Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 74 ... 237 238
Laatste man

Vd Sande was mee, maar die ging er af. Verder weinig in beeld. Nog wel geprobeerd terug te komen, maar Valter letterlijk weg gevallen (erg zonde). Benoot probeert veel, maar koerst niet slim. Lijkt me niet een killer kopman.

BraboCycling

Als Pogi en Pidcock gaan en Vd Sande van TJV gaat mee, dan is er al een hele hoop fout gegaan.
Daarnaast is Valter niet gevallen, maar gewoon gelost.

Laatste man

Ja Benoot of Valter had erbij moeten zitten ipv vd Sande, dat snap ik ook wel. Maar ik heb de beelden niet gezien.

Valter zat in het peloton, toen die grote valpartij was. Kwam niet meer terug met Oomen en andere (Cosnefroy, Gaudu etc.).

Glorious

Slecht van Valter, had er altijd bij moeten zitten! Bij de groep pogacar. Rest van Jumbo is niet veel en Benoot is de echte kopman en kon dan wachten.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Benoot heeft zelf de slag weer gemist (zonder beelden).

MrAquila

Valter zat er na de valpartij ineens niet meer bij. Of die gevallen is, opgehouden is of gewoon gelost is hebben we niet kunnen zien. Beetje voorbarig om dan meteen te zeggen dat die gelost is

Yeez

Valter wel gevallen. Met tosh idd de verkeerde mee laten anticiperen. Slecht met zulke grote namen

Rawolf

Bv Madouas lag er ook bij in die val en word nog 11e. dus Valter ook gewoon niet super.

Heb Valter zelf niet zien liggen, misschien opgehouden.

tight

'@rawolf Wat een vreemde redenatie. Het kan toch ook dat Valter meer last heeft van de val dan Madouas?

Yeez

'@rawolf je doet zo onnozel hoop ik? De een valt harder dan de ander. Misschien had valter wel stukken aan de fiets en madouas niet? Ik had je iets slimmer ingeschat.

Laatst gewijzigd
AWestie

Nou nou, @yeez.

Onder de streep is het gewoon een slechte koers geweest vandaag, wordt erkend door het team en hop naar de volgende. Wel beetje ironisch dat je ook echt hordes Jumbobusjes met vast bobo’s in beeld zag (m.n. bij de vrouwenrace) en dat er eigenlijk een nét te min team aan de startlijst staat.

Yeez

'@awestie niemand die zegt dat het een goede koers was. Zeker de mannen waren niet op de afspraak. En inderdaad: veel hospitality in de koers.

veld

Die Jorgensen hadden ze vandaag goed kunnen gebruiken. Van dat niveau mogen er echt wel een paar komen volgend seizoen,. Daarbij ga ik er vanuit dat ze van de twaalf einde-contracten Laporte, Kooy behouden zullen worden. De andere tien zijn allemaal vervangbaar, ook mede uit het dev.team.

kelderfan

Ja de ondersteuning bleek ook ver onder de maat en Benoot mocht 't allemaal alleen opknappen.
Valter was al voor de val niet in goede doen en dat kan gebeuren, maar de overige renners bleken onder de maat.
Iemand riep al door-selecteren en dat is kennelijk blijven hangen bij "genoemde" renners.
Ik heb behalve de finale wel een groot stuk gevolgd en wat mij opviel is.
Op het moment dat JV in achtervolging moest gaan, toen heb ik Sam Oomen gezien, maar dat was al snel geklaard. Bahrain - Victorious heeft 't toen op zich genomen om te achtervolgen. Toen bleef JV toekijken en dan verwacht je toch van Frans Maassen dat hij gaat ingrijpen. Dat gebeurde niet. Benoot heeft 't toen zelf nog geprobeerd, maar dat was te laat.
Ja @Veld
Dat lijkt mij wel duidelijk. Het Vlaamse werk is dik in orde; het GT-gebeuren lijkt mij ook prima; JV heeft een talentvolle sprinter in huis met Olav Kooij; alleen AGR/Waalse klassiekers lijkt er nog bekaaid van af te komen. Met Jorgensen erbij kan dat veranderen in de goede richting.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Vergeet Gloag en Staune-Mittet niet, die zouden er ook goed in kunnen zijn. En misschien dat Vader en Valter zich nog ontwikkelen.

Laatst gewijzigd
tdola

Roglic en vingegaard zijn ook wel aardig als het goed is op dit terrein....

AWestie

Haha altijd als het resultaat wat tegenvalt begint @kelderfan als eerst over ondersteuning, ik heb het gecheckt. Wel toonvast, zou je kunnen zeggen. Hoe had je gewild dat Maassen had ingegrepen? Er des van Vliets voor rijden? Er waren toen even geen Jumbo’s, maar ik geloof dat Bahrein nog is afgelost.

Oomen zat er lang bij, maar kan niet alles natuurlijk. Leemreize heb ik een paar keer gezien, maar ik weet ook niet echt of dit terrein is waar hij goed kan knechten. Van Emden was er vast voor het vroege werk en Hofstede heb ik eigenlijk even gemist. Tosh was voorop en niet goed genoeg.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Valter lag volgens het wedstrijdrelaas op de TJV site bij de val, al had hij enkel een paar schrammen. Of dat invloed om zijn prestatie gehad heeft is moeilijk te zeggen, maar ik ben er in elk geval van overtuigd dat hij een stuk beter kan dan wat er vandaag uit gekomen is, wat de reden ook was. Dus naar de toekomst toe zeker niet af te schrijven voor dit werk.
Ook Benoot heeft vorig jaar bewezen dat ie beter kan dan het resultaat van vandaag - maar als je ziet dat zijn groepje in de laatste 30 km geen meter dichterkomt bij het duo Lutsenko-Kron moet je ook besluiten dat hij vandaag niet sterk genoeg was. Geen schande, er zijn er ook bij andere ploegen genoeg die vandaag een ontgoochelende koers reden.

Blaagstra

Rawolf weer eens de weg kwijt. Maar verder vooral weer mijn stokpaard van stal: waar is reactie van Plugge? Weer falen Jumbotactiek en weer geen geluid bij de man....

Yeez

'@blaagstra met weer falen spreek je van een herhaling. Waar doel je dan op mbt dit seizoen? Ik kan buiten een extra mannetje mee in die groep in vlaanderen namelijk geen koers bedenken waar ze dit jaar tactisch gefaald hebben.

De Zeboe van de Zoncolan

Blaagstra vindt dat elke niet gewonnen koers terug te herleiden is tot tactisch falen.

Blaagstra vindt ook dat Richard Plugge na elke niet gewonnen wedstrijd persoonlijk het falen van de ploeg moet komen verklaren.

Geen idee waarom trouwens, volgens mij heeft Frans Maassen een goede reactie gegeven, maar hij vindt dus dat Plugge dat ook nog een keer moet vertellen.

VinceKline

Sommige mensen zitten hier puur om TJV te bashen. Vinden ze gewoon leuk.... Wanneer TJV wint dan beginnen ze direct over D./ketonen/bakpoeder/hoogtestages en als TJV niet wint dan hebben ze gefaald :-D Ach, als beste ploeg van de wereld krijg je dat soort haters nou eenmaal. Bvb. Intermarche, Ag2r en Movistar hebben (in ieder geval in Nederland) geen haters...

Yeez

Naja, als het goed is wordt het benoemd en als het eens minder is mag dat ook. Sommigen maken zich inderdaad lachwekkend door vooral bij tegenspoed hun blinde vlek even hier te komen delen met de meest dramatische quotes

Nijmos

De opstelling was al armoedig. In het allerbeste geval kan Benoot in deze koers 3e worden. Valter is nog minder geschikt. Als grootste Nederlandse ploeg vind ik het teleurstellend dat ze het niet geprioriteerd krijgen om hier een van hun drie grote boegbeelden aan het vertrek te krijgen. Geen wout geen primoz geen jonas. Zeker Jonas of Wout had zeker gekund als de ploeg zich net als rabobank destijds een beetje verantwoordelijk had gevoeld voor het aanzien en de allure van Nederlands enige klassieker. Ik vind het jammer dat dat gevoel kennelijk niet zo heerst bij de ploeg als bij mij. Het was toch prachtig geweest als de ploeg Nederland, de Nederlandse wielerliefhebber en de Nederlandse klassieker een duel met pogacar (en pidcock) had kunnen geven.

Benoot is gewoon niet goed genoeg daarvoor. Eindigt gewoon ongeveer in het groepje waar hij hoort. Heeft dan geen sprint om 6e te worden maar dat boeit me ook niet zo.

De Zeboe van de Zoncolan

Ach, de organisatie voelt zich zelf ook niet verantwoordelijk voor allure en aanzien...

1 2 ... 74 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.