Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 219 ... 237 238
Cycling

Waarschijnlijk is @Kelderfan in de war geraakt door dit artikel oo indeleiderstrui.nl. https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/uci-world-ranking-2023-uae-en-soudal-quick-step-winnen-plek-ten-koste-van-jumbo-visma-en-ineos/amp.

Robert

'@HupKelme daarvan is nog niks officieels bekend.

Laatste geruchten die ik heb gehoord is dat PON de fusie met soudal heeft tegengehouden, omdat ze bang waren dat specialized dan de fietsenleverancier zou worden. Nu stapt PON waarschijnlijk volgend jaar in als 2e hoofdsponsor tegen meer geld.

Ze doen al veel aan sponsoring met cervelo, swap fiets, Skoda, etc,

Daarnaast hoor ik dat visma meer gaat betalen. En het resterende budget van jumbo over meerdere jaren wordt verdeeld.

Maar het zijn geruchten. Nog niks definitiefs.

AWestie

Olav net te vroeg op kop voor een podium of zegeruiker, want hij viel al snel stil. Heel niet gek op het einde van het seizoen.

Yeez

Zat idd weinig op vandaag

@robert wat jij “hoort” is ook al in de media gemeld

Laatst gewijzigd
AWestie

Worden vast geen mooie treinsprints deze week, de winnaar van de dag weet er gewoon het beste op het laatst uit te piepen.

wieler4live

Hij zat wel al op 350m van de finish in de wind te beuken. Denk dat de sprint daarom ook niet veel meer was.

kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/583669/nathan-van-hooydonck-hoopt-betrokken-te-blijven-bij-wielrennen-ga-binnenkort-langs-bij-merijn-zeeman/
Dat lijkt mij goed nieuws, want Nathan hoort bij de ploeg.

kelderfan

Het lijkt erop dat JV aan 't afbouwen is. Zie art. WF en
https://wielerrevue.nl/artikel/583839/jumbo-visma-weer-de-markt-op-voor-een-allround-renner-niet-realistisch-om-nathan-te-vervangen/
Volgens Zeeman heeft Wout niet te klagen met de toevoeging van Jorgenson en de multi-inzetbare Tratnik.
Maar zijn idee om Graat eerder te laten instromen, lijkt mij niet verkeerd. Al zal dat het gemis van de koning niet wegpoetsen.
Dat hij nu pas aan 't zoeken gaat, lijkt mij aan de late kant,

Laatst gewijzigd
Laatste man

Je verhaal raakt weer eens kant noch wal. Afbouwen? Te laat met zoeken? Hoe zie je eerder zoeken naar een renner voor je bij iemand die onlangs een hartprobleem heeft gekregen?

Raul Alcala

Wanneer staat de zaak Hessman op de rol?

Glorious

Afbouwen??? manmanmanman Tijd voor winterstop!

kelderfan

Ja @LM je hebt een goed punt. Het moet opbouwen zijn. Ja Zeeman zegt dat zelf. Om Nathan te vervangen zijn wij te laat.
Dus jouw reactie slaat de plank weer mis. Na het geval Hessmann en het afscheid nemen van Roglic had Zeeman op zoek moeten gaan.
@Raul Alcala
Ja dat is een goeie. Volgens mij moet dat toch al lang zijn afgerond. Want hoeveel tijd zit daar tussen (staal A en staal B B).
Ik hoop dat 't goed komt met Hessmann.

Laatst gewijzigd
Thurau

'@Laatste man
Heeft geen enkele zin om op kelderfan in te gaan. Die leeft voor de eerste provocerende zin die inderdaad nergens op slaat om dan vervolgens als hij daarmee geconfronteerd wordt gewoon over iets anders te beginnen. De klassiekerploeg is nog steeds sterk genoeg en met de komst van Jorgenson en Hagenes zelfs nog beter geworden schat ik zo in. Dat er voor de ploeg nog een allrounder bij moet om op 27 te komen is logisch, maar de krenten zijn al uit de pap. De naam Moscon wordt in de podcast genoemd maar ik zie ze uitkomen bij een renner extra uit het development team. Lijkt Simmons me niet zo een slecht idee.

Adrianus en Patrick

Hofstede en Vader hebben een dramatisch seizoen gereden zeg.
Vader om begrijpelijke redenen maar Hofstede lijkt ook wel klaar bij JV.
Hij is ook einde contract dit jaar maar hij zal wel op de wip blijven zitten zolang er geen versterking is aangetrokken.

EDIT: niet einde contract maar vorig jaar 2 jaar verleng tot 2024.

Laatst gewijzigd
AWestie

Hofstede is niet einde contract.

Raul Alcala

Ik ben bang van niet Kelderfan. Zn vermeende inname is toch een manier om snel wat kilo's kwijt te raken ? Kan hij wel gebruiken als 1.92 cm klimmer. Ik zie hem nog vliegen in de Giro.

2 erbij dus

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De zaak met Hessmann ligt helemaal niet aan het B-staal maar aan het onderzoek van justitie daar in Duitsland, daar is het wachten op. Pas zodra die klaar zijn dan pas kan de dopingautoriteit er mee aan de slag. Als justitie geen reden ziet tot vervolging dan pas kan de dopingautoriteit verder met zijn zaak. Wordt hij wel vervolgd dan lijkt het me ook automatisch einde verhaal voor Hessmann bij JV.

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/skjelmose-hoopt-dat-lidl-trek-aanpak-van-jumbo-visma-kopieert-niets-anders-dan-imponerend
Mattias Skjelmose lijkt zeer gecharmeerd van de aanpak van JV?
Staat die al op de radar van JV voor 2025.
Bij de zoektocht worden ook Gregaard en Hellemose genoemd. Allebei Denen en dat lijkt mij een goede zaak.
Want kennelijk hebben Visma en Pon hun aandeel in 't team verhoogd.
Maar als 't om twee renners gaat dan zijn Tijmen Graat en Jonas Gregaard geen verkeerde keuze.
en https://www.cyclingnews.com/features/matteo-jorgenson-i-wanted-a-team-where-i-could-reach-my-highest-level/
Jorgenson is blij met de overstap.
@Thurau
Ik zeg 't misschien een beetje direct, maar het vertrek/ verlies van Roglic en Van Hooydonck vang je niet zomaar op met Jorgenson en Tulett.
Roglic is een van de puntenpakkers van het team en hoe vang je dat op.

Laatst gewijzigd
AWestie

Die open sollicitatie die WF voor Jumbo Visma verzorgt, zorgt vast ook voor managers die bij hun renners een mooie clausule hadden ingevuld bij hun lopende contract. TJV was al de ploeg die de meeste aanbiedingen kreeg geloof ik, dus dat zal zelfs nu niet minder zijn.

Thurau

'@kelderfan
Natuurlijk is het vertrek van Roglic een enorm gemis, maar het biedt ook kansen aan jongens zoals een Jorgenson en Tulett om te groeien in hun AK-mogelijkheden. Er is nu ruimte in de rittenkoersen van een week om kopman te zijn. Dit was met Jonas en Primoz beide aan boord onmogelijk.
Dat Nathan noodgedwongen moet stoppen is klote maar hier zie ik qua klassiekers geen enkel probleem, met Wout, Laporte, Benoot, Jorgenson, Tratnik, Affini, Hagenes, Van der Sande, Mick en Tim + Olav heb je een geweldig breed palet om succes te boeken. Voeg daar nog een allrounder aan toe en je hebt 12 man voor het voorjaar. Kwaliteit en kwantiteit verenigd. Wie die allrounder kan zijn? Geen idee, maar het hoeft niet een grote naam te zijn. De naam Gregaard bevalt mij wel, want deze zou qua klimvermogen in veel koersen inzetbaar zijn als knecht.

Laatst gewijzigd
AWestie

Vervanging van Roglic bestaat niet. Evenepoel is eigenlijk de enige, maar dat had alleen maar voor meer hoofdbrekens gezorgd. Zoals ook te zien in de afgeketste fusie.

De beste vervanging voor Roglic is de volgende talentvolle renner die voor meerdere jaren de standaard is voor algemeen klassementen. Die is jammer genoeg niet te voorspellen, maar Jumbo heeft ijzers in het vuur.

I Langof

Volgens mij gaat nog iemand van de staff met Primoz naar Bora naartoe. SRAM zou vermoedelijk ook mee.

josi

Mooie zege van Kooij. Gelukkig toch niet voor niks naar China afgereisd zo.

AWestie

Waar haal je dat vandaan, Langof?

kelderfan

'@Thurau
Dat het vertrek van Roglic ook kansen biedt aan jongere talenten is duidelijk en prima.
De bezetting rond Wout Van Aert lijkt ook goed bezet, maar een beer als Nathan ontbreekt in de selectie.
Wat betreft Kooij, die gelukkig toch met een mooie zege afscheid kan nemen van het seizoen, die zou nog een snelle man kunnen gebruiken.
Met Dennis en Foss gaan er wel twee hardrijders weg. Wie gaan die twee opvolgen.
Wat ook een probleem lijkt te worden is de totale bezetting, want met 27 kom je snel in de problemen met ziekte en blessures.
Dus ik ben benieuwd wat er nog gaat komen. Die Gregaard lijkt mij de juiste allrounder.

1 2 ... 219 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.