Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 233 ... 237 238
hetismewat

Waarom zou Kooij de Giro niet rijden met Van Aert? Tour of Britain 2023 lijkt me een mooie blauwdruk voor hoe dat kan werken.

Anas

Jonas verhuisde naar Zwitserland met stabiliteit voor zijn gezin en bergachtiger terrein dat door de Deense website Ekstra Bladet als reden werd genoemd
https://www.cyclingnews.com/news/vingegaard-doubts-olympics-selection-with-zurich-worlds-more-suited/

kelderfan

Ik heb al eens eerder geroeptoeterd, dat 't niet boterde bij 't dames-elftal van JV.
Nu bevestigt mevr. Esra Tromp dat bij WF.
Ja dat Jonas er voor kiest om in Zwitserland te gaan wonen lijkt mij een goede zaak, want daar kan hij lekker oefenen bergop in de natuur.

Thurau

Klinkt allemaal leuk, maar in Zwitserland is het belastingklimaat ook wat gunstiger dan in Denemarken zeker voor miljonairs zoals Jonas er nu 1 is. Mijn inschatting is dat dat minstens een zo grote rol heeft gespeeld als de trainingsmogelijkheden bergop. Voor wat betreft het damesteam, Tromp zegt eigenlijk bijna niks en vergeet haar eigen rol. Labecki aantrekken was een dure blunder en ik kan geen andere conclusie trekken dan dat Plugge haar en Delcroix + Small lichtgewichten vond. Daarom de nieuwe staf en die moeten zich bewijzen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Thurau het belastingklimaat in Denemarken is ook vrij gunstig in vergelijking met bv Nederland. Maar het zal zeker meespelen.. maar dan had hij nog beter kunnen kiezen voor Andora of Monaco.

AWestie

Poels was twee keer dicht bij een contract met TJV https://cyclinguptodate.com/cycling/id-be-lying-if-i-said-i-wouldnt-want-to-ride-for-them-wout-poels-reveals-hes-twice-been-close-to-joining-jumbo-visma?fbclid=IwAR0JHE-9BK0qhK8PCvGLt04MW80S06rhdFi0fozz2q1PrgoEcTuXWy4vLHQ

kelderfan

JV neemt afscheid van Sam Oomen, die ik toch ga missen, want hij was in die drie prima bezig als knecht in de GT's.
Het ga je goed Sam Oomen.
Doorselecteren is natuurlijk prima, maar jongens als hij zijn en blijven nodig.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/vingegaard-ziet-twee-cruciale-jumbo-visma-tourknechten-verdwijnen-en-houdt-ook-al-rekening-met-een-derde
Ja hij moet nu rekening houden met drie renners en niet de minste, die hij moet gaan missen in de TdF.
Want ik heb al gezegd, dat als Wout de Giro gaat betwisten dat zijn maatje Laporte ook mee gaat naar de Giro.
Nathan vervang je niet zomaar en ook Wout is een groot gemis. Dat wordt door Poels mooi onderstreept.
Wat wij nu weten zijn Jorgenson, Tratnik en ook Robert Gesink e/o Steven Kruijswijk de vervangers.

Laatst gewijzigd
josi

'@kelderfan, Waar baseer je op dat Laporte ook naar de Giro zou gaan? Het feit dat hij een 'maatje' van Wout is? Ik denk dat hij als Fransman zich graag in de Tour laat zien, zeker als hij door de afwezigheid van Van Aert in bepaalde ritten meer eigen kansen zal krijgen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hoe weten wij dat Robert en/of Steven de vervangers zijn ?

YogiBear

In de onnavolgbare wereld van @kelderfan is dat zoiets als 1+1=2. Of in ieder geval is het dat voor vandaag.

kelderfan

Quote: "Hoe weten wij dat Robert en/of Steven de vervangers zijn ?"
Lijkt mij 1 +1 = 2 toch of heb jij betere kandidaten op 't oog.

Quote: "In de onnavolgbare wereld van @kelderfan is dat zoiets als 1+1=2. Of in ieder geval is het dat voor vandaag."
Hoe slim is jouw bijdrage. Ja 1+1 = 2 dat klopt als een bus. Wanneer wordt je volwassen?
Als je niks hebt bij te dragen, dan hou je toch je mond.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan jij brengt het als een gegeven, terwijl dit helemaal niet zeker is. Ik kan meerdere opties bedenken ja. Een selectie met Vingegaard, Kuss, van Baarle, Jorgenson, Laporte, Kelderman, Benoot, Valter of Tratnik zou ik ook logisch vinden bijvoorbeeld. Er zijn meerdere opties te bedenken.

Laatst gewijzigd
Thurau

'@kelderfan'
Waarom zou Yogibear zijn mond moeten houden? Als je dit soort zinnen typt: "Want ik heb al gezegd, dat als Wout de Giro gaat betwisten dat zijn maatje Laporte ook mee gaat naar de Giro." kun je verwachten dat er opmerkingen komen. Omdat jij iets vindt gaat het gebeuren? Kom op, speculatie is leuk maar dit soort voorspellingen als feit brengen op basis van je eigen voorkeur is ronduit ridicuul. Om dan tegen anderen te zeggen dat ze hun mond moeten houden is onbeleefd en onvolwassen.

YogiBear

'@kelderfan Inhoudelijk dan; Wat jij als feit en met stelligheid neerzet zijn slechts mogelijkheden en aannames. De drie waar het in het artikel overgaat, Van Aert, Van Hooydonck en Kuss in een andere rol, zul je moeten vervangen (al praat je natuurlijk bij Kuss over de vervanging van zijn rol/functie en niet over zijn persoon). Dan heb je dus een puzzel want je moet functioneel drie personen vervangen met twee personen (er van uitgaande dat je Kuss als beschermde renner uitspeelt) terwijl juist Van Aert al het type renner is dat functioneel meerdere rollen op kan pakken. Dan zie ik zelf vooral Jorgensen en Tratnik als de meest logische vervangers waar je echter wel wat kracht in de bergen mee inlevert. Omdat de logica van je opmerking mbt Laporte mij volledig ontgaat, reageer ik daar inhoudelijk niet op.

kelderfan

'@YogiBear
"Wat wij nu weten zijn Jorgenson, Tratnik en ook Robert Gesink e/o Steven Kruijswijk de vervangers."
Zet ik dat neer als een feit? Op basis van nu is mijn insteek met Jorgenson, Tratnik, Gesink e/o Kruijswijk, want je moet wel de rol van Van Hooydonck en Van Aert in vullen. Ook het verlies van Roglic opvangen, die de meeste WT-punten heeft gepakt voor de ploeg.
En nogmaals Laporte kan Van Aert goed helpen en ook evt. Kooij afzetten.
Gelukkig lees ik, dat Cian Uijtedebroeks kennelijk nog steeds op de markt is, want hij wordt door meerdere WT-ploegen begeert met o.a. JV.
https://sporza.be/nl/2023/11/15/wout-van-aert-bevestigt-het-nu-zelf-in-2024-wordt-de-giro-mijn-hoofddoel~1700064139729/

Raul Alcala

Zo is Kelderfan zn schrijfstijl al jaren. Om daar telkens op in te hakken is wat flauw. En gedateerd

Laatst gewijzigd
Thurau

'@kelderfan
Dit: "En nogmaals Laporte kan Van Aert goed helpen en ook evt. Kooij afzetten." is niet hetzelfde als: "Want ik heb al gezegd, dat als Wout de Giro gaat betwisten dat zijn maatje Laporte ook mee gaat naar de Giro." ook al zet je het woord nogmaals ervoor. Eerst plemp je hier iets neer als feit om vervolgens boos te worden als mensen daar op reageren en dan tik je een heel andere zin over Laporte als reactie. Mag van mij maar is niet zo sterk.

Voor wat betreft Cian, ik zou zijn komst begrijpen en toejuichen. Hij is jong, leergierig en al goed genoeg om volgend jaar bv de Vuelta als kopman te betwisten. Niet voor podium maar wel als een eerste aanzet tot meer. Gezien zijn social media is hij wat meer mensen van de ploeg gaan volgen van Jeukendrup tot Markus. Geen done deal maar ik snap zijn frustratie wel, Met Roglic, Hindley, Vlasov en Martinez is de kans groot dat je ambitie in de verdrukking komt.

tdola

Omdat t zo lang duurt voordat de 1 of 2 extra renners bekend gemaakt worden, heb ik t vermoeden dat ze niet een vrije renner aantrekken (want dan zou dat nu toch al bekend zijn!?), maar in onderhandeling zijn over renner(s) die nu nog ergens vastliggen.

Overigens verwacht ik niet als van aert naar de giro gaat, dat laporte ook naar giro gaat. Ondersteuning/ervaring voor vingegaard op vlakke in de tour ook belangrijk.
Mogelijke vervangers voor van aert en van hooijdonk in de tour is er de nodige keuze: Kruijswijk, gesink, jorgensen, tratnik, valter of nog aan te trekken renner lijken me t meest voor de hand te liggen.

kelderfan

'@Raul Alcala
Ligt 't aan de schrijfstijl?
@Thurau
Is dat niet dezelfde richting. quote: "En nogmaals Laporte kan Van Aert goed helpen en ook evt. Kooij afzetten."
en quote: "Als Wout de Giro gaat betwisten dat zijn maatje Laporte ook mee gaat naar de Giro."
Als Laporte met Wout meegaat naar de Giro kan hij Va Aert en Kooij afzetten bij sprint heuvelop en vlakke sprint. Bovendien kan hij ook voor eigen kans gaan.
@tdola
JV heeft de laatste dagen Staune-Mittet en Van Belle in 't zonnetje gezet. Dus ik verwacht maandag Hagenes, Dan is 't toch logisch dat zij ook met de aanwinsten komen. Zeeman heeft toch duidelijk laten weten, dat zij met een paar renners in onderhandeling zijn.

Thurau

'@kelderfan
Ben blij dat je met deze zin: "Als Laporte met Wout meegaat naar de Giro kan hij Va Aert en Kooij afzetten bij sprint heuvelop en vlakke sprint." toegeeft dat je eerdere opmerking waarin Laporte als maatje van Wout automatisch meegaat naar de Giro een foute weergave van de werkelijkheid was. Geen mens is te oud om te leren.

AWestie

Haha ja @kelderfan het ligt inderdaad aan je ondoorgrondelijke schrijfstijl. Alleen de ervaren kelderfanverstehers kunnen het interpreteren na jaren studie.

kelderfan

Ha, ha,
Kun je nog wat van leren @AWestie. Je leert steeds wat bij. Of 't ondoorgrondelijk is moet nog blijken.

Raul Alcala

https://www.procyclingstats.com/rider/giulio-pellizzari

Ook nog vrij

Robert

Raul, interessante renner. Maar waarschijnlijk klopt PCS niet. Zie ook https://www.wielerflits.nl/nieuws/meerdere-worldteams-hengelen-naar-diensten-van-giulio-pellizzari/

Raul Alcala

Ah die had ik gemist Robèrt

1 2 ... 233 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.