Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 220 ... 237 238
YogiBear

De Belgen blijven maar communiceren over de fusie/overname. Nu weer de bestuursvoorzitter van SQS. De snelheid kwam door TJV, het stoppen kwam door TJV, TJV heeft haast omdat Jumbo volgend jaar al stopt (klopt niet), etc. Volgens mij komt 95% van de communicatie uit het Belgische kamp (inclusief het lekken gok ik) en heeft TJV het wat betreft communiceren heel netjes gedaan. Daarnaast vergeten de Belgen maar wat graag dat Bakala en Patlef graag van hun aandelen afwilden en dat ze daar over twee jaar net zo goed een probleem hebben.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/zo-wil-steven-kruijswijk-na-twee-jaar-vol-tegenslag-in-2024-weer-bij-tourploeg-jumbo-visma-horen.
Steven Kruijswijk wil ervoor gaan in het nieuwe seizoen, Hij wil graag in de TdF-ploeg komen.

ghostwriter

Ik hoop dat Gesink als afscheidscadeau naar de Tour mag.

Thurau

'@Yogibear
Typisch gevalletje blame game al blijf ik erbij dat juist de haast om per 2024 de zaken te willen regelen uiteindelijk de boel heeft doen klappen. Dat was iets onmogelijks met alle rotsblokken op de weg. Zeeman liet trouwens aan de Telegraaf weten dat de toekomst is verzekerd dus hoop ik snel uit te vinden hoe de nieuwe ploeg er qua sponsoring komt uit te zien. Cervelo Visma of Visma Cervelo lijken mij de smaken.

I Langof

'@AWestie

SRAM+Bora, Volgens mij onderhandeln zu nog, maar PCS heeft het al: https://www.procyclingstats.com/team/bora-hansgrohe-2024/more/gear

kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/583985/merijn-zeeman-het-klopt-dat-we-met-remco-evenepoel-aan-tafel-hebben-gezeten/
@I Langof
Merijn Zeeman is al wat positiever gesteld over de ontwikkelingen van het team, maar dat van SRAM is dan wat minder goed nieuws.
@ghostwriter
Dat hoop ik ook, maar dan heeft Steven Kruijswijk toch voorrang.
Wat betreft 't team.
Ik lees net dat Fenix - Deceunick 't dames-team heeft uitgebreid met een Off-Road team met Puck Pieterse als kopvrouw.
Dat zou ook een mooie stap voor TJV zijn met Fem van Empel als kopvrouw o.l.v. bijv. Marianne Vos als boegbeeld.
Ik denk dat Jumbo daar wat centje in wil steken.

Jean Dumas

Benieuwd of Fem meer wegwedstrijden gaat rijden volgend jaar.

kelderfan

NU de Giro 2024 bekend is en Kruijswijik aangeeft voor de TdF te gaan, wordt toch een ding wie dan met Kooij naar de Giro af gaan reizen.
Het zal voor Kooij dan een zware beproeving worden.
Dan gaat Kelderman de combi Giro en Vuelta doen met Kooij. Maar wie krijgt zij mee.

Cycling

'@Kelderfan ik snap de opmerking "Zeeman is wat positiever gesteld niet". Ik lees namelijk nergens dat JV niet positief is over volgend jaar. Dit geluid komt enkel van de 'fans' en de pers.

Raul Alcala

Kelderman, Kooij, Van Aert, Affini, Bouwman, Gesink, Valter,, Staune Mittet

Vingegaard, Kuss, Kruijswijk, Van Baarle, Laporte, Tratnik, Benoot, Jorgenson

Laatst gewijzigd
Robert

SRAM sponsort toch meerdere teams. Ze sponseren nu bijvoorbeeld ook Movistar. Dat bora overstapt op SRAM zegt niet direct wat over JV.

tdola

'@raul
Ik zou dan iig nog 1 van dijke in ondersteuning van Kooij meenemen. (Ipv valter ofzo).
En is er genoeg bergop ondersteuning voor vingegaard in tour zo?

Zou zomaar in de buurt kunnen zitten verder.

Waar komt trouwens dat verhaal vandaan dat van aert niet naar tour gaat? Nergens bevestigd gezien nl.

ghostwriter

Giro: Vd Sande, Kelderman, Bouwman, Van Aert, Affini, Valter, Gloag en Staune-Mittet
Tour: Gesink, Kruijswijk, Van Baarle, Laporte, Benoot, Kuss, Vingegaard en Jorgenson

Ik zou als iedereen fit is Kelderman en Van Aert als co-kopmannen naar de Giro sturen en Kooij laten in het seizoen de Vuelta laten rijden (met Van Aert als sprintaantrekker).

Laatst gewijzigd
Thurau

Giro: Kooij, van Aert, Affini, Tim van Dijke, Tullet, Staune-Mittet, Kelderman, Tratnik.

Tour: Vingegaard, Kuss, van Baarle, Jorgenson, Valter, Benoot, Laporte en Kruijswijk.

Vuelta: Vingegaard, Gloag, Kuss, Hagenes, Gesink, Tratnik, Mick van Dijke en Bouwman.

Lijkt me een redelijke verdeling, al zal door de 1 of misschien 2 versterkingen (gezien Hessmann) en de onvermijdelijke blessures en ziektes dit bij het heerlijke spel van teampjes blijven en kan mijn voorspelling de prullenbak in.

Laatst gewijzigd
AWestie

Gloag in de Giro lijkt me vroeg, of is hij al weer een beetje boven Jan?

Glorious

Ik had Kruiswijk nooit meegenomen naar de Tour. Vingegaard, Kelderman, Kuss, Valter, Jorgenson, Benoot, Laporte, van Baarle. Daar heeft Vingegaard meer aan. Klassieke ploeg, harde ploeg.
Kooij en van Aert zal ik scheiden. Alles op van Aert in de Giro en Kooij de Vuelta. En Kruiswijk de Vuelta met Vingegaard.
Tratnik een volledig voorjaar rijden en je hebt de vervanger van van Hooydonck eigenlijk al.

Cycling

Wat een dramatisch seizoen voor Vader. JV ziet het gelukkig beter als de pcs criticasters en heeft Vader terecht het vertrouwen gegeven om hier voor het klassement te gaan

Laatst gewijzigd
wieler4live

Woow wat een mooie overwinning van Milan vader

Glorious

Waanzinnig nieuws, Vader!

theking

Ik zie allerlei tourploegen voorbij komen zonder van Aert. Is dat allemaal de wens van iedereen. Dit is toch door de ploeg en/of van Aert nooit uitgesproken?
Als ze de tourploeg op papier gaan zetten zijn toch de 3 zekerheden Vibgegaard, Kuss en van Aert?

kelderfan

Dat is echt mooi wakker worden. Die Milan Vader is echt de onverwachte man aan de leiding geworden en na zijn horror-crash is de zege hem van harte gegund. Dat is zeker een mooie opsteker naar het volgende seizoen.
@theking
Helemaal juist hoor. De Giro is echt niet haalbaar gezien zijn programma.

BraboCycling

Voor mij de 3 opstellingen:
Tour: Vingegaard, Van Aert, Kuss, Laporte, Van Baarle, Kelderman, Kruijswijk, Jorgenson (de eerste 5 zijn een no brainer voor mij, de laatste 3 zou je nog mee kunnen schuiven met Tratnik / Benoot of Valter bijv)
Giro: Kooij, M. Van Dijke, Affini, Tullett, Staune-Mittet, Valter, Gesink, Kelderman (Bouwman als reserve)
Vuelta: Vingegaard, Kuss, Bouwman, Gesink, Tratnik, Benoot, Affini, Valter (Kruijswijk als reserve)

Ronde van Vlaanderen: Van Aert, Laporte, Van Baarle, Jorgenson, Tratnik, T. Van Dijke, Hagenes, Benoot
Rest vd voorjaarsklassiekers heb je nog Vd Sande, Kooij, M. Van Dijke en Affini om mee te combineren met de bovenstaanden.

Amstel / Luik / Waalse Pijl: Benoot, Tratnik, Gloag, Vader dus die geen combi met Giro, Tullett en Valter zou ik wel die combi laten doen. En ik hoop dat Jonas zich ook ergens hier tussen smijt.

kelderfan

Nou dan doe ik ook maar een duit in 't zakje zonder de nog te halen nieuwkomers.
Giro: Kelderman met Affini, Tratnik, Tulett, Vader, Valter, Kooij en Van Der Sande/ Van Dijke.
Dan heeft Kooij als ondersteuning Affini en Van Dijke/ Van Der Sande. Kelderman dan met Tratnik, Tulett, Vader en Valter als 2e. man.
Vingegaard met Benoot, Gesink, Jorgenson, Kruijswijk, Kuss, Van Aert en Van Baarle; dus met 2 man in de rol Van Hooydonck
Vuelta: Vingegaard met Bouwman, Gloag, Kelderman, Kuss, Staune-Mittet, Tratnik, Valter en Van Baarle.

ghostwriter

Mooi voor Vader dat hij na zo'n zware periode nu met een goed gevoel de winter ingaat. Ik hoop dat we hem volgend jaar een grote ronde zien rijden.

Raul Alcala

Cavagna nog steeds vrij?

1 2 ... 220 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.