Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 222 ... 237 238
MaGarin

'@Thurau
Maar nergens in dat stuk en de interviews wordt gezegd of geschreven dat het sponsorbedrag van Jumbo voor de wielerploeg in 2024 wordt uitgesmeerd over 3 jaar..? Dat stuk gaat eigenlijk uberhaupt helemaal niet over de wielerploeg maar over de schaatsploeg.

Dat hebben mensen blijkbaar voor zichzelf ingevuld op basis van het één enkel zinnetje in het persbericht dat Jumbo nog 3 jaar als 'founding partner' blijft. Er werd niks gezegd over sponsorbedragen, dus dat vind ik allemaal speculatie. ;)

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Adrianus en Patrick De resultaten van Vader waren dit jaar echt niet zo dramatisch als jij beweert. Het is wat je verwachtingen zijn na zo'n zware val. Resultaten waren in de chech tour al veel belovend.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In de TDU was hij al aardig op dreef tot die lullige valpartij in de koninginnerit

Thurau

'@MaGarin
Tsja, het staat er toch echt duidelijk dat Jumbo voor drie jaar verbonden blijft aan beide teams als founding partner. In de eerste alinea zelfs, als je dat weigert mee te nemen kan ik je niet helpen. Verder was Jumbo contractueel verplicht tot en met 2024 de sponsorbijdrage te leveren, is dus meer dan aannemelijk dat het totale bedrag voor 1 jaar door 3 gaat als men tot 2026 aan boord blijft.

AWestie

Dat uitsmeren van sponsorgeld is een onbevestigde bijzin van Raymond, maar verder slaat @Thurau's bron inderdaad gewoon ook op de wielerploeg @MaGarin. Hoeveel Jumbo onder de streep toe blijft voegen is niet bekend. Van Veen liet al langer doorschemeren niet zomaar afscheid te nemen van de ploeg, dus dat maakt het verhaal ook logisch.

MaGarin

'@Thurau
Maar dat weiger ik toch helemaal niet?
Mijn punt is alleen dat je op basis van het zinnetje dat ze nog 3 jaar founding partner blijven, en het feit dat ze sowieso nog verplichtingen hadden tot eind 2024 niet de conclusie kan trekken dat het bedrag voor 2024 dus maar over 3 jaar uitgespreid is.

Thurau

'@MaGarin
Ik denk dus wel dat je die conclusie kan trekken, Jumbo moet contractueel nog 1 jaar de volledige bijdrage betalen, Jumbo laat weten bij monde van CEO haar contractuele verplichtingen te zullen nakomen, Jumbo en betrokken ploegen maken bekend nog drie jaar met elkaar door te gaan, dan is de conclusie dat het bedrag dat men verplicht is te betalen nu wordt uitgesmeerd over drie jaar. Dan mag jij een andere conclusie trekken maar is mijn slotsom iets anders dan feitenvrij speculeren.

Cornelius

“Jumbo, dat eerder bekend heeft gemaakt te willen stoppen als hoofdsponsor, blijft bij beide ploegen gedurende drie jaar betrokken als Founding Partner.”
“Verder werd bekend dat Jumbo nog één seizoen hoofdsponsor blijft alvorens het verder gaat als Founding Partner.”

Quotes van de eigen site (www.teamjumbovisma.nl). Die drie jaar Founding Partner heeft betrekking op 2025, 2026 en 2027. Het zou kunnen dat er inmiddels nieuwe afspraken gemaakt zijn, maar zolang TJV geen mededelingen doet, houd ik de berichtgeving in de media voor pure speculaties.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ploegleiderswagen-jumbo-visma-slaat-op-hol-na-succes-in-china-dit-is-niet-normaal
In China wordt gefeest en dat is een feit.

josi

IDL bericht dat TJV voor de toekomst alvast de 16-jarige Noor Håkon Eiksund Øksnes heeft vastgelegd. Blijkbaar een weg-/baan-/MTB-renner met een goede tijdrit die ook nog aardig op de ski's uit de voeten kan.

kelderfan

'@Josi
Met als toevoeging dat die jongen de volgende twee jaar gaat rijden voor JEGG-DJR Academy.
En dat is een beetje nieuw voor mij, dat die club ook hoort bij 't team.

Thurau

Samenwerking tussen De Jonge Renner en JV is niet nieuw. Ben blij dat ze vooruit kunnen denken en het geeft aan dat Noorwegen een belangrijker land wordt voor de ploeg gezien de hoofdsponsor. Deze jongen ziet zichzelf op termijn als een klassieker renner, maar laat hem eerst maar zich mooi ontwikkelen op club niveau.

kelderfan

IDL hint ook al in die richting, dat Scandinavië een stuk belangrijker wordt. Zij spreken van een nieuwe weg.
Dan is Zeeman zeker op zoek naar aanvulling uit die hoek.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waar haal jij dat vandaan... Scandinavië was altijd al een plek waar ze veel renners vandaan haalden dat is niet opeens heel anders. En de Jonge renner heeft zelfs 2 jaar rondgereden met LottoNL-Jumbo op hun borst dus die link was er altijd al.

Laatst gewijzigd
AWestie

Dat staat niet zo expliciet in het artikel @kelderfan

AWestie

Bart Lemmen dus de missende renner volgens! Stond hoog bij de bookmakers (lees: de reacties).

Laatst gewijzigd
josi

Da's leuk nieuws. Benieuwd wat voor stappen hij nog kan maken. Je zou verwachten dat er nog flink wat rek zit in zo'n renner, ook al is hij dan al van middelbare wielerleeftijd.

Thurau

Ben tevreden met deze aanwinst, lijkt mij dat ze zijn waardes gezien hebben en vooral inderdaad de rek in prestaties positief inschatten zoals josi zegt. Weer een teken dat de ploeg goed ook blijft scouten in Nederland al heeft Bart vooral zichzelf onder de aandacht gefietst want dit jaar was prima, zeker het NK was uitmuntend te noemen om na zo een zware koers in de finale uit te blinken.

Laatst gewijzigd
tdola

Interessante transfer is die lemmen idd. Als er nog wat rek in zit mogelijk degelijke toevoeging en wrs het meest als het wat bergop gaat. Dit jaar toch 43 koersdagen.

Benieuwd of ze nog ergens een renner voor komend jaar vandaan toveren.

AWestie

Ik weet niet meer wie het schreef op dit forum, maar (net als op de WF-redactie) was de focus voor het vullen van de selectie sec op de WT gericht. Kan nog steeds uit die categorie komen, maar het lijkt mij dat ze eerder potentieel zoeken een niveautje lager. Dujardin was goeie maatjes met Laporte op het EK?

tdola

https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1714619088599761176/mediaViewer?currentTweet=1714619088599761176¤tTweetUser=JumboVismaRoad&mode=profile

Mooie beelden

Barttej

Ik weet niet meer wie het schreef op dit forum, maar (net als op de WF-redactie) was de focus voor het vullen van de selectie sec op de WT gericht. Kan nog steeds uit die categorie komen, maar het lijkt mij dat ze eerder potentieel zoeken een niveautje lager. Dujardin was goeie maatjes met Laporte op het EK?

Dujardin staat volgend jaar gewoon onder contract bij TotalEnergies.

kelderfan

Nee geen Dujardin, maar Bart Lemmen als 27e. genoteerd. Dat is echt hoog volgens de bookmakers.
Ik ben benieuwd hoe die 't ervan af gaat brengen.
@Rahims Vlasblom
Leuke reactie weer, maar Visma wordt toch de hoofdsponsor. Dan mag je toch verwachten, dat er nog een Deen en/of Noor bij gaat komen.
Uit 't artikel lees ik alleen maar dat Bart de 27e. renner voor 't nieuwe seizoen is. Dus of zij klaar zijn, is nog een open vraag.

Raaaaaadt

Nee Kelderfan. Zo werk het niet bij TJV. De hoofdsponsor, zoals elke sponsor, heeft een financiële verplichting, maar daarmee 'kopen' ze geen invloed in wie er wel of niet komen. Als er nog een Noor of een Deen komt dan is dat vanwege het sportieve aspect.

AWestie

'@Bartejj dat is, zeker bij een goed opgesteld contract met WT clausule, bij een PT team in principe geen issue. Ik bedoel het ook maar als grappig voorbeeld, weinig serieus aan.

Visma woordvoerder heeft zelfs nog aangegeven in interview met WF dat ze als internationaal bedrijf geen zier geven om nationaliteit. Hou eens op met dat oude wielerfabeltje.

1 2 ... 222 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.