Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 202 ... 237 238
kelderfan

Albert Withen Philipsen ook een junior staat in de belangstelling van JV. bron WF

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kulset ligt al voor meerdere jaren vast bij Uno-X

Poeksel

Ik vroeg me af of vandaag nog een 1, 2, 3 zou kunnen komen. Ja dus :)

BraboCycling

Ongelooflijk knap van Laporte, maar ook van Kooij die Van Aert toch maar mooi kon volgen heuvelop.

Heerlijk EK, heerlijke finish en mooi voor TJV ook!

kelderfan

Ja @Poeksel
Dit is een echte 1,2,3 met Laporte als de man. Mooie zege van Christoph Laporte, die de zege ook opdraagt aan ploeggenoot Nathan Van Hooydonck.'
Olav Kooij is toch geen verkeerde renner gebleken en dus niet alleen sprinter van dienst.

BraboCycling

Fusie met SQS, hoe zien jullie dat voor je?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat TJV ineens zomaar 10 renners gaat 'dumpen' van de huidige selectie. Aantallen zijn gewoon te groot bij beide ploegen, al heeft SQS wel een aantal talenten die je wellicht in een B-team kan duwen?

SolitaryShell

JV heeft 27 man op de loonlijst staan voor volgend jaar, SQS 23. Dat betekent dus dat er minstens 20 man uit zouden moeten.

Wat moet zo'n Landa dan bijvoorbeeld? Die zal er toch niet op gerekend hebben dat hij straks op plaats 10 in de rangorde komt of zo.

Glorious

Ik zou het echt KLOTE vinden als ze samen gaan met SQ. Het voelt als mijn ploeg en dan niet meer.

AWestie

Ik voel er ook vrij weinig bij. Twee ploegen met zo’n historie zijn moeilijk samen te brengen.

Poeksel

Van Soudal Evenepoel houden, de rest dumpen?

Sean Rimy

Wat wordt de Tourploeg nu? Jonas, Rempo, Kuss, Landa, Cattaneo, Kelderman, Van Aert, Lampaert?

Sean Rimy

Lampaert eruit, Asgreen erin. Dat lijkt me het zowat

Sean Rimy

Mapei en Rabo samen. Wtf momentje dit toch

T80JZ

Alles beter dan Neom City, waar dus serieus mee onderhandeld is maar door de andere sponsors niet als hoofdsponsor op prijs werd gesteld. Ook - nog - geen aanbieding van een andere multinationaal. Jumbo zou indien nodig nog een jaar door gaan met de verplichtingen. Maar ploeg zou daarna waarschijnlijk in dezelfde situatie zitten als nu. In deze omstandigheden misschien de minst slechte oplossing, maar niet iets om echt blij mee te zijn. Juichen voor Evenepoel? Ik kan het me niet voorstellen.

Glorious

Alles beter dan samengaan met QS!
Jumbo kan nog ruim een jaar verder zoeken! 2024 is al 100% gedekt.

Laatste man

Gadverdamme. Nooit bij de ploeg van Lefevre als Jumbo. En Neom ook niet natuurlijk.

Eerst maar zien in hoeverre het allemaal waar is. Ineos en Soudal was ook al nagenoeg rond.

YogiBear

Volgens het nieuwsblad is het een fusie, gevolgd door een verkoop van één n van beide licenties incl een aantal renners. Klinkt wel alsof TJV dan kan shoppen in het renners bestand van SQS.

Robert

Ik vind zo’n fusie dus echt helemaal niks. Ben supporter van deze renners en niet van een andere ploeg.

YogiBear

Puur speculatie van mijn kant, maar mijn idee: Hessman, Hofstede en Roglic zouden weg mogen. Lamperti, Van Wilder, Evenepoel, Merlier, Asgreen en Vansevenant erbij. Ik moet er nu niet aan denken, maar als het dan toch moet…..

Laatst gewijzigd
BraboCycling

'@YogiBear : En wat doe je dan met renners die SQS net gecontracteerd heeft, zoals Landa maar ook jonkies?

Overigens liever Cattaneo dan Merlier.

goldone123

ik neem aan dat ze al die renners betalen dan, of het gebeurd in 2025.

T80JZ

Quick Step weet hoe ze de monumenten moeten winnen, dat is JV tot nu toe niet gelukt.

T80JZ

Ik ben geen fan van SQS maar heb er ook geen afkeer van. Wel een enorme afkeer van Ineos, Bah-rein, UAE, Neom City en apartheidsstaat Israël. En ik ben geen fan van Evenepoel.
Met deze fusie, als die doorgaat, kiest JV voor de zekerheid. Nog een jaar doorgaan met het gegarandeerde geld van Jumbo zou kunnen betekenen dat de ploeg over een jaar zou moeten ophouden. Bijvoorbeeld omdat SQS dan was overgenomen door Ineos en omdat er nog steeds geen grote sponsor was gevonden.
Alles went. Ik ben begonnen als fan van Ti Raleigh en Joop Zoetemelk (geboren en opgegroeid in dezelfde gemeente, niet hetzelfde dorp) en na het stoppen van Panasonic overgestapt naar die andere Nederlandse ploeg. Als deze fusie doorgaat wordt het met Plugge - Zeeman aan het roer en de meerderheid van JV renners vooral JV+ en leren we hoe we de monumenten moeten winnen. Dus ook deze fusie overleven we wel.

Raul Alcala

Ja wat Yogi zegt. Dat wij maar in de lead mogen zijn en het merendeel van de renners mogen aanleveren.

Bahrein en UAE zou ik niet op vakantie gaan. Israël wel. Ieder zn ding T80

T80JZ

Dus ook Alcala sluit zijn ogen voor de onderdrukking en uitsluiting van het Palestijnse volk.

1 2 ... 202 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.