Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 24 ... 237 238
BraboCycling

'@Federico Bahamontes heb je de startlijst (volgens PCS) ook even bekeken? Bij INEOS rijden Wurf, Heiduk, Plapp, Viviani, Swift, Tulett en Tarling en bij Bahrein rijden Bilbao, Poels, Price-Pejtersen, Arndt, Govekar, Miholjevic en Bauhaus.
Kuss moet op Bilbao na deze allemaal kunnen hebben en Gloag is zeker niet minder dan Plapp of Poels.
Bij Quickstep heb je naast Evenepoel ook niemand qua klassement. Alleen UAE is super sterk bezet maar dat is logisch in hun eigen achtertuin. Eventueel kan Bora met een goede selectie ook een Buchmann nog hoog zetten na de tijdrit.

Alle kansen dus voor een top 5 van Kuss en/of Gloag. Los daarvan zal Kooij hier gewoon minimaal 1 rit moeten pakken, ondanks de sterke tegenstand (Bennett, Cav, Merlier, Ewan, Demare, Gaviria, Viviani, Groenewegen, Welsford).

Overigens is kritiek op het beleid prima, want er lijken ook wel echt rare keuzes in te zitten en zo lang niemand van de ploeg enige openheid geeft (wat ergens ook logisch is, maar voor een fan wel frustrerend), creëer je ook geen begrip

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Kuss is zo wisselvallig als t humeur van m'n ex. Gloag is geweldig om naar te kijken. Een wereldtoppper in de dop.

Laatst gewijzigd
AWestie

In de UAE tour zijn de bergetappes toch maar saai, lekker in het wiel van Yates en/of Evenepoel blijven zitten en op het laatst wegsnuiten omdat je in de TTT niet zo veel hebt uitgevroten. Lijkt me vooral leuke koers voor Kooij.

Selectiebeleid bekritiseren op basis van simpelweg ongeluk en een van de eerste koersen kan ik vrij weinig mee. Als het doormoddert tot in april zijn de schuine gezichten wat meer te rechtvaardigen.

Wanneer rij je eigenlijk te weinig koersdagen? Er is een UCI-minimum, maar verder is toch eigenlijk niet te zeggen of mensen problematisch weinig rijdt? Zeker als dat per persoon kan verschillen?

Ik snap heel goed dat de ellenlange hoogtestages en minimale wedstrijddagen frustrerend zijn, maar mijn vrouw vindt het dan weer frustrerend dat er iedere week weer een koers is in uithoek X of Y. Scheelt een hoop voor de gezelligheid dat er niet altijd een topper meerijdt waar ik voor moet juichen ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het lijkt erop dat de Omloop wordt ingevuld als volgt: 1 Benoot, 2 Affini 3 Laporte 4 Tratnik 5 Van Baarle 6 Van Dijke, Mick en 7 Van Hooydonck. bron: PCS & FC.

Bij de dames heeft Riejanne Markus de 4e. plaats gehaald in de Setmana Valencia.
In de Algarve wordt Foss keurig 9e. en staat er goed voor in de afsluitende tijdrit. Hij heeft wel 32 sec. achterstand op Pidcockje.

Laatst gewijzigd
Fanny

Ik weet dat de A selectie van JV met de meeste kopmannen momenteel op de Teide zitten.
Als ik de Strava ritten bekijk van de wielrenners op de Teide zie ik bv de laatste 3 dagen Wout van Aert steeds alléén met Bouwman rijden.
Van Aert is volgens mij ziek geweest en Bouwman is sinds vorige week ook al een aantal niet op Strava gewest en nmm geen ritten gereden.
Weet iemand wat er aan de hand is met die 2 omdat ze dus steeds alléén met elkaar rijden of berust dit puur op toeval ?

Rahim Vlasblom
admin

Van Aert is even ziek geweest en hij en Bouwman zijn ook later op Tenerife aangekomen en dus ook wel logisch dat ze beide een ander programma draaien dan diegene die al langer aanwezig zijn.

Robert

De komende weken staan er genoeg races op het programma. Iedereen die nog geen wedstrijd heeft gereden maakt normaal gesproken zijn eerste kms.

Vorig jaar heeft deze tactiek zich prima uitbetaald. 1e plaats op de WT team ranking.

Vergeet ook niet dat JV de luxe heeft om niet overal te hoeven rijden. Ze hebben zo’n sterk team dat ze genoeg punten pakken in de races die ze wel rijden.

kelderfan

'@Robert
Je vergeet even dat een van de grootste puntenpakker van de ploeg pas in de Volta Ciclista a Catalunya van start gaat.
@Rahim Vlasblom
Is 't een goede zaak om Sepp Kuss met een aantal klimmers (ik denk in deze aan Vingegaard en Valter) volgend seizoen hun hoogtestage in het Zuid-Amerikaanse Colombia te starten. Kuss is 't goed bevallen lees ik bij JV.
Het neemt de druk weg bij de "A-groep om te trainen op de Teide."
====
Fem doet 't weer goed in 't veld. Die lijkt ontketend met weer een zege. In Valencia heeft Karlijn zich laten zien met een derde plek.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@kelderfan Welke druk is er dan bij de A-groep? Waar lees/hoor je dat er druk is?

Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan dan zal je mij even moeten uitleggen over welke druk je het hebt en wat de A-groep is ....

kelderfan

Kuss is heel enthousiast over de hoogtestage in Colombia. Tom Dumoulin heeft zich ook zo uitgelaten.
Ik las dat Steven Kruijswijk niet mee kon op stage, vanwege de dure plekken om op de Teide te trainen.
Een aantal renners van naam zijn daar boos over, omdat JV voorrang heeft gekregen bij de verdeling van de kamers.
Dus er staat wel zeker druk op het aantal renners wat mee kan gaan op hoogtestage.
Het lijkt mij een goed idee dat Kuss met twee collega's daar gaat trainen. Dan heb je 2 plekken extra.
Mijn vraag is. Hoe denk jij daarover.

==
Update:
Tobias Foss komt net te kort voor 't podium. Hij eindigt op 4e. plaats in 't AK. Dat is toch een prima score.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Ik weet niet precies wat de reden was dat Steven niet mee is gegaan op hoogtestage en zeker niet dat het te maken heeft met die beperkte aantal plaatsen, volgens mij had het te maken dat hij niet voor een klassement gaat in het voorjaar en hij 2x op hoogte gaat in mei en juni. Verder hoeft JV geen rekening te houden met andere ploegen dus waarom zij dan renners naar Colombia zouden moeten sturen zodat andere ploegen naar Tenerife kunnen die begrijp ik niet. Volgens mij is iedereen mee die mee zou moeten en is er niemand thuis gelaten dus ik begrijp deze hele discussie niet zo goed.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Als je 't niet wil begrijpen, jammer dan. Waar zeg ik dat renners van andere ploegen mee moeten i.p.v. JV-renners?
De reden dat o.a. Kruijswijk niet mee op hoogtestage kon gaan , is dan snel uit je geheugen verdwenen.

Cen Morawec

'@Rahim
Volgens mij zijn er veel reden om naar Colombië to gaan. Een erg mooi land. Het is van belang, dat de renners hun trainings genieten - in Zuid-Amerika is er meer comfort.. Ook Tom Dumoulin had het naar zijn zin in Colombië. Volgens zijn interview wil Jumbo Visma ook mischien naar Ronde van Colombië. Dus reden genoeg om daar te gaan op de hoogtestage.

Cen Morawec

'@kelderfan

Ik ben met je eens. Een prima score vanTobias Foos. Better als bijvoorbeeld Almeida, de lokaal matador.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als jij mij een bron kan geven waar is gezegd dat Steven niet mee kon prima... ik heb dat nergens gelezen. @Cen Ik denk dat het best zou kunnen dat er vaker renners op een stage naar Colombia gaan maar dat zal niet een georganiseerde hoogtestage zijn zoals ze op Tenerife doen, alleen waarschijnlijk al vanwege het kostenplaatje. Verder zal het er prima toeven zijn maar ze gaan naar de Teide om meer redenen dan alleen de hoogte. Het is een van de weinige plekken vanwaar je van hoogte ook naar zeeniveau kan gaan en dat zal in Colombia een stuk lastiger zijn.

Yeez

Er is geen reden dat Kruijswijk niet mee is op hoogte.

Foss heel behoorlijk. Niet spectaculair, wel goed. Goede tijdrit gereden en daarmee wat plaatsen geklommen

AWestie

Er is vooral reden om even voor te beschouwen op komende week: Gran Camino, UAE, Nieuwsblad en KBK. Kooij met een prijsje, een jongeling die per ongeluk in Spanje verrast en minimaal één podiumplek in België lijkt me wel schappelijk zo vroeg in het seizoen.

Yeez

Vingegaard “gewoon” voor eindwinst in gran camino denk ik? Zeker met die tijdrit en de concurrentie. Kooij wellicht voor dagsucces in uae en kuss en gloag die evt. Voor top 10 ak kunnen gaan. In het openingsweekend een sterk blok wat voor de prijzen kan rijden zonder echte afmaker Wout

BraboCycling

Openingsweekend echt een mega sterke selectie, ondanks dat Wout er niet bij is. Verwacht daar wel zeker 1x winst.

Yeez

Zeker 1 winst verwachten op 2 dagen vind ik behoorlijk ambitieus . Mee de koers maken en kleuren moet zeker kunnen en wie weet zit er dan een winst in

I Langof

'@kelderfan

Dat is toch een prima score.

Volgens mij is 4de plek van Foss geen groot succes. Almeida had een mechanical. Foss is nog niet goed genoeg. Hij krijgt nog maar een kans in Romandie.

goldone123

als wereldkampioen idd niet goed genoeg, zonder die trui is dit gwn prima.

AWestie

Gloag doet het goed bij zijn eerste waaierproef: zit nog vooraan met de sprinttrein van dienst.

Kuss had lichte sporen van een val, maar geen idee wanneer hij is gevallen

Laatst gewijzigd
Glorious

Kooij laat zich verassen, niet goed maar is jong..
En verder is alles om zeep. Jumbo is zonder de toppers een middenmoter.

1 2 ... 24 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.