Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 65 ... 237 238
Poeksel

En nu net zoveel WT-overwinningen als UAE en SQS samen!

Rawolf

Jonas zelf heel sterk in t baskenland, voor het team kan dat minder gezegd worden. Leemreize, Dennis, Kruijswijk, Oomen, Valter... allemaal enorm tegengevallen. Dennis en Leemreize nu vandaag ook nog gepleurd.

Ben benieuwd wat t gaat geven die laatste etappe. Al heeft grote concurrent Landa ook geen ploeg.

Cen Morawec

[Quote]zoveel WT-overwinningen [/quote]

Maar alleen 2 door Nederlanders. Ik denk dat ook daardoor de Nederlandse hoofdsponsor niet meer gaat meedoen

goldone123

Dat is nooit anders geweest.

Laatst gewijzigd
goldone123

Trouwens is vingegaard stukken beter dan een jaar geleden.

xistnc

Tweede in het ploegenklassement inmiddels. Oomen, Valter en Kruijswijk prima in orde in dienst van Vingegaard.

Jopie

Vingegaard lijkt weer een stap gemaakt te hebben inderdaad. Toch wel dominant gereden deze twee dagen op een parcours dat niet per se helemaal op zijn lijf geschreven is met die korte klimmetjes. Wel met in het achterhoofd dat er enkele kleppers afwezig zijn, maar toch. Lijkt hier zijn eerste WT etappe koers van een week te gaan winnen.

goldone123

'@jopie ik weet het niet vingegaard was een jaar geleden ziek rond deze tijd, of was dat tireno, maar goed idd stukken beter ben benieuwd of hij nog een stap kan zetten richting de tour.

kelderfan

Vingegaard heeft zeker een stap gezet, want hij lijkt de kant van Pogacar op te gaan. Twee keer de zege binnenhalen met een Pogacar-versnelling. Hij moet nog wat groeien, maar een zege zit er nu zeker in. Morgen wordt nog een tricky dag.
Zijn ploeg moet echt alert zijn.
@Rawolf
Hij heeft nu niet zijn beste ondersteuning ter beschikking en het klopt dat er nog een klimmer bij moet komen.
Dat komt ook omdat Benoot, Van Aert en Van Baarle nu een ander traject bewandelen.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@kelderfan ik stel voor om een strak tempo te rijden en dan aanvallen met vingegaard want er kunnen er niet veel volgen.

Onbekende gebruiker

Net wat verkenningsfoto’s op Instagram bekeken van Parijs Roubaix.
Lijkt erop dat het team twee verschillende fietsen gaat gebruiken. Dylan en Timo spotte ik op de Caledonia 5 waar Christophe en Wout op een meer aero fiets zaten, de Soloist (vermoedelijk) die ook door het Development team wordt gebruikt. Benieuwd naar de beweegredenen waarom het een en waarom het ander.

AWestie

'@Cen Heb je wel de berichtgeving rond Jumbo gelezen?

Rawolf

Wout en Laporte rijden ook met andere pedalen.

Hoop dat ze een andere mechanieker hebben die t wel allemaal uit elkaar kan houden 😅

Yeez

Kon de andere dat niet dan?

YogiBear

'@AWestie Cen leest en luistert niet. Cen komt alleen om te zenden en te trollen.

kelderfan

Voor de trollen. Hierbij het verhaal van teamleider Grischa Niermann,
bron: https://sporza.be/nl/2023/04/06/jumbo-visma-en-van-aert-doen-geheimzinnig-over-bandendruk-jullie-zien-zondag-wel-wie-het-gebruikt~1680786526849/
Het wordt in ieder geval een spannende dag. Wie gaat JV uitspelen Van Baarle en Laporte of toch de favoriet volgens AVP.

kelderfan

Vandaag wordt 't weer leuk in 't Baskenland. Bij Jonas gaat 't niet om 't omkijken, maar 't zelfvertrouwen mag wel een paar procenten omhoog, want ja de aanval is meestal de beste verdediging. bron: JV https://www.teamjumbovisma.com/race-report/news/vingegaard-takes-second-win-in-a-row-in-itzulia-basque-country/
"I felt good on the last climb and thought: why don't I just try it myself?
Ja Jonas jij bent de beste bergop.

Poeksel

Vandaag zou voor de vluchters kunnen zijn, en TJV zal dat vast niet erg vinden. Maar ze zullen wel een beetje controleren, zeker als iemand als Carapaz in de vluchtgroep zit. En dan zou b.v. Bora of Trek het gat kunnen dichtrijden. Dan wordt het toch weer een kans voor Vingegaard!

goldone123

Sepp kuss rijdt de giro, net bekent gemaakt door de ploeg op twitter.

AWestie

Maakt tactisch wel een verschil: Kuss wordt door Roglic graag gebruikt voor een gevoelige versnelling, terwijl Kelderman meneer regelmaat is. In plaats van een geduchte invalkopman heb je nu de beste meesterknecht in de bergen mee. Gloag wordt ook vermeld als een soort van 'vaste invaller'.

kelderfan

Niet alleen op twitter want er is ook een artikel over dit onderwerp
Ja shit mijn favo weer eens in de lappenmand en gaat zich klaarstomen voor de TdS.
Maar gelukkig is het team niet minder geworden, doordat Sepp Kuss de plaats gaat innemen van Wilco.
Ja die Gloag rijst de pan uit. Nu al vaste reserve voor de Giro.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@kelderfan, kuss en kelderman naar tour dan kuss kan dat wel, heeft hij vaak laten zien met de vuelta.

AWestie

De combi Giro/Tour is niet hetzelfde als de combi Tour/Vuelta, maar voor de rol en kwaliteiten van Kuss kan ik er in komen. Ik zou alleen nog niet op durven onderstrepen dat Kuss ook de Tour blijft rijden.

Fanny

'@Yeez
Quote: wat betreft Kelderman ben je nogal voorbarig en vooral gebaseerd op de onderbuik.

Tja, het het was niet voor niets angstvallig stil rond Kelderman en ook Kelderman was niet op de Teide gesignaleerd nadat hij ook Catalonië niet reed. Dus toch zwaar gevallen (imo breuken) wat ik al vermoedde.
Helaas geeft JV weinig prijs wat hij precies heeft gehad maar dat zal ivm AVG zijn.
In het vervolg maar iets in meer in mijn uitspraken geloven ipv anderen terechtstellen.😉

Glorious

Commentaar op Eurosport is echt een drama.

1 2 ... 65 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.