Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 232 ... 237 238
kelderfan

Nergens op gebaseerd is ook overdreven, want JV komt met een leuk verhaal over Staune-MIttet, die uitkijkt naar het nieuwe seizoen bij de profs.
De genoemde jongens behoren bij de genoemde jonge garde naar de Giro.
Van Aert wordt duidelijk genoemd met Kooij voor dat karwei.
Gloag en Tulett zijn zeker kandidaat met Valter.
Staune-Mittet moet dat werk aankunnen, maar die mag zich eerst tonen.

AWestie

Het is nog totaal niet te verifiëren. Sommige aanknopingspunten kunnen kloppen, maar dat is het ook wel zo ongeveer. Ik vond het vooral wel grappig om te delen doordat het er wezenlijk anders uit ziet dan de vermoedens van velen hier.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nergens op gebaseerd is ook overdreven, want JV komt met een leuk verhaal over Staune-MIttet, die uitkijkt naar het nieuwe seizoen bij de profs.

Want dat artikel zegt iets over een start in de Giro?

En nogmaals mijn vraag, waar haal jij vandaan dat er geen vervanger komt voor Ard Bierens.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Op dit forum wordt altijd wel over transfers en opstellingen over aankomende grote rondes gebabbeld. Vind t wel een leuke van de doorgaans altijd wel betrouwbare AWestie. Kooij níet naar de Giro zou ik verassend vinden. Samen met Van Aert lijkt het. Affini sowieso. Staune Mittet denk ik ook.

Deze ploeg stond altijd bekend om het direct laten debuteren van jonge renners in een grote ronde. Vond ik altijd ook tof van mijn ploegie. En dat werd de laatste jaren wel wat minder door de successen. Zie ook de kritiek van Jos van Emden. Daardoor vertrok Roglic eigenlijk weer waardoor we gelukkig weer terug bij af zijn. Mooi in balans weer wmb.

Houd je er nog 4 over. Kan je kiezen uit Bouwman, Gesink, Tratnik, Tulet of hoe heet ie, Gloag, Hagenes. Cian Uitebroeks niet te vergeten.

Kelderfan. Fc Groningen komt altijd naar Jumbo Visma rent a Bike toe. Jarno nog wat de fysiek trainer komt van FCG. Nog een ander die ook voor AZ heeft gewerkt. Momenteel is Gudde vrij en de gehele opgestapte RvC. Robben loopt hier nog steeds in Helpman rond. Fem van Empel is echt een gazelle op de fiets. Kijk ik graag naar.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik zou het vreemd vinden als Van Aert nou juist komend jaar de Tour overslaat terwijl het de ideale route richting de Olympische Spelen lijkt. Ik hoop dat Jumbo-Visma met Gesink, Kruijswijk, Van Baarle, Laporte, Benoot, Kuss, Van Aert en Vingegaard naar de Tour gaat. Met zo'n ploeg (mits in vorm) is het voor de schaduwkopmannen van de UAE bijna onmogelijk om Vingegaard onder druk te zetten met (relatief) vroege aanvallen. Daarbij kan zo'n ploeg de zwaarste klimetappes (waarin Vingegaard het grootste voordeel op Pogacar heeft) extra zwaar maken. Ook zou het een mooi afscheid voor Gesink zijn als hij Vingegaard aan zijn derde Tour winst helpt. Van mij mag Gesink er trouwens nog wel een of twee extra jaren aan vast plakken. Afgelopen Vuelta liet hij zien nog steeds een grote waarde te hebben als wagon van een klassementstrein.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter denk dat die 6 dagen tussen de tijdrit en het einde van de Tour toch wel heel krap is.

kelderfan

'@Raul Alcala
Wat betreft die overige 4. Tulett & Gloag gaan zeker weten en als Wout gaat dan zie ik Laporte ook aansluiten enerzijds als loods voor Kooij, maar ook voor Wout Van Aert.
@ghostwriter
IK droom met je mee met de enige wijziging dat Van Aert waarschijnlijk naar de Giro gaat, vanwege de OS.
Vingegaard met Kuss, Kelderman, Krijjswijk, Benoot, Van Baarle, Jorgenson en Tratnik/Gesink.
Gesink zal wel de voorkeur krijgen, omdat hij vorig jaar heeft moeten missen.
@Rahim Vlasblom
IK riep de wandelgangen, want ik weet niet meer of 't IDL e/o Wielerrevue.

Raul Alcala

Robbert de Groot is hoofd jeugdopleiding van JV

Adrianus en Patrick

Als van Aert met Kooij naar de Giro gaat is van Aert dan de piloot van Kooij?
Het lijkt me toch dat Wout OF voor het klassement gaat in italie OF gaat proberen 8 etappes te winnen (Freddy Maertens style).

Kruijswijk nog voor de tourploeg? op basis waarvan?
Hij lijkt me uitsluitend nog een mentor voor de jonge heren in de Giro en reserve man voor de Vuelta.
Hij is niet veelzijdig, geen winnaar en tot op heden geen teamplayer.

Raul Alcala

Kruijswijk heb ik een extra zwak voor. De Giro 2019 staat er bij mij ingegrift. Zo'n 9/11 moment, waar was jij toen het tot je kwam. In mijn geval thuis voor de buis, Kruijswijk vs Nibali. Vol op die muur. Wat een sof was dat. Veel pech gehad de laatste jaren maar in de TDF als knecht toch altijd wel op niveau en zn belangrijke momenten gehad. Staat bekend om zn laatste week. Zie hem eigenlijk nog jaren doorgaan. Een echte rooie wijn.

Laatst gewijzigd
AWestie

In 2019 was Kruijswijk niet in de Giro, je doelt natuurlijk op 2016

Raul Alcala

Oh ja, 3de in de TDF 2019. Ijsmuur 2016 Giro. Zo zie je maar hoe het er ingegrift staat bij me. Thanks

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat denk je van 2021 met zijn 2e. plek in de rit naar El Barraco.

unionwagtmans

Tiens, ik geef nog even een lekkere slinger aan de machine : een pagina-groot artikel vandaag in Le Parisien over de financiele problemen van "de beste ploeg van de wereld" (buiging, hulde) met wat aardige quotes.
"de moeilijke zoektocht naar een nieuwe sponsor na '24 als Jumbo ophoudt .. al wordt Pon van de fietsen gemompeld".
In nederland schijnt iedereen met Pieter te willen (met wie op het schoolplein nooit iemand wou, zoals een grapjas onlangs zei; de revanche van een leven, enfin).
In het wielrennen wil vooral een belgische lijmbal met Richard. En hup, het huidige vriendje van de lijmbal, Patrick, "dreigde met een failliet", iedereen op straat en zoek het zelf maar uit. Dat durfde Richard niet op z'n geweten te hebben.
Kijk! Dat klinkt allemaal een stuk aannemelijker dan fusie.

De ploeg van Patrick gaat uiteindelijk "nog op z'n minst een jaar door, maar zonder garantie voor een vervolg. Ander voorbeeld, Bahrein Victorious, toch echt ondersteund door een Golfstaat, heeft aangekondigd een tweede sponsor te zoeken om op niveau te blijven". (dat laatste was nieuw voor mij)

Vervolgens komen een reeks quotes uit intervieuws die ze gehouden hebben.

Om te beginnen met een "anonieme franse teammanager" : "deze problemen waren te voorzien. Die grote teams met een grote sponsor betalen aanzienlijke salarissen aan hun coureurs... Als die sponsor dan wegvalt is het heel moeilijk een andere te vinden die ook direct zo veel wil neerleggen".
Dan komt Didier Quillot aan 't woord, oud-baas van de Ligue1 (franse eredivisie) : in het wielrennen "is geen entreegeld, subsidie en mercato, de tv-rechten gaan naar de organisatie en blijft dus alleen de sponsor over voor een team. Dat is fragiel" (ik had gezien dat Rahim daar een topic over geöpend had, ik was al begonnen wat te schrijven, maar in een fichier in /tmp die een reboot niet overleefd heeft. Genaamd "bromtol" want ik zou het probleem graag van de andere kant aanpakken, waarom moet iemand in Monaco gaan wonen omdat hij goed kan fietsen (of autorijden btw (of leidinggeven etc.), enfin).
Hij eindigt met "in crisis-tijden is een sponsorbudget het eerste waar een streep door gaat".

Dan FDJ, AG2R en Cofidis met langetermijncontracten die al zo'n 2 decennie in plaats zijn en gedoemd zijn te duren. Toch, Marc Madiot "de WorldTour is gek geworden. We geven enorme salarissen aan jonge coureurs ... en daarom minder aan anderen. Dat wordt onhoudbaar."
Jean-René Bernaudeau : "het is niet zozeer het geld en de sponsors, er is te weinig geloofwaardigheid. .. Patrick Pouyanne, de baas van m'n sponsor Total, heeft me gezegd 'als er een dopinggeval komt, vertrek ik van de een op andere dag!".

Pascal Chanteur, baas van de franse rennersvakbond : "Het beste team van de wereld kan geen sponsor vinden. Maar dat zijn dezelfde die ons continue de les lezen, maar wij hebben onze zaakje financieel wel op orde" (en lekker puh).
En dan komt de paradox van de franse (en spaanse en italiaanse) teams : hogere sociale lasten en geen 0uur contracten (maar stabieler). Marc Madiot : als een buitenlandse renner bij me komt is de eerste vraag "he, hoe doen we dat met al die lasten en belastingen?".

Dan komt wat Rahim ook aanduidt "een bancale industrie waarin de organisatoren verdienen en de acteurs niet ... en steeds meer teams accepteren niet meer dat ASO zo ongeveer alle TVrechten van de kip met de goude eieren, de Tour, voor zichzelf houdt". Ook Madiot "is het zat om steeds te betalen om naar de Tour te kunnen .. het kost me 50 to 70 duizend euro en b.v. de reiskostenvergoeding is onverandrd sinds 2009!".
Madiot wil de zaken veranderen : "bij de Tour de Femmes verdienden 2 teams 0Euro! En dan moeten ze ook nog boetes betalen. Net als Astana bij de mannen"

Maar dan eindigt het artikel in een leeglopende balon : de grote teambazen neigen naar een eigen league maar we gaan toch niet mensen laten betalen om langs de kant te gaan staan. "De essentie van het wielrennen is gratis langs de kant staan" (en langs de kant staan te blauwbekken wachten wanneer ze komen en luisterend naar het gebral van een speaker, voeg ik er zelf aan toe).

[ Enneh, ik weet het ook niet hè, maar ik het oprecht nou ook niet de indruk dat bij ASO het marmer en de champagne tegen de plinten klotsen ]

==> si vous me cherchez, suis dehors ...

AWestie

Dit stuk? https://www.leparisien.fr/sports/cyclisme/salaires-delirants-sponsors-reticents-recettes-inexistantes-le-modele-economique-du-cyclisme-est-il-mort-13-11-2023-FPUUDKPKHNCWTIDVFNPLDTOYWQ.php

Zoals verwacht is de Giro-selectie die ik eerder deelde naar het rijk der fabelen verwezen. Blijft nog steeds een leuk teampje, maar niet iedereen van dat rijtje gaat op de definitieve startlijst staan lijkt me. De denkrichting is denk ik wel logisch namelijk. https://www.globalcyclingnetwork.com/racing/news/i-dont-know-who-is-making-this-up-jumbo-visma-dismiss-giro-ditalia-line-up-reports?fbclid=IwAR12l8Ksl8Ep6rnoMA8qPeRc0xfJSyldTQynkv0uera-WTJSOKRVyVBM0S8

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Het grappige is, dat Zeeman in zijn podcast zelf het balletje aan het rollen heeft gebracht.
Maar ja, natuurlijk moeten de coaches en renners allemaal hun zegje kunnen doen.
Eerst maar de beloofde "komende weken" renners.
Her zal iets heel onverwachts zijn met "wie zegt, dat Tobias Foss weggaat"; hij blijft 🎉

Thurau

Fun fact, Le Parisien is onderdeel van hetzelfde concern als ASO. Dan krijg je dus stukken met de eindconclusie dat er niks gaat veranderen aan het financieringsmodel. Klein feitje nog, vorig jaar stegen de totale inkomsten van de EPA Groupe naar 550 miljoen euro, in 2021 was het 470 miljoen. Waarom relevant? Wel, de stijging kwam bijna in zijn geheel voor de rekening van de ASO en daar kwam het door alle opbrengsten van de Tour. De Tour is erg lucratief geworden, Netflix betaald flink mee voor Unchained en de uitzendrechten worden duurder. Geen FIFA OF UEFA maar men zou op zijn minst de deelnemende ploegen een fatsoenlijke vergoeding kunnen betalen ipv ze een netto betaler te maken. Gaat echter nooit gebeuren.

AWestie

Het ASO excuus is dan ook vooral dat ze met de Tour de verliezen van andere wedstrijd opvangen, maar dat is natuurlijk ook maar het halve verhaal.
@kelderfan Waarom wil je zo graag dat Foss blijft?

kelderfan

'@AWestie
Het is niet dat ik Foss wil behouden voor 't team, maar JV heeft eerder al eens zo'n quote de wereld ingebracht.
Dat is de reden waarom ik met die grap kwam en Ineos heeft nog steeds niet bevestigd, dat hij gaat komen.
De ploegen houden hun kruid droog.

AWestie

Welke quote doel je op? Ik kan mij niet heugen dat TJV de deur open heeft gehouden voor Foss.

kelderfan

Wout gaat een beperkt programma veldrijden doen met oog op 't wegseizoen.
IK hoop voor hem dat 't succesvol met de beoogde doelen RVV en P-R.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231114_94719414

Thurau

'@AWestie
kelderfan kan alleen maar doelen op het filmpje rond de verlenging van Kooij. Heeft niks met Foss te maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/van-aert-strooit-dan-toch-met-tipjes-van-de-sluier-giro-wordt-mijn-hoofddoel
Wout heeft toch een leuke info. Hij zet zijn pijlen op de Giro van komend seizoen.

Glorious

Hopen dat Kooij dan geen Giro gaat rijden maar de Vuelta. van Aert kan op papier 10 ritten winnen natuurlijk. Hoop een mooi team rond hem!

Adrianus en Patrick

Wout gaat full "Fredyy Maertens in de vuelta 1977 style" 13! etappes en de eindzege!

1 2 ... 232 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.