Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 28 ... 237 238
Poeksel

Wat een geweldige teamprestatie! De hele koers waren ze de beste.

madeinstars

Nou, hoe druk maken we ons nog over het feit dat ze met 5 man startten in Portugal?

AWestie

Het teamgevoel wordt wel echt sterk gekweekt op hoogte zeg, dat kregen we vorig jaar bij de Tour door maar nu hoor je het ook weer bij Tiesj na koers.

Dat kan je niet reproduceren in voorbereidingskoersen.

YogiBear

Duidelijk commentaar van Benoot en ook Bakelants. Het is zo perfect geregeld dat je weet dat als je gewoon je programma volgt, dan komt het goed. Ook Van Baarle gaf aan dat het nog weer een stuk beter geregeld is dan bij Ineos.

Yeez

Wat een team! Tratnik bere en beresterk. Van Baarle machtig. Die gaat op deze manier nog veel koersen kunnen winnen met zo’n ploeg achter zich. Zeker met Wout erbij gaan ze nog minder op Dylan letten.

En lekker voor De Cauwer, die vond dat we Van Baarle maar niet groter moesten maken dan we deden. Wat had die nou al gewonnen? Lekker blijven roepen dat De Lie de beste in koers was

YogiBear

Hmmmm Als Bakelants gelijk heeft, moet Kooij al ongeveer op het vliegtuig naar België zitten. Je zou toch iets meer voorbereiding en kennis van Bakelants/Sporza verwachten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nou @Yeez
Dat is een beetje kort door de bocht, want De Lie is de openbaring van deze race met z'n 20 lentes. De teamleiding heeft die jongen benoemd in de voorbespreking.
Maar Chapeaux Dylan van Baarle, want dit is echt een binnenkomer. Ook geweldig dat Laporte 3e. wordt en ook dik in orde is. Die Jan Tratnik is zeker ook een openbaring voor mij dan. Die heeft echt goed gereden
Conclusie: JV heeft een heel sterk collectief voor de klassiekers.

VinceKline

Dan ook nog dat gezeik van De Cauwer en die andere over dat ze Laporte maar overboord hadden moeten gooien dmv heel erg vies spel (laat hem maar vallen, geef hem maar een schouderduw, laat hem maar tegen je achterwiel aanrijden...). Zielig gewoon.

Yeez

Valter rijdt op kop en heeft nog 3 man in zijn wiel, waaronder vingegaard. Indrukwekkend

Glorious

Blij dat we ook de kleine koersjes kunnen volgen, wat een wegen in galicie haha. Vingegaard met drone en een goede Valter! Prachtige Jumbo dag.

kelderfan

Jonas Vingegaard is bezig met een aanval en wordt 1e. in de uitslag met Valter als sterke 3e na kopwerk voor Jonas.
Chapeaux Jonas met nu 2 zeges..
Zeker een goede dag voor de JV-mannen. De nieuwe mannen doen 't goed met o.a. Tratnik, Van Baarle en Valter,
Alleen bij de dames is 't nog wat minder helaas.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Vandaag twee één-drietjes. Goede dag voor TJV.

AWestie

De vrouwen waren wat passief aan het rijden, alsof ze al toegaven aan niet meer te winnen. Waren geregeld mee, maar gingen de achtervolging op Kopecky nooit echt meedoen.

Aberastuuurrriii

Met 700 punten vandaag toch wat teleurgesteld. Philipsen kon het niet bolwerken en van Baarle als laatste uit mijn team geklikt. Zul je altijd zien 😂
Wat een beest van een coureur.

Ohja, en even een kleine shoutout naar Pasqualon. Eerst kopwerk beuken in de koers en wordt toch gewoon 8ste door lekker voor de ereplekjes te sprinten.

Cycling

Ook goed nieuws voor Van Aert mbt Strade. Tratnik, Benoot en Valter alledrie sterk vandaag. Oftewel sterke knechten die Van Aert in Strade nodig zal hebben.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Gezwets natuurlijk, dat De Lie de beste in koers was. Dat was duidelijk Van Baarle. Maar wel een knappe koers van De Lie.

Jumbo in de breedte gewoonweg veel te sterk voor de rest.

AWestie

De Lie zit ahw in het schuitje waar van aert in zijn eerste jaar jumbo zat, al is dat onder de streep onvergelijkbaar

kelderfan

Oei Jammer dat Kruijswijk niet is gefinisht vandaag. Dat is een smetje of heeft hij uit voorzorg in de remmen geknepen.

madeinstars

Daar stond de bus en voor Kruijswijk is er morgen niets te doen in de tijdrit, dus ik denk gewoon niet overmatig belasten na een lange tijd uit koers te zijn geweest.

Quesada Quesada

https://www.stickybottle.com/latest-news/archie-ryan-start-season-with-jumbo-visma-world-tour-call-up/

Quesada Quesada

https://www.telegraaf.nl/sport/2115641402/sprintkanon-olav-kooij-stuit-op-hetzelfde-probleem-als-dylan-groenewegen
Iemand hier die toegang heeft tot dit artikel?

tdola

De bergop ondersteuning voor Parijs nice voor vingegaard is met de huidige opstelling met foss kruijswijk en Dennis (laporte, kooij, van hooijdonk) niet super trouwens nu kruijswijk nog niet overtuigend is.
Maar mocht tjv ttt winnen dan moet vingegaard gewoon in wiel pogacar blijven en dan komt t wrs ook goed...

Glorious

Telegraaf bericht:

Dat laatste is zonde, omdat Kooij al meerdere malen liet zien te kunnen wedijveren met de wereldtop, zoals afgelopen donderdag in etappe 4. In de vijfde rit zat hij echter te vroeg met zijn kop in de wind zat. „Kansloos”, was de jongeling vrijdag zelfkritisch. „Het kostte me zoveel kracht dat mijn winstkansen enorm afnamen.”

Kooij leert alleen maar van zo’n nederlaag én de manier waarop ritwinnaar Groenewegen het wél genadeloos afmaakte. „Zo is dat”, aldus de jeugdige Nederlander, die ook zijn groene trui verloor aan de Belg Tim Merlier. Groenewegen pakte - na een dagsucces in de Saudi Tour - zijn tweede etappezege van dit prille seizoen.

Klassementgerichte ploeg
De Amsterdammer (29) is zeer te spreken over de opmars van Kooij en weet hoe het is om steeds minder in de plannen voor te komen voor de grote rondes. De spierbundel, die in dienst van de Nederlandse topformatie vijf Tour-ritten won, ondervond al dat de ploeg voornamelijk inzet op klassementen in de Giro d’Italia, Tour de France en Vuelta a España. „Olav is een heel groot talent en een goede gast. Hij heeft voldoende zelfreflectie en in mijn ogen behoort hij tot de betere sprinters van het peloton. Het is te hopen dat Jumbo daar wat mee gaat doen. Hoewel hij nog jong is, vind ik dat hij in een grote ronde thuishoort. Dat is bij Jumbo inderdaad lastig, omdat ze daar klassementsambities hebben en daar ook de ploeg voor hebben. Dat maakt het lastig voor Olav, maar de keuze is aan hem”, aldus ervaringsdeskundige Groenewegen, die dit jaar wel zeker is van Tour-deelname.

Kooij zelf geeft enerzijds bescheiden maar anderzijds zelfverzekerd en ambitieus antwoord op de vraag hoe hij reageerde toen hem werd verteld dat hij sowieso geen Giro of Tour rijdt, en ook de Vuelta vooralsnog niet op zijn programma staat. „Of het een teleurstelling is? Nou, ik had er wel op gehoopt dat ik mijn debuut zou maken in een grote ronde, dus dan is het wel een teleurstelling als je hoort dat je niet mag starten. Dat is de keuze van de ploeg en ook wel begrijpelijk als je ziet welke klassementsrenners we hebben”, aldus Kooij, die daarmee doelt op Tour-winnaar Jonas Vingegaard en Primoz Roglic, die driemaal zegevierde in de Vuelta. Voor de Spaanse ronde is er nog geen ploeg bekendgemaakt. „Je weet het nooit”, geeft Kooij aan. „Maar in principe houd ik daar ook geen rekening mee.”

Aflopend contract
Dit gegeven weegt zwaar voor Kooij, die nog een seizoen zonder grote ronde waarschijnlijk niet zal accepteren. Zijn contract loopt aan het einde van dit jaar af, dus is het de grote vraag of Jumbo-Visma het talent kan behouden. De succesvolle formatie kan het zich eigenlijk niet permitteren om dit exceptionele Nederlandse talent, die de potentie heeft om de beste sprinter ter wereld te worden, te verliezen. „We twijfelen er niet aan dat Olav een topper is”, zegt ploegleider Maarten Wijnants, die zich realiseert dat het een uitdaging wordt om hem te behouden, want veel ploegen tonen interesse in Kooij. „Deze winter hebben we het plan gemaakt voor Olav en besloten dat hij in principe nog geen grote ronde rijdt. De plaatsjes zijn gewoon heel duur bij ons. Dat is de andere kant van de medaille om in een topteam te rijden. Maar hij is pas 21 jaar en als hij zijn niveau doortrekt, is er van alles mogelijk. We hebben heel veel vertrouwen in hem.”

Zoals een wielerprof met bijzondere kwaliteiten betaamt, streeft Kooij het allerhoogste na. Tegen de beste sprinters ter wereld strijden op het allerhoogste podium. Bij Jumbo-Visma kunnen ze alleen maar blij zijn met een renner die teleurgesteld is wanneer hij in de belangrijkste wedstrijden op de reservebank wordt gezet. Kooij is echter niet iemand die blijft hangen in wrok, hij heeft de focus op de uitdagingen die er wel liggen.

"Ik had er wel op gehoopt dat ik mijn debuut zou maken in een grote ronde"
Vrijdag is er in de UAE Tour een laatste kans op sprintwinst en daarna mag hij in Parijs-Nice (de mini-Tour) laten zien welk zwaar geschut hij tegenover de andere sprintkanonnen inzet. „Er zijn genoeg koersen waar ik wel kopman ben. Verder rijd ik Brugge-De Panne, Gent-Wevelgem en Dwars door Vlaanderen om te kijken hoe ik er voor sta in het klassieke werk. Als ik hier een etappe kan winnen of in Parijs-Nice, zou het voorlopig al heel mooi zijn…”

Glorious

Ik hoop dat Jumbo interesse heeft in de Movistar renner Jorgenson.

Ik heb nog nooit zoveel interviews gelezen van mijn ploeg waarin het steeds gaat over de plekken zijn duur dit dat, einde contract etc. Als je het niet bevalt ga je maar weg. (Foss, Oomen, Kooij, Bouwman) Al hoop ik zeker dat op Oomen na ze allemaal blijven en Bouwman heeft sowieso nog een contract in 24. Hoop tevens dat het contract van Laporte snel dik wordt verlengt.

Ik zal de discussie verder niet aangaan maar ik zou gezien het parcours Kooij niet Paris-Nice laten rijden, maar vol voor Vingegaard gaan dus een extra knecht meenemen.

Mooie dag vandaag!

tdola

Kooij gaat 100% mee naar Parijs nice als ie niet ziek of geblesseerd is, dus die wens komt normaal gesproken niet uit.

1 2 ... 28 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.