Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 229 ... 237 238
AWestie

Je haalt persoonlijke doelen door elkaar met doelen van het team. De Vuelta zal vast ergens bovenin meedingen, maar de belangrijkste doelen voor het team zijn heel makkelijk: Tour, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix. Dat zijn dé wedstrijden voor de geschiedenisboeken.

kelderfan

"Luik-Bastenaken-Luik als kwalificatiekoers voor de Tour?"
"We moeten klaar zijn voor de toekomst", onderstreepte Richard Plugge, CEO van Jumbo-Visma, nog eens in de wielerpodcast.
Dus @AWestie
Daar denkt baas Plugge toch anders over. Want hij ziet de LBL als eikpunt voor deelname aan de TdF.
Het is dus onzin om te stellen, dat alleen de TdF, RVV en P-R doelen zijn van de ploeg.
Ja voor Wout zijn de RVV en Roubaix zeker de belangrijkste doelen voor komend jaar, maar ook San Remo en de Strade staan op zijn lijstje.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ga nu even niet dingen door elkaar halen aub. Ten eerste waren dat niet zijn woorden maar die van iemand anders en ging dit over plannen voor de toekomst. Dit heeft niets te maken met komend jaar. Dat daarnaast Jonas niet naar de Giro gaat betekent toch niet meteen dat de Giro niet belangrijk is voor de ploeg of dat ze daar dan maar met een afgezwakte ploeg na toe gaan. Ze zullen wellicht met andere doelen gaan maar dat staat niet meteen gelijk aan 'deze is niet belangrijk voor ons'

AWestie

“Luik-Bastenaken-Luik als kwalificatiekoers voor de Tour?” is een uitspraak van Vaughters, @kelderfan. Echt, zo moeilijk is het niet om een beetje goed te citeren. Laat ik je eens een paar vragen stellen: Weet je nog wat de team goals van 2023 waren? Heb je een idee waarom P-R en RvV daar expliciet vermeld stonden? En weet je toevallig ook nog welk team goal van 2023 niet is gehaald?

AWestie

Ik zag net dat Pöstlberger Jayco uitzwaait op zijn instagram. Compleet gemist dat die einde contract is, maar volgens mij een goeie vent om er bij te hebben.

josi

Pöstlberger was enkele jaren terug een prima renner. De laatste seizoenen zit er volgens mij echter wel behoorlijk de klad in.

AWestie

Misschien dat ik hem daardoor wat was vergeten ;)

kelderfan

Ja @AWestie
Natuurlijk weet ik de goals van 't Blanco-Team en wat Wout nog wil halen om zijn palmares op te poetsen.
Maar waarom Lukas Pöstlberger benoemen, die geen verlenging kan krijgen.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jose-de-cauwer-werpt-blik-op-deelname-van-aert-aan-giro-mogelijk-kantelpunt-in-zijn-carriere
Leesvoer van een analist.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat deCauwer daar stelt is iets waarin ik ook wel eens geloofd heb. Het is een zware jongen maar hij heeft wel de absolute dedicatie en veelzijdigheid.

ALS hij het eens wil gaan doen is die aankomende giro er geknipt voor MAAR zal dat echt wel ten koste van zijn voorjaar gaan qua kasseidokkeren, gok ik.

Thurau

Stuk van De Cauwer bij Sporza doet mijn tenen weer krullen van irritatie, Hoezo heeft Wout alleen maar voor anderen gereden in de Tour? Hij kreeg ruimte om etappes te winnen, pakte geel en groen en was meer dan werkmier. Jose gaat er voor het gemak maar weer aan voorbij dat de ploeg in het voorjaar de ploeg helemaal op Wout heeft afgestemd met grote aanwinsten in dienst van hem, als dan Wout RVV of Roubaix niet wint ligt dat ook aan de ploeg? Kortom, chauvinistisch geneuzel. Eigenlijk is er niks verandert aan de opinie van Jose dat Wout bij de verkeerde ploeg zit alleen durft hij dat niet openlijk te stellen.

AWestie

José zijn plaat wordt grijzer gedraaid met het jaar, het wordt bijna zielig hoe vaak hij nu met dit stokpaardje komt.

Postlberger "die geen verlenging kan krijgen."? Volgens mij is nergens duidelijk gemaakt dat het vanuit Jayco niet werd aangeboden, dus je verhaal klopt niet helemaal.

Thurau

Postlberger tekende voor 2 jaar, https://www.greenedgecycling.com/2022/09/27/%E2%9C%8D%F0%9F%8F%BC-team-bikeexchange-jayco-welcome-lukas-postlberger-on-a-two-year-deal-to-strengthen-the-classics-squad/ Dus dat heeft kelderfan gemist, lijkt mij dat er met wederzijds goedvinden het contract wordt ontbonden. En zoiets gebeurt niet zonder dat de renner al een nieuwe werkgever onder speeddial heeft denk ik. Geen dure maar wel bruikbare knecht voor bv een Visma maar ook een INEOS kan nog wat plekjes vullen.

kelderfan

Dank @Thurau voor de gemiste info, maar Lukas Pöstlberger is sinds zijn vertrek bij Bora er niet op vooruitgegaan.
Dus een aanwinst lijkt mij niet. Die door jou genoemde Eiking past meer in 't plaatje en laat zich wel zien.

Cornelius

Het is zijn blinde haat tegen Jumbo-Visma die De Cauwer in volledige waanzin heeft gedreven. Als analist komt er niets zinnigs meer uit.

kelderfan

Ha, ha, @Cornelius
Die arme De Cauwer moet 't wel verduren. Maar ja daarom ben je analist.🤔
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231031_95901315
Maar dat interesseert mij meer. UAE met drie kopmannen naar de TdF; met verwijzing naar de Vuelta waar JV 't goed heeft uitgespeeld.
Wat kan "Blanco" daar tegenover stellen. Die hebben nu maar twee toppers om uit te spelen.

Laatst gewijzigd
peerduell

Ik vind José Amadé Maria De Cauwer een vervelende, rancuneuze anti Jumbo Visma vent geworden sinds Wout van Aert voor deze ploeg heeft gekozen.Als ‘objectieve’ side kick supporteren en nationaal chauvinisme tonen op een Belgische zender als Sporza daar is niets mis mee en begrijpelijk, maar zodra dit omslaat in extreem ultra nationalisme en vooral denigreren van andermans prestaties ,met Jumbo Visma als ‘doelwit’ ,is kleinzielig en een volwassen vent onwaardig.Veel respect voor hem gehad.

kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/585154/merijn-zeeman-over-cultuur-jumbo-visma-laporte-heeft-weleens-teruggegeven-dat-we-wel-heel-direct-zijn/
Voor de Blanco-lezers

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het is voorlopig nog totaal niet zeker wie ervan UAE naar de Tour gaat, daarom ook dat vraagteken in de kop van dat artikel. Verder zal JV gewoon van zijn eigen kracht moeten uitgaan en denk ik dat ze daar een prima selectie tegenover kunnen zetten voor komend jaar. Ik maak me in ieder geval voor alsnog geen zorgen.

AWestie

Ik vind het wel een beetje gek hoe Zeeman en ook eerder de WF redactie zo generaliserend over bepaalde nationaliteiten praten. Natuurlijk merk je overal ter wereld cultuurverschillen, maar benoem dan dat je zoekt naar bepaalde karaktereigenschappen bij een renner.

De ploeg prepareert zich vast net iets anders bij 1 of drie ‘kopmannen’, maar ik geloof niet in een tridente. UAE heeft nog niet echt bewezen dat te kunnen managen, maar ik laat mij graag verrassen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Awestie ik denk dat je het meer moet zoeken in cultuurverschillen. In de manier van communiceren in de diverse landen zie je wel degelijk een verschil. Natuurlijk heb je daar ook mensen die directer zijn of wat minder direct maar wij springen er als volkje toch wel aardig uit.

Rawolf

UAE vind ik de afgelopen 2 jaar wel echt de koningen van kopmannen managen. Iedereen die wil krijgt kansen, Bax, Covi, Wellens, Trentin, Hirschi, Forrmolo... allemaal krijgen ze op bepaalde momenten hun vrijheid en winnen hun koersen.

Dat heeft zich nog niet succesvol vertaalt naar grote rondes maar ik denk dat met Pogacar erbij het wel goed komt. Pogacar steekt er duidelijk bovenuit en de rest zal zich daarin schikken.

@Awestie afgelopen Tour de France ging dat trouwens toch goed met A. Yates en Pogacar??

Rawolf

Even een gekke gedachte, is WvA nog wel de aangewezen man voor een tourselectie? Was dit jaar echt wel minder en wil toch zn eigen kansen op eisen. Pak m beet een Jorgenson, die zich volledig in dienst van de ploeg stelt in de tour, voegt meer toe aan de selectie dan WVA. Oftewel, het zou iedereen goed uitkomen als WvA een jaartje oprot naar de Giro.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lekker respectvol @rawolf ... Wout heeft zich uit de naad gereden de afgelopen jaren voor de kopmannen. Ik gun hem zeker een plekje in de Giro maar omdat hij dat verdiend heeft niet omdat ik hem wil zien oprotten. Wat een denigrerende tekst over een van de grootste wielrenners van de ploeg.

AWestie

Yates Pogacar leek wel aardig goed te gaan, dat klopt, maar daar hebben ze dan weer niet echt geprofiteerd van hun gezamenlijke kracht. Afgelopen Vuelta vond ik bijvoorbeeld een rommeltje waar gelukkig Vine nog wegviel en de aandacht toch naar de Jumbo’s ging. En dat heb ik vaker gezien als Pogi niet meereed.

Je punt over de tweede lijn bedoelde ik niet om eerlijk te zijn, maar ook daar is wel wat tegenin te brengen. Toegegeven: je scoort niet voor niets met zoveel renners zoveel punten, maar dat vergt ook aanzienlijk meer koersdagen.

Thurau

De term oprotten vind ik onnodig, ook met een minder resultaat qua zeges dan de jaren ervoor bleek Wout beter dan 98% van het deelnemersveld en heeft hij zijn plekkie mocht hij willen verdient. Jorgenson moet echt nog aanpoten om in de buurt te komen en laten we niet vergeten dat Wout zich wel uit de naad heeft gereden in dienst van de ploeg. OF UAE het zo goed kan managen is ook maar de vraag, de afgelopen Vuelta reden ze opmerkelijk dom om het voorzichtig uit te drukken en bleek weer dat bv een Almeida alleen rijdt voor zichzelf en als klap op de vuurpijl had je nog Fisher Black en Soler die uitblonken in ego tripjes. Van Yates ligt echt niemand wakker, Roglic bv had geen enkele moeite om die te kloppen, Adam is erg goed maar behoorlijk veel minder dan de grote 3 en daardoor niet makkelijk uit te spelen als co-kopman. Bovendien speelt Tadej graag de ontspannen heerser die anderen veel gunt maar dat is slechts schijn, zijn woede na het Baskenland waar ze McNulty uit wilden spelen in 2021 staat nog goed op mijn netvlies.

1 2 ... 229 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.