Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 72 ... 237 238
Fanny

'@Kelderfan
Ja daar zeg je wat.
De Tour of the Alps is voor mij ook een prachtige koers, qua natuurschoon een van de mooiste en heel erg jammer dat JV die niet meer rijdt. De bv gevaarlijke koers in Croatie en de niet aansprekende koers in sibiu Roemenië dan wel weer.
Ik vind het sowieso jammer dat JV vaak minder koersen rijdt dan sommige andere ploegen althans dat lijkt het.
Dat zal ook komen dat renners vaak langdurig op hoogtestage zijn en dat het ook meer aan mensen, transport, materiaal en overnachtingen kost. Ook zullen ze vaak kosten moeten betalen om er te mogen starten.

tdola

Wat betreft ronde van Slovenië.
In dezelfde periode al zlm tour, dauphine en ronde van Zwitserland.
Daarbij aantal renners die bijkomen van de giro, en dat verklaart mede waarom Slovenië niet heel logisch in programma past.

Yeez

Uae rijdt geen zlm tour. Jv geen slovenie. Ieder zijn koersje in eigen land

Glorious

Mooi nieuws over Laporte,

laten we hopen dat Mick van Dijke snel weer kan starten, Vorig jaar goed in de ZLM en zagen we toch als een paar % beter dan zijn broer, terwijl Tim ook beter en beter wordt.

Kuss niet in Romandië, onze vaste reserve Hofstede wel en Gloag. Verwacht.

Laatst gewijzigd
Jopie

Bij het Nieuwsblad hebben ze het over een contractverlenging van maar liefst drie jaar voor Laporte. Zegt dat nog iets over de sponsorperikelen rond Jumbo en eventuele nieuwe sponsors?

AWestie

Er is gewoon al budget voorzien voor TJV tot en met 2026, dus je kan daar ook al plannen op maken. De vraag is wat de contributie van Jumbo gaat zijn.

Voor Belgische context rondom Jumbo dit NRC artikel: Zelfs zonder Jumbo hebben ze in het Belgische Zonhoven nog de keuze uit negen supermarkten https://www.nrc.nl/nieuws/2023/04/13/zelfs-zonder-jumbo-hebben-ze-in-het-belgische-zonhoven-nog-de-keuze-uit-negen-supermarkten-a4162044

Zelfs zonder het grootste uithangbord van België heeft Jumbo het moeilijk.

kelderfan

Dat is zeker mooi wat Laporte betreft, want die doet 't gewoon goed binnen de ploeg. Dat brengt mij op nog een pareltje.
Benoît Cosnefroy (AG2R Citroën Team) komt volgens mij ook op de markt.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen of JV op zo'n type renner zit te wachten => AGR/WP/LBL.
@Fanny
Ja echt jammer dat de Tour of the Alps er nog steeds niet tussen past.
Voor een aantal jongens zou dat een ideale rittenkoers zijn om beter te worden. Want wat dat betreft zorgt de Settimana er toch voor, dat jongens zijn doorgestoten. Staune-Mitte, Van Belle en Leemreize maken daar stappen vooruit en ook Koen Bouwman kan dan voor zijn eigen kansen gaan.
WF schiet de bal meteen in 't doel met een leuke voorbeschouwing.

Laatst gewijzigd
IK

'@Yeez
"Uae rijdt geen zlm tour. Jv geen slovenie. Ieder zijn koersje in eigen land"

UAE heeeft zijn eigen koersje in UAE met UAE Tour en niet in Slovenie.

Zoals de organisatoren van Tour of Slovenia hebben gezegd, heeft Pogacar zijn deelname nog niet eens bevestigd. Zij verwachten het begin mei een antwoord op. Het is jammer dat TJV niet met hun academy team in Tour of Slovenia meedoet, want het is een interessante wielrennen en ik geloof dat de TJV-talenten de kans hadden, om goede prestaties en resultaten daar te behalen.

AWestie

UAE is in wezen een Italiaans team (hè da’s in de buurt van Slovenië!) en Bahrein is eigenlijk ook gewoon een Sloveens team. Iets verder kijken dan het vlaggetje van de licentie.

Glorious

Wat een gelul over de ronde van Slovenië

Dave87

Laporte voor 3 jaar extra is heel erg mooi nieuws!

Nu nog Olav Kooij voor de lange termijn vastleggen!

Yeez

'@awestie ik snap zelf ook dat uae de overblijfselen van lampre is. Gaat er meer om dat het een onzinnige discussie om niks is. Pogi zijn koersje in slovenie en kooij en de tweeling in nl

AWestie

Ik reageerde ook eerder op @IK, bij jou weet ik inderdaad wel dat je verder kijkt dan het vlaggetje.

Maillot à Pois

'@Yeez
Je kan 't onzinnig noemen in die zin dat het een variatie is op een discussie die hier al tig keer aan bod kwam. Het is natuurlijk wel wat meer dan elk zijn koersje, het is gewoon een gegeven dat UAE een stuk meer kleine koersen rijdt dan TJV, niet alleen in Slovenië maar ook in dat andere thuisland Italië en zelfs in België, en dat zonder de bandbreedte van een development team.
Sommige mensen vinden dat jammer, anderen stellen dat dit nou eenmaal de - inderdaad zeer succesvolle - aanpak van TJV is. Voor beide meningen valt iets te zeggen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Altijd mooi te lezen, de analyses van Maillot

Poeksel

Het verschil is ook wel erg groot volgens de gegevens op PCS: 45 koersen voor TJV , 91 voor UAE dit jaar.

https://www.procyclingstats.com/team/team-jumbo-visma-2023/program (misschien onvolledig)
https://www.procyclingstats.com/team/uae-team-emirates-2023/program

Yeez

Ja, maar die meningen en discussies hebben we al tig keer gehoord nu.

kelderfan

Precies @Poeksel
Bij JV is 't kennelijk bij minder is prima en bij meer wordt de ZLM in stelling gebracht.
Maar er is weer een bitcoinbedrijf als sponsor binnen gehengeld.
Succes verzekerd.
Oh, ja AGR is nu compleet Benoot met Valter, Van Der Sande, Van Emden, Hofstede, Leemreize en Sam Oomen.
Het is niet direct de sterkste opstelling, maar Benoot en Valter moeten ver kunnen komen met ondersteuning van Sam Oomen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

De consequentie voor UAE is dat bijvoorbeeld een topper als Wellens al 27 koersdagen op zijn naam heeft staan en eigenlijk (op san remo) na, op de belangrijkste momenten dan nauwelijks thuis meer kan geven. Ook Trentin wordt al uitgemolken voor hij goed en wel de koersen rijdt waar hij op zijn best moet zijn.

Pogacar verbloemt een hele hoop, maar UAE vind ik maar een matige ploeg qua begeleiding en tactiek (zie hoe ze koersen als Pogacar er niet bij is). Zou daarom ook niet graag de vergelijking maken met UAE als ik Jumbo was en gewoon lekker mijn eigen ding blijven doen.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/valter-trekt-zich-in-amstel-gold-race-op-aan-ervaring-benoot-zullen-out-of-the-box-moeten-denken
Valter heeft er zin in om samen met Benoot de AGR aan te vallen. Strijdplan is out-of-the-box. 🤔
Ja @madeinstars
Natuurlijk heeft JV zijn eigen aanpak en strijdwijze. Maar 't gaat in deze om de jonge talenten en hun ontwikkeling.
Die talenten zijn gebaat met wedstrijden op niveau. JV heeft vorig seizoen o.a. Tour de Hongrie; Sibiu Cycling Tour; Sazka Tour; Tour de Slovaquie en Tour of Croatie.
Dus wat is er mis met o,a, Tour of the Alps en Tour of Slovenia toe te voegen.
Want je hebt nu de aanstormende Graat en ook Kramer jongens die gebaat zijn met hun grote broers o.a. Staune, Van Belle, Hessmann en Leemreize wat zwaardere koersen aan te vatten.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Echt, ik zit het nog eens op te zoeken, van die koersdagen, maar UAE gaat dalijk naar de tour met knechten die dan bijna allemaal al bijna 30 koersdagen in de benen hebben.

Bij Jumbo komt de gemiddelde knecht misschien net aan 20. Dat is echt een gigantisch verschil in benadering.

IK

'@Awestie
"UAE is in wezen een Italiaans team (hè da’s in de buurt van Slovenië!) en Bahrein is eigenlijk ook gewoon een Sloveens team. Iets verder kijken dan het vlaggetje van de licentie."

Als Sloveen ben ik het daar niet mee eens. Het argument vind ik niet overtuigend. Is dan TJV een Duitse team omdat Nederland dicht bij Duitsland ligt? Of mischien belgisch?
Bij Bahrain is een beetje anders, omdat ze meer an Slovenie gebonden zijn (service basis in Slovenie), maar dat betekent ook niet dat het om een Sloveens team gaat. Ik denk dat de herkomst van licentie doorslaggevend is. UCI vind het ook (https://www.uci.org/riders/road-riders-teams).

AWestie

Mijn punt is vooral dat je verder moet kijken dan het vlaggetje. In zekere zin is TJV gewoon een Brabants team, hé! En toch voel ik me er betrokken bij ;)

Ik hoor uit de rode lantaarn podcast dat het team volgende week maandag hun tourshirt gaat presenteren in de Efteling. Mede dankzij Frank Heinen en Jonne Seriese ga ik gekke dingen denken qua ontwerp.

Rahim Vlasblom
admin

Het is logisch dat JV als nederlands team kiest voor de ZLM tour, zeker ook met een topsprinter als Olav Kooij in huis en dan blijft er inderdaad verder geen optie meer over om ook het rondje in Slovenie in hun programma op te nemen, ik denk dat iedereen dat wel kan begrijpen. Dat heeft verder weinig te maken met de herkomst van welke ploeg dan ook.

JV heeft inderdaad al een paar jaar nu de insteek dat zo'n 60 koersen per jaar meer dan genoeg is. Dat vindt ik persoonlijk ook best jammer maar kijkend naar de resultaten moet je de ploeg gelijk geven, zo effectief als zij rijden en de overwinningen die ze pakken is daar weinig tegenin te brengen. De ploeg gelooft blijkbaar heilig in deze aanpak en gezien de zegereeks van dit jaar hebben ze dus gelijk.

kelderfan

Quote: "Dan denk ik aan Arnaud De Lie en Olav Kooij. Die laatste is einde contract bij Jumbo-Visma. De Lie ligt nog tot eind 2024 vast bij Lotto-Dstny. Maar hoe vast dat is, weet je niet exact."
bron: https://sporza.be/nl/2023/04/14/spion-in-het-peloton-om-van-der-poel-weg-te-krijgen-bij-alpecin-deceuninck-moet-er-al-veel-gebeuren~1681483495658/

1 2 ... 72 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.