Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 199 ... 237 238
AWestie

Blanco was gewoon Rabo zonder Rabobank op het truitje, dus ik snap niet zo goed waar je op doelt. Verder stond er eigenlijk alleen nog Giant op. Mijn punt is vooral dat als er nu een sponsor van over de plas komt omdat Kuss nog iets meer in de picture is, dat wel erg opportunistisch is. Er kan nog steeds een Amerikaans bedrijf aangehaakt zijn hoor, genoeg geld daar. Van wat ik begreep van Zonneveld zijn de onderhandelingen in ieder geval concreet (de scheiding met de schaatsploeg is wat dat betreft ook een beetje een smoking gun).

Ik doe ook niet mee aan dat gespeculeer tot er routes bekend zijn en renners iets van voorkeuren hebben gedeeld hoor, maar ga gerust door haha. Willen Roglic en Vingegaard weer verantwoordelijkheid delen bijvoorbeeld? Klinkt natuurlijk heel handig, maar het vraagt ook echt een hoop voorbereiding. De Kooij/Kuss-combi lijkt inderdaad heel aannemelijk. Aangezien het enige niet behaalde hoofddoel (Roubaix en/of Vlaanderen) ook gewoon nog open ligt, wordt dat denk ik nog meer het topic van het voorjaar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Spanje is voor de Amerikaanse berggeit zijn tweede vaderland. Hij heeft zich gesetteld in Andorra en is getrouwd met zijn Spaanse partner. De Vuelta is zijn favoriete grote ronde en die cocktail deed Kuss duidelijk boven zichzelf uitstijgen.
bron: https://sporza.be/nl/2023/09/16/samen-winnen-hoe-jumbo-visma-na-deze-vuelta-zowaar-in-een-mogelijke-identiteitscrisis-kan-belanden~1694852538618/
Dat de speculaasjes wat vroeg over de toonbank komen is juist, maar toch leuk om te doen.
Want als nu al bekend is, dat Pogacar en Evenepoel de TdF gaan doen met nog een betere ondersteuning, dan begrijp jij ook wel, dat ha, ha JV met de sterkst mogelijke opstelling gaat komen. Ja dan zijn de heren van de trident de juiste namen voor volgend seizoen.
Maar goed laten wij nu maar vieren, dat 't is gelukt met de drie GT's in een seizoen.
Oh, ja
Lars Boven heeft een nieuwe ploeg en hij gaat naar de club van Mathieu van der Poel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Awestie kan me alleen voorstellen dat @Kelderfan Brand-Loyalty bedoeld met Robert van der Wallen maar die kwam er volgens mij pas bij tegelijk met Lotto en Jumbo.

kelderfan

Dat zie je weer goed @Rahim Vlasblom.
Cadzow maakt ook al de overstap naar EF en nog voortijdig ook.
Is er iets aan de hand met de leiding van 't damesploegje?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Cadzow heeft angst om in het peloton te fietsen... dat maakt het een lastig verhaal.

Yeez

Niet de reden van haar overstap natuurlijk. Dat zal bij ef niet anders of minder worden. De reden dat ze een jaar voor haar aflopende contract vertrekt is niet bekend, maar gezien haar recente instagram story lijkt het er wel op dat ze nooit helemaal is kunnen aarden bij de ploeg

kelderfan

Leuk om te lezen dat Roglic weer de Italiaanse klassiekers gaat betwisten. Hij geeft aan Giro dell'Emilia en Il Lombardia te gaan rijden.
Kijken of hij nog wat jus in de benen heeft om Pogacar en Evenepoel het leven zuur te maken.
Jonas kan nu bekomen van toch wel een zwaar jaar, maar natuurlijk ook geweldig jaar.
Trouwens bron is WF.

Fanny

Reserve Ryan start morgen in Luxemburg ipv van Foss.

kelderfan

Wat is er met Foss of is hij ook einde seizoen. Van bijvoorbeeld Gloag hoor je ook weinig.

Zwarte Wout

De leegloop bij de dames is ingezet, "iedereen" loopt daar gillend weg"...

Yeez

'@kelderfan gloag is aangereden en inmiddels geopereerd en einde seizoen. Foss zal denk ik het ek doen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan op de openingsbericht staan ook alle renners die niet inzetbaar zijn.

kelderfan

'@Yeez
Dank voor de update. De lappenmand zit weer aardig vol.
Ik lees net dat Paul Martens weer in beeld is bij JV.
Ja @Anton van Valouwe
Niet alleen gillend, maar ook huilend. Wie volgt.
Wat dat betreft is 't bij jouw damesclubje niet zo erg gesteld.

AWestie

Je kan als ploeg niet overal floreren jammer genoeg. Gillend weggaan lijkt me alleen wel een overdrijving. Een paar gaan Esra achterna en de enige die nog niet duidelijk is, is Achtereekte. Die is herstellende van een hersenschudding geloof ik, dus die heeft wel wat anders aan haar hoofd (sorry). Het team bestaat effectief ook maar sinds 2021, dus dan is het zelfs eigenlijk wel te verklaren qua contractduur dat nu de meeste dames vertrekken.

Yeez

Simpelweg ook het geval dat de vrouwenploeg met weinig budget werkt en dus ook niet veel mogelijk is…

kelderfan

Dat maakt e.e.a. duidelijker. Het budget is 't probleem. Daarom teambaas Esra Tromp ook huilend vertrokken.

AWestie

Hoe de geldstromen lopen in het vrouwenpeloton vind ik nog moeilijker te vatten. Wout reageert op Nathan (en nog iets meer details/onzekerheid over zijn vorm): https://sporza.be/nl/2023/09/19/wout-van-aert-ik-was-volledig-van-slag-door-ongeval-van-nathan-van-hooydonck~1695124442449/

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waar maak je uit op dat ze huilend vertrokken is? Want anders is het alleen maar stemmingmakerij. Geen idee waar je dit vandaan haalt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Rahim Vlasblom
Dat was als reactie op oom Anton.

AWestie

Gaat er nog een mooie overwinning in Luxemburg komen? Zonder Skjelmose vooral te vrezen van UAE (nog net #1 in UCI ranking). In Drenthe ook nog wel kansen. Wat denken jullie? Markus en Hagenes hebben in die regio al eens gewonnen en verschillende anderen hebben er al eens een redelijke uitslag gescoord. Doe eens gek, ik ga voor drie keer een truitje.

Deelnemers:
Riejanne Markus, Anna Henderson (dubbel)
Linda Riedmann, Noemi Rüegg (dubbel, beloften)
Fem van Empel (wegrit beloften)
Menno Huising, Jesse Kramer, Loe van Belle, Per Strand Hagenes (wegrit beloften)
Olav Kooij, Christophe Laporte, Edoardo Affini (wegrit elite)
Wout van Aert (dubbel)

Van Baarle zeg in de AD podcast dat hij nog de Famenne Classic en Parijs-Tours rijdt

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sepp Kuss krijgt net als Jonas Vingegaard vrij om stoom af te blazen. Nu Kelderman ook met een pinkblessure kampt, blijven er maar weinig smaken over om Roglic te ondersteunen in de Italiaanse najaar klassiekers.
Ja dat wordt nog leuk met JV in Luxembourg. Dat is lang geleden, dat die koers op 't programma van JV heeft gestaan.

Yeez

Benoot valter tratnik gesink bouwman oomen foss leemreize zijn zomaar wat namen die roglic kunnen ondersteunen

Laatst gewijzigd
AWestie

Op het eind van het jaar is het voor iedereen sappelen, maar op zich lukt het mij nog best aardig om iets in elkaar te knutselen zonder de meest racende renners over de kling te jagen. Welke selectie verwacht je in Lombardije, @kelderfan?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Luxemburg lijkt me een lastig verhaal worden zonder een puncher en geen tijdrijder. Daar heb ik weinig hoop op. Meeste kans heeft JV met Roglic en Kooij in de Italiaanse najaarskoersen.

Maillot à Pois

Lauren Molengraaf, eerder door FirstCycling bij Parkhotel Valkenburg gemeld, kiest dus voor een constructie waarbij ze op de weg bij FdJ Suez rijdt en in het veld bij Intermarché. Toch wel jammer dat Jumbo haar misloopt.

1 2 ... 199 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.