Bestaat er eigenlijk nog een waterkansje dat Vingegaard de drie (of wellicht 1 of 2) heuvelklassiekers gaat doen? Volgens mij houden de selecties niet over op het moment. Tot voorheen lagen eendagswedstrijden Vingegaard natuurlijk niet echt, maar hij lijkt in bloedvorm en wat heeft hij te verliezen. Of verstoort dit de voorbereiding op de Tour teveel? Of is het risico op een pak slaag van Pogi te groot?
Je hebt een punt @goldone123
Maar ik denk, dat die jongen je gaat verrassen. Dat wordt direct een enclave met Noren binnen de ploeg.
Foss is sterk bezig; Staune doet 't prima en jongeling Per Strand Hagenes lijkt ook gezien de Albert Achterhes Profronde van Drenthe op een reuzentalent, want hij laat in die koers toch een paar sterke mannen achter zich.
Dus laat die Nordhagen maar komen.
Die Nordhagen komt niet zonder adelbrieven, want hij heeft zich laten zien in o.a. de Grand Prix Rüebliland.
Ik heb De Cauwer hoog zitten, maar ik vind het een beetje flauwe relativering. Als je me midden in de nacht (overdag ook trouwens) vraagt wie de beste ronderenner is zeg ik ook Pogacar, maar beide ploegen zijn tegen hun portie ongeluk aangelopen. Als we dat ook nog tot op de milimeter af gaan meten wie welk ongelukg wanneer was tegengekomen gaat dat wel erg ver.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/de-cauwer-relativeert-tourzege-jumbo-visma-hebben-het-nodige-geluk-gekend-vingegaard-greep-momentum
Ik vind het ook wat flauw. Bij de overwinning van Pogacar in 2020 maakte hij dit soort nuanceringen niet, terwijl die er ook wel te vinden waren, mocht je dat willen.
Bovendien vind ik de suggestie dat Vingegaard alleen heeft geprofiteerd van de fouten van Pogacar geen recht doen aan met name de manier waarop hij door Roglic en Vingegaard in de 11e etappe onder druk is gezet.
Ik vermoed dat zijn band met Allan Peiper hem hier wat parten speelt.
Ja De Cauwer begint steeds meer trekjes van Wuyts te krijgen. De afgunst jegens Jumbo-Visma is regelmatig voelbaar door het scherm. En het steeds bagatelliseren van de Tourwinst van vorig jaar is helemaal lachwekkend.
Als Vingegaard het laatste deel van de laatste tijdrit gewoon normaal doorrijdt wint hij de Tour met meer dan 3 minuten voorsprong op Pogi. Daarnaast meer dan 7 minuten voorsprong op de nummer 3 en bijna een kwartier op de nummer 4. Bovendien heeft Pogacar Vingegaard in het hooggebergte geen enkel moment echt in de problemen gebracht vorig jaar.
Vingegaard was vorig jaar overduidelijk de sterkste. En ik sluit niet uit dat dit jaar (in het hooggebergte) weer het geval gaat zijn. Pogacar heeft Vingegaard in de afgelopen anderhalve Tour de France op de keper beschouwd nergens echt kunnen lossen, buiten een sprintje in de laatste honderden meters van een rit.
Weet iemand of JV de Tour of Slovenia gaat rijden ? Het thuisland van Tratnik en Primoz Roglic.
Zou mooi zijn van JV om deze fans en landgenoten van deze top Sloveense renners te plezieren.
Had JV destijds, misschien ook nu nog, een sponsorcontract met het Toeristisch Verbond van Slovenië ?
Prachtige koers in een fantastisch land qua natuur en landschappen.
Vooral 2x de steile 10km lange Kolovrat springt eruit in de 4e etappe daar waar bv Bouwman vorig jaar zegevierde in de 19e etappe in de Giro met de beklimming van de Kolovrat.
Hopelijk gaan hier veel WT teams rijden in deze mooie UCI Pro koers.
Ook hoop ik dat Jumbo-Visma hier eindelijk weer een keer eens start met Roglic (winnaar 2018) als kopman tegen winnaar van de laatste jaren Pogacar.
Eens @Fanny
Het zou een goed ding zijn om de Tour of Slovenia op te nemen in het programma, maar ik ben er bang voor, dat zij bij minder is beter blijven. Want de door jou genoemde Tour of the Alps wordt ook nog steeds over geslagen.
Ik denk dat voor de ontwikkeling van de jonge talenten het een goed ding zou zijn om dat soort koersen op te nemen.
De hier vaak genoemde Graat zou er blij mee zijn
'@YogiBear
Ik de spreek buis van Graat. Met zo'n talent in mijn portefeuille zou ik een gat door 't dak springen.
En ja Graat is een klimmer voor de toekomst.
Maar sorry @De Zeboe van Zoncolan ik bedoelde natuurlijk nog niet dit jaar, want dan heeft hij al een mooi programma
met de Baby-Giro en de Tour de l'Avenir.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.