Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 23 ... 237 238
kelderfan

Ik verwacht wel wat van de jonge talenten Van Belle en Staune-Mittet en ik kijk uit naar de verrichtingen van Valter.
Jonas Vingegaard krijgt prima ondersteuning van de senioren] Kruijswijk en Dennis.
Maar wanneer komt mijn favo Kelderman aan bod.

Cycling

'@Kelderfan er is al meerdere keren geschreven dat Kelderman begint in Tirreno

Laatst gewijzigd
tdola

Ok ondersteuning voor vingegaard idd.
Al had ik Dennis ook wel ttt in uae willen zien doen

Uae? Kuss, gloag, vd sande, hofstede, van emden, kooij. En?
Roosen? Hessman? Of weer met 6 starten?

kelderfan

Fijn dat je dat hebt gelezen @cycling, maar volgens mij is Kelderman juist een renner, die wat wedstrijdjes nodig heeft om in vorm te komen. Hij is geen type Roglic of Van Aert. Ook Kuss is zo'n renner die beter wordt door het rijden van koersen.
Ja @tdloa
Dat wordt weer starten met 6 in de UAE.

lo squalo dello Stretto

Met de ploegentijdrit met 6 starten in de UAE tour? Dat zou wel het dieptepunt zijn van het wedstrijdprogramma-/selectiebeleid van Jumbo-Visma

Quesada Quesada

Komt daar niet gewoon M. Van Dijke bij?

wieler4live

Daar ga ik vanuit

goldone123

geen archie ryan, jammer.

Groetjesaandevoetjes

Toch zie ik graag dat JV standaard de brabantse pijl rijdt en wellicht een paar meer koersen in februari. Voor de rest is het wel prima met de focus op kwaliteit.

AWestie

Volgens mij heeft Kelderman juist zijn grootste hoogtepunten na hoogte- of trainingsstage, maar kan daar zo snel niet iets over terug vinden online.

kelderfan

Tobias Foss wordt in een sprintetappe 8e. Wel duidelijk achter de ontketende Cort.
Maar ik zie die Foss toch graag bijtekenen, want hij is groeiende.
@AWestie
Die trainingsstages zijn prima en zeker die op hoogte, maar Roglic en Van Aert zijn daar goed in om meteen klaar te staan.
Dat is de meeste renners niet gegeven en zeker de Nederlandse renners hebben baat bij koersen.

Laatst gewijzigd
tdola

M van dijke zou ik eerder in openingsweekemd verwachten dan in uae tour

AWestie

Dat Nederlanders gebaat zijn bij koersen is totaal niet hard te maken. Dat verschilt van persoon tot persoon.

kelderfan

Foss heeft er zin in, gezien zijn uitlatingen. Ik hoop dat hij zijn karretje wederom kan aanhaken op de laatste klim.
Go, go Tobias.

Federico Bahamontes

UAE wordt dus dit op basis van Strava:

Kuss, Gloag, Hessmann, Hofstede, vd Sande, Roosen en Kooij.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Een mooi gezelschap voor de UAE. Kooij heeft zijn treintje met ook Timo Roosen.
Wat kunnen Gloag en Kuss uitrichten tegen de UAE sneltrein en de Soudal-Quickstep clan met de Remco Evenepoel expresse.

tdola

Geen van emden en geen Dennis als dat klopt, dat kost je heel veel in ttt.

Federico Bahamontes

Jup, het maakt Gloag en Kuss al vrijwel kansloos voor een top-10 plek, tenzij één van die 2 echt een ongekende uithaal gaat doen in een van de aankomsten bergop. Maar dat is totaal niet realistisch lijkt me.

Het zoveelste selectiebeleid waar ik mijn vraagtekens bij heb, zucht...

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Bahamontes er zijn zeer weinig sterke klassementsrenners in UAE. Tevens zijn er maar 2 ploegen met sterke tijdrijders. Op de overige ploegen gaat Jumbo-visma echt niet veel tijd verliezen. Ik zie geen enkele reden dat als Gloag en Kuss met de top 8 naar boven gaan ook in de top 8 eindigen, tenminste als ze de waaiers overleven. Hun kopman is trouwens Kooij voor deze ronde. Een goede klassering voor Gloag en Kuss is meegenomen. Tenminste dat is mijn beeld bij deze selectie

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het is gelukkig maar een zandbakkoers die UAE koers en Remco vliegt omhoog🚒
Hopelijk krijgt Kooij zijn kans om zich te tonen.
Echt jammer vind ik, dat Roglic zo weinig aan bod komt. Hij is meer op Strava te bewonderen dan op de TV.

Laatst gewijzigd
Cycling

Foss heeft nog 2 knechten over in Algarve. Gelukkig heeft hij morgen geen knechten nodig.

Federico Bahamontes

'@Cycling
UAE, Soudal-Quickstep, Bahrain, Ineos hebben allemaal ijzersterke tijdrijders en kunnen alleen al met zijn vieren de hele top-10 vullen qua klassementsrenners. Maar goed, ik laat me graag verrassen.

Geleijn en Oomen trouwens ook al afgehaakt vandaag, nog maar 3(!) man over in de Algarve. Echt zelden vertoond dat een ploeg zo weinig man over houdt in een kort rondje met slechts 5 etappes volgens mij. Het zeer karige wedstrijdprogramma laat geen enkele ruimte over voor blessures en ziektes en komt nu zo vroeg in het seizoen al redelijk als een boomerang terug. Er gaan op dit tempo heel veel renners veel te weinig koersdagen hebben gehad aan het einde van het seizoen, omdat er nou eenmaal geen ruimte is om te schuiven.

Als laatste wil ik deze vrij extreme statistiek nog even meegeven, daarna zal ik voorlopig wel even ophouden met klagen over de wedstrijdplanning van de ploeg ;)
https://twitter.com/StatsOnCycling/status/1626713482522464257

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Bahamontes ik ken de tijdritcapaciteiten van de jonkies van Ineos en Bahrain niet die in de UAE Tour rijden, maar verwacht niet dat het allemaal ijzersterke tijdrijders zijn

tdola

Geleijn eerder gevallen en oomen vandaag blijkbaar met pijnlijke schouder na val.
Rustig morgen aan het ontbijt…….

Uae lijkt me idd gericht op Kooij en wat kuss en gloag behalen is mooi meegenomen lijkt t.

Binnenkort meer koersen en meer renners in actie.
Uae, gran camino, openingsweekend is niet te combineren en 3 dubbel programma.
Met Parijs-Nice, Tirreno en grote prijs jp zelfde verhaal. (Catalonië, coppi bartali en Brugge/e3 ook weer).
Dan heeft iedereen als het goed is gereden behalve primoz die pas in Catalonië start.

kelderfan

'@Frederico Bahamontes
Een beetje kritiek op het beleid lijkt mij prima hoor, want anders denkt de selectiecommissie dat zij goed bezig zijn.
Hopelijk blijven zij hierdoor bij de les.

1 2 ... 23 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.