Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 203 ... 237 238
Raul Alcala

Israël is gewoon een prachtig land met alles erop en eraan. Hoog ontwikkeld. Vind het opvallend dat je niet verder komt dan bah en niks en Israël zo expliciet negatief benoemt. Terwijl het in Bahrein en UAE een stuk slechter is gesteld met de mensenrechten daar dan in Israël. Met fietsen is het ook slecht gesteld.

Het conflict tussen Israël en de Palestijnen is een ander onderwerp. Ik gun iedereen een veilig, eigen stekje op de wereld. De Joden nadat ze bijna uitgeroeid waren. Ook de Palestijnen. Het is Israël helaas niet gelukt om in vrede te leven met de Palestijnen en de joden hatende omringende landen. Al vind ik de rol van een Egypte erg onderbelicht. Grenzend aan, maar gesloten voor Palestijnen. Israël is te hardvochtig soms naar hun buren, schenden mensenrechten. hun verleden heeft ze hard gemaakt. Maar het is wel de enige democratie in het MO.

Laatst gewijzigd
AWestie

Zullen we de geopolitieke uitspraken wat bescheiden houden? Niet mijn cup of tea en dan heb ik er zelfs nog voor gestudeerd ooit lang geleden.

Het Nieuwsblad zegt daar niks over, of waar verwijs je naar? Zij kopiëren alleen maar relevante passages van WF en eerste reacties van teams. GCN voert verder een anoniem teamlid op: https://www.globalcyclingnetwork.com/racing/news/jumbo-visma-riders-in-the-dark-over-possible-merger-with-soudal-quick-step

Veel ruis dus, lijkt me dat dit nog echt verre van duidelijk of beslecht is.

Raul Alcala

Ik ben hartstikke bescheiden

goldone123

ik ga er van uit dat dit allemaal voor volgend jaar is. aka 2025

Robert

Volgens het AD is niks zeker en onderhandelt jumbo visma ook met een multinational als vervanger van Jumbo.

$kedel

Het zou zonde zijn als we puur voor de sponsor zo'n samensmelting van 2 oerploegen nodig hebben. Naast de knechten Evenepoel, Cattaneo, Van Wilder, Vansevenant, Landa, Alaphilippe en Asgreen kunnen we ook weinig renners van ze gebruiken.

T80JZ

Wat Robert schrijft, volgens het AD is het nog niet zeker en is er toch een multinationaal als vervanger van Jumbo in beeld die bovendien meer zou willen betalen dan Jumbo. Dat heeft natuurlijk ook mijn voorkeur. Uiteindelijk zijn Soudal en Visma ook maar sponsors die waarschijnlijk na verloop van tijd uit het wielrennen stappen dus de stabiliteit van het bestaan van de ploeg na die fusie zal ook relatief zijn. Te vroeg in de publiciteit zal de eventuele fusie niet helpen.

Wheely

Even opportunistisch doen, ik zou Evenepoel, Van Wilder, Landa, Cattaneo en Asgreen er uit pikken. Lijken me prima versterkingen, de rest mag naar de B ploeg 😉

AWestie

Ik vind het verschil in hoe Kerckhoffs dit nieuws brengt en hoe andere nieuwsmedia het proberen te plaatsen wel echt groot. Te groot wat mij betreft. Het is vooral heel tekenend dat Raymond totaal niet noemt wat AD wel benoemd.

Hommeles

Met deze fusie gaat ook gewoon de historie en identiteit van een ploeg verloren. QS is in mijn herinneringen nog altijd die mooie wolfpack die altijd op klassiekerjacht gaan met kanonnen van renners. Dat is de laatste jaren anders met REV maar goed... het is een ploeg met een historie, samen met de iconische Lefevre.

Ik denk ook niet dat het echt een gelijkwaardige fusie zal worden: REV en misschien nog een enkele topper wordt overgeheveld en over een paar jaar is de QS inbreng verdampt en weet niemand er meer van.

Wat ik me nog wel afvraag in deze situatie: sinds wanneer weet Evenepoel hiervan? Die liep nogal stampij te maken over een gebrek aan steun en was al aan het flirten met Ineos.

AWestie

'@Hommeles De familie Evenepoel, net als Lefevere aanwezig op Anderlecht, viel alvast uit de lucht. "We zijn geschrokken, Remco ook", klonk het bij papa Patrick. (Sporza, https://sporza.be/nl/2023/09/24/-maak-ervan-wat-je-wilt-lefevere-en-evenepoel-reageren-op-fusiegeruchten-met-jumbo-visma~1695580482513/)

Tussen al dat gespeculeer vinden jullie het vast niet interessant, maar ik hou van (rang)lijstjes. Goed te zien dat UAE hun minieme voorsprong alleen maar te danken heeft aan de grote hoeveelheid kleine wedstrijden. Zonder Luxemburg had TJV bijvoorbeeld over UAE heen gesprongen. https://lanternerouge.com/2023/09/25/uae-holds-off-jumbo-while-uno-x-and-total-fight-for-wildcards-uci-september-ranking-analysis/

Hommeles

'@Awestie, dankjewel voor het delen.

Voor Wielerflits is dit óf een enorme scoop als het waar blijkt te zijn of een enorme flater als het niet klopt. Maar als het klopt dat Evenepoel hier niets van weet, is dat misschien wat handig (wat als hij toch besloot deze zomer te vertrekken naar Ineos?). En ook vreemd dat QS wel Landa heeft gehaald, want die was absoluut niet nodig als de ploeg al rekening hield met een fusie.

kelderfan

Ik schat in, dat als de deal doorgaat het gaat om boekjaar 2025.enz. want Jumbo zou nog 1 jaar langer blijven t/m 2024 dus.
Jongerns die er eventueel bij gaan komen zijn dan Asgreen?, Cattaneo, Evenepoel?, Lampaert, Landa, Lecerf, Merlier, Serry, Van Wilder en Vansevenant. Het aantal Belgen neemt dan ook toe.
Maar wie moeten er dan vertrekken?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Denk niet dat Merlier staat te springen om over te stappen naar een ploeg waar net ruimte is voor 1 sprinter laat staan 2.

Net zo goed dat Levefre niet akkoord zal gaan met cherrypikking van JV bij zijn ploeg. En hij 15 tot 20 renners zal moeten mededelen dat ze naar een andere ploeg moeten uitkijken. Dat is geen fusie.

Nee dit hele plan slaat echt helemaal nergens op in deze vorm

Laatst gewijzigd
T80JZ

Thijs Zonneveld maakt zich grote zorgen om de wielersport als deze fusie nodig blijkt zijn en beschouwt de eventuele fusie als een mismatch
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/zonneveld-maakt-zich-grote-zorgen-na-fusienieuws-jumbo-visma-en-soudal-quick-step-dit-doe-je-niet-uit-luxe

T80JZ

Niet alleen Evenepoel geschokt door nieuws over eventuele fusie, ook de renners van JV zijn dat. Een niet nader genoemde JV renner denkt dat de ploegen vanwege verschil in cultuur en aanpak niet bij elkaar passen

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ook-voor-renners-jumbo-visma-kwam-nieuws-omtrent-fusie-met-soudal-quick-step-als-shock-wat-is-de-reden

Maillot à Pois

Interessante bespiegelingen in dit Sporza artikel:
https://sporza.be/nl/2023/09/25/over-jumbo-visma-en-soudal-quick-step/

AWestie

Met het uur wordt dit verhaal voor mij onwaarschijnlijker. Leuk dat WF telkens met brekend nieuws probeert te komen, maar voorlopig lijkt het eerder een thermometer om te voelen hoe iets valt bij de volgers om daarna de onderhandelingen te stoppen ;)

Poeksel

"Het voelt alsof Manchester City gaat fuseren met Burnley omdat die zo'n goede keeper hebben."

Hehe.

kelderfan

Wouw @Maillot a Pois
Dat is zeker een goede link, want ja als 't om 2024 gaat, dat wordt het een gedoe. Hopelijk blijft de paying agent JV bij deze fusie.
Het gaat om meer dan geruchten”, vertelt wielerjournalist Jan-Pieter de Vlieger ons in De Insider. “Er zijn al gesprekken geweest in Genève.”
Maar waarom zou Patrick Lefevere zijn ploeg laten opgaan in Jumbo-Visma? “Hij denkt duidelijk aan zijn pensioen”
@AWestie
Eens hoor, want 't wordt een soap zo.
@Rahim Vlasblom
Waarom zou er maar ruimte zijn voor 1 sprinter?
Volgens mij zijn Merlier en Van Aert maatjes,. dus die Merlier zal geen problemen maken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan het gaat niet om wie maatjes zijn... waarom zou Merlier naar een ploeg gaan dat vooral gericht is op klassementsmannen. De kans dat hij kan starten in de Tour is bijna uitgesloten omdat ze ook al Kooij hebben. Hij zal eieren voor zijn geld kiezen en naar een ploeg gaan waar hij iets meer kans heeft om in ieder geval een grote ronde te rijden.

kelderfan

Maar @Rahim Vlasblom waarom zou Merlier in de TdF willen acteren. Bij ongewijzigde situatie heeft hij bij Soudal ook geen kans gekregen om dit jaar een GT te rijden. Tim Merlier is al 30 jaar. Met Olav Kooij is dat een ander verhaal. Die heeft een GT nodig om door te groeien.
Trouwens bij zo'n fusie wordt 't al gauw een groep van 30 renners met waarschijnlijk een uitloop naar 31/32 met al die jonkies, die ingepast moeten worden. Kijk maar eens bij de WT-ploegen met 31 tot 34 renners,

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waar heb je het over... WT ploegen mogen maar max 30 renners hebben waarvan 2 neo's moeten zijn. Het gaat helemaal niet of ze het nodig hebben, het gaat om wat ze willen. Wil Merlier geen grote ronde rijden en vindt hij het prima om een beperkter programma te rijden dan zou ik zeggen prima maar ik vrees dat hij wat ambiteuzer is dan dat.

Maillot à Pois

'@Awestie
Volgens mij ligt het fusiescenario minstens op tafel, omdat de moordpartijen het niet daadkrachtig ontkennen (Lefevere, Plugge, Soudal...) en omdat klassieke media het verhaal van Wielerflits zonder veel voorbehoud overnemen, wat eigenlijk niet zo vaak gebeurt. Dus er is zeker IETS van aan, al is het ook zeker nog niet in kannen en kruiken. Er wordt nog stevig gepokerd.
Dat renners van niets weten vind ik niet zo vreemd, dit wordt op een ander niveau beklonken. Alleen dat Remco zelf niets zou weten is opvallend, maar dat heeft mogelijk veel met de figuur van vader Evenepoel te maken. Ik kan me voorstellen dat zowel Lefevere als Plugge weinig zin hebben in diens bemoeienis.
Nog opvallend is dat Frans De Cock van QuickStep uit de lucht valt. Maar hierbij viel me op dat de naam QuickStep ook nergens in het verhaal van Raymond genoemd wordt: misschien is De Cock zijn geld niet meer nodig en wordt die koudweg aan de kant gezet. Waarbij je kan speculeren of die misschien met een deel van de staf en renners bij de huidige paying agent blijft en een partij als Tudor laat instromen.
Of om nog wat verder out of the box te gaan: een 2de WT fusie met Movistar of Ineos. Soudal-Visma en Ineos-QuickStep, stel je voor.
Nou ja, ik was maar even aan het freewheelen, neem het niet te serieus;-)

I Langof

'@Maillot
Ik ben ook voor de 2de WT fusie. Wat was de verhall tussen Deceuninck en Quickstep, waroom ging Deceuninck naar Alpecin? Wat denken julie over een multinational ICT bedrijf als nieuwe sponsor?

1 2 ... 203 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.