Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 215 ... 237 238
Cornelius

Ik houd het voorlopig op vier, omdat er al 26 renners een contract hebben en een eventueel ontslag van Hessmann pas mogelijk is nadat de renner schuldig is bevonden.

kelderfan

'@Glorius
Na de GP Piemonte zou ik het zestal echt uitbreiden, want met alle ballen op Wout Van Aert ging 't niet goed met de bezige bijtjes.
Geen 1 gele rijder bij de 1e. 35 zegt toch wel wat.

Thurau

'@kelderfan
Waarom koppel je Gran Piemonte resultaat aan het aantal renners dat overkomt? Is er een soort magisch verband tussen de hoeveelheid versterkingen van SQS en de prestaties vandaag? Leg het maar uit. Vond vandaag al voor de start dat de klim er voor Wout teveel aan zou zijn en zelfs bij aanklampen of later komen aansluiten hij zeker geen topfavoriet was, Valter had denk ik een iets vrijere rol maar die lijkt mij echt op.

kelderfan

Ik koppel de GP Piemonte niet per definitie aan het aantal renners wat de oversteek gaat maken.
Maar na Tre Valli Varesine en Piemonte mag je toch wel stellen, dat Remco Evenepoel (als hij komt) toch echt wat renners wil meenemen.
Je kunt rustig stellen dat jongens als Cattaneo echt wel een meerwaarde betekenen voor de ploeg.
En mijn reactie is op @Cornelius

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Of je moet er gewoon niet te zwaar aan tillen.... deze finale was net even te zwaar voor Wout en Kelderman en Valter zijn uiteindelijk in de buurt van Wout gebleven met de hoop dat het in de afdaling misschien nog goed te maken was. De concurrentie deed wat het moest doen en dat was deze koers hard maken en proberen Wout te slopen in de heuvel/berg zone en dat is ze vrij aardig gelukt. Om dan meteen te gaan roepen om een grote schoonmaak is wel heel kort door de bocht... Tre Valli Varesine was een prima gereden koers door JV, bergrijp niet waarom je daar problemen mee hebt.

@Cornelius er is natuurlijk nog een optie om 1 of 2 renners bij de opleidingsploeg te stallen... om zo nog wat extra plek te creëren.

Laatst gewijzigd
goldone123

dat kan idd, loe van belle terug dan dv, en hofstede naar quickstep. ( als ze niet genoeg rijders kunnen vinden)

kelderfan

Het was te verwachten, maar nu is de kogel door de kerk. Met pijn in mijn hart "Roglic gaat de ploeg verlaten."
@Rahim Vlasblom
Eens met de optie, dat 1/2 renners worden gestald bij 't DV-team en dat Robert met zijn bronchitisklachten een andere job krijgt bij 't team en dat Lennard Hofstede naar 't "B" team verhuist.
Van Belle en talent Gil Gelders lijken mij de kandidaten daarvoor, want Lecerf lijkt mij echt toe aan een stap hoger.
Ook een optie is dat er MTB-team komt met o.a. Vader

Thurau

Waarom Gesink nu een functie elders moet krijgen ontgaat me, is een vorm van kelderfan logica zullen we maar zeggen. Hofstede vind ik nu al 2 jaar door de ondergrens zakken, ja hij is knecht maar zelfs in die rol knoopt hij niet meer aan bij een drie jaar geleden toen hij langer meekon en koersen simpelweg uitreed. Denk dat trouwens iedereen wel door heeft dat al het gedoe niet veel langer moet duren. Duidelijkheid in de komende week lijkt me noodzakelijk. 2 kernvragen: Wat doet Evenepoel? en hoe lost men de situatie op voor al het personeel dat boventallig wordt.

Glorious

Primoz was niet blij met hoe het ging in de Vuelta, ze worden 1 2 en 3...... Primoz is duidelijk 100% met zichzelf bezig wat we al wisten.
Het voorbeeld in de Tour 2022 kennen we, maar verder is het dus gelijk wegwezen als ze hun zin niet krijgen, belachelijk.

Ik had Wout iets beter ingeschat donderdag, het is niet anders.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Thurau
Het is een optie, maar wat is daar nu vreemd aan? Want Gesink wilde goed afsluiten in de Italiaanse najaar klassiekers toch.
Zijn kuchje bleek bronchitis te zijn. Is 't dan verstandig om daar mee door te rijden op hoog niveau.
Hij zou in mijn ogen goed zijn voor zo'n functie als aan Sven Kramer toebedacht. Die gaat nu mee met zijn ijsvrienden.
En
Ja die kernvragen zijn zeker belangrijk, want wat doe je met de ploegleiders en wat doe je met het overige personeel.
Er gaan van de eigenstaf wel een aantal met de schaatsploeg mee.
Van de ploegleiders zijn er zeker drie/ vier te plaatsen met 30 renners en evt. MTB-ploeg. Jan Boven is verhuisd naar de dames.
Zeker 1/2 trainers zijn denk ik welkom, wan 1 belangrijke trainer gaat ook de ploeg verlaten.

Thurau

'@kelderfan
En doordat hij dit seizoen niet goed kon afsluiten ivm bronchitis moet hij maar een andere baan dan renner? Nope, dat is een raar dwarsverband dat je legt. Vervolgens haal je Sven Kramer erbij, had die dan ook bronchitis voordat hij in zijn nieuwe functie stapte? Gesink en de ploeg willen nog een jaar door en dat is het enige wat telt. Met name de Vuelta liet zien dat hij zijn waarde voor de ploeg heeft.

goldone123

ik vermoed dat we meer weten na Il Lombardia, over de fusie en wat er allemaal gaande is.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Als Evenepoel de Tour wil winnen heeft hij volgens mij de grootste kans vanuit de schaduw van Vingegaard. Hij kan de Tour alleen winnen als hij aanvallend koerst en als hij Vingegaard als ploeggenoot heeft zal die 1) niet achter Evenepoel aanrijden en de ploeg niet achter hem aan laten rijden en 2) de concurrenten bang maken om met Vingegaard op de bagagedrager naar boven te rijden.

T80JZ

Juist het komende seizoen na het vertrek van Roglic en de mogelijke komst van een aantal renners uit een andere ploeg zal de rol van de wielrenner Gesink als cultuurbewaker van het grootste belang zijn.

madeinstars

Hahaha, al dat gedoe 2 weken lang en volgens Sporza gaat er van de hele fusie niks door, gaan QS en Soudal samen met Lefevre en Bakala gewoon tot 2025 zeker verder en wordt Amazon nieuwe sponsor samen met Visma.

Nou, heeft Wielerflits in ieder geval de social media een beetje op zn kop gezet voor iets dat uiteindelijk een storm in een glas water blijkt. Chapeau.

BraboCycling

Ik ben wel benieuwd welke 3 renners er nog bij gaan komen nu het lijkt dat de fusie niet doorgaat. De selectie is, zeker met een onduidelijke rol van Hessmann, veel te klein.

Laatste man

Prima nieuws. Veel geruchten, er is afgetast, maar uiteindelijk kon iedereen die logisch nadacht dit bedenken.

Met Vingegaard, Van Aert en Kooij 3 kopmannen. Primos ga je zeker missen, maar is voor zijn kansen wellicht het beste. Met Laporte, van Baarle, Kuss, Tratnik, Benoot, Kelderman, Valtter, Jorgenson heb je een fantastische rij net achter de kopmannen. Verder zeer betrouwbare krachten als Gesink, Kruijswijk (moet wel een grote ronde weer uitrijden), Bouwman, Affini en vd Sande. Vader is een apart project en komt er hopelijk nog doorheen na die klap. Hofstede is overal inzetbaar voor de ploeg.

Tevens hebben ze een pak jong talent met Gloag, van Dijke (x2), Staune Mittet, Tulett, Strand Hagenes en van Belle.

Dat de ploeg te klein is, is ook afwachten. Hessman is nog geen streep door, van Hooydonck stopt (maar zijn contract wordt wellicht nog netjes doorbetaald). Vertrek van Roglic zorgt voor eventueel budget. Wellicht nog een Vlaamse coureur voor Wout erbij (Lampaert bijv.) en iemand die in rondjes van een week/heuvel klassiekers wat gaan. Echter kan je daar natuurlijk ook wat meer voor etappes gaan met Kooij en de ontwikkeling van bijv. Valtter, Jorgenson, Staune Mittet, Gloag meenemen.

Laatst gewijzigd
josi

Ik ben er niet echt rouwig om. Evenpoel is een geweldige renner, maar past gewoon niet bij TJV

tdola

Way een gedoe en nu niks. Ben benieuwd wat ze nu nog binnen kunnen halen aan tranfervrije renners, danwel of ze iemand weg willen kopen.
Zou jumbo voor 2024 dan nog sponsor blijven, naast Visma en Amazon (zou co sponsor zijn toch!?)?

Zoals eerder gezegd: Gir:o Kooij met hulp en wat vrijbuiters als Bouwman.
tour en vuelta: Vingegaard kopman, Kuss 1e luitenant (wellicht vuelta schaduwkopman). + team ter ondersteuning.

Poeksel

'@laatste man Er moet volgens mij sowieso iemand bij om aan het minimum van 27 te komen.

horsm

Maar hoe wordt TJV nu volgend jaar gefinancierd ? Blijft Jumbo alsnog een jaar? Is er al iets zeker over Soudal?

Ik vind Ineos opvallend stil. Iets zegt me: REV alsnog naar Evenepoel, Soudal naar TJV, Quickstep weer een klassiekerploeg.

Maar dat kan ook wishful thinking zijn.

horsm

Het is natuurlijk prima nieuws - tenzij blijkt dat het het einde van TJV inluidt. Het plan van de fusie leek me niet uit luxe geboren, maar eerder een wanhoopspoging. Tenzij blijkt dat Soudal toch heeft besloten om over te stappen naar Plugge c.s. vind ik de toekomst er somber uitzien.

goldone123

wel wat nu dan? ze hebben nu 3 miljoen en hebben nog een renner nodig, cian uitdebroeks uit kopen, of toch evenepoel kopen? roep maar wat lol

goldone123

overgens stapt amazon niet in, pon gaat het gedeelte van jumbo overnemen dus, wtf dan kan nog wel eens heel slecht zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@goldone123 bron ?

1 2 ... 215 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.