Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 214 ... 237 238
MaGarin

'@horsm
In dat geval blijft Jumbo gewoon hoofdsponsor voor 2024. Waar komt dat idee vandaan dat de ploeg acute geldnood heeft en per se een nieuwe sponsor moét vinden voor volgend jaar?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja @YogiBear
Die 1,2,3 van Ryan, Graat en Van Bekkum is echt prima te noemen, want zij hielden toch o.a. Darren Rafferty achter zich.
Wat Hagenes betreft is zelfs Niermann lovend. Die gaan wij volgend seizoen terugzien bij de grote jongens van 't Vlaamse klassieker werk.

Poeksel

Als zelf Niermann lovend is, dan moet hij wel een groot talent zijn!

Glorious

Wat me geruststelt is het nieuws van Amazon natuurlijk, nieuws van budget Visma en de zekerheid van Jumbo (als dat nodig is) in 2024.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Glorious Een Amazone erbij? Gaan ze ook paardensport sponsoren?😜

kelderfan

Shit Robert Gesink heeft een naar kuchje en kennelijk gaat het om bronchitis.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/nare-kuch-robert-gesink-blijkt-bronchitis-nederlander-moet-ronde-van-lombardije-missen

Maillot à Pois

'@YogiBear we weten allemaal dat @Glorious een grote fan is van de amazones van het vrouwenteam ;-)

YogiBear

Kooij jammergenoeg te vroeg op kop.

Cornelius

Dat liep flink mis met Kooij. Leek zo meer op een lead-out voor Jasper. Misschien de wind verkeerd ingeschat? Misschien niet goed gezien waar de finish lag?

Glorious

Zal erbij moeten komen dat er een paardenteam Jumbo Amazon komt....... :)
Philipsen is dik de beste sprinter dit jaar. Kies een grote ronde zonder hem Kooij....
Zin in Piemonte morgen!

Raul Alcala

We zoeken nog een dark horse

kelderfan

Yes eindelijk licht in de brouwerij.
Voor de overblijvende renners wordt een oplossing gezocht in de vorm van een extra team Quick Step - Renson etc.
Dan gaat bij deze om o.a. Ilan Van Wilder, Landa en nog een paar.
Dat betekent dat die renners niet mee gaan naar de nieuwe constructie.
Gelukkig blijft dark horse JV buiten schot👌.
Bron: WF natuurlijk

goldone123

wat ik nu allemaal lees? lmao lijkt er meer op dat er een paar renners overkomen en dat het visma-soudal-amazon word, en dat de money schieters voor qs naar jumbo gaan, liever niet tbh.

Raul Alcala

Ja, tis best lastig biertjes drinken in het donker Kelderfan.

Proost, op een nu al geweldig 2024 wielerseizoen.

kelderfan

Ik ben een echte drinker van melkchocolade @Raul Alcala.
Donker bier kan ik wel waarderen, maar meestal is 't proost met een rode wijntje.
Dus proost op 't nieuwe team en dan hopelijk wel met Remco Evenepoel.
Want dan hebben wij eindelijk een poel in de ploeg of ploegske met al die Belgen erbij.

Raul Alcala

Chocomel brengt leven in de brouwerij, for sure. Trek zo een pak leeg in een paar teugen. Wat slagroom erbij. Doe mij maar een Irish Coffee

ghostwriter

Ik had helemaal gemist dat Hagenes de Sparkassen Münsterland Giro heeft gewonnen. Wat een talent.

Poeksel

Interessant bij de overwinning van Hagenes is dat hij dacht nog een ronde te moeten. Hij had zich dus niet eens helemaal leeggereden!

Verder Affini twee dagen op rij in de kopgroep, ook knap.

Laatst gewijzigd
Cornelius

Vreemd verhaal dat Lefevre nog een jaartje door zou gaan. Als Ilan Van Wilder geen nieuwe ploeg kan vinden, wordt het hoog tijd voor een nieuwe zaakwaarnemer. Een renner met zijn kwaliteiten valt makkelijk elders onder te brengen. Dat geldt eveneens voor de meeste ander SQS renners. Er zullen maximaal zes (waarschijnlijk slechts drie of vier) renners zijn die mogelijk buiten de boot vallen.

Bij de vrouwen (AGS) is er al helemaal geen probleem; slechts vijf contracten voor 2024 (Masetti ook nog 2025) en allemaal rensters die terecht zouden kunnen bij een WTW-ploeg (AGS is CTW).

De Zeboe van de Zoncolan

Zo vreemd is dat verhaal niet. Als SQS nu opgeheven zou worden vervalt de licentie, en kunnen de renners kiezen of ze al dan niet blijven. Als de ploeg nog een jaar blijft bestaan, kan aan het einde van het seizoen de licentie verkocht worden, betalen de sponsoren nog een jaar door, en kan de ploeg kiezen welke contracten ze laat afkopen en door wie. Geen risico dus dat Evenepoel zomaar gratis naar Ineos gaat.

Cornelius

De licentie blijft gewoon in handen van DecoLef. Door DecoLef te verkopen komt de licentie indirect in handen van de nieuwe eigenaar. Dat scenario is al besproken. Laten we dus niet blijven beweren dat de licentie niet verkocht kan worden. Nu verkopen met een looptijd van nog twee jaar levert meer op dan een jaar wachten en dan verkopen met een looptijd van nog één jaar. Er moet natuurlijk wel een PCT-ploeg zijn die bereid is (en in staat) voldoende te betalen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Toch zou het prettig zijn als snel bekend wordt wat er nu allemaal gaat gebeuren en hoe het gelopen is. Niet echt bevorderlijk voor de reputatie van Jumbo-Visma dat nu een beetje het beeld ontstaat dat Plugge Lefevre uitkoopt voor een paar goede renners en de rest maar laat stikken (of dat beeld nu correct is of niet).

kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/583302/5-gevolgen-van-het-nieuws-dat-lefevere-door-wil-met-afgeslankte-quick-step-ploeg/
Nog wat leesvoer.
Er is nu weer sprake 5 a 7 renners, die de overtocht gaan maken naar de nieuwe ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gemiddeld is dat dus 6 😉

kelderfan

Dat is een mooi gemiddelde dus; ik dacht even 1 + 6 d.w.z. Evenepoel + 4 knechten en 1 Lampaert voor Van Aert en 1 voor Kooij.🤔

1 2 ... 214 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.