Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 210 ... 237 238
BraboCycling

Ben wel benieuwd of Roglic dan de enige kopman wordt voor de Tour, gezien Rodriguez, Bernal, Arensman, Thomas. Het is niet zo dat er daar geen klassementsmannen rondlopen.

kelderfan

'@Cornelius
Daar komt nog een addertje bij.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/lequipe-evenepoel-zal-nooit-voor-de-ploeg-van-plugge-gaan-rijden-er-ligt-een-contract-klaar-bij-ineos
Ineos wordt spekkoper met Roglic en Evenepoel in de gelederen; dat wordt weer een Vingegaard - Roglic model, als dat bewaarheid wordt.

goldone123

'@kelderfan dat lijkt meer op speculatie, wat ik denk dat die mensen daar ook niks weten lol

goldone123

jumbo heeft ook gepraat met evendepoel, ik vind het raar als soudal komt en evendepoel niet, ik denk dat dat voor soudal misschien wel een verplichting is.

AWestie

Stiekem vind ik het dan grappig dat Foss andere oorden opzoekt voor meer eigen kansen en dan uiteindelijk voor Roglic en Evenepoel zou gaan werken.

Poeksel

Stel dat er een afkoopsom voor Roglic betaald moet worden, had Plugge dan andere woorden gebruikt? "We hadden hem wel willen houden maar tegen een paar miljoen zeggen we geen nee." ?

Laatst gewijzigd
Thurau

Die speculatie in L'Equipe slaat dan weer Specialized over, hun band met Remco is een bepalende factor denk ik zo. En waarom zou TJV Cervelo inruilen voor een andere leverancier als ze diens boegbeeld niet binnenhalen? Ik denk dat de bepalende factor in het slagen van deze fusie/overname het jawoord van Remco is, zonder hem snap ik niet zo goed de meerwaarde van het project en het meewerken van bv Bakala en Soudal. Maar goed, afwachten is het devies.

madeinstars

Alle bronnen gaven aan dat Roglic beschikbaar was voor een afkoopsom. Plugge is vast een lieve man, maar Roglic compleet voor niets laten gaan zal hij niet doen. Ik denk alleen niet dat Plugge alles op alles zal zetten om het onderste uit de kan te halen.

Waren de geruchten destijds niet dat Dumoulins contract voor 2 miljoen was afgekocht? Ik verwacht toch dat Roglic ook wel zoiets zal moeten opleveren dan.

Glorious

De ploeg zal minder worden maar een jaar als 2023 zal never nooit geëvenaard gaan worden. Maar het blijft een topploeg met in de belangrijkste koers de beste man, Vingegaard. Meer budget is dan meer belangrijk voor de toekomst met in 2024 nog een aantal renners erbij.

Laatst gewijzigd
Cornelius

@BraboCycling Thomas zal graag de Giro weer rijden als concurrent Roglič naar de Tour gaat. Rodriguez, Bernal of Arensman de Tour in 2024 winnen? Ik hoop dat je een grapje maakt.

Maar mocht Remco inderdaad naar Ineos gaan, dan is de kans groot dat Roglič elders rijdt, omdat beide kopman (geen schaduw/reserve kopman) in de Tour willen zijn.

Glorious

Roglic zal wel naar Lidl-Trek gaan en Evenepoel naar Ineos.

tdola

Over goeie week weten we wrs meer, roglic gaat op toekomst in na lombardije.
Over 1-2 wkn zullen fusie perikelen ook wel duidelijk zijn.
Afwachten maar...

T80JZ

Roglic zal als voorwaarde aan zijn nieuwe ploeg hebben gesteld dat hij de enige kopman in de Tour wordt.

De jacht op Evenepoel is vanuit de JV filosofie vreemd. Hij is niet van het samen winnen en JV was tot de conclusie gekomen dat ze beter kunnen werken met jonge talenten dan met gevestigde namen. Je zou nog kunnen zeggen dat Evenepoel daar tussenin zit wat betreft de Tour de France. Maar zijn band met Van Aert is niet optimaal en Vingegaard vond het heel prettig dat hij de afgelopen Tour de enige kopman was.

Plugge en Zeeman hebben tot nu toe hele goede beslissingen genomen, maar we vragen ons allemaal af of dat ook voor de eventuele fusie zal gelden. Er wordt een grote ingreep in de succesvolle cultuur gepleegd en de vraag zal dan zijn of het goed zal gaan uitpakken. Moeten we in dat geval vertrouwen hebben in het succes duo of overspelen ze hun hand? De vraag is waarom ze het eventueel willen. Misschien dat het gaat om een grotere financiële en sportieve stabiliteit. Met twee miljardairs als eigenaar en meer trouwe sponsors vanuit een wielergek land. De toekomst van het profwielrennen in Nederland heeft vanuit de aanwas van de jeugd een onzekere toekomst. Door met een gecombineerde Nederlands - Belgische ploeg te gaan werken kan dat misschien worden opgevangen. Benieuwd naar hun uitleg als het doorgaat. En benieuwd naar hoe het uitpakt als het doorgaat.

ghostwriter

Ik denk dat het beste scenario voor de ploeg zou zijn als de fusie niet doorgaat, ze met Amazon en Visma als hoofdsponsoren doorgaan en Roglic met Ineos ruilen voor Arensman of met Bora ruilen voor Uijtdebroeks. Het zou me niet verbazen als Visma naar de lange termijn kijkt en inzet op de ontwikkeling van Staune-Mittet, Hagenes en Nordhagen.

Laatst gewijzigd
Cornelius

Ja, ja, Google, Amazon, Apple, Microsoft en al die andere amerikaanse multinationals verdringen zich om wielersponsor te mogen worden. Een echte plaag voor elke teammanager. Wil Richard rustig een kopje koffie drinken, hangt die verdomde Sundar Pichai weer aan de lijn: „Please, Mr Plugge, why won't you accept our 100 million dollar? We at Google can't survive without cycling.“

kelderfan

We kunnen lekker keuvelen of wel of niet. Ik hoop op wel met of zonder Remco.
Zijn teamgenoot William Junior Lecerf wint Il Lombardia Under 23 voor Archie Ryan en Tijmen Graat wordt mooi 5e. in 't pak.
Die jongen staat bij mij genoteerd.🎉

T80JZ

'@ghostwriter
Renners zijn geen pionnen waar je zomaar mee kunt schuiven of ruilen. Ze hebben allen hun eigen contracten. Arensman heeft vorig jaar voor Ineos i.p.v. JV gekozen en Uiijtdebroeks twee jaar geleden voor Bora i.p.v. JV

Stel dat Amazon hoofd- of naamsponsor wordt. Dan zal geen enkele andere ploeg nog met ze willen samenwerken om een documentaire te maken.

Stel dat de fusie doorgaat en Evenepoel gaat naar Ineos maar Van Wilder kiest voor de fusieploeg, want daar zal hij meer mogelijkheden hebben dan bij Ineos, en volgend jaar weet Soudal Visma Uijtdebroeks ervan te overtuigen om voor die ploeg te kiezen, dan is dat toch een prima resultaat.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@T80JZ
Als Remco gaat, dan zie ik Van Wilder (maatje) met hem meegaan. Ik denk dan eerder aan Mauri Vansevenant.

ghostwriter

'@T80JZ
Dat weet ik maar Arensman en Uijtdebroeks komen bij hun ploeg lager in de pikorde te staan (als Roglic naar Bora gaat en Evenepoel naar Ineos gaat) dus wie weet hebben ze zelf interesse in de Visma ploeg waar ze achter Vingegaard tweede in de pikorde van klassementsrenners zouden zijn.

Cornelius

Na een wat saaie wielerdag — Turkije, Croatië, Walonië en Frankrijk, allemaal sprints — nog maar een scoop uit de glazen bol: de uitslag van de Tour (2024). Eerste plek naar Primož Roglič (Bahrain-Victorious), plek twee voor Jonas Vingegaard (Dingsda-Visma) en nummer drie is Tadej Pogačar (UAE). Remco Evenepoel (INEOS Grenadiers) strandt op plek elf, maar wint wel elf etappes en de groene trui. Remco is zwaar teleurgesteld en overweegt, volgens een WielerFlitsartikel, weer te gaan voetballen. Tweeënveertig fans verhangen zich binnen een uur na verschijnen van dat artikel.

Drutense liefhebber

HAHAHA, ik zou regisseur worden!

VincentK

Als REV naar Ineos gaat (speculatie, ik weet het) zitten ze bij Visma ineens erg krap in de kopmannen. Kuss is na zijn Vuelta winst niet ineens de kopman die er staat als de absolute kopman (Jonas Vingegaard) wegvalt. De vraag is ook of Kuss die rol überhaupt wil.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd de komende week. Of het inderdaad een fusie / overname wordt (en is dan toch ook nog SQ - Ineos een optie?), wat gebeurt er met SQ als er geen fusie / overname is, waar gaat de licentie bij een fusie naar toe, en ook niet onbelangrijk, wie rijden er volgend jaar voor Visma en wat zijn de hoofddoelen.

goldone123

waarom zou je het doen als remco niet komt?

madeinstars

Vingegaard, Kooij, Van Aert, Van Baarle, Kuss, Laporte. Nog altijd genoeg potentiële kopmannen. Ze kunnen wel maar één grote ronde winnen volgend jaar. Doffe ellende.

MaGarin

Wilde mevrouw Vingegaard niet dat Jonas alle 3 de grote rondes in een jaar ging rijden?
Nou, volgend jaar lijkt me een uitstekende mogelijkheid om dat eens uit te proberen. ;)

Kunnen alle andere kopmannen en talenten lekker voor hun eigen kansen gaan in alle andere rondjes.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 210 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.