Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 209 ... 237 238
BraboCycling

'@Kelderfan inderdaad met Vader kun je nog wel wat 'spelen'. Ik weet niet hoe de regels zitten mbt meer dan 30 renners als het jeugd is?
En ook geen idee of je renners 'zomaar' terug mag zetten naar de opleidingsploeg, want een renner als Lamperti of Lecerf kun je natuurlijk prima nog een jaar bij de beloften houden en af en toe in laten schuiven bij het WT. Dan wordt het ook wat overzichtelijker qua renners van SQS, er vanuit gaande dat je categorie Alaphilippe en Masnada nog wel kunt slijten en enkele jeugdige renners 'terug kunt zetten'. En er zijn renners die in 2024 uit contract lopen (Asgreen, Pedersen, Hirt, Svrcek) die wellicht wat 'goedkoper' zijn om af te kopen.
De transfers die gedaan zijn door Lefevre zijn echter onbegrijpelijk, zoals Huby, Warlop en Bastiaens, want die ga je niet kunnen slijten vrees ik.

Bij TJV sta je nu op 26 en kun je idd Vader wegstrepen, net als Tratnik die wel met Roglic mee zal gaan en Hofstede. Dan sta je op 23, maar de rest zou je toch eigenlijk wel zo ongeveer willen houden.

Kortom een flinke puzzel wordt het sowieso.

Cornelius

@Kelderfan Als Ferrari ook nog komt sponsoren wordt het zwart-geel-rood. :p

Maillot à Pois

Volgens mij is die 30 met neo's inbegrepen. Enkel in de coronajaren mocht tijdelijk 32.

BraboCycling

Roglic pakt Emilia! Wauw wat een machtige sprint.

Nu wel nog verdrietiger dat hij TJV gaat verlaten.....

madeinstars

Blijft een fenomeen. Nog even Lombardije winnen en dan met een hoogtepunt de ploeg verlaten.

NCK17

Ik kan het nog steeds niet verkroppen dat dit boegbeeld van de ploeg weg zal gaan. Je had prima Jonas een jaar de Giro+Vuelta kunnen laten doen, maar goed het is nu eenmaal zo.

Markjow

Mooie overwinning weer voor Roglic, die gaan ze (en wij als fans) nog erg missen bij Jumbo - Visma.
En om eerlijk te zijn, als fan, mag van mij die hele fusie niet doorgaan.
Stel dat het wel doorgaat, met de komst van Specialized. Wat gaat PON dan doen? Nemen ze daar ook afscheid van?

kelderfan

Wauw Primoz Roglic is koning. Wat een mooie zege met Pogacar en Simon Yates in zijn wiel.
Jammer dat de Koning moet verkassen.

YogiBear

'@NCK17 En wat als Vingegaard dat niet wil? Daarbij, met Vingegaard heb je de grootste kans op een overwinning in de Tour.

T80JZ

Eens met YogiBear. Bovendien is er nog helemaal geen beslissing genomen over volgend jaar. Dat wordt pas gedaan als de parcoursen van de grote rondes bekend zijn.

De enige van wie Roglic moet verkassen is Roglic zelf kelderfan.

Roglic laat zijn bijzondere klasse weer zien met deze overwinning. Natuurlijk zullen we hem missen. Als passend afscheid voor hem en de supporters nog graag een overwinning in Lombardije.

YogiBear

Natuurlijk zou ik Roglic graag zien blijven, maar dan niet als enige kopman in de TdF. Verder, als hij werkelijk nog drie jaar lang zes miljoen kan verdienen, snap ik dat hij gaat, en gun hem dat ook, waarbij ik ook snap dat TJV dat niet wil en gaat betalen.

kelderfan

'@T80JZ
Dat begrijp ik ook wel, maar als maandag geen witte rook komt, dan wordt het nog een zoektocht naar de benodigde renners,
Van mij mag de rookkleur bestaan uit zwart + geel + rood. Dat lijkt mij een mooiere kleur voor de nieuwe outfit.
Wat betreft de jeugd.
Lars Boven komt er steeds beter in en wordt vandaag 2e.Grand Prix Cerami.
Wat de dames betreft.
Het is helaas nog steeds niet goed te noemen. Van Agt pech en Kraak gevallen zorgde bijna voor een unicum (samen DNF).
Alleen Rosita heeft roet in 't eten gegooid door te finishen

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Plugge heeft nu Roglic vertrekt de verplichting Evenepoel binnen te harken. En eigenlijk ook die fusie moet aangaan. Met Amazon en Visma zou er 35 miljoen in de pot zitten. Eigenlijk geen reden voor een fusie. Soudal zal daar op 1 of andere manier (prominent) bij moeten. Lastig, maar het kan wel. HEMA kwam er op de broek en pet na overwinning ook goed uit qua airplay.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik kan vandaag 't helemaal eens zijn met de baas Plugge, want Primoz is en blijft de koning van 't JV-tijdperk.
Het ga je goed Primoz Roglic.

Apemantus

'@Raul Specialized zou zich ook voor 15 miljoen aan Visma-Amazon verbinden. Dan zit je dus op 50 miljoen. Ik denk dat de fusie niet doorgaat (TJV wil de inboedel/rijdersbestand van SQS niet overnemen, waarom zou je jezelf al die ellende op de hals halen nu de deal met Amazon er is?), en dat Soudal daardoor dus ook niet onder haar sponsorverplichtingen richting SQS uitkomt. Soudal blijft bij SQS, maar die moeten wel opzoek naar een nieuwe fietsenleverancier en kopman ben ik bang.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik snap die paniek niet zo om Roglic direct te willen vervangen...

1) tenzij Evenepoel toch op één of andere manier komt, is dat sowieso onmogelijk

2) een jaar als dit jaar met 63 overwinningen ga je nou eenmaal niet elk jaar krijgen, dus moet je accepteren dat je volgend jaar wat minder wint

3) er ontstaan nu kansen voor renners als Valter en Jorgensen om volgend jaar te laten zien wat ze als kopman kunnen en in de jaren daarna komen renners als Nordhagen, Hagenes en Staune Mittet piepen

4) er is niemand vrij die de moeite waard is om nu uit paniek veel geld aan uit te geven. Dan zou ik liever wat cash achter de hand houden om voor 2025 koste wat kost Uijtdebroeks vast te leggen

goldone123

'@madeinstars helemaal mee eens, gaan ze fuseren of niet? want ik weet het niet meer.

tdola

Loe van Belle sleutelbeen gebroken en geen famenne, colby simmons vervangt hem.
Bron twitter/× van tjv.

tdola

Als ik commentaar plugge lees op vertrek van toelichting, dan vraag ik me af of er wel afkoopsom voor m betaald wordt oid.

Raul Alcala

Dan houdt Amazon Visma vele miljoenen budget over in 2024. Roglic weg, en sws meer budget dan nu toch. Dan kan er mss wat bij voor de Maja de bijtjes.

Als Simmons nou weer presteert kan hij wel es doorschuiven. Moet sws wat bij, zonder Hessman, Van Hooydonck en Roglic

Rawolf

'@madeinstars, indien de fusie doorgang vind moet Uijtjebroeks een goed aanbod doen niet zo'n probleem zijn. Het budget zou naar ~80 miljoen gaan.

T80JZ

Eens met madeinstars. Als is het dan te hopen dat Uijtdebroeks dan wel naar JV wil.

Uit de reactie van Plugge lijkt het er inderdaad op dat Roglic zonder afkoopsom vertrekt. Dat is volgens de verwachting hier al eerder uitgesproken. Namelijk dat als Roglic een transferverzoek zou indienen de ploeg dat vanwege zijn verdiensten zou accepteren en hem zou laten gaan. Wielerflits had het van de week over een afkoopsom vandaar dat het hier is teruggekomen.

Dat Amazon voor 15 miljoen instapt is helemaal niet zeker. Dat is een getal dat Woerts noemde maar die zit er vaker naast. Kans is ook aanwezig dat Amazon de plaats van Hema inneemt. Specialized heeft een contract bij SQS en kan daar niet zomaar onderuit. En Evenepoel zit ook aan die ploeg vast. JV kan ze niet zomaar losweken en zal dat ook niet willen vanwege de schade voor SQS. Fusie is nog altijd meest waarschijnlijke.

Apemantus

Contracten kun je afkopen. Kijk naar de overgang van Tom Dumoulin en Cervelo naar TJV in 2020. Zowel Tom als Cervelo hadden nog een doorlopend contract met Sunweb.

Ja, TJV heeft al vaker met dit bijltje gehakt.

Laatst gewijzigd
horsm

Mooie overwinning - en echt heel erg jammer dat Roglic weggaat. Wat mij betreft echt een slechte ruik, Roglic voor Revket. Voelt als de Beatles waarbij John Lennon wordt ingeruild voor James Brown. Geniale zanger - maar geen Beatle.

Cornelius

Ineos lijkt mij de meest logische bestemming voor Primož. Ten eerste is Ineos in staat een fatsoenlijke tourploeg samen te stellen, en ten tweede heeft Ineos meer ervaring in het winnen van de Tour dan om het even welke andere ploeg. Bovendien heeft een koning een koninkrijk nodig, en Ineos heeft een Verenigd Koninkrijk — vele malen groter dan het Koninkrijk der Nederlanden — te bieden. ;)

1 2 ... 209 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.