Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 218 ... 237 238
Thurau

Ayuso en Almeida hebben in hun contract staan dat ze niet hoeven knechten voor Pogi. Dus geen gevaar voor dat scenario, en een domme fout van Giannetti om dat toe te staan. Met Jorgenson is een prima man toegevoegd bergop en de rest van de ondersteuning is top. Nog een verschil, Yates moet altijd voor Pogi werken bij de hoofdprijzen en Kuss kreeg er 1. Slim gedaan van de ploeg vwb loyaliteit.

Laatst gewijzigd
AWestie

Voorlopig Giro parcours. Van wat ik begreep een handvol sprintkansen en meer dan 70km tijdrit. Je gunt Kooij en Kuss iets beter ;) https://www.cicloweb.it/news/205780323846/spoiler-alert-azzeccheremo-il-percorso-anche-del-giro-2024

Laatst gewijzigd
Glorious

Het is in de Tour gewoon duidelijk dat je niet het beste team hoeft te hebben om het te winnen, wel een heel goed team.
Hopelijk gaat v Aert de Giro rijden als kopman, die kan veel winnen en de puntentrui pakken, die wil hij vast en zeker nog winnen gezien zijn palmares, ook in de Vuelta.

kelderfan

'@Glorius
Dat lijkt mij juist niet duidelijk, want in dit geval liep 't geweldig met een uitzonderlijke Jonas Vingegaard, maar zijn tegenstrever had vooraf gaande een blessure opgelopen. De pols is toch zeker een probleempje gebleken.
Je moet 100% zijn om dit monument de TdF binnen te halen.
Ik las toch, dat het een probleem is om Wout in te passen in 't Giro-verhaal.
Tevens denk ik, dat Sepp Kuss minder GT's gaat rijden. De Giro was een invalbeurt.
Ik denk dat in de Vuelta duidelijk is gebleken, dat Sepp daar goed uit de voeten kan komen
Derhalve lijkt mij de keuze snel gemaakt, De combi TdF en Vuelta met Jonas en Sepp.
De Giro wordt vrijbuitersploegje .

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Van Aert, Kruijswijk, Kooij, Affini, Van Dijke, Kelderman, Bouwman....

Kan toch prima? Alle ballen op alle ballen

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Raul Alcala
Als 't programma van Wouttie past. Ha, ha
Maar eens met die ballen.

josi

Van Aert zal wel graag willen presteren op de OS en als je naar het voorbeeld van het zomerse WK van dit jaar kijkt, is de Tour dan toch de beste voorbereiding.

Raul Alcala

Met of zonder Wout en zonder Primoz biedt de Giro iig weer kansen voor andere namen en meer vrijheid. Een combi die mij beter bevalt dan wanneer je 2 absolute kopmannen altijd de dienst uitmaken in de grote rondes. Benieuwd hoe een Bouwman hier van gaat profiteren

Laatst gewijzigd
Barttej

Vandaag alvast materiaaltest gedaan op het parcours van Parijs-Roubaix.

AWestie

Met dingen als reistijd en al dat logistieke gedoe lijkt het mij al redelijk uit te vogelen wie er in China meedoet toch? Olav kan als hij nog wat over heeft zomaar gelijk komen met Primoz en Jonas qua overwinningen dit seizoen.

Edit: de gebroeders van Dijke, Olav Kooij, Milan Vader en Steven Kruijswijk gaan naar China. Duidelijk dat dit een digestief is, maar ook wel logisch als je een beetje door de gehele selectie heen kijkt. Of men heeft al een seizoen lang onder druk gepresteerd, of ligt in de lappenmand. Steven en Milan leken al heel logisch met het gebroken seizoen dat ze hebben gehad. In mijn herinnering ging bijvoorbeeld Tosh bij de oude Lotto-ploeg graag naar China, had niet misstaan.

Laatst gewijzigd
Robert

Blijkbaar maar 5 rijders. Bijzonder. Een Roosen of Hofstede hadden toch prima meegekund.

tdola

Opvallend klein team.idd...matige ondersteuning dus voor kooij, toch jammer, maar wellicht wel begrijpelijk einde vh seizoen.
Idd vd sande, roosen, hofstede of zelfs foss (sept en okt niet gereden, weer blessure of ?) had hier wel wat kopwerk kunnen doen.

Hopelijk rijden lotto voor de lie, bora voor Bennett en ineos voor viviani dan t peloton naar sprints, waar kooij dan zijn ding kan doen...

Yeez

Foss is weer overtraind. Gaf aan dat hij de balans tussen trainen en rusten nog niet gevonden had voor zichzelf. Vd sande heeft na de gooikse pijl niet meer gereden, dus vermoed een blessure en hofstede was wel voorzien, maar uitgevallen in bernocchi… ook leemreize was naast hofstede voorzien, maar uitgevallen met een sleutelbeenbreuk in Piemonte

BraboCycling

Er zijn genoeg redenen (kan me zomaar voorstellen dat Hessmann hier ook was voorzien) en het is allemaal logisch, maar voor mij laat dit nog maar eens zien dat het team dit jaar eigenlijk al aan de kleine kant was & volgend jaar gaan ze het met nóg minder renners doen, ik vind dat echt een enorm risico.

Nog even los van de discussie over de hoeveelheid koersen die TJV rijdt.

Yeez

Het blijft niet bij de 26 renners die ze nu hebben natuurlijk. Dat mag bovendien niet eens

AWestie

En er staan dit jaar 29 man onder contract, of eentje meer het verschil zou maken kan je niet zeggen. Ik zie het risico niet zo, of om welk probleem gaat het uiteindelijk?

Kan je bijvoorbeeld niet stellen dat het goed is om een compacter raceprogramma te hebben, voor een meer duurzame carrière voor renners? Als ik dan kijk hoeveel racedagen sommige renners in het WT-peloton hebben gehad, ik ben benieuwd hoe die thuis zijn gekomen de afgelopen weken. Over overtraind zijn gesproken: Foss is dit jaar voor mij met de maand meer een raadsel geworden.

Ze moeten inderdaad sowieso voldoen aan het minimum van de UCI, maar wat er verder gebeurt is nog in het ongewisse.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Goed plan @AWestie. Alle niet WT-koersen eruit flikkeren, dan heb je met 26 renners genoeg. Je kunt de UCI toch om dispensatie vragen.
UAE eb dat verdomde SQS zijn JV al gepasseerd. UAE heeft al maatregelen getroffen met 30 renners om Evenepoel & Co achter zich te houden.
JV of hoe 't gaat heten moeten zich alleen maar richten op monumenten en verder lekker op hoogte bivakkeren.
Oh, sorry @Yeez
Er komen nog renners bij, begrijp ik dat goed. Antwan Tolhoek is naarstig op zoek naar team.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/evenepoel-doet-directe-oproep-aan-belgische-pers-er-moeten-echt-periodes-komen-dat-het-niet-om-mij-draait
Trouwens Evenepoel gaat mee in je verhaal @AWestie.
Jammer dat de deal niet is doorgegaan, want William Junior Lecerf heeft een prijs gewonnen als beste jongere van 't Belgisch wielrennen; naast de onfortuinlijke Nathan Van Hooydonck als beste helper met een videoboodschap van Wout Van Aert..

Laatst gewijzigd
AWestie

Je trekt het weer lekker uit zijn verband hé, @kelderfan. "UAE eb dat verdomde SQS zijn JV al gepasseerd." > Gepasseerd qua wat?

Fanny

Misschien hardrijder Julius van den Berg naar JV idpv Van Hooijdonk ?
Ik denk echter dat de kans groot is dat hij naar zijn maat Jacobsen van DSM gaat.

kelderfan

'@AWestie
Ik zou zeggen, dat kun je toch zelf opzoeken. Het is bij jou altijd het verband is zoek. Jodium is ook goed voor open wondjes.
@Fanny
Hopelijk geen Juluis van den Berg, want die Marijn van den Berg was toch een duidelijk betere optie geweest, als je 't bij Nederlandse renners zoekt..

AWestie

'@kelderfan Je kan ook gewoon duidelijker schrijven of gewoon antwoord geven op een vraag.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Geen idee inderdaad waarmee Soudal-Quickstep JV is gepasseerd.

Daniel17

Julius van den Berg is prima om op kop van het peloton te zetten in niet zo'n zware koersen. De kilometers die Van Hooydonck en van Emden op kop reden zullen toch vervangen moeten worden.

HupKelme

Hoi,

Misschien ben ik wat pessimistisch, maar hoe staat het er eigenlijk voor, voor komend jaar? Zijn de financiën gedekt? Dat ze wouden fuseren met Soudal is denk ik niet uit luxe geweest. Ook hoor ik nog niks van mogelijke vervangers voor Roglic, van Hooijdonk en Hessman. (Laatste is misschien ook nog wat lastig) . Voor de zekerheid, ik zou alleen maar blij zijn als het team doorgaat. Ook als dat met een iets kleiner budget zou zijn en ze misschien niet meer bij de top 3 van teams zouden horen.

1 2 ... 218 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.