Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 226 ... 237 238
S. Morgenstern

Vingegaard was ooit ook geen logische optie..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gisteren toevallig nog eens de reacties gelezen onder het artikel toen hier de komst van Vingegaard werd aangekondigd... echt kostelijk met wat we nu weten. Wat zaten velen er naast. Ik denk dat we ondertussen wel zover zijn om niet zo verbaasd meer te zijn over de keuzes die ze bij deze ploeg maken en ze toch minimaal de voordeel van de twijfel te geven dat ze wel weten wat ze doen, zelfs als het noodgedwongen laat in het seizoen is.

Poeksel

Voor wie benieuwd is: https://www.wielerflits.nl/nieuws/lottonl-jumbo-trekt-deense-klimmer-aan/

Er waren inderdaad wat mensen sceptisch, maar kelderfan had het goed gezien: die noemde het goed nieuws! Ik hoop dat nu niemand meer aan zijn inzichten twijfelt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja @Poeksel
Iets van een kogel of zoiets. Maar Jonas heeft 't allemaal ingelost. Zijn toenmalige trainer had 't goed gezien.
Op Youtube kun je dat terugzien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat kunnen we precies terugzien... hint naar een link is dat, altijd zo handig.

Thurau

'@Poeksel
Bij dat zelfde nieuwsbericht is kelderfan enthousiast over Daan Olivier dus een beetje scepsis is niet zo raar. Bovendien roept hij elk jaar dat de ploeg te weinig wedstrijden rijdt en te weinig renners onder contract heeft staan. De resultaten spreken zijn inzichten tegen, dat mag toch wel benoemd worden of niet? kelderfan is in mijn ogen de scorebord volger bij uitstek, elke renner die een keer wint moet meteen naar de ploeg en hij schetst doemscenario's die nooit uitkomen. Vermakelijk? Jazeker maar niet echt informatief en het spreken over woorden zoals 'noodgreep' wat nergens wordt gezegd in de bron die hij aanvoert ga ik niet onbenoemd laten.

Laatst gewijzigd
AWestie

En de selectie? "Die is nog niet helemaal rond, daar zijn we volop mee bezig. Ik ben nog bezig met een paar mannen. Wij verwachten dat we die de komende weken bekend gaan maken."

Uit https://nos.nl/artikel/2495154-wonderjaar-jumbo-visma-en-sd-worx-wat-dit-jaar-genoeg-was-is-het-volgend-jaar-niet

Verder een beetje gezapig terugblikartikel, met ook Danny Stam van SD Worx aan het woord. Die gezellige vent van tijdens de Tour…

MaGarin

Zou fantastisch zijn als ze de ploeg daadwerkelijk gaan aanvullen tot 30 man(en dus hopelijk ook meer wedstrijden gaan rijden)
Wel benieuwd naar welke namen er uit de hoge hoed komen, erg veel kwalititeit is er toch niet meer beschikbaar op de transfermarkt.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@MaGarin Waarom moet de ploeg aangevuld tot 30? Ze laten al jaren zien dat minder heel goed werkt en dat je dan ruimte hebt om talenten uit het dev team ook aan het grote werk te laten wennen. Waarom zou je die strategie veranderen?

AWestie

Misschien willen ze wel #samenmeerwinnen? Het is subtiel, maar ze bouwen ieder jaar stukje bij beetje het aantal racedagen uit.

Cornelius

Mooi dat Sophie von Berswordt en Carlijn Achtereekte voor meer dan één jaar zijn vastgelegd. Von Berswordt wat mij betreft wel een enorme verrassing; bekende naam, maar nog nauwelijks op de weg gereden.

Het blijft wel opmerkelijk dat bij een ploeg die het heeft over ‘meerjarenontwikkelplannen’ de jonge nieuwkomers Geurts (19) en Nooijen (22) slechts voor één jaar aangetrokken worden. Er zal vast wel een goede reden voor zijn, maar hopelijk geen gebrek aan vertrouwen.

Toch één nieuwtje (min of meer) in het NOS artikel (bedankt, AWestie): dit is voor het eerst dat SD Worx (bij monde van Stam) toegeeft dat het na de Strade hommeles was. Wie de rechtstreekse uitzending gevolgd heeft, heeft dit zelf kunnen zien (en vooral horen ;) ), maar tot nu toe bleef de ploegleiding hardnekkig ontkennen.

tdola

Opvallend dat er dus nog meerdere mannen in beeld zijn om t team voor volgend jaar te versterken, want zoveel interessants lijkt er in principe niet meer beschikbaar op transfermarkt.

Maar ja, je hebt nu 27 (incl Hessman), dus zou je nog 3 renners (evt zelfs 4) kunnen aantrekken.....ben benieuwd.

AWestie

Vier kunnen pas als Hessmann niet meer in de selectie zit. Nieuwe namen komen dan normaal gesproken uit de ProTour, want daar is bij de meeste teams ook wat mogelijk als er een lopend contract ligt.

MaGarin

'@Cornelius
Waar heeft de ploeg specifiek gezegd dat Geurts en Nooijen maar een contract van een jaar hebben? Volgens mij hebben ze de duur van hun contracten nooit bekend gemaakt, waardoor PCS er automatisch alleen 2024 van maakt.
Grote kans dat die ook gewoon voor 2 jaar zijn vastgelegd.

Thurau

Als Zeeman spreekt over een paar namen dan gaat het over 2 renners. Lijkt me extra geinig als ze op Castroviejo uitkomen en De Plus maar in de realiteit zal men kiezen voor wat kleinere namen denk ik. Heb al eerder gezegd dat ik een Hepburn uitstekend vind passen bij de ploeg als knecht voor het vlakke en pion voor TT en daarnaast zou een Odd-Eiking de Noorse enclave vergroten en een bijdrage kunnen leveren in het heuvelwerk en middengebergte als knecht.

AWestie

Qua namen durf ik het niet aan, maar ik zou qua profiel denken aan een mannetje voor Olavs sprinttrein (om het even waar in de trein) en een meer erkende klimmer.

kelderfan

'@YogiBear
quote: "Waarom moet de ploeg aangevuld tot 30? Ze laten al jaren zien dat minder heel goed werkt en dat je dan ruimte hebt om talenten uit het dev team ook aan het grote werk te laten wennen."
Vorig jaar 29 toch.
Jouw zienswijze kan ook de prullenbak in, want baas Zeeman heeft bij WF laten weten, dat JV nog in de markt is voor meerdere renners. Oh, je bron.
@Thurau
Waar spreekt Zeeman over twee?
Maar eens met jouw optie van De Plus voor 't GT-werk.

Thurau

'@kelderfan
Een paar mannen is bij jou geen 2? Ik ga uit van de betekenis van een paar zoals het bedoeld is, namelijk een duo maar het staat jou vrij om er vier van te maken hoor. En nee, ik zie De Plus niet als een serieuze optie, vandaar het woord geinig ervoor.

hetismewat

Robert Stannard lijkt me ook wel een mooie naam.

Edit: never mind even gemist dat hij geschorst is, haha.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Aanvullen tot 30 renners zou ik jammer vinden, want dan moeten er het jaar erna (naast Gesink) sowieso twee weg (Graat, Huising en Nordhagen komen er bij). En nog meer bij eventuele nieuwe transfers.

En verder: 'een paar mannen' kan op meer dan twee slaan, maar als ze met vier renners bezig zijn betekent dat niet dat ze ook vier renners willen aantrekken.

Laatst gewijzigd
Cornelius

@MaGarin Goed punt. Maar ik bekijk het van de andere kant: als het om een meerjarig contract gaat, maken ploegen (m.u.v. Ineos) dat eigenlijk altijd bekend.

Bij de mannen verwacht ik nog twee namen erbij voor een totaal van 28 actieve renners.

Robert

Ik hoop dat ze het contract kunnen afkopen van Tobias Halland Johannessen.

Trainer komt al over van Uno-x.

T80JZ

Het zullen in ieder geval geen vier renners zijn die ze aantrekken want ze moeten een plaats vrij houden voor Hessmann voor het onwaarschijnlijke geval dat hij niet wordt geschorst.
De fase van het seizoen en de beschikbare renners zal ook van invloed zijn. Grote kans dat een paar renners een paar is dus twee.

jvh93

ik zet in op vd Berg en Tolhoek

Cornelius

@MaGarin Deze heb ik gemist: volgens RTV Drenthe heeft Lieke Nooijen een tweejarig contract getekend. Kans is groot dat dit ook voor Vigié en Geurts het geval is.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 226 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.