Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 208 ... 237 238
AWestie

'@Fanny waar las je meer over dat gerucht? Ik heb dat echt nergens gezien

Drutense liefhebber

Zal me benieuwen hoe de komende dagen gaan verlopen als ik zo het bericht lees in Nieuwsblad met PatLev, er speelt toch al aardig wat incl. gesprekken die al zijn gevoerd met Evenepoel die ze wel degelijk aan boord willen houden.
Dan is het toch weer afwachten of Amazon de boel op zijn kop gooit.
Persoonlijk vind ik het echt spannend en hoop echt dat we volgend jaar weer kunnen genieten in welke hoedanigheid de ploeg ook verder mag gaan!

Laatst gewijzigd
T80JZ

In de reacties op het artikel over de column van Lefevre noemt iemand dat gerucht van Ahold/bol.com, maar verder is er nergens iets over te vinden. Vanuit bedrijfsmatig oogpunt is het uiterst onwaarschijnlijk dat ze dat gaan doen.

goldone123

ik weet het ook niet gebeurd het wel of niet, ik begin te denken van niet.

BraboCycling

Jumbo gaat natuurlijk nooit toestaan dat Ahold instapt.

Roglic bevestigt zijn vertrek, helaas. Het staat natuurlijk los van de fusie, maar het maakt de fusie wel noodzakelijker omdat je een top kopman MOET toevoegen aan de ploeg, de huidige ploeg is qua klassementsambities gewoon te zwak.

kelderfan

'@Fanny
Ik huil met je mee, want koning Roglic gaat de ploeg verlaten en dan komt die verdomde Remco Evenepoel erbij. JV heeft al met hem gesproken en krijgt een aantal maatjes mee..
De overige renners van Soudal-Quickstep mogen Jumbo-kassa 13 bemannen.
Maar serieus dat wordt nog een hele exercitie om alle renners in te passen. Het plaatje moet nog worden uitgetekend.

goldone123

'@kelderfan ik heb echt geen idee meer wat er gaat gebeuren.

Apemantus

'@BraboCycling Mijn inziens hoef je dat niet per se los van de fusie te zien. Er zijn namelijk twee partijen.

Ja, Roglic wil nog één keer voor de Tour gaan, en misschien heeft de afwikkeling van de afgelopen Vuelta er ook wel iets mee te maken.

Maar het team is wel heel vlotjes akkoord gegaan met het afkopen van het contract.

Het vertrek van Roglic maakt TJV beduidend zwakker in de breedte, het is dus helemaal niet gek om de timing van dit vertrek en de communicatie daarvan in de media, in verband te zien met de komst van een andere renner.

Hypothetisch voorbeeld, zou Evenepoel naar TJV willen verkassen (en dus een contract ondertekenen) zonder garantie dat Roglic daar weg gaat?

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Je moet in ieder geval wel iets, want nu heb je 26 renners onder contract voor 2024, met daarbij Hessmann die waarschijnlijk geschorst wordt. Kans dat Tratnik met Roglic mee wil is vrij groot, heb je er 24 over. Hofstede kun je eigenlij ook niet meetellen, want die voegt helemaal niets toe, dan is het 23.

Dan komt er ineens wel weer meer ruimte voor de SQS mannen, zeker als je nog iets boven de 30 kunt gaan zitten met neoprofs / jeugd zoals Staune, Hagenes, maar ook bij SQS zijn dat er een paar.

En als de fusie niet doorgaat en je Hofstede en Tratnik houdt, heb je alsnog maar 25 renners en zullen er dus ook nog een stuk of 3 zeker bij moeten.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@Brabocycling dat klopt idd.

T80JZ

'@Apemantus
Maar de ene partij is bepalend, de ander reageert. Dat Roglic weg wil heeft niets met de fusie te maken. Dat speelt al langer. En aangezien hij echt weg wil, kan en zal JV hem niet tegenhouden. Omdat hij dat heeft verdiend en omdat ze hem niet tegen zijn zin zullen houden. Maar ook omdat ze in de Vuelta hebben gezien dat Vingegaard en Roglic niet meer samen in een ploeg in een grote ronde kunnen. Dat Evenepoel misschien zijn vervanger wordt maakt het makkelijker, maar ook zonder diens komst had er voor JV niets anders opgezeten dat Roglic te laten gaan.

goldone123

maar amazon werd toch co sponsor dat gaf wielerflits namelijk aan.

T80JZ

Blijft heel jammer dat Roglic bij JV de Tour niet heeft kunnen winnen.

Apemantus

'@T80JZ Als een renner weg wil is het contraproductief om hem aan zijn contract te houden, maar de timing is opmerkelijk.

Bovendien weten wij niet hoe die gesprekken gelopen zijn, je kunt ook iemand met een zachte hand naar de achterdeur pushen. Dat Zeeman met Roglic is gaan zitten, "Primoz wij zijn je erg dankbaar blablabla, maar we willen graag een andere renner aantrekken, wat in de praktijk betekend dat je het kopmanschap nog meer moet gaan delen dan in de afgelopen Vuelta en de Tour is uitgesloten. Bovendien kun je niet zo goed overweg met de betreffende renner. Hoe kijk jij hier tegenaan? Of wil je misschien liever je contract ontbinden en voor je eigen kansen als enige kopman bij een ander team gaan?"

Laatst gewijzigd
T80JZ

'@Apemantus
Wat een onzin.

Glorious

Wielerflits en Chris Woerts zaten niet op 1 lijn met de berichtgeving.
Roglic weg is super klote maar is wel al bijna 34 en mocht Remco komen, wat nog steeds heel gek lijkt, dan zal Serry en of Cataneo toch mee kunnen komen. Allemaal gespeculeer.
Er is veel budget iig en Roglic gaat nog weg ook. (Afkoopsom rond de 4 miljoen)
Hofstede is een ramp, maar we zien de eerste 100km niet zeggen ze dan...

Roglic gaat een contract tekenen van 3 jaar met een totaal salaris van 18 miljoen.... Dat moet toch Lidl of Ineos zijn...

Laatst gewijzigd
Apemantus

'@T80JZ Hoezo onzin? Onwaarschijnlijk?

Niet het forum vervuilen met zinnetjes van drie woordjes, dan moet je het toelichten ook. Waarom is het onzin? Verklaar je nader.

Laatst gewijzigd
tdola

Superjammer roglic weg, maar ergens onvermijdelijk als ie nog vol voor tour als kopman wil gaan en vingegaard is t jongere en wellicht/wrs in gt betere alternatief. Hopelijk een mooie afsluiting komende week met tjv.
Je levert natuurlijk wel wat in in 1 weekse rondes, en een vergelijkbare vervanger halen is er simpelweg niet (ook niet in gt).

Zonder fusie nu 26 renners (25 +hessman). Dus dan moet er wel wat bij, is nu ook wat budget lijkt me.
Vl klassiekers met van aert, jorgensen, benoot, affini, laporte, 2x van dijke, van baarle en tratnik nog steeds prima bezet.

Denk dus dat je moet kijken naar bergop wat erbij (en bijv staune mittet laten groeien en tullet).
Renners zonder contract 2024 niet echt superpotentie volgens mij, dus weet niet of ze gaan kijken naar renners met contract.

Gt zonder fusie

Giro: kooij met ondersteuning en wat vrijbuiters met bouwman ed.

Tour vingegaard + kuss ongeveer als 2023 team

Vuelta vingegaard + kuss en ondersteuning

Als er fusie is met rev, dan wordt t ander verhaal.

SolitaryShell

'@Apemantus. Een Groenewegen-scenario lijkt me waarschijnlijker

Apemantus

'@SolitaryShell Groenewegen is ook weggegaan omdat hij geen kansen meer voor zichzelf zag binnen het team. Hem op de hoogte stellen dat het team gesprekken voert met Evenepoel (wat wel zo eerlijk is) was waarschijnlijk voldoende voor Primoz om de knoop door te hakken.

Cornelius

Achttien miljoen over drie jaar dat riekt naar Ineos (of misschien Bahrain?). Maar als Primož naar Ineos trekt, doet Remco dat niet; beide willen immers absolute kopman in de Tour zijn. Maar als Remco, zoals vaak gesuggereerd, naar Visma komt, waar gaat Jonas dan naartoe?

$kedel

Erg jammer dat Roglic weggaat. Hij is waardevoller voor het team dan Evenepoel ooit kan worden vrees ik. Ik ben toch wel benieuwd hoe ze hier nu beter van denken te worden.

T80JZ

'@Apemantus
Het feit dat er voor Roglic een forse afkoopsom moet worden betaald geeft al aan dat je er naast zit. Als JV hem met zachte hand naar de uitgang zou hebben gewerkt dan hadden Primosz en zijn zaakwaarnemer daar wel gebruik van gemaakt. Nog maar twee weken geleden zeiden Plugge en Zeeman dat Roglic de koning van de ploeg was en absoluut niet weg mocht. JV werkt op zich graag met meerdere kopmannen en Roglic was een veel winnaar voor de ploeg. Het vertrek van Roglic heeft niets te maken met de komst van Evenepoel. Hij zou sowieso zijn weggegaan.

@Cornelius
Als Evenepoel de Tour wil gaan winnen dan doet hij er verstandig aan om in ieder geval de komende twee jaar bij Soudal - Visma te blijven als die fusie er komt. Hij moet flink verbeteren om in de Tour van Vingegaard en/of Pogacar te kunnen winnen. Dat zal bij Ineos onvoldoende gebeuren. Bij SV kan hij het meeste leren wat betreft de voorbereiding, de voeding en het rijden van de Tour om te winnen. Twee jaar investeren om zijn kansen in de toekomst aanzienlijk te vergroten. Daarvan zal JV hem in het gesprek dat ze met hem hebben gehad hem hebben proberen te overtuigen.

kelderfan

'@Cornelius
Roglic met achttien miljoen over drie jaar (Wouw). REmco heeft al een bolide uitgezocht met de kleuren zwart + geel.🤔
Ik stap blindelings in 't bootje.
JV heeft al gesproken met Remco Evenepoel volgens zijn eigen teambaas.
Dus ik ga er maar stilletjes vanuit dat Remco komt met bijlage en dat zijn in ieder geval Landa, Van Wilder, Serry/Vervaeke, Asgreen, Cattaneo en een aantal jonge talenten met Lamperti, Gil Gelders, William Junior Lecerf. Dat zijn er waarschijnlijk 10 in totaal.
Hoe los je dat op?
Optie 1) Roglic en Tratnik naar (Ineos, Trek, Bahrain, Movistar), Robert Gesink naar de teamleiding, Hessmann uit, Vader naar MTB-clubje onder de paraplu van de deal, Hofstede helaas. Dan ben ik helaas nog niet een maximum totaal van 30.

Apemantus

'@T80JZ Ik kan er naast zitten hoor, maar heeft Roglic niet zelf zijn contract afgekocht? En ja, mensen zeggen in de media wel eens wat anders dan hetgeen er werkelijk speelt, daar is Lefevere's column van vandaag weer een mooi voorbeeld van. Dat TJV graag met meerdere kopmannen werkt lijkt me een open deur.

1 2 ... 208 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.