Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 213 ... 237 238
Dave87

Hopelijk zijn de 6 fusie SQS’ers

Evenepoel
Van Wilder
Asgreen
Lecerf
Lamperti
Lampaert

De rest maakt TJV ook echt niet sterker.

kelderfan

Dan doe ik ook mee met de mogelijk 6 nieuwkomers van SQS.
Asgreen, Cattaneo en Lamperti.
Lampaert, Lecerf en Vansevenant.
Evenepoel zal zeker de stap naar Ineos maken met Van Wilder in zijn spoor.

goldone123

'@kelderfan hoe kom je daar nou weer bij?

goldone123

overgens weet ik niet eens of die fusie gaat gebeuren het lijkt me allemaal wat krap.

ghostwriter

Evenepoel, Van Wilder en Lecerf lijken me het meest interessant voor een mogelijke Soudal-Visma ploeg. Asgreen lijkt me 'a bit much' in een ploeg met onder andere Van Baarle, Laporte, Benoot, Van Aert en Jorgenson. Met bijvoorbeeld Tratnik, Benoot, Valter, Jorgenson, Evenepoel, Van Wilder en Lecerf zou het ook naar wedstrijden als Luik-Bastenaken-Luik een dominante ploeg kunnen sturen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

TJV is op veel gebieden wereldtop, maar niet op het gebied van een leadout/sprinttrein, en ook de heuvelklassiekers is verbtering mogelijk. Lijkt me niet gek versterkingen op dat gebied te zoeken.

ghostwriter

Dat eerste is toch alleen omdat ze zich daar niet op richten? Als ze daar een hoofddoel van maken hebben ze met Laporte de beste leadout in het peleton en voldoende geweldige hardrijders die in de spinttrein plaats kunnen nemen. Ik denk trouwens dat de broertjes Van Dijke op de lange termijn hele sterke schakels in zo'n trein kunnen worden doordat ze zelf ook redelijk explosief zijn voor hardrijders. Ik denk dat ze in dat opzicht zich vooral op de komst van Tom Steels moeten richten.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Nu Kooij gepromoveerd is wordt dat wel tijd

Cornelius

Van Wilder is dronken! Dronken van blijdschap wel te verstaan. Blij bevrijd te zijn van Evenepoel. Als Remco naar Ineos trekt, zou Ilan wel eens bij Soudal-Visma kunnen tekenen. Ilan wil meer dan knecht zijn; die kans gaat hij bij SV ongetwijfeld krijgen.

Poeksel

TJV heeft al zeven seizoenen een topsprinter in de selectie (eerst Groenewegen, nu Kooij) en ik kan me geen jaar herinneren dat er niet regelmatig gemopperd werd over de sprinttrein. Niet dat het steeds slecht was, maar consequent heel goed ook niet. Ik kan me voorstellen dat daarover gesproken is bij de contractverlenging van Kooij en als je dan de kans krijgt een goede en ervaren leadout aan te trekken zou ik die nemen.

hugenholz

Volgens L'Equipe heeft Quickstep-Soudal zich gewoon weer ingeschreven voor 2024... alle data (incl. bankgarantie) is aan de UCI overhandigd. Waarschijnlijk gedaan na juridisch advies om een boete te ontlopen en/of een zekerheid in te bouwen mocht de fusie niet doorgaan. De deadline van 15 oktober komt wel steeds meer dichterbij. Lijkt me een lastige klus.

goldone123

'@cornelius ik zou nog maar effe afwachten of evenepoel naar ineos gaat, hln en wielerflits geven bijden aan dat jumbo meer kans heeft, kan ook verkeerd zijn maar toch.

kelderfan

Hagenes doet 't vandaag met een zege in Munsterland. Mooi uitgespeeld door Laporte en Affini.
Mooie zege dat wel.

madeinstars

Hagenes gaat er volgend seizoen al staan in de semi-klassiekers. Zeer sterk. Nummer 65.

kelderfan

'@hugenholz
Mooi punt en Van Wilder gooit er nog een schepje bovenop.
Hou op met die onzin. Wij blijven gewoon Quick Step en "wij zijn sterk genoeg".

goldone123

ik heb echt geen idee meer wat er gaat gebeuren, niemand weet het.

Raul Alcala

Ze doen het erom

hugenholz

'@Kelderfan

Grote kans dat er al een lijstje is met renners (6?) die met Evenepoel meegaan naar de fusieploeg. De onzekerheid en de frustaties zullen bij de overige renners (worden waarschijnlijk nog aan het lijntje gehouden) met de dag groter worden.

Thurau

Hagenes is altijd al 1 van mijn favorieten geweest, die vent van 20 heeft de kwaliteit maar ook de slimheid. Houdt ook nog eens van slecht weer, dan kan je bij mij niet meer stuk. Gaat bij de 7 zitten van Roubaix, wat ik je brom. Over de fusie: Ilan gaat niet mee LOL, maar dat heeft meer te maken met zijn eigen inschatting dat hij ergens anders voor eigen kans mag gaan dan onvrede over fusie denk ik. Die wil niet eindigen als superdomestique voor Remco. Mochten ze bij tjv eindelijk Hofstede doorselecteren (lees wieberen), dan gaat mijn voorkeur uit naar het binnenhalen van tuurlijk Evenepoel en Lampaert, met de eerste komt Vervaeke mee als boezemvriend. Cattaneo als allrounder. Mauri omdat er bij hem veel rek op zit nog en Landa, puur omdat je met hem een schaduwkopman hebt voor Vuelta en Giro.

AWestie

Hoe plat op deze site gesproken wordt over Hofstede vind ik maar niks.

Raul Alcala

Kan me een filmpje herinneren vanuit de ploegleiding, Hagenes mocht mee op proef bij de jonkies van Jumbo Visma en hij reed ze op een training allemaal voorbij en helemaal aan gort. Aan het kirren van de ploegleiding wist je dat t een bijzondere was.

Van Wilder niet en Evenepoel wel of hoe zit het nou

YogiBear

Development team neemt vandaag met een onvervalste 1, 2, 3 een voorbeeld aan het WT team.

josi

Ik hoop eerlijk gezegd nog steeds dat die fusie/overname niet doorgaat. Evenepoel en Van Wilder zijn natuurlijk uitstekende renners, maar qua persoonlijkheid vind ik ze gewoon totaal niet passen bij de huidige ploeg. Er is altijd benadrukt dat ze bij het aantrekken van renners niet alleen naar de sportieve kant van de zaak kijken, maar ook naar de persoon achter de renner. Dat principe wordt overboord gegooid als je de selectie simpelweg aanvult met de zes beste of meest beloftevolle SQS-renners (los van het feit of die renners het zel wel willen).

Cornelius

Aangezien SQS meerdere geplande meetings voor volgende week heeft afgezegd, lijkt het me logisch dat de overname rond is.

De aanmelding bij de UCI is noodzakelijk om de licentie (als onderdeel van ‘leeg’ bedrijf) te kunnen verkopen.

horsm

Wat ook nog kan: de fusie gaat niet door, Soudal-Quickstep blijft in de huidige vorm bestaan maar TJV vindt geen nieuwe sponsor. Einde verhaal.

EDIT:Cornelius hierboven stelt me dan weer gerust.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 213 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.