Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 212 ... 237 238
Poeksel

Weet iemand wat het record is van aantal overwinningen van een ploeg in een jaar? Van de laatste jaren is het 65 (quickstep) en goede kans dat ze dat gaan breken.

Glorious

70 QS in 2018

Cornelius

@kelderfan Helaas, weer zo'n oppervlakkig bericht. Waarom heeft men niet uitgezocht wanneer dat domein geregistreerd is. Dat zou wel interessante informatie kunnen zijn.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook AmazonVisma.com en VismaAmazon.com zijn geregistreerd dus het zegt allemaal niet zoveel.

Poeksel

70 is niet nog wel haalbaar, al moeten er dan veel kansen verzilverd worden. Kooij heeft nog iets van 6 a 7 kansen om te winnen, Roglic 2, Van Aert 1 en het team rijdt ook nog Paris - Tours.

Cycling

'@Poeksel volgens PCS has QS 72 overwinningen in 2018.

AWestie

Tratnik verlaat het team niet, bevestigd door team en manager. Leek mij al een beetje vergezocht gerucht. https://x.com/dnlbenson/status/1709149545999769905?s=20

Apemantus

Een domeinnaam (en alle mogelijke varianten) laten registreren/wegkapen, met het oogmerk het voor veel geld door te verkopen. Niets nieuws.

kelderfan

'@AWestie
Dank voor de link en prima dat Tratnik blijft.

goldone123

volgens wielerflits komen er 6 riders van quick-step over, wie zou dat zijn?

madeinstars

Hoe meer ik er over lees, hoe meer het voor mij lijkt alsof er nooit sprake is geweest van een fusie, maar dat Patlef en/of Bakala en/of Quick Step en/of Soudal gewoon van de ploeg afwillen en dat Jumbo-Visma een deel van het budget overneemt dat nog wel beschikbaar is.

goldone123

ja idd.

Glorious

25 zonder hessmann plus 6 van qs is 31. We worden wel verwend met vaag nieuws hè...

goldone123

misschien mogen alle ploegen +1 doen, is vast wel eerder gebeurd.

Raaaaaadt

'@madeinstars

Dat is inderdaad wat het is. Geen fusie maar bijna een ‘vijandige overname’ (zeg ik als TJV fan!).

Voor verdere duiding die laatste podcast van In het Wiel luisteren. Die geeft veel duidelijkheid, vooral over de rol en wensen van Bakala en het amper tot geen enkele vinger in de pap hebben van PatLev.

Cornelius

Het lijkt inderdaad op een vijandige overname, maar is het niet. Het initiatief is immers door Bakala genomen, niet door Plugge.

AWestie

Ik ben een beetje de precieze tijdlijn kwijt, maar waar is dat hardgemaakt @Cornelius?

madeinstars

Een hostile takeover is sowieso onzin, want welke 'leverage' zou Jumbo-Visma überhaupt hebben om dat te bewerkstelligen? Een deel van het probleem is juist dat ze zelf ook om kapitaal verlegen zitten.

Dave87

Hofstede ontbinden en dan past het precies.

horsm

Volgens de laatste geruchten zouden er zes renners meekomen van Quickstep, waaronder toch ook Evenepoel, en (waarschijnlijk) Lampaert.

Eruit gaan dus Foss, Roglic, Dennis, Van Emden, Hessmann, Van Hooydonck, Oomen, Leemreize, Roosen.

Misschien ook Hofstede?

Wie komen er ook alweer bij? Jorgensen, Staune-Mittet en Hagenes???

Het ziet er in ieder geval al met al wat haalbaarder uit.

MaGarin

Het is inderdaad helemaal geen fusie, en ook geen 'hostile takeover'. Het is uberhaupt geen takeover, want er valt niks over te nemen. De hele overkoepelende structuur van Soudal-Quickstep bestaat straks niet meer.

Bakala(80%) en Lefevere(20%) zijn de aandeelhouders en eigenaren van het bedrijf waar Soudal-Quickstep onder valt. Zij zijn degene die dat bedrijf opheffen, waardoor alles en iedereen op straat komt te staan. Alle mogelijke (juridische) problemen die er komen met de UCI zijn dan ook volledig hun probleem. Jumbo-Visma heeft daar helemaal niks mee te maken.

Het enige wat Jumbo/Plugge uiteindelijk doet is wat renners zonder contract inlijven en een nieuwe sponsor(Soudal) die op dat moment nergens meer aan verbonden is, oppikken. Zo spannend is het allemaal niet vanuit hun oogpunt.

Laatst gewijzigd
horsm

'@Dave87, ja dat dacht ik ook. Volgens mij heeft Hofstede maar een contract voor een jaar. Dus dat zou kunnen.

Verder is het moeilijk in te schatten wie er mee gaan komen van Quickstep. Lampaert en Evenepoel + 'wat renners om Evenepoel.' Die laatsten kunnen Van Wilder, Cattaneo en Landa zijn?? Of Van Sevenant en Vervaeke?

madeinstars

Volgens mij is Van Wilder juist constant op zoek naar vrijheid om zijn eigen ding te doen. Weet niet of dat een goede match gaat zijn. Daarnaast vraag ik me af of er dalijk budget is om alle duurste renners over te nemen. Wellicht moet er ook een beetje met prijs/kwaliteit rekening gehouden worden. Dan kan ik me voorstellen dat Cattaneo en Landa te duur zijn en dan een Vervaeke en Serry wat waarschijnlijker zijn.

Apemantus

Het laatste communiqué van de UCI komt SQS ook niet echt lekker uit als ze de toko daadwerkelijk willen opdoeken. Licentie mag niet doorverkocht worden, en contracten van renners en kader dienen gerespecteerd te worden. Afkopen wordt dus een gigantisch kostenplaatje.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/uci-reageert-op-mogelijke-fusie-naleven-contracten-personeel-tot-2025-17-worldtour-ploegen

Laatst gewijzigd
Cornelius

Hardgemaakt is bitter weinig, m.u.v. het vertrek van Roglič dat door beide partijen bevestigd is. Een reconstructie levert in grote lijnen het volgende plaatje: Het begint met Remco Evenepoel; na de ‘vaandelvlucht’ van Wout, moest en zou Remco in Vlaamse handen blijven (in Nederland is het heel normaal dat topsporters, m.u.v. korfbal en langebaanschaatsen, naar het buitenland trekken, maar in Vlaanderen ligt dat heel gevoelig). Dit betekende dat in een relatief kort tijdsbestek een klassiekerploeg omgebouwd moest worden tot een tourploeg à la Sky/Ineos, die overigens ook een oogje op Remco geworpen hadden. Zo'n ombouw is een enorme uitdaging, tenzij je 80 miljoen in je achterzak hebt. Inmiddels kunnen we vaststellen dat de ombouw op korte termijn niet geslaagd is; kamp Evenepoel werd ongeduldig, en Evenepoel senior is met Bakala gaan praten, er lag immers een aantrekkelijk aanbod van Ineos op tafel. Bakala had wel een plan: Plugge, die al bewezen heeft over de nodige mankracht te beschikken om de Tour te winnen, is op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, en Soudal heeft de ambitie om hoofdsponsor te zijn van een topploeg. Dus waarom niet gaan praten met Plugge over een mogelijke samenwerking; nee heb je, ja kun je krijgen. En zo begon het balletje te rollen …

Het ziet er nu naar uit dat Plugge zijn nieuwe hoofdsponsor gevonden heeft, dat Soudal de gewenste topploeg krijgt, en dat Lefevre, zoals hij zelf al aangegeven had, een nieuwe rol, wat meer in de achtergrond, krijgt toebedeeld. Wat Bakala hierbij te winnen heeft, is mij niet duidelijk, maar hij zal wel weten wat 'm doet. Grote vraag is wat Remco gaat doen. Ik kan me niet voorstellen dat Remco gaat tekenen voor een bijrol in een productie van Plugge met Vingegaard in de hoofdrol. Maar een grote meerderheid is er zeker van dat Remco bij Soudal-Visma zal rijden. Wordt vervolgd …

Laatst gewijzigd
1 2 ... 212 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.