Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 223 ... 237 238
kelderfan

'@Ra..dt
Natuurlijk kopen zij geen invloed, maar invloed heeft 't wel.
Dat zie je nu ook met het halen van Bart Lemmen. De Nederlandse identiteit zorgt voor het halen van een Nederlandse renner.
En in deze niet vanwege het sportieve aspect. Want wordt er met deze aankoop het opstappen van Roglic, Dennis en Foss opgelost. Nee toch.
Hij moet waarschijnlijk Van Emden opvolgen.

Cycling

'@Kelderfan Ik zou niet weten waarom Lemmen de Foss en Dennis van 2023 niet kan opvangen. Zo goed waren de prestaties van deze renners nou ook weer niet. In Down Under had Dennis nog een mooie overwinning, daarna alleen nog in de Giro redelijk gereden. Voor Foss geldt ook dat 2023 niet is geworden wat van hem verwacht mocht worden.

Laatst gewijzigd
tdola

Wat kunnen we zeggen van vertrekkers/stoppers afgelopen jaar en wie gaat ze vervangen.

1. Dennis, goed in down under, belangrijk in giro, 2e helft seizoen pech/blessures.
2. Foss , nooit zijn potentie waar kunnen maken imo, giro ook nog gemist door covid.
3. Leemreize, nooit echt eigen kans gehad, maar wel veel geknecht/op kop gereden.
4. Oomen, zijn waarde gehad als knecht, maar geen uitschieter zoals hij zelf mgl ook hoopte.
5. Roglic, wereldklasse
6. Roosen, beetje ondergesneeuwd in al het geweld? Ongetwijfeld wel belangrijk als knecht geweest.
7. Van emden, gebuffeld als altijd, langdurig gewaardeerd lijkt me
8. Van hooijdonk, superknecht in voorjaar en tour. Gaat gemist worden.

Hun vervangers so far:
1. Jorgenson, als hij nog een stapje kan zetten dan veelbelovend
2. Staune mittet, hopelijk maakt hij zijn potentie wel waar, zit eraan te komen
3. Lemmen, ben benieuwd, hopelijk pikt ie aan en groeit ie door
4. Tullett, beetje vraagteken voor mij, maar heeft al mooi dingen laten zien bijv in Noorwegen, dus waarom niet hier!? Helaas weinig gereden 2e helft seizoen.
5. Onvervangbaar
6. Van belle, misschien kan ie zelf ook resultaat rijden af en toe in kleinere koers
7. Nog gezocht?
8. Hagenes, heeft zijn potentie al laten zien, maar grote schoenen om te vullen.

Thurau

Tulett is voor mij stiekem het grootste talent en ik hoop dat ie bij de ploeg dit kan tonen. Door het vertrek van Roglic kan hij meer kansen krijgen in rondjes van een week. Wat hem bijzonder maakt is een super laag gewicht en toch fantastisch tijdrijden, een AK renner in de dop. Jorgenson wilde de aanpak van Zeeman en Co en is bijzonder veelzijdig, ga er vanuit dat hij een plekje in de Tourploeg gaat krijgen. Hagenes is zo goed nu al en door het stoppen van Nathan lijkt me dat ie op zijn minst Roubaix gaat rijden. Van hem heb ik echt hoge verwachtingen in het eendagswerk omdat hij ook finales kan rijden. Staune-Mittet is de ideale klimknecht in wording, zijn mindere tijdrit zal echt hoge klasseringen wat moeilijker maken in het ronde werk. Lemmen is de onbekende qua mogelijkheden maar voorlopig zou ik denken de allround renner waarvan elke renner er een stuk of wat nodig heeft. Loe is in principe ook een renner voor het heuvelwerk maar als neo is het gewoon leren komend jaar en werken.

kelderfan

'@Cycling
Ik heb eens gekeken bij 't plaatje van Bart Lemmen en hij is positief opgevallen in de Okolo Slovenska met een mooie uitslag 5e.
Maar verder wil ik 't eerst zien en dan geloven, want dan had ik eerder Tijmen Graat willen zien doorstromen.
@tdola
Wat betreft de vervangers.
Jorgenson is een aanwinst en Tulett wint de Tour of Norway; dus dat zijn degelijk aanwinsten.
Hagenes maakt grote stappen voorwaarts en dus niks mismee.
Staune-Mitet kan de verrassing worden van 't team.
Van Belle is goede allrounder, maar moet ook nog stappen zetten.
Bart Lemmen is voor mij 't grote vraagteken.
Maar je geeft goed aan, dat Van Hooydonck wordt gemist; net als natuurlijk Roglic.
Ja er is zeker nog behoefte aan goede renner. Maar wie?
Hellemose is Deen en heeft potentie gezien zijn resultaten in de Giro Ciclistico della Valle d'Aosta, Giro Ciclistico d'Italia (vlak achter Gloag) en de Piccolo Lombardia.

Laatst gewijzigd
AWestie

Voor wie naar de festiviteiten in Durango gaat voor Kuss, er zijn omleidingen https://www.durangoherald.com/articles/parking-will-be-closed-at-buckley-park-for-sepp-kuss-homecoming/?fbclid=IwAR0CMSUmpCuuSlr40ytSLnsRrI9j6PexB6gk0Jl2_WgxOs-OPRGQpqPZZCg

YogiBear

Goed om te weten; moet ik een vliegtuigje eerder pakken en ben ik morgen wellicht wat later weer op mijn werk ;-)

De Zeboe van de Zoncolan

'@Yogibear: er wordt aangeraden met de fiets te komen....

AWestie

Haha ja leek mij mooi om te delen, ik ben benieuwd of er een klein beetje Kussmania gaat leven daar aan de andere kant van de plas. Hier een klein interview met de beste man https://wielerrevue.nl/artikel/584158/interview-sepp-kuss-ik-verdiende-het-om-de-vuelta-te-winnen/

Nu Boven bij de heren weggaat (zou hij Wout nog wel in het veld helpen?) heeft GCN van de ploeg meegekregen dat er ruimte is voor nog een ploegleider: op wie zouden jullie hopen? https://www.globalcyclingnetwork.com/racing/news/all-change-sport-director-transfer-market-in-full-swing

kelderfan

Ja dat is een goeie @AWestie
Stef Clement zou mijn wens zijn, want die is bij de tijd en niet bang om wat te zeggen..
Misschien wel een dubbelrol voor Jan Boven. Ik las dat Nathan Van Hooydonck langs is geweest bij Merijn Zeeman.
Nathan wil wel bij het team betrokken blijven, maar kan hij de stress in de volgwagen wel aan.
Of Paul Martens moet in de auto gaan plaats nemen voor een jaar; zodat Jos van Emden en/of Nathan Van Hooydonck door kunnen stromen naar de mannenploeg.
Oh, ja ook Robert Gesink komt eraan.

AWestie

Via de UCI is het nog niet officieel geworden wat betreft de nieuwe naam voor TJV: daar gebruikt men nog het oude vertrouwde Blanco als voorproefje. https://www.uci.org/pressrelease/mens-and-womens-professional-road-cycling-51-teams-have-submitted-essential24/1Gu6Xy7gn9BDI8DLYhOiLe

kelderfan

Oei
Ik schrok al een beetje van de titel, want zo zijn zij begonnen.
Maar als 't alleen de werktitel is, dan ben ik benieuwd naar de correcte benaming, want Visma - Lease a bike bekt niet.
“Een noodzakelijke aanwinst”, legt Nick uit. “Jumbo-Visma moest nog minstens één renner contracteren om aan het minimumaantal wat door de UCI gesteld is te voldoen.”
Dan wordt 't duidelijk waarom Bart is toegevoegd; ja vanwege de licentie.
Gelukkig 't Blanco Team geaccepteerd door de UCI als WT-Team.
'T Dames Blanco-elftal moet nog even wachten of zij bij de 15 WWT-ploegen worden ingedeeld.

Laatst gewijzigd
Cornelius

De dames zijn op plek acht geëindigd, dus ook die zijn zeker. En omdat er twee WTW-ploegen gestopt zijn, zijn zelfs HPW (17e) en UXT (16e) zeker.

BraboCycling

'@kelderfan Hoezo gelukkig geaccepteerd door de UCI? De licentie stond en staat altijd al op Blanco als naam, omdat Plugge daar eigenaar van is.

En dan over de aanwinsten: Ik denk dat TJV er echt wel beter op geworden is, buiten Roglic gerekend dan. Jorgenson Tullett, Lemmen en Staune zijn beter dan Foss, Dennis, Leemreize en Oomen. Roosen of Van Belle is om het even. Nathan is natuurlijk een gemis, maar als Hagenes deze leercurve doorzet dan is dat geen ramp (sportief gezien dan).
Ben benieuwd of er nog een renner bijkomt, ik hoop het wel.

kelderfan

Dat is goed nieuws @Cornelius
@Brabocyling
Het ging mij om 't financiele plaatje en om het aantal renners.
Maar waarom zijn Jorgenson, Tulett, Lemmen? en Staune-Mittet beter dan Foss, Dennis, Leemreize en Oomen.
Je gaat voor 't gemak even eraan voorbij, dat naast Foss, Dennis, Leemreize, Oomen ook Van Hooydonck en Roglic er niet meer bij zijn,
Het gaat om 't totaalplaatje. TJV is er wel degelijk op achteruit gegaan t.o.v. UAE. Dan komen daar direct ook nog Bora en Lidl bij.
Maar het heeft een duidelijke reden, zoals te horen was in de podcast WF over TJV of hoe die mogen gaan heten.
En ja er zal nog een renner bij moeten komen, want je zal met minimaal 27 renners moeten starten. De plek van Hessmann staat op scherp.

kelderfan

Oh, ja wat betreft aanvulling kun je ook bij de Tour de L'Avenir kijken, want de nr.8 is Embret Svestad-Bårdseng 21 lentes.
De nr. 7 is door UAE ingelijfd. Dan moet de nr. 8 toch ook goed genoeg zijn voor een stap hoger en komt ook vrij door het verdwijnen van Human Powered Health.

Niklas

Is het een gekke gedachte om als er nog een renner nodig is Amund Grondal Jansen weer op te pikken bij Jayco AlUla? Hij is nog zonder contract, heeft een pechperiode gekend en deed het bij TJV prima!

De Zeboe van de Zoncolan

'@Niklas Grondahl Jansen heeft ook voor volgend jaar een contract bij Jayco.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik denk ook dat het Graat gaat worden.

Laatst gewijzigd
Niklas

'@De Zeboe van Zoncolan Oké, ik baseer mij op Sporza, dat deze week nog een overzichtje publiceerde van renners zonder contract. Daar stond hij tussen.

Niklas

En ook PCS geeft aan dat hij voor 2024 nog geen contract heeft...

De Zeboe van de Zoncolan

Zie dit artikel https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/voormalig-jumbo-visma-coureur-grondahl-jansen-over-suprematie-killer-bees-zijn-we-over-twee-jaar-weer-vergeten

Hier geeft hij zelf aan dat hij blij is dat hij een doorlopend contract heeft.

Thurau

'@kelderfan
Vorig jaar riep je ook dat TJV minder was dan UAE voor het nieuwe seizoen, terwijl qua eindresultaat dit niet het geval was. Meer overwinningen terwijl er door UAE meer deelnames waren. De drie grote rondes winnen en zelfs een 1, 2, 3 in de Vuelta. Dus je doet nu weer een aanname die op niks feitelijks is gebaseerd. Voor wat betreft de vertrekkers, alleen Roglic laat zich voelen qua overwinningen maar daar staat tegenover dat talent zich nu meer kan ontwikkelen. Met name Jorgenson en Tulett kunnen hiervan profiteren. Nathan is een gemis maar de klassiekerploeg is nog steeds belachelijk sterk t.o.v. de concurrentie. UAE leunt nog steeds op Pogacar terwijl Visma Lease Bike dit kan counteren met een bredere kern van toppers. Lemmen wordt door jou een beetje als een lulletje weggezet maar feit blijft dat hij op het NK al met de beste Nederlandse renners meekon terwijl hij bij een niet WT team rijdt. Dan ben je geen koekenbakker. Foss reed dit jaar slecht of hij reed niet, dan doet een vervanger het al snel beter. Leemreize idem dito, Dennis reed degelijk maar in te weinig koersen omdat de motivatie weg was. En Sam loste niet de belofte in en voor een knecht bergop was hij niet beter dan een veteraan als Gesink. Bora en Lidl zie ik niet als echte concurrenten voor de ploeg, veel gekocht door de laatste maar niet in het topsegment en Bora legt alle eitjes in het mandje bij Primoz, als de Tour niet wordt gewonnen is dat een dure grap omdat hij nu eenmaal veel ouder is dan zijn concurrenten. Tenslotte, waarom zou in hemelsnaam de nummer 8 van de Tour de L'Avenir gehaald moeten worden met als argument dat de nummer 7 bij UAE gaat rijden.

AWestie

Kraak volgt Lieselot naar FDJ, weer een contract in de shredder. En de uitgaande transfers gaan bijna allemaal naar oude omkadering. De bezem gaat er door werd al eerder gezegd, maar ik zou wel meer willen weten van wat er heeft gespeeld en hoe men nu vooruit kijkt bij de TJV vrouwen. Rommelig beeld nu.

Daniel17

Het is sowieso vrij bizar. Ze hadden al niet veel sterkte klimmers bij de vrouwen en zijn nu ook nog 2 van de betere kwijtgeraakt. Beiden hadden nog een doorlopend contract. En wat ze hebben binnengehaald is ook totaal niet indrukwekkend.

Toen de vrouwenploeg werd opgericht zei Plugge dat ze de beste vrouwenploeg ter wereld wilde worden. Je kan niets anders concluderen dat ze volledig gefaald hebben om dat te bereiken.

1 2 ... 223 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.