Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 221 ... 237 238
Maillot à Pois

'@Raul
Officieel wel, maar het gerucht gaat al even dat hij getekend heeft bij Movistar
Die hebben nog geen enkele nieuwkomer officieel aangekondigd, maar schreven begin deze week in een persbericht dat ze hun inkomende transfers binnenkort zouden bekendmaken. Kans lijkt me groot dat Cavagna daar bij zal zijn, net als Formolo bvb.

Raul Alcala

Thanks Maillot. Ben benieuwd naar de resterende aanwinsten van JV

kelderfan

Fem van Empel doet 't weer in 't veld. Mooie zege weer.

Raul Alcala

Zo smooth.

Hoe is t met damesteam voor 2024 Kelderfan?

Laatst gewijzigd
AWestie

Als Kooij en Vader nou morgen goed werk leveren komt de ploeg op het iconische getal van 69 uit en als we Laporte meetellen op de VAM berg 70. Zga de helft van de selectie heeft een overwinning behaald dit jaar, inclusief twee TTT’s.

Wat een tropenjaar.

Beetje leesvoer: https://www.omroepwest.nl/sport/4765609/loe-ziet-droom-in-vervulling-gaan-samen-koersen-met-dylan-van-baarle-daar-kijk-ik-erg-naar-uit
https://www.gelderlander.nl/amateursport/talent-van-jumbo-visma-heeft-grote-plannen-vissen-met-koen-bouwman-en-knechten-voor-jonas-vingegaard~a01b76fb/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja @Raul Alcala
Het is nog steeds een ding maar de dames komen wat dat betreft altijd later in beeld. Ik ga voor Soraya, maar ik zie voorbij komen, dat de TdF voor dames nog zwaarder gaat worden en dan bedoel ik bergop. Derhakve zou een goede klimster erbij niet verkeerd zijn.
@AWestie
Dank voor 't delen en ja die Loe lijkt mij een goede allrounder en wat Graat de visser betreft. Die zie ik eerder de overstap maken.

kelderfan

Hoe gaat 't shirtje eruit zien. Ik ga van Visma-kleuren uit.

hetismewat

Jammer dat het distinctieve geel (waarschijnlijk) gaat verdwijnen. Fijn dat er wat duidelijkheid is en mooi dat er qua sponsoring een Nederlandse tint blijft. Ook heel blij dat er geen bloedgeld/oliedollars instromen. Of het budget in de komende jaren sustainable gaat zijn om een topploeg te blijven, gaat moeten blijken.

T80JZ

Ook heel blij dat er geen bloedgeld/oliedollars instromen. En dat Amazon geen sponsor is geworden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Als er geen nieuwe grote sponsor bijkomt, dan zal 't moeilijk worden om de smaakmakers te behouden.
Dat is wel andere kant van de medaille. De ploeg wilde toch wat verder gaan dan de Nederlandse tint.
Dan is 't ook begrijpelijk, dat de ploeg wat kleiner wordt.
De schaatsploeg is al een eigen weg ingeslagen.

YogiBear

'@kelderfan “Als er geen nieuwe grote sponsor bijkomt, dan zal ’t moeilijk worden om de smaakmakers te behouden.” Heb jij inzicht in de bedragen die Pon betaalt of het verhoogde bedrag dat Visma overmaakt? Maw waar heb je een budgetvergelijking gezien van 2024 vs 2023?

T80JZ

Budget 2024: verhoogde bedrag Visma, Pon/Lease a bike is tweede naamsponsor en daar hoort een bepaald bedrag bij, 1/3 van het bedrag dat Jumbo voor 2024 zou uitbetalen, geen schaatsploeg, 3 miljoen afkoopsom Roglic, geen miljoenensalaris Roglic.
Waarschijnlijk zal een gedeelte van het Jumbo bedrag naar de schaatsploeg gaan. Daar zal wel eenzelfde regeling mee zijn als de wielerploeg. Maar van de andere sponsorgelden zal de schaatsploeg niet meer onderhouden hoeven te worden.

kelderfan

'@YogiBear
Bij 't WF-artikel wordt het sponsorbedrag 25-30 milj.; terug te vinden bij KvK.
Zoals T80JZ laat zien wordt 't sponsorbedrag van Pon duidelijk minder en dat Visma meer bijdraagt zorgt niet voor een evenwicht. Ja 't schaatsteam gaat daar weer vanaf. Maar hoeveel was de bijdrage voor 't schaatsteam.
Derhalve is toch duidelijk waarom Roglic, Dennis, Foss, Oomen, Leemreize, Roosen worden vervangen door Jorgenson, Tulett en drie of waarschijnlijk vier development renners.

AWestie

Wat een gegoochel met cijfers en namen joh. In het artikel van Ray is het ook maar ‘van insiders’ dus hoeveel er onder de streep budget is weet men alleen bij bedrijfsvoering en de UCI. Er staat nergens dat Pon minder inbrengt, in een eerder stadium heeft die toko zelfs aangegeven ook meer in te leggen dan voorheen geloof ik. Je bijdrage zit dus weer vol aannames @kelderfan

YogiBear

'@kelderfan T80JZ laat nergens zien dat het sponsorbedrag van Pon duidelijk minder is. Wie weet verdubbelt Visma zijn bijdrage wel en zit Pon daar maar net onder. Alles wat je zegt zijn aannames incl redenen dat bepaalde renners wel of niet vervangen worden en welke kwaliteit die vervangers hebben. Het enige wat we zeker weten is dat Zeeman heeft gezegd: ““Heel mooie bedrijven hebben zich aan dit team verbonden, waardoor we de ploeg verder kunnen uitbouwen.”.

kelderfan

'@YogiBear
https://wielerrevue.nl/artikel/584091/jumbo-visma-wordt-volgend-jaar-visma-lease-a-bike-budget-van-tussen-de-25-en-30-miljoen/
Misschien heb je hier wat aan.
Het nieuwe sponsorbedrag van de Pon-groep is 1/3 van Jumbo-bijdrage.
Alleen Jumbo heeft beloofd nog een jaar langer te blijven.t/m 2024.
Dus ja ik heb ook gelezen, dat Zeeman positief is over de verdere uitbouw van de ploeg.
Dat kan alleen maar met een extra sponsorbijdrage.

Raul Alcala

Thijmen Graat is een fervent visser

Hahaha

YogiBear

'@kelderfan Lees eens goed. Ook dat artikel is weer gebaseerd op aannames en van horen zeggen bronnen uit het artikel op wielerflits. Maw ook geen harde cijfers. Tevens is een bedrag plus of vijf miljoen natuurlijk al redelijk nattevingerwerk. Dat Jumbo heeft beloof nog een jaar langer te blijven tm 2024 is ook een onjuiste weergave van de feiten; het contract liep altijd al tm 2024 en Jumbo heeft nooit gezegd onder dat contract uit te willen. Ze hebben wel gezegd hun bijdrage eventueel over drie jaar (2024 tm 2026) uit te willen smeren.

Thurau

'@YogiBear
Klopt, er wordt weer heel veel door elkaar gehaald. Deze zin van kelderfan: "Het nieuwe sponsorbedrag van de Pon-groep is 1/3 van Jumbo-bijdrage." is zelfs klinkklare nonsens. Nergens wordt beweerd dat Pon voor een derde van het Jumbo bedrag per jaar aan boord is. En ja, het originele contract met Jumbo liep tot 24 en is nu omgezet in die founding partner overeenkomst waarbij het totale bedrag van 2024 nu in een driejarige overeenkomst is gegoten. Speculatie is prima, maar ga niet aantoonbare onzin opschrijven hier.

MaGarin

het originele contract met Jumbo liep tot 24 en is nu omgezet in die founding partner overeenkomst waarbij het totale bedrag van 2024 nu in een driejarige overeenkomst is gegoten.

Iedereen roept dit al een tijdje, maar is dit al ergens officieel bevestigd door iemand van het team of Jumbo zelf? Volgens mij niet toch? Dan is dat net zo veel speculatie als al dat gelul over sponsorbedragen.

Adrianus en Patrick

Ik was de gene die het seizoen van Vader tot nu toe dramatisch (met een begrijpelijke oorzaak) heb genoemd.
Daar had ik toen gelijk in en gelukkig nu niet meer. Hopelijk trekt hij het morgen over de streep en laat hij zien waarom JV hem heeft aangetrokken.

Thurau

'@MaGarin
Soms loont het om een beetje op te letten: https://nos.nl/artikel/2490570-wieler-en-schaatsploeg-jumbo-visma-gaan-vanaf-2024-uit-elkaar Dus waarom je schrijft dat ik aan speculatie doe begrijp ik echt niet. Plugge en Orie lijken mij duidelijke bronnen.

Laatst gewijzigd
Glorious

Wat een seizoen!

BraboCycling

YESSSSSS!!!!!! Lekker Olav en Milan, wauw! Briljant einde van het seizoen, en inderdaad wát een seizoen, ongelooflijk.

YogiBear

Lekker einde van het seizoen!

1 2 ... 221 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.