee te scheiden.
Het zoeken van een hoofdsponsor is toch gecompliceerder dan gedacht.

Wheely

Wie moet nu aan wie alimentatie gaan betalen?

Glorious

Mooi nieuws nu het vrouwenwielrennen nog afscheiden...

Glorious

https://youtu.be/EMDNsg4kaOI?si=7bYmgr-6DpFCysbY

kelderfan

Precies @Glorius
Reomers zijn leuk en Roglic is blij met de belangstelling, maar spreekt 't fijntjes tegen.
Go, go Primoz Roglic en op naar 't standbeeld. Dat wordt wel een Blanco standbeeld for sure.
Maar waarom de vrouwenploeg afscheiden. Dat is toch een internationale sport geworden en de boodschappen is vooral een vrouwending.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, wat zegt ie nu eigenlijk op t eind

kelderfan

De vrouwen laten nu toch ook van zich horen. Alhoewel Karlijn Swinkels en Ruegg worden 1 en 2 in de AG Tour de la Semois
Dat poetst 't blazoen wat op.
Ja @Raul Alcala
Not really is vrij vertaald Nee!🎉

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hij lacht me iets teveel.

Doet t af als een compliment

Not really...

kelderfan

Hij lacht volgens mij als een boer met kiespijn, maar dat kan ook komen door de valpartij bij 't schansspringen.
Of hij bedoelt: "baas Plugge zit in geldnood."😒

Raul Alcala

Haha, ja zou kunnen dat dat heel lang na ettert. Die pleister van Kuss zit er immers ook al 4 weken op.

Catootje wint voor de JV dames. Mooi.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 196 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.