Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 29 ... 237 238
Jopie

Lijkt me juist een aardig uitgebalanceerd team voor Parijs-Nice (indien de opstelling op de eerste pagina inderdaad klopt). Normaal gesproken het beste team voor de TTT. Met Laporte, Van Hooijdonck en Dennis drie mannen die bij waaiers van nut kunnen zijn en die Kooij bij moeten kunnen staan in de sprint. Misschien relatief weinig echte klimmers maar P-N is natuurlijk ook geen hooggebergte. Het devies zal inderdaad zijn om het verschil in de TTT te maken (of bij een onverwachte waaier) en daarna UAE de koers te laten maken en Vingegaard in het wiel van Pogacar te planten.

Laatst gewijzigd
Federico Bahamontes

Ik vind het gemak waarmee je Kooij opzij schuift ook wel een beetje bizar. Zeker met het oog op de toekomst is hij met afstand de belangrijkste en meest waardevolle renner van de ploeg. De komende 10 jaar moet hij hét uithangbord van de ploeg worden. Mevrouw van Zetten uit Tiel geeft niet zo veel om buitenlandse jongens als Vingegaard, die krijgt enkel het Nederlandse succes mee.

Als het nodig is om hem te laten blijven zou ik hem zonder te twijfelen de bestbetaalde renner van de ploeg of zelfs één van de best betaalde renners van de WT maken.

BraboCycling

Een van de best betaalde renners van de WT zou natuurlijk krankzinnig zijn, laten we wel wezen. Kooij is nog niet zo ver als een Ewan of Jakobsen (en misschien nog wel een paar meer sprinters). Helemaal eens dat hij absoluut daar naartoe kan groeien, maar om hem nu dan al een van de best betaalde te maken...

Ik zou een plan neerleggen met volgend jaar Giro (en evt Vuelta), jaar erna Tour. Kooij zijn klim capaciteiten zullen ook nog wel echt omhoog moeten om Parijs / Milaan te halen. En dan met een contract voor 5 jaar, met een enorme opwaardering als hij in de Giro / Tour ritten wint.
Laat hem dit jaar zich maar bewijzen in WT koersen, zoals UAE Tour nu (niet echt gelukt) , Parijs-Nice etc. Daar je ritten winnen, in de kleine koersen er staan en dan volgend jaar door naar de absolute top.

Federico Bahamontes

Ik vind dat Kooij helemaal niet onderdoet voor Ewan of Jakobsen qua sprintsnelheid en dat hij op dit moment al absolute wereldtop is. Qua klimvermogen behoord hij ook bij de beteren qua sprinters(In ieder geval klimt bij al beter dan een Jakobsen, Groenewegen, Ewan of Cavendish bijvoorbeeld), dus hij gaat echt geen enkele moeite hebben om in de zware bergetappes op tijd binnen te komen hoor.

Dat hij zich eerst moet bewijzen in kleinere wedstrijden als de UAE-Tour valt ergens wat voor te zeggen, maar dat wordt vrij lastig als je zelden een goede leadout of fatsoenlijke steun krijgt. Beetje een kip- en ei verhaal..

Blijf erbij dat het vreemd is hoe erg Kooij nog steeds onderschat wordt door velen. Het is echt een generationeel talent zoals ik zelden heb gezien.

Laatst gewijzigd
xistnc

En mocht dat er onverhoopt niet uit komen, dan ben jij alweer drie bans en vier accounts verder. Zo zinloos, dit.

YogiBear

Dat weet je bij Bahamontes; ontzettend hoge verwachtingen neer zetten zodat het vervolgens bijna altijd mogelijk is de ploegleiding, de ploeg en de tactiek af te branden.

Federico Bahamontes

Wat is er in godsnaam mis met mijn post. Is het al verboden om een normale discussie te hebben over Kooij hier? Als je dit al ziet als het afbranden van de ploegleiding moet je echt even in de spiegel gaan kijken hoor..

Ik word al ook zo moe van dat zodra er eens iemand is die ook maar een héél klein beetje tegen de stroom in post er altijd direct het vaste groepje is dat "Jachtluipaard !11!1!" schreeuwt. Dat is echt een mythisch figuur inmiddels die al 50 verschillende accounts heeft gehad als het aan jullie had gelegen. Ik heb dit account al jaren en voornamelijk gelurkt, maar dacht dat het wel leuk zou zijn om vanaf dit jaar eens wat actiever te posten. Maar als er al direct zo'n hetze en haatcampagne komt hoeft het voor mij ook niet echt.. Het feit dat Youri zelf al te hulp moest schieten en heeft aangegeven dat ik niet die persoon ben is niet genoeg voor jullie?

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Federico Bahamontes De verwachte 5e plek van Kuss in AK en zoals aangeven door meerdere wielerflitsers de ploegentijdrit heeft geen enkele invloed op het algemene klassement. Prima prestatie van Kuss en Hessman vandaag

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja Kuss is in orde en de verwachte 5e. stek is een feit.
Update:
Jonas Vingegaard gaat als een speer. Dennis heel goed in zijn afbouwjaar.
Valter doet ook wat met de pannenkoek en Staune laat zien, dat hij de stap kan zetten naar de WT-ploeg.
Update:
Jonas is de beste en wint ook de ITT met Dennis als keurige 2e. Staune is prima met een 12e. stek in de ITT.
Valter komt niet verder dan de 8e. plek en gaat niet op 't podium eindigen.
Jonas neemt de rol van Kooij over en zorgt weer voor een 1e. plek.

Laatst gewijzigd
Groetjesaandevoetjes

Volgens mij is iedereen (behalve Bahamontes) het eens dat Kooij een exceptioneel talent is, maar dat hij nog niet de resultaten heeft van Jakobsen etc.). Ik had wel verwacht dat Kooij dit jaar de Vuelta zou rijden, maarja, ik zit niet 24/7 met deze jongens te werken, dus denk dat de ploegleiders dat wel beter zien.

YogiBear

En weer twee erbij (etappe en klassement). Vingegaard is in ieder geval goed gestart dit jaar. Vier man bij de beste 12 in de tijdrit is ook gewoon goed.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Hoppa, lekker Jonas! 3 dagen koers, 3x winnen! En ook netjes van Rohan. Valter net niet op het eindpodium, maar alsnog een meer dan verdienstelijk debuut.

Federico Bahamontes

Kuss inderdaad boven verwachting goed in UAE, Gloag dan weer zwaar beneden verwachting met een 36e(!) plek op drie-en-een-halve minuut. En Vingegaard zoals verwacht en bijna aan zijn stand verplicht iedereen gesloopt in het rondje in Galicië, dat wordt nog leuk in Parijs-Nice tegen Pogacar.

@Groetjesaandevoetjes
Kooij is veel jonger dan Jakobsen, nogal logisch dat hij nog niet dezelfde erelijst heeft. Mijn punt is meer dat Kooij al veel meer gewonnen had kunnen hebben op dit punt als hij meer steun en een betere leadout had gehad. Ik vind de manier waarop de ploeg om gaat met Kooij gewoon niet zo goed.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dan moet Vingegaard wel goed worden omringd met klimmers/tijdrijders, want Pogacar wil revanche.
Wat betreft Kooij denk ik, dat hij zich moet richten op Wout Van Aert, die als niet-sprinter wel de zeges binnen hengelt in de TdF. Hij mag nu mee doen in een aantal voorjaarsklassiekers en hij heeft in Parijs-Tours laten zien, dat hij mee kan doen in dit werk. Dus ik ben benieuwd naar zijn stappen.
Lukas Nerurkar is mij opgevallen in O Gran Camiño.

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Ah, nu heeft Kuss opeens boven verwachting gepresteerd?

Volgens mij verwachtten de meeste volgers een goede toptien van hem. Dat vond jij belachelijk.

Nu kun je stug volhouden dat jij het als enige goed ingeschat hebt, en dat Kuss vervolgens boven verwachting gepresteerd heeft, maar het is wel een beetje potsierlijk.

Federico Bahamontes

Ik vond vooral de TTT-ploeg erg zwak en was bang dat hij daardoor al op onoverbrugbare achterstand zou staan voor een top-10. Dat de TTT-ploeg erg zwak was bleek een juiste inschatting, al viel het tijdverlies relatief gezien nog wel mee uiteindelijk. Dat, in combinatie met een Kuss die vandaag veel beter dan verwacht was heeft er voor gezorgd dat hij alsnog een top-10 heeft gehaald.

Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Geniaal KBK!!! Tiesj is het zo gegund en Nathan dan nog op 2 ook! Wauw!

kelderfan

Wauw dat is weer raak nu met Benoot en Van Hooydonck. Chapeaux JV.

De Zeboe van de Zoncolan

Maar waarom is hij vandaag veel beter dan verwacht? In elke voorbeschouwing of of favorieteninschatting stond Kuss bij de eerste 10.

Die mensen wisten ook dat de ploeg voor de tijdrit niet geweldig was, dus hebben erop gerekend dat hij er op de klimmen goed bij zou zitten.

Dan lijkt mij de logische verklaring dat die verwachting goed was, en de prestatie naar verwachting.

VinceKline

Wat een masterclass wielrennen gezien vandaag zeg. Kippenvel! Meer dan uitstekend teamwork. 1.Tiesj. 2.Nathan en dan ook nog de sprint voor de 6. plaats voor Christophe. Heerlijk!

AWestie

Kooij wordt sneller gebracht dan menig ander sprinttalent, al gunt iedereen hem een grote ronde. Als hij voor 2024 niet een ronde kan afdwingen zou een andere ploeg heus niet erg zijn toch?

Ik denk dat Jumbo wil laten weten dat het seizoen is begonnen

VincentK

Jumbo zou eigenlijk een ploeg moeten hebben waaraan ze talenten “uitlenen” zoals in het voetbal ook gebeurt. Dan kan Kooij een jaartje of twee ervaring opdoen in bijvoorbeeld een grote ronde en daarna kopstuk worden bij Jumbo. Met deze bezetting is het erg lastig om ervaring op te doen. Wat een ploeg zeg….

madeinstars

6 overwinningen in 3 dagen. Zou dat een record zijn?

AWestie

Ik heb een voorstel voor een dergelijke constructie eerder gehoord. In zichzelf klinkt dat interessant, maar met een beperkt profpeloton ook voer voor problemen en de grotere ploegen worden dan alleen maar machtiger.

kelderfan

Misschien wel een goede optie om zo'n Lotto-Dstny team op te tuigen met hulp van de Ned, Lotto. JV had daar banden mee. Want er komen in ieder geval 3 talenten bij met Staune, Van Belle en de sterke Per Strand Hagenes,
Ik lees dat Ryan ook voor die stap staat en wat te denken van die Pickering of nieuwe met een onmogelijke naam.
Is er ruimte voor Boven en volgend jaar staan Kramer, Nordhagen en Graat klaar voor de volgende stap.
Dan zou zo'n Lotto-Dstny Team op zijn plaats zijn.

1 2 ... 29 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.