Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 216 ... 237 238
ghostwriter

https://www.ad.nl/wielrennen/megafusie-wielerploegen-jumbo-visma-en-soudal-quick-step-van-de-baan-ook-amazon-haakt-af~a8953476/

goldone123

jap, in dit geval is een saudi overname het ergste op het moment..

ghostwriter

Vanwaar die angst?

"Ingewijden vertellen dat het Nederlandse bedrijf PON, wereldwijd actief als fietsfabrikant maar ook als importeur van verschillende automerken, in zal stappen als nieuwe naamgevende sponsor. Onder PON valt bijvoorbeeld ook het fietsenmerk Cervélo, waarmee de Nederlandse ploeg rijdt en het bedrijf levert ook de ploegleidersauto’s van het team. Visma heeft zich als hoofdsponsor voor onbepaalde tijd aan de Nederlandse wielerploeg verbonden."

BraboCycling

Pon is wel een kapitaalkrachtige, goede partner en betrouwbaar... Dus als die komende jaren willen lappen is dat prima.

Robert

Als PON inderdaad het gat van Jumbo (en hopelijk ook Hema en Gorilla’s) wil opvangen, dan zou dat echt fantastisch nieuws zijn. Nederlands familiebedrijf.

Hoop dat het budget minimaal gelijk blijft.

Raul Alcala

Gezien hun miljarden omzet zal het budget toch wel verhoogd worden? En stapt PON dan volgend seizoen al in?

hetismewat

Om onverklaarbare reden is mijn vorige account geblokkeerd door Wielerflits, omdat ik aangaf dat er journalistiek wel wat steekjes zijn laten vallen. Duidelijk dat het allemaal wat gevoelig ligt bij de redactie.

Heel benieuwd naar duidelijkheid vanuit de ploeg. Als het PON-VISMA (of Cervelo-Visma) wordt, lijkt dat me prima. PON is een kapitaalkrachtige partner. Paniekeren lijkt in ieder geval niet nodig. Uiteindelijk zal er wel een sponsor (en geld) boven komen drijven.

goldone123

oh ja idd als het hetzelfde geld in kan brengen of meer is dat helemaal goed.

goldone123

ze moeten sws nog een of 2 renners binnenhalen, dus wie zal dat zijn zonder copium lars boven ofzo, met cian uitdebroeks, zeg maar wat.

Glorious

Visma-Pon ploeg en 3 extra renners, topploeg :)

kelderfan

Poeh, wat lees ik nu weer. Geen deal en geen Amazon.
Hopelijk dan wel Pon & Co,

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Iván García lijkt mij wel iets voor Jumbo-Visma. Het zou me niet verbazen als hij nog een grote stap in zijn ontwikkeling kan zetten bij een ploeg met veel ervaring in de begeleiding van zijn type wielrennen.

esims2.0

"Veelbesproken" volgens NOS Teletekst, maar juist bij de NOS heb ik hier nog niet eerder over gelezen. Wel hilarisch dat het op pagina 666 staat.

https://www.youtour.nl/afbeeldingen/tourforum/groot/000136.png
https://nos.nl/artikel/2493120-geen-fusie-tussen-wielerploegen-jumbo-visma-en-soudal-quick-step-niet-beste-optie

Laatst gewijzigd
AWestie

NOS heeft eigenlijk een bericht er over geschreven https://nos.nl/l/2492354

kelderfan

Ja @ghostwriter
Die Ivan Garcia zou geen verkeerde keuze zijn. Als Lampaert niet gaat komen, dan is Ivan zeker geen verkeerde vervanger.
Ook Mauri Vansevenant lijkt mij nog een prima optie om de klimtrein te verbeteren.
Want de deal gaat niet door maar die geldschieter van SQS wil er geeb extra geld insteken en Lamda zal ergens van moeten worden betaald..

Cornelius

Ligt het niet veel meer voor de hand dat Jumbo in 2024 gewoon de hoofdsponsor blijft?
Of is iedereen verslaafd geraakt aan speculaties en sensatieverhalen?

De overeenkomst met Amazon gaat over mediarechten. Brengt ook geld in het laatje, maar is geen sponsoring.

goldone123

misschien is er een andere sponsor aangestrokken of mogelijk, want het lijkt er op dat jumbo visma zelf de stekker er uit heeft gestroken.

ghostwriter

Het komt op mij over dat Pon om Specialized buiten de deur te houden en Cervélo binnenboort te houden heeft besloten in te stappen en dat dit voor Plugge de beste optie is. Dat is een relatie die de ploeg graag warm houdt en zo houdt de ploeg zijn Nederlandse karakter.

peerduell

Dit zou inderdaad de beste optie zijn Pon-Visma of Visma-Pon met een verbintenis van min 5jaar en een groter budget.Pon evt.ook te vervangen door een merknaam

goldone123

ja ze kunnen inderdaad flink wat betalen,

goldone123

maar wat ik uit hln haal er staat dat specialized iets van 15 mil, (als ze zouden sponsoren) zou hebben geboden voor sponsoren etc, dan heeft pon misschien 15+ geboden zou ook wel moeten want dat was hun budget een jaar geleden ook, dus wie weet nog een extra sponsor er bij? (copium)

Laatst gewijzigd
Thurau

'@goldone123
Die bedragen moet je altijd met een flinke korrel zout nemen. Woerts met zijn gebazel verleden week ook trouwens. In de huidige constructie zat Jumbo op de eerste rang voor een bedrag tussen de 8 en 10 mln voor de mannenploeg. Als Visma en Pon nu de naamsponsors worden lijkt mij dat de bedragen per bedrijf echt niet zoveel meer dan 10 mln bedragen. In het gunstigste geval krijgt Plugge zijn gewenste 30 mln + budget waar hij van
droomde een jaar eerder met alle sponsoren bij elkaar, maar hier lijkt hij gevallen te zijn voor de megalomanie en het idee om meer uit de markt te halen dan INEOS Al dat gebazel over 50 mln heb ik nooit geloofd, daarvoor is de wielersport simpelweg te onrendabel. Zaak nu om snel orde op zaken te stellen, moeten versterkingen bijkomen en duidelijkheid over sponsoring. Deze hele saga straalt ook negatief uit op de ploeg, men heeft te veel zaken onderschat die je al aan de voorkant had moeten tackelen.

goldone123

'@thurau het budget zullen we nooit weten, het zal wel op het zelfde zitten dan 2023 of hoger zelfs.

VjGian15

Dragon

Dragon

Dragon

Cen Morawec

Ik ben niet blij, dat Primoz vertrekt, maar misschien is er nu echter tijd om de Nederlandse identiteit van de ploeg te versterken. Ik ben meg @ghostwriter eens.

Kruijswijk vertelde al, dat hij in de Giro voor podium wilde gaan. Misschien krijgt nu Kooi ook de kans een grote ronde te rijden. Van Baarle en Kelderman konden nog wat overwinningen binnenhalen.

Wat denken jullie over vertrek van Roglic en wie gaat het verder met de ploeg? Ik ben geen fan van Jonas, hij is echter geen kleurrijke rijder.

1 2 ... 216 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.