Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 211 ... 237 238
kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/marca-renners-soudal-quick-step-mogen-op-zoek-naar-nieuwe-ploeg-maandag-of-dinsdag-officiele-aankondiging.

Thurau

Bakala is dus akkoord! Blijven genoeg vragen over maar in de kern is het gewoon een overname door Plugge en Co. De krenten in de pap gaan naar Visma Soudal powered by Amazon LOL en voor de rest van de renners is vast wel een plekkie. Ik zit meer met de ondersteunende staf, die gaan wat langer in onzekerheid verkeren. Als Remco niet komt, is het vanuit Zeeman's visie te voorspellen dat men dan vooral Asgreen, Lampaert en Landa binnen weet te hengelen.

goldone123

`jammer als evenepoel niet komt, gaat het dan om geld, ben benieuwd wie er overkomen.

tdola

Tuurlijk gaat t ook om sponsor zekerheid.
Nogmaals als fusie er komt, opvolger van roglic gelijke sterkte bestaat niet.
Evenepoel lijkt een alpha, plugge wil 'm, maar wil Evenepoel, lijkt onwaarschijnlijk?

Giro kooij + vrijbuiters. Tour+vuelta vingegaard en kuss + ondersteuning. Kan je 2 ronde sprinten en voor ritten en 2x ronde voor ak.

Wie zijn er logisch uit de sqs boedel en zou fusieteam wel willen toevoegen en zouden passen? Lampaert, asgreen, pedersen, van wilder en sevenant? Lamperti, lecerf?

Ineos heeft nog wel plek voor evenepoel hulpjes, dus vervaeke, landal en evt wilder/sevenant gaan mgl dan met evenepoel die kant op.
Meerdere ploegen houden nog plekjes open. Maar of je iedereen uit de sqs boedel kwijtraakt, die je niet per se nodig hebt? (Bastaens, gelders, huby, svrcek, warlop, vanwgheluwe).

Cornelius

Vergeet de zeven jongens van het Devo Team[/url] niet.

Geldt dit ook voor de vrouwen (AGS)[/url]?

@tdola Giro Kuss (kopman); Tour Vingegaard (kopman) + Kuss (knecht); Vuelta Vingegaard, op voorwaarde dat Sepp met verlof gaat. ;)

Laatst gewijzigd
T80JZ

Soudal wil naamsponsor blijven. Dat was te verwachten. Van In de leiderstrui: Daar kwam maandagochtend de input van Soudal bij, belangrijke speler in het hele verhaal. De hoofdsponsor van Soudal-Quick Step geeft in gesprek met HLN aan dat het ook in 2024 op het shirt wil blijven staan. 'Naamsponsoring is onze kracht, dat zorgt voor return on investment. Onze marketingstrategie is daarop gericht en tot nader order is er geen enkele reden om van die strategie af te wijken. Wij hebben ons destijds contractueel verbonden als enthousiaste naamsponsor en het is onze ambitie om dat ook te blijven', aldus Sponsorship en Corporate Communications Manager Marko Heijl van Soudal.

Evenepoel blijft misschien dan toch bij de fusieploeg. Uit een reactie op het artikel over dat SQS renners vrij zijn om naar een andere ploeg te gaan. Vandaag neigen ze in Het Laatste Nieuws toch weer meer naar de fusieploeg: "De kogel is nog niet door de kerk, in de vorm van een gehandtekende overeenkomst of ‘handshake’ deal - alles op zijn tijd -, maar de signalen die ons de voorbije dagen bereikten, wijzen er alleszins op dat het met die intentie écht wel de goeie kant opgaat en dat de kans zeer reëel is dat de twee sterkste Belgische renners - Evenepoel en Wout van Aert - in 2024 samen in hetzelfde team rijden."

Thurau

Zonder Remco wordt de hele fusie/overname een slecht nieuws show. Dan zie ik niet echt een meerwaarde voor Plugge en Co. De pers zal zich focussen op het verlies van een iconische ploeg en wat krijgt men er voor terug? Met Remco aan boord zal het echter andersom zijn. De Vlaamse pers eet uit je hand. Ik blijf erbij, de overname kan alleen winst opleveren met Evenepoel aan boord. Het maakt het ook simpel wie je verder aantrekt vanuit de boedel, zijn klimknechten komen mee en misschien nog een Asgreen (voor Nathan).

AWestie

Ik zou als meerwaarde niet over het hoofd zien dat de ploeg waarschijnlijk weer jaren vooruit kan. Het bakkeleien over kopmannen is logisch, maar Jumbo-Visma heeft 6 renners in de top-30 staan van praktisch iedere ranking en zonder Roglic dus nog steeds 5. En daar onder staan ook gewoon renners die in veel andere teams gewoon kopman kunnen zijn.

Alleen maar mooi, kan de focus nog iets beter gelegd worden op de twee missende wedstrijden: Roubaix en de Ronde.

'@Thureau Helemaal mee eens. Zonder de komst van Evenepoel zie ik niet in waar de winst(los van de financiële injectie) voor Jumbo zit. Ineos is in dat geval de grote winnaar van deze ongekende stoelendans.

Laatst gewijzigd
horsm

Ik denk dat elke uitkomst waarbij een naamsponsor + suikeroom gevonden worden winst zijn voor TJV.

goldone123

stel dit gebeurd allemaal, dan komt er meer geld dan 2022 vermoed ik.

YogiBear

De winst lijkt sowieso te zitten in een nieuwe sponsor voor een langere termijn. Dat moet je ook volledig los zien van het vertrek van Roglic, wat in mij in ogen toch waarschijnlijk wel was gebeurd.

Thurau

Roglic vertrekt omdat Jonas hem is voorbij gestreefd, en als je ambitie is om de Tour te winnen dan is het logisch om nu andere oorden op te zoeken. Is trouwens maar de vraag hoe dat voor hem uitpakt. Maar juist het vertrek van hem maakt de komst van een Evenepoel wel aantrekkelijker voor de ploeg. 3 Echte grote ronde kopmannen is er 1 teveel. De Vuelta was en blijft dan ook uniek naar mijn mening. Volgend jaar duidelijke rolverdeling. Maar goed, alles blijft speculatie en ik vermoed dat we nog genoeg stof tot praten krijgen.

Glorious

Winst 1 was al stoppen met dat schaatsen..

AWestie

Haha heb je daar ook al niks mee, @Glorious? Ik snap dat rondjes schaatsen op het ijs ook niet helemaal hoor.

Poeksel

Nummer 64, mooi getal!

madeinstars

Wat een beestenwerk van Tratnik vandaag.

kelderfan

Die Tratnik moet zeker blijven, want die was zeker goed op dreef met Benoot en ook Sam Oomen kort daarachter.
Mooie zege van Wouttie Van Aert.

AWestie

Bouwman zat er kort achter, niet Oomen. Die is op een kleine zes minuten geëindigd. Mooie sprong gepakt tov UAE in de stiekem nog een beetje spannende UCI-puntenstrijd bovenaan (for what it's worth).

Laatst gewijzigd
kelderfan

Toch geen Van Aert in de Tre Valli Varesine. Maar gelukkig wel Kelderman en Kruijswijk en dat lijkt mij prima met oog op Il Lombardia.
Nu is 't alleen nog wachten op 't herstel van Robert Gesink.

goldone123

roglic waarschijnlijk naar bora https://x.com/cirogazzetta/status/1708956895317205314?s=20

Laatst gewijzigd
Burn

Roglic naar Bora dan komt of Evenepoel of Cian naar JV. Ze gaan Roglic niet zomaar laten gaan zonder goed alternatief en op termijn zal deze verjonging ook een versterking gaan zijn, aangezien de jaren gaan tellen voor Roglic.

Cornelius

Natuurijk, net zoals Cav op het punt stond te tekenen bij HPH; het was slechts een formaliteit. Sorry hoor, maar eerst zien en dan geloven. Ik wacht Lombardije nog even af. Daarna zal Primož Roglič wel bekend maken wat er echt gaat gebeuren. Indianenverhalen verzinnen kan ik zelf wel, daar heb ik het wielerjournaille niet voor nodig.

Glorious

Nee, schaatsen en vrouwenwielrennen is voor mij helemaal niets en saai, maar ik accepteer de gekkigheid hier nu wel :)
Ik zie heel veel winst in de toekomst, het lijkt een dik budget te worden, geen schaatsen en dezelfde kern mensen etc. Nu al zin in 2024, hoewel er nog een hoop onzeker is natuurlijk.
Roglic Bora is een wel hele aparte wending. Blijft jammer maar logisch dat hij weg gaat. Laten we nog hopen op een monument....dat zou wat zijn!

kelderfan

Enig licht in de duisternis is: https://wielerrevue.nl/artikel/583126/domeinnaam-soudalvisma-com-geregistreerd-soudal-wil-sowieso-naamponsor-blijven/

1 2 ... 211 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.