Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 21 ... 237 238
Yeez

Ploeg plaatst een bericht dat ze met Foss, Vader, Oomen, Leemreize, Geleijn (vervanger Gesink), Tim van Dijke en Mick van Dijke starten in de Algarve…

Bericht wordt snel verwijderd en volgende post is dat ze met 6 starten zonder Mick…. Ik volg het niet meer

Laatst gewijzigd
tdola

Wel opvallend met 6 idd....zeker als roosen ook hier aan t trainen was!?
Zou leuk zijn als ze nog even communiceren over t hoe en waarom maar met 6. Misschien goede reden, maar die missen we nu even.

kelderfan

Ja, JV is goed bezig, maar hopelijk trekken de jongens en dan vooral meisjes/dames zich er niets van aan.
TJV supporters melden wel 7 renners op site van de Algarve Tour.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Miss ziek of wat ik al een heletijd hoop dat van dijke naar uae tour gaat ipv Hofstede toch een sterkere pion in ttt en sprinttrein

Maillot à Pois

Misschien gewoon om het eerlijk te houden, UAE start immers ook maar met 6 renners ;-)

Nijmos

Waarom is er van Laporte geen programma bekend buiten de twee kasseimonumenten? Gezien zijn voorjaar van vorig jaar zou ik denken dat hij een van de grote speerpunten van de ploeg is en de kopman met Dylan in bijvoorbeeld de omloop, dwars door vlaanderen en kuurne.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@nijmos vul hem maar in bij parijs-nice, de meeste voorjaarsklassiekers en de Tour de france

kelderfan

Laporte zal wel met Wout mee zijn op hoogtestage, Heeft iemand een idee over die hoogtestages en dan wat betreft wanneer..

Nijmos

'@rahim: vorig jaar deed hij bijvoorbeeld niet de omloop, maar alleen kuurne, en ook geen amstel. Zou dat nu weer het geval zijn? Juist in de omloop lijkt hij mij een van de topfavorieten als hij start. Ddv lijkt me ook heel geschikt voor hem. Amstel is misschien net te zwaar? Alhoewel een Kung daar afgelopen jaar ook ineens boven kwam drijven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de meeste van die renners die starten in de voorjaarsklassiekers of in een van de andere wedstrijden begin komende maand.

@Nijmos de samenstelling van de voorjaarsselectie is ook wat anders dan vorig jaar en Wout start dit jaar bv niet in de omloop, dus de kans lijkt me vrij groot dat Laporte samen met Van Baarle de kopmannen zijn in het openingsweekend. De Amstel lijkt me inderdaad niet echt in zijn straatje passen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@nijmos laporte zou vorig jaar de omloop en kuurne doen, maar had een verstoorde voorbereiding. Men was vervolgens verbaasd dat die in kuurne al zo hard reed nadat zd de omloop hadden geschrapt

Rawolf

ik denk dat in de koersen die van aert niet meedoet veel renners op gelijke voet zullen staan.

Laporte, DvB, Benoot en Tratnik kunnen allen winnen. Op z'n Wolfpacks

tdola

In de aankondiging op site tjv voor Algarve geen verklaring waarom maar met 6 starten.

Yeez

Dat doen ze al tijden niet meer. Zeker niet als het medisch is.

Yeez

Leemreize dns. Nemen geen enkel risico met een knieblessure die hij deze winter had…

kelderfan

quote: "Dat doen ze al tijden niet meer. Zeker niet als het medisch is."
Een knieblessure valt daar niet onder.
Geen vervanger dus en Timo Roosen is daar aan 't trainen. Maar met vier moet 't ook lukken.
Tim van Dijke heeft geprobeerd mee te sprinten en is net buiten de toptien gestrand.
Trouwens Owen Geleijn komt samen met Foss over de lijn, dat mag ook genoemd worden.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@kelderfan Interessant dat volgens jou een knieblessure niet medisch is. Vraag me dan toch af wat je wel of niet als medisch ziet.

kelderfan

Waar zeg ik dat dan @YogiBear?

Maillot à Pois

Door de terugzetting van Pidcock wordt het dan toch nog een top-10 plek voor Van Dijke

AWestie

quote: “Dat doen ze al tijden niet meer. Zeker niet als het medisch is.”
Een knieblessure valt daar niet onder.

Daar zeg je dat, @kelderfan

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg heeft zelf niets gezegd over de aard van de blessure. En Timo is al een paar dagen terug uit Portugal.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Eerst het startpodium je handtekening. En daarna opeens DNF lijkt me niet duiden op een langlopende knieblessure.

Overigens toch bizar dat er geen voltallige ploeg staat terwijl jumbo een smal programma rijdt, lijkt soms wel of Jumbo haar renners vd 2e lijn geen vrijheid wil geven. Zo beperkt zijn de wedstrijddagen/renner, dan schieten kansen niet teover

Laatst gewijzigd
madeinstars

Elk jaar weer dezelfde discussie in die kleine wedstrijden in februari. Het is duidelijk dat voor Jumbo het seizoen pas begint met de Omloop en alles daarvoor in het teken staat van optimale voorbereiding van het seizoen. Bovendien kiezen ze voor kwaliteit (zowel qua koersen als qua mogelijke overwinningen) boven kwantiteit. Ze gaan dus niet schuiven met renners als er ergens iemand niet kan starten en ze nemen geen risico's met renners die zich niet helemaal lekker voelen. Overigens kan je aan een type Gloag al zien dat het niets met gebrek aan vrijheid voor jonge renners te maken heeft.

Je kan er van vinden wat je wil, maar het is een succesformule gebleken. Het zou heel gek zijn als ze het nu ineens heel anders zouden doen ten opzichte van de zeer succesvolle jaren hiervoor.

Kijk, ik snap het vanuit de fans wel. We hebben sinds oktober geen wielrennen en Jumbo gezien, dus iedereen staat te popelen. Maar als ze straks in oktober weer met 40+ overwinningen zitten in prachtige koersen, is er echt niemand meer die maalt over het feit dat ze met 5 renners startten in de Algarve omdat er 2 niet fit waren en dat ze daar toen niet Timo Roosen hebben laten starten.

Yeez

'@madeinstars ik kon het niet beter verwoorden

AWestie

Amen, @madeinstars. We hebben het per slot van rekening over topsport, niet over bezigheidstherapie. En nog steeds heeft TJV een van de betere talentenprogramma's, puur doordat ze ook gericht kiezen bij de Devo's en een langdurig sponsorcontract hebben.

Als liefhebber heb ik ook graag dat ze nu al een dubbel programma draaien, maar onder de streep boeit het mij vrij weinig wie er op Green Mountain of een of andere Andalusische berg wint half februari.

1 2 ... 21 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.