Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 198 ... 237 238
IK

'@I Langof
Ik herinner me dat ik ooit hier over de 10 TJV-regels las, en ik herinner me ook dat er één regel was: afspraak is afspraak. Als het waar is wat je hebt opgeschreven, dan heeft iemand zich niet aan de afspraak gehouden. Ik ben benieuwd hoe dit zich verder zal ontwikkelen. Zonder gevolgen?
Anders zou het nog interessanter zijn om te weten wie Vingegaard groen licht gaf toen hij aanviel in de etappe, waar ze eigenlijk van plan waren om te sprinten op de finale beklimming met Primož. Hebben we daar informatie over?

Sean Rimy

Hoe zien jullie de toekomst van Jumbo? Ik zie alvast in Cian Uijtdebroeks een ideale opvolger voor Roglic. Ik denk dat die het fantastisch kan doen de komende jaren als tweede kopman na Jonas. Thoughts?

baukeingeel

Gewoon om even te speculeren voor de grote rondes bij Jumbo volgend jaar, hoe zouden jullie de grote rondes verdelen? Ervan uitgaand dat de kopmannen Vingegaard, Roglic, Van Aert, Kuss en Kooij zijn.

Ik zie Vingegaard best de Giro én de Tour doen, de rusttijd tussen deze twee rondes is evenveel als tussen de Tour en de Vuelta dit jaar en dit jaar leek hem dat vrij goed te vergaan.
Roglic kan dan alsnog naar de Tour als tweede/gelijkwaardige kopman, omdat er toch iets meer onzekerheid is rond de vorm van Vingegaard na de Giro. Rolgic zou dan nog de Vuelta kunnen doen (hij rijdt eigenlijk al jaren 2 grote rondes), maar zou ook volle bak in voorbereiding op het klim-wk dat eraan komt, waar hij denk ik best kanshebber is. Dit geeft Roglic ook de ruimte om de heuvelklassiekers te rijden en natuurlijk de Ronde van Zwitserland, waar ik hem misschien ook wel verwacht om zijn ronde van een week collectie compleet te maken.
In de Vuelta kan Kuss dan als klassement (mede)-kopman starten om zijn titel te verdedigen, na in de Tour geknecht te hebben.
Voor Van Aert zullen de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix samen met de Olympische Spelen de belangrijkste doelen zijn. Ook voor het team zullen RvV en PR de hoofddoelen van het jaar zijn, aangezien dit de enige wedstrijden zijn die ze niet gewonnen hebben de afgelopen jaren. Daarom verwacht ik Van Aert sowieso optimaal voorbereid in het voorjaar en dan lijkt de meest logische weg naar de Olympische Spelen via de Tour, omdat 1 de combi RvV-PR met de Giro lastig is om beide in topvorm te zijn en 2 Wout al twee keer heeft laten zien goed te kunnen zijn vlak na de Tour (OS 2021 en WK dit jaar).
Dan blijft voor Kooij de Giro of de Vuelta over. Giro in combinatie met Vingegaard lijkt met lastig, maar afhankelijk van het parcours zou het kunnen. Vuelta met Kuss voor het klassement lijkt me sowieso te kunnen, maar de vraag blijft vaak in Spanje of er genoeg sprintkansen komen.

De andere meest logische optie lijkt me Giro: Kuss, Kooij, Tour: Vingegaard, Roglic, Van Aert, Kuss (knecht) Vuelta: Rolgic, Vingegaard. Dan komen Roglic en Vingegaard elkaar echter wel het hele jaar tegen en ik weet eerlijk gezegd niet of dat na deze Vuelta het beste idee is

Laatst gewijzigd
Cen Morawec

Ons held en wielerlegende over wat Jumbo Visma doet en waroom het niet kan

https://nos.nl/l/2490773

kelderfan

'@Sean Rimy
Geen verkeerde gedachte, want Cian Uijtdebroeks is geen verkeerde renner en hij heeft een klein beetje mot met Vlasov en team.

Wat de dames betreft. Van Empel wordt keurig 2e. in de laatste rit Tour de Romandie Féminin.
Ik ben blij dat zij hebben meegedaan. Zeker voor de ontwikkeling van o.a. Rosita Reijnhout.
Het laat wel zien, dat zij klimmers ontberen, Cadzow gaat weg en er komt een talent Mijntje Geurts voor terug.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik heb 't gelezen @Cen
En ja het kan niet, maar het is toch gebeurd. Het meest opvallende vind ik hun tegenstanders met uitzondering van Bahrain met Wout Poels.
Maar ja door het gedoe in Barcelona zijn de tegenstrevers in de lappenmand (Ineos De Plus en baas Thomas) of in de stress (Soudal - Quick Step wonderboy Evenepoel) of los zand (UAE Team)

Rawolf

'@Bauke,

Mijn verwachting
RVV; WvA, Kooij, Jorgenson, Tratnik, DvB, Laporte, Benoot
Giro; Kooij, WvA, Vingegaard
Tour; Roglic, Vingegaard, Kuss
Vuelta; Roglic, Kuss

Laatst gewijzigd
AWestie

Jouw held, Cen.

kelderfan

'@Rawolf
Mijn verwachting
RVV=> Van Aert, Benoot, Laporte, Jorenson, Van Baarle, (Van Hooydonck/ type Naesen en Van Dijke M of T/Affini. Kooij moet nog sterker worden bijv.in de KBK.
Giro: Kelderman, Van Aert, Laporte, Kooij, Tulett, Valter Bouwman en Affini;
TdF: Vingegaard, Roglic, Kuss, Jorgenson, Van Baarle, Kruijswijk, Gesink/Van Hooydonck en Tratnik;
Vuelta: Vingegaard, Roglic, Kuss verder nog open.

kelderfan

Raymond Kerckhoffs doet ook een flinke duit in 't zakje om koning Primoz Roglic van zijn troon te stoten. Zie zijn WF-artikel.
Dat Roglic niet al te blij is met de zege van Sepp Kuss is begrijpelijk. Ook Vingegaard had de zege naar zich toe kunnen trekken, maar dat zij in onderling overleg hebben besloten om Kuss de zege te gunnen is gewoon uniek.
Sepp Kuss zal ook wel begrijpen, dat de zege een uitzonderlijke situatie is en dat hij niet zomaar medekopman is.
Ik denk, dat hij blij is, dat die kans kwam door het gedoe bij Soudal en de frustratie bij UAE.
Go, go Sepp Kuss en dat je contract snel wordt opengebroken/verbeterd/verlengd wordt. Dat heet een JV-tridente.🤔

YogiBear

https://youtu.be/8YBbaCEj55U Toch wel een mooi/gelikt filmpje van Jumbo Visma!

T80JZ

De Ronde van Vlaanderen is in 2024 op 7 april, Parijs - Roubaix dus op 14 april en de Giro begint op 4 mei. Denken jullie nog steeds dat Wout naar de Giro gaat? Het zou namelijk betekenen dat hij na het veldrijden, de voorjaarsklassiekers en zonder hoogtestage bijna onmiddellijk doorgaat naar de Giro.

T80JZ

Geweldig jaar en geweldige resultaten. Alle drie de grote rondes, in de Vuelta een, twee en drie. Fenomenaal!!! Fantastisch!!! Ik moest een traantje wegpinken toen ze gisteren met zijn drieën over de finish kwamen. Wat een team.

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

Even uitgaande van dat Roglic en Vingegaard nog steeds een kopmanschap kunnen delen lijkt mij het volgende logisch. Dan heb ik het even over kopmannen in grote rondes qua sprint/klassement:

Giro: Kuss klassement, Kooij als sprinter.
Tour: Roglic en Vingegaard met gedeeld kopmanschap klassement, eventueel Laporte die zijn kans mag gaan in de sprints maar met weinig steun.
Vuelta: Roglic kopman, van Aert als sprinter.

Kleine toelichting. Ik denk van Aert dit jaar misschien geen tour, dan met druk voorjaar Giro dicht erop dus wil die optimaal zijn in de Vuelta. Ik zou zeggen Roglic wil mede recordhouder worden qua Vuelta overwinning, Kuss gaat in dienst van Roglic en gaat nooit meer in dezelfde positie komen, Vingegaard niet mee om gedoe toch wat te voorkomen. Kuss wil weer alle grote rondes rijden, weten nu dat hij het aankan en nooit top geweest in 1 dag koersen, dus die zit bij elke grote ronde bij maar Giro hij voor het klassement mag gaan. Roglic kan geen 3 grote rondes, mijn gevoel zegt Vingegaard niet vind passen in zijn schema voor de tour. Denk Kooij ook nog veel word meegenomen in het voorjaar, om hem te laten doorgroeien. Denk kern voor voorjaar ongeveer op hetzelfde gaat neerkomen als dit jaar.

Arnhemmer

Overigens zou ik het misschien nog het mooiste vinden als ze proberen de komende 2 jaar proberen dat Kuss, Roglic en Vingegaard alle 3 de grote rondes in 3 jaar winnen. Gaat natuurlijk nooit lukken, maar dan gaan ze pas echt een prestatie neerzetten die nooit meer wordt geëvenaard. Alle grote rondes 3 jaar achter elkaar winnen, met 3 verschillende renners elk jaar, waarbij elke renner in die 3 jaar de ronde Grand Slam pakt

madeinstars

Over volgend jaar speculeren is natuurlijk erg vroeg, maar stiekem ook wel leuk. Dus bij dezen mijn duit in dat zakje.

Ik denk dat Wout geen grote ronde gaat rijden. Die wil zich vol storten op die grote vis die nog ontbreekt, dus Giro zit er niet in na een zwaar voorjaar en de tour zal hij misschien willen overslaan met oog op OS en WK. Vuelta heel misschien als voorbereiding op het WK, maar dat is dan de enige mogelijkheid.

Ik verwacht Kuss en Kooij als kopmannen in de Giro. Allebei een paar mannetjes mee (Affini, Van Dijke o.a. voor Kooij en Kruijswijk en Tulett voor Kuss). In de Tour dan Roglic en Vingegaard met Kuss als meesterknecht en wellicht Valter en Jorgensen voor de (vermoedelijk) afgevallen Van Aert en Van Hooijdonck.

Speculeren over de Vuelta heeft nog weinig zin, maar ik neem aan dat Vingegaard wel weer wil dubbelen.

Arnhemmer

'@madeinstars, wel mooi te zien hoe je eigen visie soms zo overeenkomt met een ander😉 (alleen beetje jammer van de Vuelta, maar die heb je nog redelijk blanco gelaten dat kom in mijn uitspraak mooi mee weg😜)

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://www.cyclingnews.com/races/chequamegon-mtb-festival-2023/life-time-grand-prix-5-chequamegon-mtb-40-men/results/
Kennen jullie die nog. Alexey Vermeulen. Oud renner van "Lotto-Jumbo" en tegenwoordig goed bezig bij de MTB/Gravel races.
@Arnhemmer
Nu Kuss de Vuelta heeft binnengehaald, lijkt mij dat hij verder 't oude patroon volgt door in dienst te rijden.
Dus invullen komt nog op later moment en ja dan komt eerst de zoektocht naar een hoofdsponsor.
Powless heeft gezegd, dat de mogelijke zege van Kuss het e.e.a. zal veranderen in de U.S.A. ten aanzien van 't wielrennen.
Het kan zomaar betekenen, dat er een sponsor uit die hoek gaat komen.

AWestie

Plugge heeft na Belkin misschien niet al te beste herinneringen met Amerikaanse geldschieters die een beetje op de hypetrain stappen.

AWestie

,Er gaat binnen afzienbare tijd iets duidelijk worden.’’ - aldus Plugge over de toekomst van de ploeg (https://www.ad.nl/wielrennen/richard-plugge-over-vuelta-succes-en-toekomst-zonder-jumbo-dit-is-niet-normaal-in-een-professionele-sport~ab017503/). Zeeman belt in bij de In het Wiel podcast, ik ben benieuwd of daar nog een leuke quote uit komt.

Edit: geen noemenswaardige quotes. Ook hier gaat men in op de sponsoring, zonder concreet te worden.

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

'@Kelderfan, denk ik zeker ook. Alleen ik zie Kooij niet zo snel naar een grote ronde gaan met Vingegaard of Roglic. Omdat je denk ook Kooij wat ondersteuning wilt bieden, en voor mijn gevoel gaan die 2 andere toch te veel willen de ploeg vooral klassement gericht is. Daarom denk ik dat in giro combinatie Kuss/Kooij ideaal is. Kan je meer ondersteuning voor Kooij meenemen dan bij die andere 2, en heb je altijd nog naast de sprint iemand in de gelederen die voor het klassement kan gaan.

Arnhemmer

En zeker met deze Vuelta, met toch de grote 2 nooit helemaal gelukkig kunnen zijn met dit resultaat. Denk ik je er goed aan doet Roglic en Vingegaard volgend jaar een ploeg mee te geven in een grote ronde die echt op het klassement gericht is. Daarbij zou Kuss volgend jaar na de Giro als je zo indeelt ook echt puur in dienst gaan rijden van de ploeg in de andere 2 grote rondes. Sws denk ik al kans groot dat die zou doen, maar bouw je weer iets meer aan zekerheid volgend jaar niet weer in een driespan situatie te komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat een hoop ook zal afhangen van het parcours in de grote rondes dus ik vind het iets te vroeg om nu al namen op rondes te zetten. Al lijkt mij de combinatie Kuss-Kooij voor de Giro en Roglic/Vingegaard voor de Tour wel een logisch gevolg. Maar voor nu wacht ik eerst even af wat er gepresenteerd gaat worden de komende maanden.

kelderfan

'@AWestie
Belkin was zeker geen goede sponsordeal, maar EF is geen verkeerde keuze gebleken voor dat team.
Bij de oprichting van Blanco was er nog een bedrijf betrokken met Nederlandse en Amerikaanse belangen. Ik weet helaas de naam niet meer.
@Arnhemmer
Ik begrijp je wel, maar Kuss is juist goed in de TdF en de Vuelta. De Giro heeft hij erbij gedaan om Roglic te helpen.
Nu het er zo uitziet, dat Pogacar, Evenepoel de TdF gaan rijden is die Trident zeker niet verkeerd.
Ik zou opteren voor Kelderman in de Giroj, die goede herinneringen heeft aan die koers. Dan kan Kruijswijk er een 4-traps raket van maken.

ghostwriter

Als de organisator van de Giro verstandig is nemen ze bijna geen individuele tijdrit kilometers in het parcours op om de Giro zou aantrekkelijk mogelijk te maken voor 'GC Kuss'. De populariteit van Kuss zal enorm toenemen in de VS doordat hij de Vuelta heeft gewonnen (de meeste Amerikanen worden pas fan van een individuele atleet wanneer hij heeft bewezen een 'winner' te zijn) en dat is niet alleen goed voor de wedstrijden die hij rijdt maar voor het wielrennen als geheel (de VS kan veel geld het wielrennen inpompen). Mits het parcours goed bij Kuss en Kooij als kopmannen past zou ik graag zien dat ze met een sterke ploeg ter ondersteuning met bijvoorbeeld Kelderman, Laporte, Affini, Valter, Jorgenson en Gloag naar de Giro worden gestuurd. Dan kan Jumbo-Visma (mits iedereen fit is) met Kruijswijk, Roglic, Tratnik, Van Baarle, Benoot, Kuss, Van Aert en Vingegaard ook nog een fantastische ploeg naar de Tour sturen. Ik denk dat Kuss zelfs na een Giro als kopman te hebben gereden in de Tour een geweldige klimknecht voor Roglic en Vingegaard kan zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 198 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.