Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 73 ... 237 238
goldone123

De rumours beginnen, Info @Gazzetta_it - @MatteoJorg contract with @Movistar_Team ends in 2023. According to our sources he could change team for 2024: @JumboVismaRoad and @EFprocycling are interested, so far the dutch team seems the first option on the table @cycling_podcast @elcyclingpod

AWestie

Jorgensen gegeerd door TJV, wat mij betreft eigenlijk -buiten de eigen renners- ook zo ongeveer de meest veelbelovende renner die op de markt komt: https://twitter.com/cirogazzetta/status/1647232683003576321?s=46&t=Og9dyBzjHLo_gmsUgRy8Sg

goldone123

Met een beetje ongeluk kunnen er zo 7 renners weg, ben benieuwd.

kelderfan

Die Matteo Jorgensen lijkt mij ook een prima renner om binnen te halen.
@goldone123 over welke 7 renners heb ij dat gevoel.

on: Wat betreft de AGR wordt 't leuk, Cosnefroy heeft er vertrouwen in en Benoot is onder de indruk van Valter.
Die twee kunnen met AG2R een bommetje laten vallen onder de plannen van Pogacar.
Tussen de vele korte klimmetjes zitten ook stukjes waar de wind een rol kan spelen.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@kelderfan foss, leemrijze rohan dennis jos van emden sam oomen, kooji, oke 6.

kelderfan

'@goldone123
Ik denk niet aan Foss & Kooij voor de uitgang en ook bij Sam Oomen heb ik niet dat gevoel.
Met Dennis, Leemreize, Van Emden, Roosen heb ik wel 4 kandidaten. Gesink, Affini en Van Der Sande zijn dan misschien een vraagteken.

goldone123

ik denk eerder foss en kooji dan affini en van der sande, foss heeft het ook al aangeven volgens mij.

goldone123

menno huising doet het goed is 14e en loe van belle 6e, staune reed volgens mij voor loe van belle graat reed lek.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Foss heeft nog niets aangegeven, alleen dat hij nog alle opties open houdt. De enige van wie we zeker weten dat hij stopt is dus Dennis. Verder is het allemaal onzeker in die mate dat we Laporte wel kunnen zetten bij de renners die gaan verlengen. Voor de rest is het dus allemaal giswerk op basis van scorebordjournalistiek.

goldone123

Ja ik bedoel niet dat hij het heeft aangeven dat hij weg wil, maar dat er een kans is.

Raul Alcala

Leemreize gaf recent wel aan misschien verder te willen kijken, hij wil volgens mij wat meer vrijheid. De Giro van vorig jaar is hem goed bevallen. Dat geldt ook voor Koen Bouwman, die aangaf ondanks dat hij meer ruimte zou krijgen voor zichzelf dat hij nog liever rijdt om een kopman naar de (eind)overwinning te helpen. Foss wil graag als kopman uitgespeeld worden maar ziet ook dat daar genoeg andere gegadigden voor zijn. Het is allemaal nog wat impliciet.

Ik denk dat Dennis, Van Emden, Leemreize, Foss en nog wel eentje zullen vertrekken cq stoppen. Met eventueel Jorgenson erbij hoop ik dat ze Daan Hole halen. Hardrijder, tijdrijder en mooi voor erbij in de lead out voor Kooij. Die zeker moet blijven.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@goldone123
Is dat niet Lars Boven die 6e. wordt in de eindrangschikking van LBL (U23)
Ik denk dat Loe van Belle iets is tegengekomen.
Foss heeft toch een mooi programma staan met de Giro en de Vuelta als toetje.
Die wordt nog steeds door JV begeert.

goldone123

'@kelderfan idd dat is lars boven, ik las op cycking stats loe van belle, maar goed ik kijk uit naar de baby giro, is dat live te zien overgens?

AWestie

'@Raul Kan je dat nog ergens terug vinden van Leemreize? Ik kan maar een interview al langere tijd terug herinneren

Quesada Quesada

https://www.pzc.nl/sport-in-zeeland/wout-van-aert-maakt-tim-van-dijke-een-betere-wielrenner-kan-van-hem-in-wedstrijden-ontzettend-veel-leren~ac1e5567/

https://www.destentor.nl/sport/sam-oomen-keert-na-zware-crash-sneller-dan-verwacht-terug-in-koers-deze-val-was-wel-heel-pittig~a75ad30a7/

ForzAZ67

Matteo Jorgenson naar TJV word ik wel heel blij van. Gast wordt over een paar maanden 24 jaar en is nu al beresterk bergop. Voor de grote rondes een prima renner om er bij te hebben. Zelfs in het klassieke werk doet hij al aardig mee. Vorig jaar las ik al dat ie na dit seizoen vrij is en noemde ik hem hier al voor TJV.
Binnenkort wordt er nog een renner 24 jaar die ik vorig jaar al tipte voor TJV namelijk Andreas Leknessund die nu nog onder contract staat bij Team DSM. Ook hem zie ik dus graag de overstap maken naar TJV. Ook een veelzijdige en sterke renner die voor het ronde- en klassieke werk zeer goed bruikbaar is.

Robert

Er zal volgend jaar wel wat doorgeselecteerd moeten worden dan. Er komen met de 2 jonge Noren en Loe totaal 3 talenten bij van het development team.

Om aan het maximum van 30 renners te voldoen moeten er dus wel 2 renners weg. Rohan Dennis is zeker.

Ik denk dat Foss in zijn interviews laten doorschemeren wat anders te willen. Van Emden is op leeftijd.

Van het rijtje verdere aflopende contracten Affini, Oomen, Leemreize, Roosen, vd Sande, Kooij, Kruijswijk en Gesink zal er kritisch gekeken moeten worden.

Kruijswijk en Gesink hebben zoveel betekend voor het team. Die worden sowieso verlengd uit respect of ze moeten zelf wat anders willen.

Kooij moet je natuurlijk proberen vast te houden.

Affini is heel belangrijk in de voor finales. Dus die verwacht ik ook. Verder hoop ik zelf dat de meesten behouden blijven.

ForzAZ67

IK schat nu in dat naast de stoppende Dennis ook Robert Gesink die in mei 37 jaar wordt zal stoppen na dit seizoen. Wellicht krijgt ie een mooie functie bij de opleidingsploeg. Jos van Emden is al 38 jaar. Zou dus ook wel kunnen stoppen. Daarnaast verwacht ik geen nieuwe contracten voor Oomen, Roosen en Van de Sande. Van al deze vrijkomende plekken moet je een groot deel met jong talent opvullen. Grote talenten die zich al bewezen hebben op dit niveau als de al genoemde Jorgenson en Leknussund. Verder aanstormende talenten uit de eigen jeugdopleiding voor de doorstroming.
Affini is heel nuttig als tempobeul/knecht en mag blijven. Kooij hopelijk maakt zelf de keus om zich verder te ontwikkelen bij TJV en dan met name ook voor het klassieke werk. Foss vind ik niet echt doorbreken bij TJV tot nu toe en zou met een mindere Giro wel eens naar een andere ploeg geduwd worden.

Glorious

Tao Geoghegan Hart contracteren zou ook een goede optie zijn.

Raul Alcala

AWESTIE, mss deze?

https://wielerrevue.nl/artikel/566304/gijs-leemreize-rijdt-waarschijnlijk-geen-grote-ronde-in-2023-dat-is-wel-wat-ik-wil-maar-de-plekken-zijn-schaars/

kelderfan

Die Tom Dumoulin is niet weg te denken, want hij heeft een leuke babbel met Sam Oomen en Jos van Emden voorafgaande aan de wedstrijd. bron: email TJV.

AWestie

Dat was ook het laatste wat ik had gehoord van Gijs, niet veel anders dan wat collega’s van hem zeggen. Geen idee wat dat voor de toekomst betekent.

AWestie

Ik schakel te laat in: waarom was er geen jumbo mee toen de groep van 11 ging?

De Zeboe van de Zoncolan

Tosh van de Sande was mee, maar moest lossen.

BraboCycling

Hele, maar dan ook echt een hele, slechte koers van TJV. Niet normaal, wat een afgang in eigen land.
Belooft zeer weinig voor woensdag en zondag.

1 2 ... 73 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.