Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 201 ... 237 238
De Zeboe van de Zoncolan

Als je het als probleem ziet dat bijvoorbeeld Van Lerberghe heeft bijgetekend, is het bijzonder om met Herregodts op de proppen te komen. Die ligt immers ook nog onder contract.

AWestie

Ik heb weinig zicht op de jongere categorieën, maar heeft het DevTeam een slag misgelopen met de contracten voor Johan Dorussen, Ryan Gal, Mees Vlot en Thom van der Werff bij dsm?

kelderfan

'@Dr.Watt
Correct hoor dat er wat vreemde namen bij zitten, maar heeft Naesen al bijgetekend en is Marijn kopman?
Waarom Marijn van den Berg; omdat hij Kooij kan afzettenen hij kan zelf ingezet worden in bepaalde wedstrijden.
Waarom Naesen; omdat hij de tijd kan overbruggen om bijvoorbeeld Hagenes de kans te geven om te groeien in dat werk.
Ik maak mij meer zorgen om 't damesteam. Die hebben echt nog een lange weg te gaan.
https://www.indeleiderstrui.nl/vrouwenwielrennen/ook-vrouwenploeg-jumbo-visma-timmert-flink-aan-de-weg-veel-vertrouwen-in-van-empel-en-vos

Thurau

Lijken mij helemaal niet zulke vreemde namen bij te zitten, aangezien je gaat kijken naar renners die nog beschikbaar zijn en de meesten doen dat via Steef en PCS. Renners die zeker weten vast liggen noemen vind ik dan wel raar. Dus een Herregodts kan ik niks mee. Damesteam maak ik mij niet zoveel zorgen over als kelderfan. Rensters ontwikkelen zich wel daar, je kunt puur naar de overwinningen kijken of het aantal rensters onder contract maar stappen worden er gezet. Markus vind ik een prima voorbeeld daarvan, Fem lijkt ook de smaak te pakken te hebben. Voor de rest is het een kwestie van budget, met het afhaken van Jumbo wordt de damesploeg zwaarder getroffen. Hopelijk is de eventuele nieuwe sponsor bereid om de vrouwenafdeling mee te nemen in een deal. Tot die tijd is het pas op de plaats.

Yeez

'@awestie nee. Nordhagen is bijv. 1 van de grootste rondetalenten die ze konden halen

AWestie

'@Yeez en specifiek in het Nederlandse circuit?

kelderfan

'@Thurau
Het damesteam is al enige tijd bezig en ja het kan te maken hebben met de zoektocht naar een grote sponsor, maar Jumbo zou pas afhaken na 2024.
@Yeez
Met Nordhagen hebben zij zeker goed gescoord, maar waarom jongens als Karst Hayma als Nederlands talent niet zijn gescoord is mij een raadsel.

kelderfan

Giro dell'Emilia is opgenomen door 't dames team in 't programma.
De ploeg is kennelijk toch een nieuwe weg ingeslagen met na de Spaanse koersen om nu ook de Italiaanse najaar klassiekers te gaan rijden.

Yeez

'@awestie ik denk dat de talenten die ze nu halen meer marge hebben dan de Nederlanders, dus daar is niet voor nationaliteit gekozen. Als je kijkt naar lugthart… daar ben ik niet van overtuigd. Dan schat ik vd werff en vlot hoger in

veld

'@velen onder ons . Ik zag dat Carlos Rodriguez nog geen contract heeft voor 2024; ik denk dat die een prima versterking zou kunnen zijn , zij het wellicht aan de wat dure kant. Hetzelfde geldt voor zijn landgenoot Garcia, die de Van Hooydonk leemte zou kunnen opvullen m.i.

Dr.Watt

'@Zeboe
Van Lerberghe is verbonden aan Merlier. Die twee haal je niet zomaar uit elkaar. Verder is hij een degelijke lead-out maar geen uitzonderlijke. Lijkt me absoluut geen interessante optie. Dat hij ook nog eens bijgetekend heeft, geef ik gewoon mee.

@kelderfan
Ik dacht dat Naesen tijdens de Tour had bijgetekend maar ik kan me vergissen. Onder de radar is hij bij AG2R een enorm gewaardeerde kracht met een zwaar contract.
Op zich zou hij de ideale aanwinst zijn maar prijs/kwaliteit moeten er betere opties zijn.

MVDB zou zeker een ideale Jumbo renner zijn. Jong, Nederlands, snel, redelijk wat inhoud. Maar ik bekijk het vanuit zijn oogpunt. Bij Jumbo zitten WVA, Laporte en Kooij. Gelijkaardige profielen maar een hoger niveau. Bij EF krijgt hij dit seizoen al veel kansen en volgend jaar nog meer. Om nu al te kiezen voor een mooi contract als lead-out vind ik nog veel te vroeg.

Verder is ook een duidelijk verschil tussen renners die net hebben bijgetekend en degenen die nog onder contract liggen. Net bijgetekend betekent onderdeel van het project volgend jaar waar dat voor die anderen niet altijd waar is.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@veld Zie het antwoord van Dr.Watt om 09:40 mbt Carlos Rodriguez.

kelderfan

Dat zie ik ook wel zo @Dr.Watt, maar Oliver Naesen zou wel een ideale renner zijn om 't gat te dichten. Het wordt wel een moeilijke exercitie.
Wat Marijn betreft zou 't nog steeds een optie kunnen zijn, als hij de overstap naar Nederlands georiënteerde ploeg ziet zitten.

Sean Rimy

Oliver Naesen is zeker een puike opvolger voor Nathan. Zie zelf graag ook De Bondt. Rijdt dit seizoen alles kapot in tweederangswedstrijden, maar knechten in de Tour voor Jumbo lijkt me toch een mooier podium om je te tonen

YogiBear

Toch jammer dat Ryan weg gaat bij TJV.

kelderfan

Dat kan ik alleen maar beamen @YogiBear. Die Ryan gaan wij vaker zien.
Het is ook jammer dat Naomi vertrekt. Zij komt er steeds beter in en Ilse Pluimers maakt er een Nederlands feestje van.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik denk dat er wel een extra renner bijkomt voor NvH maar dat hoeft zeker geen directe vervanger te zijn.

Met oa Tratnik Hagenes en Jorgenson die vorig jaar de klassiekers niet reden en die je daar zo in kan passen zijn er intern opties zat.

AWestie

Alessio van Hooydonck <3 hopelijk pikt hij het familietalent een beetje op

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Marijn van de Berg heeft al verlengd bij EF, dat nieuws werd al bekend gemaakt in juli. Ook de Bondt heeft al een nieuwe ploeg, die gaat naar AG2R. En Naesen heeft ook al verlengd bij AG2R.

kelderfan

Marijn van den Berg wordt 't niet dus. Maar Nathan Van Hooydonck zou wel eens een prima coach kunnen worden bij deze ploeg.
Tiesj Benoot laat weten dat Nathan de koers leest en altijd de juiste beslissing neemt.
https://wielerrevue.nl/artikel/582430/jumbo-visma-wil-juridische-kant-met-van-hooydonck-goed-oplossen-hij-is-gemaakt-om-ploegleider-te-worden/
Wat de zoektocht betreft. De spoeling wordt dun.

Loek de Rooij

Misschien eens bij Patlef informeren over Alaphilippe. Denk dat ze hem wel aan de praat krijgen bij Jumbo. Kan ook nog wel een aantal jaren mee.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voorlopig moet Nathan gewoon eerst de tijd nemen om goed te herstellen en samen met zijn vrouw lekker genieten van hun kleine. Over de toekomst kan hij altijd nog nadenken.

kelderfan

Dat zijn wijze woorden @rahim Vlasblom.
Bij de jeugd kon Nederland niet juichen helaas. Thom van der Werff wordt 5e.
Ik zie geen JV-renners bij de deelnemers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het zijn ook junioren

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jorgen-nordhagen-18-begint-na-laatste-langlaufwinter-aan-jumbo-visma-avontuur-wordt-een-crazy-jaar
Bovenstaande link naar een junior, die helaas door een valpartij niet mee kon doen voor de knikkers.
Hij benoemde tussen neus en lippen ook Kulset als een goeie renner/klimmer.

1 2 ... 201 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.