Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 217 ... 237 238
Raul Alcala

ben hermans is nog vrij

kelderfan

oh, ja
Met Benneke erbij is de ploeg compleet. Go, go

AWestie

Kelderman en overwinningen binnenhalen is niet een heel logische combinatie

T80JZ

Laatste koers van Primoz voor JV. Alleen daarom al een gedenkwaardige koers. Hopelijk ook om het resultaat. Roglic hoopt op hetzelfde: ‘Het is mijn laatste wedstrijd voor Jumbo-Visma', merkt hij droogjes op, om er vervolgens op door te spelen. 'We hebben samen geweldige verhalen geschreven en daar heb ik supermooie herinneringen aan, maar ik kan alleen maar zeggen dat ik het af wil sluiten met een mooi resultaat. Het plan? Dat is als eerste finishen', sluit vervolgens af met een brede, typische Roglic-glimlach en antwoord, aldus In de Leiderstrui.

Laatst gewijzigd
Cen Morawec

'@AWestie
Roglic was de afgelopen seizoenen goed voor tebn minste een kwart van de ploeg UCI-punten. Ze hebben een vervanging nodig en o.a Kelderman kansen anbieden. Wilco had veel pech, maar ik geloof wel dat hij nog wat kan winnen.

Raul Alcala

Hopelijk wordt er nog even stllgestaan bij de barbaarse gruwelijkheden in Israel. Dat 1 van hun renners vandaag maa mag winnen

Glorious

Geen Dumoulin en dan maar Kelderman helemaal ophemelen, Kelderman is een goede knecht maar kan nooit winnen en is geen absolute topper.

AWestie

Cen doet graag aan overdreven verwachtingen. Roglic is eerlijk gezegd onvervangbaar en Kelderman gaat misschien een keer toevallig nog winnen, maar meer kans dat hij zijn absurde top-10 statistiek gaat uitbreiden in WT-wedstrijden.

I Langof

Roglic is onvervangbaar. Maar daar hadden ze in Etappe 16 over moeten nadenken. Cen, bedankt voor je link, Ik had nooit gedacht dat ik je zou bedanken,

Nog een link:
https://www.reddit.com/r/peloton/comments/172042g/roglic_was_dissatisfied_with_the_vingegaard/

>>If stage 16 is enough for Roglic to leave then he should be allowed, but they didnt owe him stage 16.
>>>If the team said in advance that they were going to ride for him, then they kind of do owe it to him, actually.

Primoz Zomirp

Heeft iemand enig idee hoe het vertrek van de Roglic doorstaff is geaccepteerd? Door andere TJV renners?

AWestie

Wat rijdt Roglic een vreemde finale

kelderfan

Jammer dat Roglic niet zijn dag had; maar alle ogen waren op hem gericht en JV heeft te veel werk opgeknapt en opgerookt.
Want UAE is terecht het beste team geworden, want Adam Yates heeft zijn rol prima uitgespeeld.

kelderfan

Jed Smithson wordt vandaag 2e.La Philippe Gilbert juniors.

luca77

Bijzonder jammer dat Roglic weggaat. De opmars van Jumbo een die van zijn eigen carriere gingen hand in hand. Samen hebben ze elkaar naar grote hoogte gestuwd. Bovendien een fantastische kerel. Veel tegenslagen en altijd sterker teruggekomen. Zo veel overwinningen. Hij was voor mij wel een beetje het team. Benieuwd hoe dat komend jaar opgepakt gaat worden.

En toch is het ook mooi dat hij weggaat. Op een hoogtepunt en met eeg veel wederzijds respect. Ik denk dat het niet beter gaat worden (en hij de tour dus niet gaat winnen).

Over jaren kijk ik terug op de prachtige ontwikkeling van jumbo naar de top met Roglic als personificatie daarvan.

Drutense liefhebber

'+1 @luca77

Cen Morawec

'+1 @Perry

Ik was ook fan van TJV vanwege bijzonder verhaal rond om Primoz en omdat ze ons wielerlegende Tom Dumoulin aangetrokken hebben. Helaas is deze ploeg nu uiteindelijk een Team Jonas Vingegaard geworden, dus moeten ze de acronym niet veranderen.

Laatst gewijzigd
Thurau

'@Cen
Je was fan, voor welke ploeg ben je dat nu? En verder neem je het mij vast niet kwalijk als ik wat vraagtekens zet bij zowel je vermeende nationaliteit als je opvattingen. Na Tom werd je fan van Kelderman en kreeg je een hekel aan Jonas, want die is niet kleurrijk genoeg. Hopelijk ken je ironie in je geboorteland, of dat nu Polen, Tsjechië, of gewoon Almere-Haven is.

kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/583522/marc-lamberts-vertrekkend-trainer-wout-van-aert-ik-had-mee-voorgenomen-niet-te-huilen-maar-dat-is-me-niet-gelukt/
Leesvoer over Marc Lamberts, die ook de ploeg gaat verlaten in het spoor van Primoz Roglic.

hetismewat

Vingegaard is misschien een 'kleurloos' persoon (in feite gewoon een introvert en een echte Jutlander, dus vind ik al een vrij negatieve benadering) maar een kleurloze renner is hij allerminst. Valt vaak aan, kan een goede solo rijden, prachtige techniek in rijdritten en afdalingen. Dus hem een kleurloze renner noemen verraadt vooral ongefundeerde vooroordelen of moedwillig bovenstaande niet willen zien.

kelderfan

Je hebt een goed punt @hetismewat
Vingegaard is zeker geen kleurloze renner te noemen. De vertrekkende Roglic is populairder omdat hij JV op een hoger plan heeft gebracht.
Met Roglic is het team koersen gaan winnen. Maar Vingegaard bezorgt JV het ultieme doel de TdF en dat is echt uniek en de kers op de taart.
Koning Roglic is onvervangbaar; want dat soort renners liggen vast en dat hele gedoe met SQS heeft de ploeg eerder achteruitgezet, dan vooruit.
Hoe nu verder? Vingegaard en Kuss kunnen dat varkentje niet zonder goede ondersteuning klaren.

Raul Alcala

Hij kijkt wel vaak achterom, maar ergens ook wel logisch als je zo vaak op kop rijdt.

Raul Alcala

Wie is die Mortoft eigenlijk?

kelderfan

Die Morton Nortoft is gehaald na het winnen van de Orlen Nations Grand Prix in 2022, maar bij 't Dev Team heeft hij weinig kunnen laten zien.
Misschien is Corona 't struikelblok. Kijk maar bij Ben Hermans @Raul A;cala, die ook lang met dat euvel heeft gezeten.

Thurau

'@kelderfan
Koning Roglic zou toch al niet als ondersteuner van Jonas gaan rijden en zonder hem wonnen ze ook de Tour dus specifiek voor de Tour zie ik geen probleem. Een vervanger voor Nathan is absoluut noodzakelijk en misschien nog 1 of 2 versterkingen gezien Hessmann maar de staat van de ploeg is niet bepaald zorgelijk. Mijn reactie op Cen was trouwens precies bedoeld zoals hetismewat hier neerzette, de renner Vingegaard kun je onmogelijk kleurloos noemen en daarnaast is hij qua karakter ontzettend vergelijkbaar met Wilco wat mij doet verbazen over Cen zijn onderscheid tussen die 2 in het supporteren.

kelderfan

Toch wel @Thurau
Dit jaar ging 't prima zonder Roglic, maar UAE is echt een stuk sterker geworden met hele sterke Adam Yates en een Juan Ayuso, die steeds beter wordt. Vingegaard heeft nu alleen maar Sepp Kuss als 1e. luitenant. Bij Kelderman en Valter moeten er nog een paar procenten bij,
Wat betreft het vervangen van kanjer Nathan Van Hooydonck ben ik 't met je eens, want ik hoop op een Garcia Cortina en voor Kooij zou een vrije Van Lerberghe niet verkeerd zijn.

1 2 ... 217 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.