Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 207 ... 237 238
SolitaryShell

“Inmiddels hebben diverse ploegmanagers aan o.a. WielerFlits en GCN/Eurosport aangegeven

Deze hele zin slaat al nergens op. Hoezo 'diverse ploegmanagers'? Wie zouden er meer van moeten weten dan de ploegmanager van Jumbo-Visma, de ploegmanager van de ploeg waar Roglic heen gaat en eventueel de ploegmanager van Soudal-QuickStep. Noem dan gewoon man en paard. Of is ie te koop gezet in de ploegmanagers-app tegen elk aannemelijk bod of zo?

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Maar als Van Hooydonck, Hessmann en Roglic alle 3 uitvallen en er komt geen fusie, ben ik wel benieuwd welke 2 a 3 versterkingen er nog gehaald worden door TJV (of Amazon-Visma zoals het dan volgens Woerts gaat heten). Want er moet dan nog wel een (potentiële) klassementsman bij eigenlijk, Cian zou dan het mooiste zijn wat mij betreft.

Laatste man

Wat een klucht. Dat Roglic mogelijk vertrekt is doodzonde, maar sportief vanuit Primosz eventueel nog te begrijpen.

De rest begint slapstick te worden met die vreemde sponsorjacht en superteam gedachten.

YogiBear

'@Laatste man. Ik zou zeggen, wacht nu gewoon rustig af tot een echt bekend wordt gemaakt in plaats van nu al een mening te vormen op basis van geruchten van Jan en alleman op Twitter of waar dan ook. Ga er mee om als leuk vermaak of zoals die wieler manager spellen, speculeer er vrolijk op los, maar ik zou nog niet te serieus zijn. Dat kan allemaal nog wel als en wanneer er wat officiële communicatie komt.

Laatste man

Ik neem het ook allemaal niet zo serieus. Alleen de drang naar de besten te zijn (Plugge heeft het ook wel eens over de CL als voorbeeld voor de wielerwereld, blegh!), gaat hopelijk niet deze kant op.

Ik zie Jumbo graag in 1 grote ronde per jaar anders koersen. Renners als Bouwman, Kooij, Kelderman, Kruijswijk voor een eigen kans. Oomen/Leemreize (tot voor kort)

madeinstars

Hmm, het zal wel aan mij liggen maar één ronde per jaar als een gemiddelde Arkea in het rond rijden, zie ik de lol niet echt van in.

AWestie

'@madeinstars Dan doe je de genoemde namen van Laatste Man tekort. Die hebben in grote rondes meerdere keren bewezen een indruk achter te laten of hebben zoveel talent in hun teen dat dat wel goed moet komen.

kelderfan

Tobiass Foss gaat kennelijk toch naar Ineos. Ik vind 't jammer, want Foss kan meer dan hij heeft laten zien.
Wat Roglic betreft. Ik begrijp 't wel, maar blij wordt ik er niet van. Hij is toch de belangrijkste smaakmaker van de laatste seizoenen.
Voor mij is hij de koning van 't JV-tijdperk. Oh, ja en ik ben fan.

horsm

Ja, ik vind het ook heel erg jammer als Roglic zou vertrekken - zeker als Evenepoel daarvoor in de plaats komt. In het boek van Nando Boers gaat het er steeds over dat de 'cultuur' en de 'identiteit' van het team zo belangrijk zijn. Ik hoop niet dat ze dat nu te grabbel gooien.

madeinstars

Bij die cultuur hoort neem ik aan ook dat ze een ontevreden renner niet tegen zijn zin aan zijn contract houden. Snap niet dat zoveel mensen doen alsof JV van Roglic af zou willen, terwijl het volgens mij kraakhelder is dat het andersom is.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Als ze Amazon echt als sponsor krijgen zou het nog beter zijn als ze August aantrekken. Als die in de toekomst om de podiumplaatsen in de Tour mee zal doen zou de ploeg met Amazon een sponsor hebben met een bodemloze geldput. Amazon + August zou in de toekomst de rijkste ploeg in het peleton worden. Misschien kunnen ze Ineos nog te snel af zijn of August ruilen voor Roglic.

Laatst gewijzigd
Matrafreak

Verschrikkelijk deze laatste update van het wielermetier.
Ik keer de rug toe naar Jumbo Visma.
Ze maken het wielrennen kapot
Gaat zo dezelfde kant op als het voetbal. Machtswaanzin!!!
Rogliz weg bij Visma. Zou een goede stap zijn van hem.

AWestie

Ze maken de sport kapot ja? Ik kan zo wel een paar zaken noemen die serieus schade hebben berokkend aan de sport, en daar zit Jumbo-Visma niet direct bij geloof ik. Maar goed, mijn mening dan he.

Cornelius

@madeinstars Daar ben ik het volledig mee eens. Primož Roglič heeft nog twee à drie jaar de tijd om de Tour te winnen. Hij was er al heel dicht bij, maar werd in extremis door Tadej Pogačar overklast. Bij JV zal hij de Tour nooit gaan winnen, dus overstappen naar een andere ploeg is de enige optie.

Loek de Rooij

Bij JV of niet, ik hoop toch dat Roglic de tour nog eens weet te winnen. Wel pijnlijk dat hij lijkt te verkassen maar ook begrijpelijk.

Glorious

Ik denk dat Roglic niet op kan tegen Vingegaard in de Tour.
Foss is een matige klassementsrenner en kost gewoon teveel voor wat hij kan.
Laten we hopen dat Jumbo zijn karakter behoudt en dat Er goede renners bij komen. Ik snap er intussen helemaal niets meer van.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Lees ik goed dat Roglic op weg is naar Movistar?
Ja @Loek de Rooij. Dat hoop ik ook, want hij is en blijft de koning, die JV op 't goeie pad heeft gebracht met Wout Van Aert natuurlijk.
@Glorius
De deal met Soudal - Quick Step is niet eenvoudig, want je moet voor 15 oktober alles al rond hebben. Dat gaat nu veel te snel.
Ik denk als 't al doorgaat dan niet eerder dan 1 januari 2025.
Maar nu Roglic mag vertrekken, is er 't probleem van maar 1 GT-kopman.
Het is nu zaak om Sepp Kuss langer te binden en als 't budget goed zit, dan graag nog een grote vis.

Apemantus

'@ReneBertens In sport mag je nooit van een ploeg of een sporter verlangen het wat rustiger aan te doen. Dan kunnen we topsport beter afschaffen. De basis van topsport is presteren en maximaliseren.

Het is niet eerlijk om van TJV te verlangen een stapje langzamer te lopen. Nee, de andere teams moeten een stapje harder lopen. En het is niet zo dat het enkel een financieel plaatje is, er zijn teams met grotere budgetten die minder presteren. TJV heeft het aangedurft met een Sloveense Skispringer, een Amerikaans mountainbiker, een Vlaamse veldrijder, en een Deense visboer. Dit was geen gekocht succes, TJV heeft het talent in elk van deze renners gezien en ontwikkeld. De enige keer dat TJV succes probeerde te kopen ging het faliekant fout, dat was namelijk met Tom Dumoulin. De basis voor dit succes is passie en gedrevenheid, zowel in de frontoffice als op trainingstage.Een organisatie die hard werkt en niets aan het toeval overlaat.

Het is niet eerlijk om van een sportploeg te vragen om niet het beste uitzichzelf te halen, net zo min het niet eerlijk is om aan een renner te vragen wat minder hard die berg op te klimmen, uit angst dat anders de aantijgingen van dopinggebruik weer de kop op steken.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@kelderfan idd maar ik denk echt dat ze het voor 2024 willen proberen, dat lijkt er in iedergeval op, wie weet is het straks visma-soudal-amazon. :P

Cornelius

@Kelderfan Waar heeft Movistar dat bevestigd? Op de Movistarsite zag ik dit niet staan. Is dit misschien weer een nieuw gerucht? Eerst naar Ineos, toen naar Trek, nu naar Movistar; wie weet, misschien lezen we maandag dat Primož naar Astana vertrekt ter versterking van de sprinttrein van Cav? ;)

Die datum van 15 oktober is rekbaar. De UCI heeft al eerder uitstel verleend. Jérôme Pineau kreeg zelfs tot drie keer toe uitstel. Maar laten we hopen dat Plugge zijn zaakjes beter geregeld heeft dan Pineau, anders wacht ons een nieuwe verrassing: twee vrijgekomen licenties. :p

@goldone123 Maar goed dat Jumbo vertrekt anders kregen we Jumbo-Visma-Amazon ⇒ JVA ⇒ Justizvollzugsanstalt. ;)

Thurau

Het is nog steeds veel speculatie en weinig concreets, vind ik niet zo erg mits er straks maar een duidelijk plan staat voor de nieuwe ploeg. Een vraag die mij bezighoudt is: Gaat deze ploeg nog een extra inspanning doen voor Nederlands talent. Zonder Jumbo, maar met Amazon, Visma en Specialized lijkt mij de focus op het internationale te liggen en ik zou het jammer vinden als het weinige vaderlandse talent niet meer bij de ploeg terecht kan. Dat Primoz vertrekt is logisch maar doet me wel pijn, hij is de posterboy voor de opmars van TJV. Passend dat hij vertrekt nu de ploeg een andere gedaante krijgt. Evenepoel zie ik wel graag komen, met Jonas heb je twee kopmannen voor het GT werk maar Remco is ook inzetbaar voor het Waalse werk dus voldoende ruimte voor hem om door te groeien.

MaGarin

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230929_97418623
De grote column van Pat me duiding. Account aanmaken is gratis.

Mijn conclusie: Plugge was gewoon meerdere paden tegelijk aan het bewandelen, waarbij fusie er slechts eentje van was(en ook nog met afstand de slechtste imo). Nu Amazon binnen lijkt als grote nieuwe vermogende sponsor is een fusie vrij zinloos geworden en gaat iedereen gewoon op dezelfde voet door aankomend seizoen.

BraboCycling

Op dezelfde voet verder zonder Jumbo en Roglic is dus een stap achteruit en Plugge zit niet zo in elkaar dat hij dat gaat accepteren. Ik denk dat er dus sowieso nog iets gaat gebeuren, want ook als fusie niet doorgaat moet TAV nog extra renners aantrekken

madeinstars

Roglic staat comleet losnvan de situatie omtrent fusie en nieuwe sponsor. Stop nou eens met dat aan elkaar verbinden. Roglic wil weg bij JV en zij zijn bereid hem te laten gaan.

Fanny

'@Apemantus 👍
Er ging een gerucht dat AH wilde eventueel wilde instappen met Bol.com. Maar of dit waar is waag ik te betwijfelen nu Amazon genoemd wordt door Lefevre.
Ontzettend jammer dat onze Primoz Roglic gaat vertrekken bij JV. Ik had hem als grote fan al tot de inboedel van JV gerekend net als bv Gesink en Kruijswijk. Het is imo ogen, over wat ik gehoord en gelezen heb, een geweldige joviale ploegrenner en tevens familieman. Nooit geen onvertogen woord over de ploeg in etappes en rondes.
Hij wilde natuurlijk nog heel graag de TdF een keer winnen, maar ja Vingegaard zit/zat in de weg.
Ik denk dat JV hem als enige kopman het komend jaar 2024 die kans had moeten geven als ze er financieel uit hadden gekomen met de restrictie dat hij dan blijft bij JV de komende jaren (verlenging van zijn contract tot en met 2027). Heeft dit imo verdient door voor JV in moeilijke jaren veel zware WT koersen te winnen.
Het zal moeilijk worden direct een 2e kopman naast Roglic te vinden die zoveel gewonnen heeft voor JV. Er is nl geen 2e Roglic.
Misschien voor JV een ruil met Arensman als Roglic naar Ineos mocht vertrekken ?

1 2 ... 207 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.