Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 200 ... 237 238
Yeez

Geen idee of ze ooit interesse hebben gehad en je van mislopen kan spreken

AWestie

Zilver voor Henderson en eigenlijk nog best knap dat Markus maar 15 seconden van het podium af zat.

Yeez

Wat enorm kut voor nathan. En voor de ploeg: vervang die maar eens

tdola

Enorm triest voor van hooijdonk, maar hij kan t wel navertellen gelukkig.

Opvolging ben benieuwd, weet niet wat budget is, wat er wel.of niet vrijkomt uit evt arbeidsongeschiktheid verzekering van hooijdonk ed.

Kandidaten (als nog niet vastgelegd) senechal/cavagna droomkandidaten? Anders wellicht naesen of van lerberghe?
Andere opties?

Yeez

Voor mij maar 1 droomkandidaat die dezelfde kwaliteiten heeft met meer potentie: florian vermeersch

Thurau

Cavagna is de beste kandidaat voor mij maar die zou ver zijn met Movistar, wel een klasbak voor zowel klassiekers als rondewerk maar een pure vervanger voor Nathan is hij niet. Is de tijdrijder qua basis en die hebben ze graag bij de ploeg.

Yeez

Cavagna is geen renner voor de vlaamse klassiekers

madeinstars

Echt enorm zonde dat Nathan moet stoppen. Op veel manieren een schoolvoorbeeld van de kracht van dit Jumbo. Een renner die op een zijspoor was beland, waar niemand het bijzonder in zag zitten, die door Jumbo werd opgepikt en begeleid tot een fantastische en zeer complete coureur.

AWestie

Hopelijk blijft Nathan betrokken bij het team, als je ook ziet hoeveel hij betekent voor Wout. Eerst bijkomen en de baby afwachten.

Ik geloof zeker niet in (extra) externe vervanging, klinkt wel heel hapsnap. Al heeft de ploeg vast wel lijstjes en krijgen ze zoals gewoonlijk na zulk nieuws vast ook weer managers op hun dak die renners aanbieden. Jorgenson en Hagenes zijn in het voorjaar al welkome aanvulling. Ik gok dat ze alleen in actie schieten als iemand die voor 2025 vrij zou moeten komen dit jaar al vrij komt.

Yeez

Ik zou inderdaad niet vervangen om te vervangen. Feit is wel dat ze voor 2024 minimaal 27 renners moet hebben en ze er nu precies 27 hebben met de zaak hessmann daar nog bij

AWestie

'@Yeez die rekensom had ik nog niet gemaakt. Jammer dat Boven al weggaat, anders had ik dat heel logisch gevonden.

tdola

'@yeez
F. Vermeersch ligt nog vast voor 2024, dus zette ik niet bij opties.

27 (inclusief hessman) lijkt me echt wat smal, dit jaar hadden ze 29 renners. Je moet niet halen om t halen, maar denk dat ze zeker nog 1 renner gaan halen, misschien 2 afh van hessman vervolg.
Uit dev team geen opties en je kan ook niet met alleen jonkies rijden, dus ik denk dat er nog wat van buiten moet komen.

baukeingeel

Ik zie hier veel Cavagna genoemd worden, maar ik denk eigenlijk dat Senechal veel meer is wat Jumbo nodig heeft namelijk een ervaren lead-out voor Kooij. Dit zou ook iemand anders kunnen zijn natuurlijk want denk dat Senechal bog best wat salaris trekt en vraag me af of hij de klassiekers wilt laten gaan (of iig onder Van Aert, Van Baarle, Laporte en Benoot wilt staan in de hiërarchie). Ik herinner me nog dat rond de aankonding van Jorgenson en Tulett wielerflits schreef dat Jumbo in principe een selectie van 28 groot genoeg vond, tenzij er nog een buitenkans op een lead-out kwam. Ben dus benieuwd wat Jumbo gaat doen met nu 26 renners in de selectie

Yeez

'@tdola maar wel een pct team dus vaak is daar wel wat mogelijk.

Thurau

'@Yeez
Weet ik maar wat hij heeft laten zien als coureur doet mij vermoeden dat hij het Vlaamse werk echt wel aankan, daarnaast als tempobeul een ideale man voor de uren labeur in de rondes. Ploeg zal toch minimaal 1 renner moeten aantrekken ivm Hessmann en de ervaringen met blessures de afgelopen jaren. Als alternatief is Naesen voor mij een optie, ervaren en iemand die perfect de knechtenrol kan vervullen voor Wout. Misschien ook nog Dillier als die niet heeft bijgetekend.

kelderfan

Shoit dat Nathan op deze manier moet afhaken. Hopelijk kan hij op andere manier worden toegevoegd aan JV.
Wat betreft de ploeg voor volgend seizoen en met vraagteken Hessmann wordt 't nog puzzelen voor de heren.
Er zijn nu 27 renners incl. vraagteken Hessmann.
Genoemde Oliver Naesen is op meerdere fronten inzetbaar en ook Marijn van den Berg zou een welkome versterking zijn ook voor Olav Kooij.
Wat betreft Molengraaf is het een misser, dat talent Molengraaf niet gaat komen.
Wat ik wel leuk vind, is dat JV toch Tre Valli Varesine en Giro dell'Emilia. Met de laatste koers moet Gesink toch dolblij zijn.

kelderfan

Ook Munsterland wordt weer opgenomen in 't programma met de volgende selectie volgens PCS dan Kooij, Laporte, Van Der Sande, Van Dijke, M, Van Dijke T en Jos van Emden.
Oh, ja wie er ook nog staat bij renners zonder contract voor volgend seizoen. Dat is Iván García Cortina, die wel raad weet met Vlaamse klassiekers.
Bij de jeugd is echt mooi, dat JV Il Piccolo Lombardia heeft opgenomen en ja dat is koren om mijn molen. Wauw.

Laatst gewijzigd
Barttej

Iván García Cortina gaat met drie jaar verlengen bij Movistar.

veld

Wie ook nog vrij is: Carlos Rodriguez van Ineos

AWestie

Rodriguez is vooral nog officieel in het ongewisse. Of Movistar houdt hem aan zijn principe overeenstemming of Ineos gebruikt de clausule uit diezelfde overeenkomst.

Münsterland komt van de organisatiewebsite zelf, daar spreken ze alleen over de kopmannen voor zover ik zie

De Zeboe van de Zoncolan

Luke Rowe is ook nog vrij...

ghostwriter

Als ik Plugge was zou ik proberen August voor de neus van INEOS weg te kapen en met August en Kuss in de ploeg naar potentiele sponsoren in de VS te stappen. Ik schreef een jaar geleden al dat August 'the next big thing' die het wielrennen in de VS weer zeer populair kan maken wordt maar met Kuss kan Jumbo-Visma alvast een voorschot nemen op de doorbraak van August.

Glorious

Hessmann zal zeer waarschijnlijk nooit meer terugkeren. 26 man. Dus 2 goede renners halen en Jetse Bol als een aanvulling.

Laatst gewijzigd
Yeez

Jetse Bol…. Lol

Dr.Watt

Veel vreemde namen.

Cavagna is absoluut geen klassiek renner. Positionering is minstens even belangrijk als hard trappen en dat kan hij niet. Type De Gendt.
Sénéchal is veel te duur.
Zowel Naesen als Van Lerberghe hebben bijgetekend als ik me niet vergis.
Garcia Cortina heeft bijgetekend en is imo compleet ongeschikt voor Jumbo.
Carlos Rodriguez blijft bij INEOS. Die hebben net 1m betaald aan Movistar om een clausule te activeren.
Marijn Van den Berg is kopman in WT en zit in een goed project. Lijkt me onhaalbaar.
Luke Rowe? Om die op zijn oude dag nog van ploeg en land te laten veranderen, gaat er een serieuze cheque geschreven moeten worden en waarom zou je dat doen?

Wie zie ik als perfecte aankoop?
Rune Herregodts. Hardrijder, kan goed, bergop, veel progressiemarge.

1 2 ... 200 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.