Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 205 ... 237 238
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Asgreen, van Wilder en Evenepoel begrijp ik zeker... verder zie ik geen meerwaarde in de rest.

Cycling

Alleen Van Wilder en Evenepoel gaan JV kwalitatief beter maken. Voor het overige zijn er geen renners waarvoor ik een renner van JV wil ruilen.

Laatst gewijzigd
goldone123

het klopt idd dat jumbo visma de rest van de rijders wel wat beter zijn, maar er is nog plek hessman is geschorst of dat moet nog gebeuren, zijn nog 4 plekjes over, als dit gebeurd, ongekend sterk team dan.

ghostwriter

Als de twee ploegen fuseren hoop ik dat Alaphilippe, Asgreen, Evenepoel, Merlier en Van Winder erbij worden betrokken. Alaphilippe en Evenepoel als kopmannen voor de heuvelklassiekers, Van Baarle en Van Aert als kopmannen voor de kasseiklassiekers, Vingegaard en Evenepoel voor kleine en grote rondes en Merlier en Kooij als sprinters. Dan kunnen ze Roglic naar Ineos laten gaan en daar waarschijnlijk een paar miljoen als afkoopsom voor krijgen.

Cycling

Het is altijd zo makkelijk om te zeggen welke renners moeten komen. Dit gaat ten koste van de huidige renners. Een renner als Merlier, maar ook Asgreen en Alaphilippe in hun huidige vorm heb ik echt niet liever als de Development renners die komende jaren een kans krijgen. Dit geldt ook voor Gloag, Mick - en Tim van Dijke. Alleen op papier sterke renners maakt het team niet altijd sterker. Ik vind het zelfs jammer dat voor een renner als Archie Ryan geen plaats meer was.

kelderfan

Wat mij betreft,
Zie ik Evenepoel, Serry, maatje Van Wilder naar Ineos verhuizen, als de constructie doorgaat.
@gostwriter
Alaphlippe kan JV wel weer aan de praat krijgen met Cattaneo, Lampaert, Masnada en Vansevenant, die laatste kan echt wel wat.
Maar over de fietsen gesproken.
https://www.msn.com/nl-nl/sport/wielrennen/oeps-oplettende-twitteraar-denkt-jumbo-visma-en-specialized-in-overleg-te-spotten-bij-van-der-valk-breda/ar-AA1hlNa5?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=4641cd6aff1141daba4e11f3884cae51&ei=23

Maillot à Pois

In het scenario dat goldone123 schetst, namelijk behoud van de huidige ploeg met nieuwe sponsor Soudal en 4 renners om aan te vullen tot de maximale 30, zou ik als JV ook voor de al genoemde Evenepoel, Van Wilder en Asgreen kiezen. Als 4de man zou ik er zonder enige twijfel Luke Lamperti bijnemen. Een groot talent, die ik op termijn zowel in sprint als in klassiekers zijn waarde zie hebben. Bovendien Amerikaan, wat commercieel interessant is om hernieuwde interesse aldaar aan te boren.

Poeksel

Ik zou voor Lamberti, Lecerf, Vangheluwe en Van Lerberghe/Pedersen gaan: drie talenten en een sprintaantrekker.

Cornelius

Het woord ‘fusie’ zorgt waarschijnlijk voor enige verwarring. Het is zeker niet de bedoeling om SQS en JV samen te smelten. Het doel is dat Soudal de nieuwe hoofdsponsor van Soudal-Visma wordt. De vier rechtstreeks betrokken partijen zijn onderling akkoord. Jumbo, dat contractueel t/m 2024 hoofdsponsor is, vindt het prima dat Soudal deze rol al in 2024 overneemt. Visma heeft kennelijk geen bezwaar tegen Soudal als hoofdsponsor. Soudal ziet dit als buitenkans om hun ambitie, hoofdsponsor van een topploeg, met onmiddelijke ingang waar te maken. Plugge wil niets liever dan in zee gaan met een bedrijf dat al langer actief is als sponsor in het wielerwereldje, en die dus goed weten wat ze wel en niet mogen verwachten. Dat biedt veel meer perspectief dan een of ander schimmig bedrijfje uit de VSA of het Midden-Oosten zonder enige ervaring. Kortom, als het alleen zou afhangen van deze vier hoofdrolspelers, was de zaak al in kannen en kruiken.

Het probleem is dat Soudal contractuele verplichtingen heeft bij een andere ploeg. Met die ploeg moet dus onderhandeld worden, en kenneliijk is de eigenaar daartoe bereid. SQS zomaar opheffen zou het makkelijkst zijn, maar is niet aanvaardbaar, ook niet voor de UCI, die je niet zomaar buiten kunt sluiten. En daarom neemt men het woord ‘fusie’ in de mond, dat valt beter te verkopen.

Voor de renners van het huidige JV die een contract hebben voor 2024 (sommigen zelfs vier jaar) zal er weinig veranderen. Er zal een nieuw tenue komen: andere kleurtjes, andere naam, maar wel van dezelfde kleermaker. Verder hoopt Plugge met het hogere budget de omkadering nog verder te verbeteren, waar geen enkele renner bezwaar tegen zal aantekenen.

Voor de renners en medewerkers van SQS zou dit wel gevolgen hebben. Voor Remco geen probleem, die kan bij Ineos met een Tour-waardige ploeg de strijd met Jonas en Tadej aangaan; zijn vader zal er blij mee zijn. Voor Flip zal er vermoedelijk nog een plekje bij Soudal-Visma zijn (Plugge houdt wel van dat soort uitdagingen). Vast staat dat ‘de bijtjes’ nog twee renners nodig hebben voor 2024. Of die van SQS zullen komen valt niet te voorspellen, maar het zou niet onlogisch zijn.

Laatst gewijzigd
Aerts

Vervaeke, Senechal en Vansevenant worden hier wat onderschat. Maar als ik niet naar kwaliteit kijk en puur wat ik leuk zou vinden:

- Flipje, alleen voor de eendagskoersen.
- Asgreen, voorjaar en in de trein voor Kooij
- Lampaert, in de Tim Declercq/Tony Martin rol

Soudal zal deze deal alleen willen als Revket en zijn vriendjes erbij blijven. Daarom zal deze deal heel moeilijk worden.
Een fusie met Ineos is voor beide partijen veel logischer.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@aerts tov wat JV nu al in huis heeft zijn die 3 in mijn ogen geen meerwaarde. Verder heeft een Alaphilippe in zijn huidige vorm dat dus ook niet.

Cornelius

@Aerts Ik zie Remco nog niet naar Soudal-Visma komen. Remco wil zelf de Tour winnen. Ik neem aan dat de mensen van Soudal dat wel weten. Maanden geleden heeft Soudal laten weten (Vive le vélo) niet op Remco gefixeerd te zijn. Het ging toen om een mogelijke overstap van Remco naar Ineos.

AWestie

Ik wil alleen die pensionada-mopperkont Yvan Vanmol, al die renners boeien me niks ;) Wel een leuk onderwerp voor de prelude van het offseason hoor.

Gaat het vrouwenteam nog wel verder op de transfermarkt? De bezem gaat een beetje door het team, maar het lijkt me logisch als ze weer 16 rensters hebben. Nu staan ze inclusief Achtereekte op 14.

Laatst gewijzigd
Cornelius

Ongetwijfeld zestien vrouwen. Maar het vertrek van Cadzow, Swinkels en Rüegg is lastig op te vangen. Met nog een paar (beloftevolle) 19-jarigen compenseer je dat niet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230927_96232439
Volgens 't nieuwsblad kan de deal volgens UCI-regelementen niet doorgaan in 2024; dat zou betekenen pas vanaf 1 january 2025 dus.
Plugge & Co hebben gesproken met Specialized en TotalEnergies rijdt ook op die fietsen en zijn op zoek naar type renners als Alaphilippe.
Dan komen er weer andere renners in beeld.

Poeksel

Dank Cornelius, jouw verhaal klinkt veel waarschijnlijker dan een fusie.

goldone123

'@Cornelius ligt er aan of jumbo visma en andere sponsor kan vinden dan soudal, als dat zo is ga je voor soudal puur voor evendepoel.

Maillot à Pois

Vanuit het standpunt van JV lijkt me het verhaal van @Cornelius inderdaad het meest voor de hand liggend. Zij hebben voornamelijk baat bij een nieuwe, sterke sponsor.
Vanuit het standpunt van Bakala/Lefevere is het echter niet logisch dat de onderhandelingen enkel over het overnemen van een sponsor zouden gaan. Bakala zoekt al een tijd een koper voor zijn ploeg. Dus 'fusie' lijkt me niet het juiste woord, maar wel 'overname'. Het bedrijf achter de ploeg JV dat het bedrijf achter de ploeg SQS opkoopt, en dus ook wat zal moeten met renners en personeel die daar onder contract staan.

kelderfan

Juist @Maillot a Pois
Het gaat hier duidelijk om een overname. Maar er zijn meer partijen bij betrokken.
O.a. de fietsleveranciers zijn in deze zeer belangrijk.
Het nieuws achterhaalt ons.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-lijkt-in-te-stemmen-met-vertrek-koning-roglic-verschillende-kapers-op-de-kust

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Roglic laten vetrekken zou in mijn ogen echt de meest bizarre en grootste blunder ooit zijn. Wat een wanbeleid als je hem nu laat gaan.

En zeker als REV niet komt met die overname/fusie dan ga je er echt zwaar, zwaar op achteruit met maar 1 kandidaat om een GT te winnen (want laten we wel zijn, Kuss was 1x enorm gaaf, maar gaat dit niet nog een keer doen).

Maillot à Pois

Ik geloof nooit dat JV Roglic zelf wil laten gaan, maar stel dat Roglic zelf aangeeft absoluut te willen vertrekken heeft het m.i. weinig zin het been per se stijf te willen houden.
Je koning tegen zijn zin op zijn troon willen houden, zou ook van weinig respect jegens die koning getuigen.

AWestie

Natuurlijk is Roglic een van je sterkhouders, maar definieer wanbeleid? We hebben het over een topsportbedrijf en een renner die nu nog plat gezegd geld op kan brengen. Ik denk dat nog steeds iedereen bij TJV Roglic binnenboord wil, en Roglic gaat ook niet over een nacht ijs, maar een goede werkrelatie houdt ook in dat je weet wanneer iemand beter andere oorden kan zoeken, toch?

YogiBear

Waarom wanbeleid? Moet je hem dan aan zijn contract houden als hij duidelijk zou hebben gemaakt echt weg te willen? Dat zou in mijn ogen pas wanbeleid zijn.

BraboCycling

Wanbeleid omdat je je beste renner laat gaan en er geen vervanger voor hebt en dus een significante stap achteruit gaat zetten.
Wanbeleid omdat je een van de grondleggers van deze ploeg en een van de grootste uithangborden (samen met WvA) verkoopt.

Ik kan me niet voorstellen dat Primoz per se weg wil als ze een goed plan voor hem maken (Waalse Pijl, LBL, Tour kopman, wat ie in mijn ogen verdient en WK komend jaar, OS zou dan wel lastig worden).
Ik vind het echt onbegrijpelijk mocht dit gebeuren. Maar goed, dat vind ik van die fusie/overname ook, wordt op die manier lastig om (als fan van het eerste uur) fan te blijven.

Laatst gewijzigd
Cornelius

Een overname kost veel geld. Dat geld moet ergens vandaan komen. De overstap van Remco naar Ineos moet dus een flink bedrag opleveren. De sleutel ligt bij Ineos. Er zijn voldoende ploegen die Remco graag zouden inlijven, maar Ineos is de enige ploeg die (financieel) in aanmerking komt. Ineos heeft zelf door eerdere toenaderingspogingen — toen er van overname nog geen sprake was — de prijs van Remco in de hoogte gedreven. Daar zullen ze nu wel spijt van hebben, maar gedane zaken nemen geen keer. Zou het kunnen dat de toenadering tot Primož Roglič deel uitmaakt van een bepaalde onderhandelingsstrategie? Ik durf het antwoord niet te geven, maar het zou me niet verbazen als dat zo is.

Het alternatief, Remco en Jonas beide voor Soudal-Visma, zie ik nog steeds niet zitten. Jonas heeft onlangs verlengd t/m 2027; zo lang kan en wil Remco niet wachten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 205 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.