Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 66 ... 237 238
Yeez

'@fanny kelderman zou normaal sowieso pas 8 april op de teide zijn net als primoz en bouwman. Bovendien heeft kelderman geen sociale media.

Kelderman naar de tour lijkt me nu een no brainer. Hoogte met de tourploeg, tds en de tour. Kuss zal normaal wel giro en Vuelta combineren.

Voor roglic wel een kleine aderlating. 2e pion in het klassement weg en bovendien is kuss ook grilliger en ligt zijn topniveau vaker in de zomer

kelderfan

Wauw die Vingegaard en ook Valter zijn prima in orde. Ik zie Valter als vervanger in de TdF, want hij is echt goed gebleken in de Pays Vasco.
Gelukkig is Kruijswijk ondanks val goed in orde en ook Sam Oomen rijdt een hele goede Pays Vasco.
@Fanny
Hoe zit dat nou met Wout.

goldone123

Ja eurosport is echt vreselijk

kelderfan

Ja echt vreselijk om te volgen @goldone123, maar de JV-mannen met dan met name Valter, Oomen, Krijswijk en Vingegaard doen 't goed. Morgen nog een tricky race, waarbij onze Jonas het wiel van Mikel Landa moet volgen, want die is niet ongevaarlijk voor 't klassement. Het is een lekkere korte rit maar met een paar stevige kuitenbijters met de Krabeln en de Izua als toetje.

goldone123

Jumbo moet van af de klim gewoon tempo rijden.

Fanny

'@ Yeez
Volgens Heijboer teamjumbovisma.nl/nieuws/interview

De voltallige selectie is op hoogtestage op de Teide.
De Giro-selectie bestaat uit acht renners. Er zijn dus ook acht renners op trainingskamp?
“We zijn er met negen renners. Thomas Gloag is ook aanwezig op Tenerife.

Vreemd wat Heijboer vandaag zegt want ik zie geen Bouwman en Primoz Roglic.

De anderen zijn al een week op de Teide.
Bouwman heeft zelfs gisteren en vandaag volgens zijn Strava gewoon in Nederland gereden.
Ook Roglic heeft volgens zijn Strava vandaag 70km op zijn mountain bike gereden.
Dus je hebt gelijk dat Bouwman en Primoz Roglic er nog niet zijn maar dat geeft Heijboer juist niet weer in het interview.
Ik hoop dat Vingegaard morgen uithaalt in de koninginnenetappe om te laten zien wie hier de sterkste is in Baskenland.
@Kelderfan
Helaas een aderlaing voor jouw als fan van Kelderman.
Maar in de TdF kan hij ook erg belangrijk zijn als superknecht/pseudokopman voor Vingegaard.
Met Wout gaat het goed. Die gaat knallen in PR en hopelijk zonder valpartijen.

tdola

Ik zie kelderman niet zo snel in tour, wilde zelf niet ivm onrust in tour. Pieken naar tds en dan werken naar vuelta lijkt me.

Geen kuss in de tour zou me niet verbazen, sowieso al niet veel echt super hooggebergte (giro past wat dat betreft beter) waar zijn grootste kracht ligt. Gewoon na giro werken ri vuelta.

Zou me namelijk niet verbazen als valter mee naar de tour gaat ipv kuss. Iets meer rouleur, kan prima na Vlaamse klassiekers rusten en dan samen met vingegaard werken naar tour vorm. Samenwerking tussen die 2 lijkt ook ok.

Tour vingegaard, valter, kruijswijk, van aert, van baarle, benoot, laporte en van hooijdonk zou zo maar kunnen.

Vuelta met roglic, kuss, kelderman als basis.

goldone123

'@tdola stel dit gebeurd heeft valter flinke stappen gezet

Rahim Vlasblom
admin

Sinds wanneer zit Roglic op Strava ??

Edit: @Fanny dat is Roglic niet hoor... en verder klopt dat interview sowieso niet want Affini is er ook niet bij, die rijdt nog eerst Paris-Roubaix. Yeez gaf al aan dat Roglic en Bouwman pas morgen aankomen. Dat zal waarschijnlijk ook gelden voor invaller Kuss, die vandaag ook nog in Andorra was.

Laatst gewijzigd
I Langof

'@Fanny

Profiel van "Roglic" uit Astorga, Spanje is niet de Primoz van Jumbo Visma...

Fanny

Inderdaad verkeerd gezien, sorry.

KissMyAce2.0

Geeft niks

kelderfan

'@tdola
Ja die Valter komt er steeds beter in en hij was vandaag echt scherp en een prima ondersteuning voor Jonas.
Bovendien is Valter zo'n type renner als Kuss en voor de ondersteuning van de kopman heel belangrijk.
Jouw voorstelling van de TdF-ploeg lijkt mij prima in orde.
@Fanny
Kelderman en de TdF is niet zo'n goede combinatie, want 't is vaak te hectisch voor hem. Daarom is 't jammer dat de Giro voor hem te vroeg komt.
Hij zal zich wel voor de Vuelta gaan voorbereiden. Zijn planning mag wel ietsje meer worden.
Maar 't is wel apart wat betreft
De voltallige selectie is op hoogtestage op de Teide. Niet enkel de kopman. Waarom?

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Ik zou zeggen lees het stuk op de site van Jumbo-Visma... daar wordt het haarfijn uitgelegd.

AWestie

Het is ook niet voor het eerst ofzo, TJV regelt al vaker een hoogtestage voor het hele team om ook wat teamgevoel te kweken en tactiek te finetunen. Nu met de switched gaat TJV denk ik iets afwachtender fietsen

Rawolf

https://wielerrevue.nl/artikel/570436/tom-dumoulin-over-waarom-het-misliep-bij-jumbo-visma-begin-2020-was-het-hosanna-na-mijn-eerste-test-maar-polarized-trainen-werkte-niet-bij-mij/

Cen Morawec

Ook een mooi stukje van Eurosport.

https://www.eurosport.nl/wielrennen/wielrennen-tom-dumoulin-toen-mijn-droom-de-droom-van-velen-werd-was-het-niet-meer-zo-leuk_sto9542028/story.shtml

Glorious

Gloag dus nu eerste reserve voor de Giro.
Kelderman in de ronde van Zwitserland.
Puntentrui al binnen in Baskenland.

Ik zit klaar half 4.
Mooi Weekend!

Laatst gewijzigd
xistnc

Jij bent één van die 'velen', Cen. En wat voor één.

Cen Morawec

'@xistnc ,
Misschien, maar het doet zo'n pijn om te lezen en horen hoe onze legende kapot ging door de aanpak van Jumbo Visma.

T80JZ

Kelderman is een - heel - goed betaalde profwielrenner. De Tour heeft inderdaad niet zijn voorkeur. Maar als TJV hem daar nodig heeft, zal hij daar toch echt moeten starten. Hij zou om aan de ploeg te wennen de Giro gaan rijden. Nu dat niet door gaat en Kuss zijn plek in de Giro ploeg moet innemen, zit er weinig anders op voor Wilco om zich klaar te maken voor de Tour. TJV zal hem daar nodig hebben. Zijn programma is er ook op afgestemd. In mei een hoogtestage met de ploeg, daarna Zwitserland voor eigen kansen en vervolgens de Tour in dienst van Vingegaard.

Valter werd rond de jaarwisseling al door sommigen gezien als de mogelijke verrassing voor de Tour ploeg. Hoewel TJV dat ontkende. Zijn rijden in Baskenland bevestigt zijn kwaliteiten. Maar dit is nog niet het absolute hooggebergte. Wat mij betreft zou Valter in de Tourploeg moeten worden opgenomen. Maar niet in plaats van Kelderman, maar die van Benoot.

Stel TJV gaat naar de Tour met drie klimmers. Vingegaard, Kruijswijk en Kelderman of Valter. En Kruijswijk of Kelderman/Valter valt uit. Dan kan in de Tour zomaar gebeuren. Dan blijft TJV nog maar met twee klimmers over. Te weinig natuurlijk. Sowieso heeft een ploeg vier klimmers nodig. In 2022 waren dat bijvoorbeeld Vingegaard, Roglic, Kruijswijk en Kuss. En daarnaast waren er ook nog Van Aert en Benoot.

TJV heeft nu naast Van Aert en Benoot ook nog Van Baarle. Voor de bergen drie soortgelijke renners, maar niet van gelijke kwaliteit. Twee van deze drie zijn voldoende. Beter is om klimmer als Valter mee te nemen. Van genoemde drie is Benoot de mindere en de afgelopen Tour viel hij tegen.

Mijn Tour ploeg is daarom: Vingegaard, Kelderman, Kruijswijk, Valter, Van Aert, Van Baarle, Laporte en Van Hooydonck.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@T80JZ
Ik ga helemaal met je mee qua uiteenzetting en opstelling. Het namelijk ook mijn favoriete opstelling.
Benoot is een de mindere helper voor Vingegaard.
Kuss zou ik niet 2 grote ronden achter elkaar laten rijden.
Met Roglic is het een andere zaak mocht hij om een of andere reden niet (kunnen) presteren in de Giro.
Dat kan een valpartij of bv het niveau nog niet halen.

tdola

'@t80jz
Kan me op zich wel vinden in je uiteenzetting.

Maar viel benoot tegen afgelopen tour? Volgens mij ook belangrijk werk verricht en iig gefinisht.

Deze tour is wel anders dan anders, in de zin van weinig echt hooggebergte (gunstig voor v aert, van baarle, benoot).
En de vraag is bijv hoe goed van baarle omhoog gaat. In zijn ineos tijd was ie er regelmatig nog bij bij laatste 25 oid, dan heb je minder behoefte aan nog extra bergop knecht.
Afijn, opties zullen ongetwijfeld voorbij komen en denk dat vingegaard misschien ook wel stem in deze heeft. Zoals roglic mgl stem in kuss nasr giro heeft gehad. Gevoelsmatig geef ik valter daarom best kans.

kelderfan

'@tdola
Dat zie goed. Roglic wil Kuss erbij hebben, want het is belangrijk om klimmer erbij te hebben. Zie nu de Pays Vasco met Jonas Vingegaard en Valter.
In de TdF-opstelling staan voor mij Vingegaard, Valter, Van Aert, Benoot en Laporte vast, want Benoot was zeker belangrijk in de ondersteuning. Kruijswijk lijkt voor mij ook een bijna zover. Van Hooydonck is nodig om eventueel de kar te trekken.
En ik twijfel een beetje over Van Baarle, want die lijkt wat minder, maar na morgen kan dat helemaal anders zijn.
Want als hij overtuigt, dan ja wordt Van Baarle de man i.p.v. ?
Ja @Fanny
Als Roglic weer op zijn niveau is in de voor JV belangrijke Giro, dan zie ik toch Roglic met Kuss de dubbel doen.
Want gebeurt er dan met de opstelling. Dat lijkt mij dan de leukste puzzel voor de volgers.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Dus als van Baarle morgen overtuigt op de kasseien moet hij mee naar de Tour de France.
Want daar liggen 3 weken lang kasseien?

1 2 ... 66 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.