Vanwaar die angst?
"Ingewijden vertellen dat het Nederlandse bedrijf PON, wereldwijd actief als fietsfabrikant maar ook als importeur van verschillende automerken, in zal stappen als nieuwe naamgevende sponsor. Onder PON valt bijvoorbeeld ook het fietsenmerk Cervélo, waarmee de Nederlandse ploeg rijdt en het bedrijf levert ook de ploegleidersauto’s van het team. Visma heeft zich als hoofdsponsor voor onbepaalde tijd aan de Nederlandse wielerploeg verbonden."
Om onverklaarbare reden is mijn vorige account geblokkeerd door Wielerflits, omdat ik aangaf dat er journalistiek wel wat steekjes zijn laten vallen. Duidelijk dat het allemaal wat gevoelig ligt bij de redactie.
Heel benieuwd naar duidelijkheid vanuit de ploeg. Als het PON-VISMA (of Cervelo-Visma) wordt, lijkt dat me prima. PON is een kapitaalkrachtige partner. Paniekeren lijkt in ieder geval niet nodig. Uiteindelijk zal er wel een sponsor (en geld) boven komen drijven.
"Veelbesproken" volgens NOS Teletekst, maar juist bij de NOS heb ik hier nog niet eerder over gelezen. Wel hilarisch dat het op pagina 666 staat.
https://www.youtour.nl/afbeeldingen/tourforum/groot/000136.png
https://nos.nl/artikel/2493120-geen-fusie-tussen-wielerploegen-jumbo-visma-en-soudal-quick-step-niet-beste-optie
Ja @ghostwriter
Die Ivan Garcia zou geen verkeerde keuze zijn. Als Lampaert niet gaat komen, dan is Ivan zeker geen verkeerde vervanger.
Ook Mauri Vansevenant lijkt mij nog een prima optie om de klimtrein te verbeteren.
Want de deal gaat niet door maar die geldschieter van SQS wil er geeb extra geld insteken en Lamda zal ergens van moeten worden betaald..
maar wat ik uit hln haal er staat dat specialized iets van 15 mil, (als ze zouden sponsoren) zou hebben geboden voor sponsoren etc, dan heeft pon misschien 15+ geboden zou ook wel moeten want dat was hun budget een jaar geleden ook, dus wie weet nog een extra sponsor er bij? (copium)
'@goldone123
Die bedragen moet je altijd met een flinke korrel zout nemen. Woerts met zijn gebazel verleden week ook trouwens. In de huidige constructie zat Jumbo op de eerste rang voor een bedrag tussen de 8 en 10 mln voor de mannenploeg. Als Visma en Pon nu de naamsponsors worden lijkt mij dat de bedragen per bedrijf echt niet zoveel meer dan 10 mln bedragen. In het gunstigste geval krijgt Plugge zijn gewenste 30 mln + budget waar hij van
droomde een jaar eerder met alle sponsoren bij elkaar, maar hier lijkt hij gevallen te zijn voor de megalomanie en het idee om meer uit de markt te halen dan INEOS Al dat gebazel over 50 mln heb ik nooit geloofd, daarvoor is de wielersport simpelweg te onrendabel. Zaak nu om snel orde op zaken te stellen, moeten versterkingen bijkomen en duidelijkheid over sponsoring. Deze hele saga straalt ook negatief uit op de ploeg, men heeft te veel zaken onderschat die je al aan de voorkant had moeten tackelen.
Ik ben niet blij, dat Primoz vertrekt, maar misschien is er nu echter tijd om de Nederlandse identiteit van de ploeg te versterken. Ik ben meg @ghostwriter eens.
Kruijswijk vertelde al, dat hij in de Giro voor podium wilde gaan. Misschien krijgt nu Kooi ook de kans een grote ronde te rijden. Van Baarle en Kelderman konden nog wat overwinningen binnenhalen.
Wat denken jullie over vertrek van Roglic en wie gaat het verder met de ploeg? Ik ben geen fan van Jonas, hij is echter geen kleurrijke rijder.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.