Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 31 ... 237 238
Rawolf

Een laporte, Nvh of Dvb zou ook niet misstaan in strade bianche

Yeez

'@rawolf laporte en van hooydonck rijden de dag daarna parijs-nice, dus zijn geen optie. Dvb kan evt. Maar ik twijfel of ze bij toppers het programma willen omgooien

Rawolf

Voor een wedstrijd kaliber kuurne zou ik geen programmas omgooien. Maar Strade is volgens sommige zelfs het 6e monument, het is 1 vd wedstrijden waar het om draait bij jumbo. Enkel PR, RVV , MSRen de Tour zet jumbo er sws boven, veel meer niet.

DvB heeft kans Strade te winnen of toch minstens een grote rol te spelen in de finale gezien zijn geetaleerde vorm. Zou hem altijd meenemen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Met alle respect, maar de 3 rondes, de 5 monumenten en parijs-nice en tirreno zullen voor jv altijd al belangrijker zijn dan de strade en voor mij heeft v baarle geen kans in strade gezien de vele klimkilometers, daarom staat hij oorspronkelijk niet op de deelnemerslijst @rawolf

BraboCycling

Lijkt mij logisch om naast de al genoemde Valter, Benoot, Leemreize, Vader en Tratnik ook Vd Sande en Hessmann mee te nemen. Dan heb je 2 kopmannen en een aantal hardrijders als knechten.

Kuss zou evt ook kunnen, maar lijkt me niet echt een Kuss parcours dit.

Yeez

Kuss reed vorig jaar heel behoorlijk

Quesada Quesada

https://www.ad.nl/noord-beveland/tim-van-dijke-kijkt-al-uit-naar-proloog-van-zlm-tour-in-heinkenszand~a4c86370/

AWestie

'@Yeez touché

Waarom is het geen Kuss parcours, @brabo? De vorige keer kwam hij redelijk uit de verf bij de Strade.

Van de Sande heeft al vaak Strade gereden maar nog nooit tot in Siena. Ik zou hem dat dan minimaal nog even gunnen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@yeez, vBaarle won notabene een bergetappe in de dauphine. Die kan goed genoeg klimmen om mee te doen, en offroad rijden kan hij wel gezien Roubaix.

tdola

Jammer hoor geen van aert in strade.
Van baarle strade maar 1x gereden en toen dnf, lijkt me minder wrs, maar zou kunnen.
Kopmannen za dus benoot en valter lijkt me met tratnik, vader, leemreize (weer fit?) En nog 2 (hofstede, hessman, kuss, van emden (weer fit?) Vd sande) in de ondersteuning.

jenzrscl

Ik had laporte hier ook wel eens willen zien.. nuja, lijkt me onmogelijk. Heeft ook nog nooit strade gereden

Maar er zijn er toch nog een pak die combineren.
Zoals een timtje wellens.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rawolf hij won een bergetappe en kan over kasseien, dus moet strade ook wel lukken. Zo kun je natuurlijk ook redeneren dat pogacar massasprints kan winnen omdat die v aert in sprints klopt. Ik zie v baarle niet als kanshebber op winst in de strade. Een top 20 zal allicht lukken, maar het mag natuurlijk altijd ;)

Maillot à Pois

'@Yeez hier volg ik toch rawolf hoor. Ik zie niet in waarom de klimkilometers van de Strade voor Van Baarle een probleem zouden vormen en hij niet een stuk hoger dan top-20 zou kunnen mikken. Vorig jaar reed Asgreen hier nog een podium, Narvaez en Simmons werden respectievelijk 6de en 7de. Van Avermaet reed podium in een weliswaar ver verleden. In mijn ogen rijdt Van Baarle zelfs beter bergop dan Van der Poel. Hij heeft natuurlijk niet die explosiviteit voor in de absolute finale, maar de klimkilomers zijn hoegenaamd het probleem niet en ik zie best wel scenario's die kansen voor hem zouden bieden.

Yeez

'@maillot @rawolf het zou kunnen, maar geen kandidaat winnaar zoals wordt gesteld. Ik vraag mij echter af of ze bij 1 van de belangrijkere renners aan zijn programma gaan sleutelen. Rijdt nog de tirreno en 5 voorjaarskoersen. Misschien dat de strade afbreuk doet aan zijn verdere programma. Ik ben benieuwd! Toejuichen doe ik het zeker (dvb in de strade)

Maillot à Pois

'@Yeez
Of het een goed idee is om de Strade last-minute aan het programma van Van Baarle toe te voegen, betwijfel ik zelf ook.
Ik reageerde op je stelling dat de klimkilometers een probleem zouden vormen voor hem. En kandidaat-winnaar? Zoals bij heel veel koersen geldt voor Van Baarle: als de omstandigheden ideaal uitvallen en hij zelf op het juiste moment demarreert (waar hij een neus voor heeft), dan kan het.

ghostwriter

O Gran Camiño heeft een vreemd puntenklassement. Vingegaard wint elke etappe maar eindigt tweede in het puntenklassement met maar 61% van de punten die Schönberger als nummer een heeft. Leuk dat aanvallen wordt beloont maar zo is het wel erg doorgeslagen naar de aanvallers.

Ik kijk er naar uit om te zien hoe Gloag het in de heuvelklassiekers doet. Het zou me niet verbazen als hij in deze fase van zijn ontwikkeling daarin excelleert zoals eind vorig jaar in de Giro dell'Emilia en de Tre Valli Varesine. De afstand van Liège-Bastogne-Liège zal deze eerste keer vast nog te zwaar zijn voor een topklassering maar een top 10 in De Waalse Pijl (of is het dan "de De Waalse Pijl"?) zou mij zeker niet verbazen.

@Rawolf
Waarom denk je dat de Strade Bianche zo belangrijk is voor Jumbo-Visma? Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ze die koers als een prioriteit zien. Trouwens denk ik dat de ploeg met Benoot en Valter twee kopmannen heeft die om de podiumplaatsen mee kunnen strijden. Het lijkt me niet nodig om het schema van een andere kopman te veranderen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@maillot de strade is wel een koers waar dit minder vaak voorkomt (juiste moment demarreren). Op 43 km tot 24 km van het eind zit wel een tussenstuk zonder strook wat constant op en af gaat. Vereiste is dan denk ik wel dat er nog 2 jumbo’s bijzitten die de boel afstoppen en een mvdp die niet direct op het wiel zit. Sws wordt op die strook voor 43 km van het eind de koers meestal in de fik gezet en blijven alleen de favorieten over en zijn de stroken en beklimmingen aanzienlijk zwaarder dan in vlaanderen, dus een goede alaphilippe of mvdp maakt daar veel tijd goed in goede doen.

AWestie

Ik zou het wel hilarisch vinden als de volgende pannenkoek voor Valter is. De hele ploeg komt aan de beurt ;)

Yeez

Valter ridt in iedergeval de Tirreno in plaats van de geblesseerde Oomen meldt Eurosport Hongarije. Daar wordt de ploeg niet zwakker van…

kelderfan

'@Fanny
Eens dat Koen de Strade niet gaat rijden. Dat stel ik ook.
@Yeez
Zo Kelderman, Roglic, Bouwman en Van Aert nog steeds op de Teide. Wouw dat is een lange zit.
Wat betreft Roglic en Van Aert is 't begrijpelijk.

@Cycling
Kuss en Van Der Sande of Hessmann lijken mij opties voor de Strade. Dan ga ik voor Kuss en Hessmann; die laatste is voor mijn gevoel goed bezig.

Laatst gewijzigd
Groetjesaandevoetjes

Rijdt Affini niet gewoon in Strade Bianche?

Yeez

Stond niet op de planning, maar opties te over. We gaan t zien

madeinstars

Misschien starten ze wel met 5 om de Bahamontessen en Rawolfs van deze wereld te jennen.

kelderfan

Dat doen zij (JV) om @madeinstars te jennen.
Quote: IDL; "Dingen zijn niet zwart-wit, zoals zo vaak wordt geschetst in de media of op social media. Het ligt genuanceerder.
Precies @Yeez
Dat zou ook een beetje te veel zijn voor een ondersteunende renner. Hij mag al aan de bak in de T?A en MSR.

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Vreemd dat je die niet hoort als bijvoorbeeld Ineos of UAE met incomplete ploegen aan de start staan

1 2 ... 31 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.