Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 204 ... 237 238
kelderfan

'@I Langhof
Waar kan ik dat terugvinden multinational ICT bedrijf?
https://sporza.be/nl/2023/09/25/brief-van-lefevere-aan-zijn-renners-gelekt-er-zijn-op-dit-moment-geen-concrete-plannen~1695667617252/

Laatst gewijzigd
AWestie

PatLef ontkent concreet te zijn, Jumbo-Visma reageert niet op geruchten. Vind ik al heel wat als je hun situatie ook inschat. Het lijkt me goed werkgeverschap om op z’n minst je beeldbepalende renners op de hoogte te hebben, zeker omdat hier ook grote gevolgen voor werknemers zitten.

Wat is er op tegen precies, Langof? Wees eens concreet. Bedoel je misschien Apple? ;) https://x.com/tim_cook/status/1706363795478634683?s=46&t=Og9dyBzjHLo_gmsUgRy8Sg

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Ik denk dat zowel bij Jumbo als bij Soudal verschillende pistes verkend worden. Zelfs beeldbepalende renners zullen een plan pas te horen krijgen indien het concreet genoeg is, als in bijna helemaal beklonken. De brief van PatLef maakt duidelijk dat ze in elk geval zo ver nog niet waren. Vraag blijft hoe ver/concreet dan wel, en of het uitlekken van de plannen de gesprekken dan bespoedigt of net helemaal torpedeert.
Overigens benieuwd of en wanneer Wielerflits over de gelekte brief van PatLef gaat berichten. Past niet zo goed in het narratief van de afgelopen dagen natuurlijk ;-)

Laatst gewijzigd
AWestie

Oh dat is evident. WF beweert alleen dat men aan het afronden is. In dat geval is je werknemers berichten bijna logisch. Nu lijkt het dat men nog waarschijnlijk hartstikke prematuur is.

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/lofzang-voor-sprinter-kooij-na-nieuw-kunststukje-op-ek-olav-gaat-de-kant-op-van-pedersen-en-van-aert
Ik heb dit al eens eerder aangegeven, want Kooij heeft meer in huis dan zijn sprint. Die gaat zeker de kant van Pedersen, Van Aert en Laporte op.

Robert

Of zou alleen de sponsor Soudal willen overstappen en Patlev heeft gezegd dat dat alleen kan als hij ook mee mag naar JV.

Want als dat hele Ineos verhaal wel doorgaat dan komt een Soudal mogelijk vrij als sponsor.

Iedereen heeft het wel over een fusie. Maar wat als JV alleen geïnteresseerd is in de sponsor die niet meegaat naar Ineos.

AWestie

'@Robert Soudal is net een jaar bij PatLef en wil nu al andere oorden zoeken? Dat lijkt me heel stug als ze vorig jaar voor vijf jaar hebben getekend. Een sponsor komt niet zomaar vrij.

Robert

Ik neem aan dat ze een ontbindingsclausule hebben indien de ploeg verkocht wordt aan bijvoorbeeld Ineos.

Het zijn maar wat gedachtes hoor.

AWestie

Laat je gedachtes de vrije loop, maar ik kan ze alleen niet volgen. Ineos heeft niks aan 'de ploeg': een licentie hebben ze al, sponsors zijn ook niet verhandelbaar en losse renners komen pas vrij als er daadwerkelijk een paying agent (die van SQS) niet meer wordt gebruikt. Dus als Ineos ergens voor in de startblokken staat is het als Evenepoel vrijkomt. Dat is het.

Hetzelfde met Soudal. Die hebben vast clausules in het sponsorcontract, maar ik snap het scenario niet dat je schetst.

Cornelius

Een entente tussen vier partijen? Jumbo-Visma wordt Soudal-Visma. Remco en zijn gevolg gaan naar Ineos. De vrije licentie wordt Tudor-QuickStep. JV (SV) heeft nog plaats voor een viertal renners. Ineos kan nog vier of vijf renners onderbrengen. Cancellara wil sowieso de WT in, dus dat zou dan wat sneller gebeuren dan gepland.

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Opvallend wel dat Lefevere zijn hele ploeg rond Remco bouwt, en die is niet in de plannen betrokken naar eigen zeggen.

VincentK

Volgens mij is er al lang geen sprake meer van een fusie. Er moet een sponsor overgeheveld worden en een licentie verkocht. JV wordt SV of VS en de meeste renners zullen wel ergens onderdak vinden. Vooral voor de staf van SQ is het erg vervelend.
Hoe meer ik er over lees en luister, hoe meer overtuigd ik raak van dit scenario.

madeinstars

Slecht momet gekozen blijkbaar om door vakantie even niet echt te kunnen posten haha.

Mijn take: Wielerflits en Kerckhofs hebben weer eens te vroeg hun kruit verschoten. Ze doen in het artikel net alsof het op tekenen na beklonken is, maar alles wat sindsdien bekend is geworden lijkt erop te duiden dat het nog lang niet zover is en dat de genoemde details ook lang niet allemaal kloppen of zeker zijn. Laten we niet vergeten dat dit dezelfde lui zijn die een half jaar geleden met NEOM city op de proppen kwamen, waar voorlopig ook nog niets van waar bleek te zijn. Ik vind het vervolgens echt lachwekkend hoe heel het wielerjournaille en wielertwitter (sowieso van bedenkelijke kwaliteit) hier vervolgens mee is gaan lopen en de meest wilde speculaties en artikelen de lucht in slingeren die sowieso al helemaal nergens op gebaseerd zijn.

Als je het gewoon logisch bekijkt heeft JV 0,0 baat bij een 'fusie' met SQS, dus het lijkt me heel sterk dat een pure fusie ooit een optie is geweest of zal zijn. Het zal allemaal een stuk gecompliceerder liggen. Maar ik ga er sowieso van uit dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als die door Kerckhofs is opgediend en dat we uiteindelijk een veel simpeler en de voor de hand liggender oplossing krijgen voor het hoofdsponsorschap van JV.

AWestie

Ik zit in hetzelfde straatje @madeinstars. Mijn vermoeden was eerder dit jaar dat Pon gewoon meer ging investeren (of een soort Brainportdeal), maar een Amerikaanse partner klinkt daarna het meest voor de hand liggend denk ik. En dan niet omdat Kuss de Vuelta heeft gewonnen, de onderhandelingen lopen sowieso al veel langer.

Jumbo-Visma Boss Drops Apple Hint: ‘There is North American Interest’ https://velo.outsideonline.com/road/jumbo-visma-boss-drops-apple-hint-there-is-north-american-interest/?utm_source=Velo%2Cvelovelovelo__-facebook%2Ctwitter&fbclid=IwAR2rkcvMb9msZCH-8ntqfL6gG1sQ_O2zYvM3aJioggg6sxVRVK1ekFO9GMU&utm_medium=organic-social

kelderfan

Dank voor de link @AWestie en als je leest, dat Kuss e.e.a. te weeg heeft gebracht in de USA, dan is de suggestie gauw gemaakt.
Natuurlijk loopt de zoektocht al langer, maar zo'n zege van Kuss in de Vuelta zorgt voor een grotere basis om te zoeken naar een gezonde partner.
Wie dat gaat worden is hopelijk snel bekend.

kelderfan

UAE komt met een ijzersterke selectie voor de Italiaanse najaar klassiekers met Pogacar, Yates en Ayuso.
Wie kan JV nog zo laat in 't seizoen invoegen om Roglic bij te staan, want hij moet 't zonder Vingegaard, Kuss en Kelderman met handblessure doen.
Oh, ja
Wielerrevue komt dan weer met een ijzersterke selectie na het mogelijke samensmelten van JV met Soudal-Quick Step.
https://wielerrevue.nl/artikel/582645/dit-is-volgens-ons-de-beste-ploeg-die-je-kunt-samenstellen-uit-de-renners-van-jumbo-visma-en-soudal-quick-step/
Alhoewel ik denk, dat Evenepoel met Van Wilder, Landa en Serry andere oorden zullen opzoeken en bijv. naar Ineos.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@kelderfan ligt er aan of jumbo visma een andere sponsor vinden, als remco naar ineos gaat en jumbo kan een andere sponsor krijgen gaat dit niet gebeuren denk ik, en als dit gebeurd en evendepoel komt denk ik dat roglic misschien weg gaat.

kelderfan

'@goldone123
Lijkt niet te gebeuren, want nu heeft Ineos Pogacar gepolst. Zeeman is toch heel duidelijk, dat Roglic blijft.
Waarschijnlijk gaat de deal niet door, maar als Soudal - Quickstep doorgaan met fuseren met bijvoorbeeld Ineos, dan komen er leuke renners vrij, want Ineos of een ander team zal echt niet de hele selectie overnemen.

Maillot à Pois

'@kelderfan
Dat polsen naar Pogacar dateert al van voor de Vuelta.
Kan je dus weinig conclusies aan verbinden. Er wordt blijkbaar volop afgetast langs alle kanten. Het valt nu te bezien wat en of er van al die bewegingen ooit eentje werkelijkheid wordt.

kelderfan

Daar heb je gelijk in @Maillot a Pois, maar GCN weet ook te melden, dat Luke Plapp gaat verkassen naar Jayco. Volgens PCS staat die bij de 15 bevestigde renners. Ook melden zij dat Roglic nog niet uit de picture is en Merijn Zeeman heeft toch duidelijk gezegd, dat Roglic blijft.
Er wordt dit seizoen wel heel veel gerotzooid achter de schermen.
Want Evenepoel zou beslist blijven bij Soudal, maar als de deal toch niet doorgaat met JV, dan staat Ineos weer in de rij.
Die hoogste baas van Ineos wil een van de drie kanjers aantrekken om de strijd met JV aan te gaan.

kelderfan

Prima dat Jos van Emden bij de ploeg blijft nu als ass. Sports Director.
Lieke Nooijen wordt de beloofde aanwinst om het team in de breedte sterker te maken.
IK volg 't niet helemaal, want Geurts is een goed talent, maar Lieke moet ook nog groeien.
Met alleen Henderson (goed bezig), Kraak (ontwikkeld zich naar behoren), Van Agt (lijkt zich ook goed te ontwikkelen en Vos {komt hopelijk weer terug in goede vorm) kun je moeilijk alle GT's goed te bemannen.
Dat wordt nog een grote klus voor Tijssen & Co.

josemanuelfuente

Leuk filmpje van hoofdkantoor JV
https://twitter.com/Eurosport_NL/status/1707025462726402092

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat is al bijna 2 jaar oud

Laatst gewijzigd
goldone123

puur uit speculatie, welke renners van quickstep zouden jullie overhalen, dit is puur voor fun overgens en speculatie is altijd leuk :P

goldone123

ASGREEN Kasper
CATTANEO Mattia
EVENEPOEL Remco
LAMPAERT Yves
VAN WILDER Ilan
ČERNÝ Josef

1 2 ... 204 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.