Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 76 ... 237 238
Poeksel

Het eftelingshirt?

AWestie

Heb je meer context? Ik kan niet zo 123 terugvinden dat Zeeman het over een verrassing had. Geen van je opties lijkt me enigszins haalbaar.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kan mezelf herinneren dat Zeeman het had over verrassingen in 2022 en dan met name de plannen in de rit naar de Granon bijv. Volgensmij bedoelde meer iets in die richting, dan een naam of wout die als 2e kopman wil dienen.

Dr.Watt

https://www.wielerflits.nl/nieuws/dit-zijn-de-plannen-van-jumbo-visma-in-de-klassiekers-tour-en-giro-voor-2023/

Hierin staat er ´verrassingen´ wat dan wel op tactiek zou wijzen en dan denk ik in de richting van VA.

Ben er 100% zeker dat ik ergens letterlijk heb gelezen dat Zeeman over de tourselectie en tour iets zei in de zin van ´we hebben nog een verrassing´ in petto.

Dr.Watt

Op pagina 3, 4 en 5 van dit topic zie je een aantal reacties vlak na de teampresentatie over die ´verrassing´.

Onder andere Mitchel 91, Veld, TJ80JZ en Kelderfan hebben het erover.

Dat is toen redelijk onder de radar gebleven maar dat was hetgene wat mij het meest was bijgebleven na die presentatie.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Nee zo zei hij het niet...sowieso werd het in het engels gezegd en dan moet je nog maar afwachten of dat werkelijk is wat hij bedoelde te zeggen, maar oke, Daar zei hij trouwens ook dat Primoz niet naar de Tour zou gaan.

Zijn letterlijke woorden tijdens de teampresentatie waren: We will follow the same strategy, the same tactics with some surprises in probably.

Aan jullie dan maar om in te vullen wat hij daarmee bedoelde... succes

Laatst gewijzigd
Yeez

Juist. Dat ja! Zal voornamelijk tactisch zijn. Sowieso zijn de volgende namen in de tdf outfit gefotografeerd:

Vingegaard
Kuss
Kruijswijk
Van Aert
Laporte
Benoot
Van Baarle
Van Hooydonck

Dat zegt genoeg lijkt me. Hooguit kunnen Kelderman en Kuss nu wisselen

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat zegt zeker genoeg @Yeez. Ik hoop alleen op Roglic als toevoeging als JV voor de dubbel wil gaan in de TdF 2023.
Wat de dames betreft is het nog wachten op een 1e. zege. Eva van Agt zal de ploeg wel blij maken met de 18e. plek in het toch redelijk sterke veld.
Remco Evenepoel blijkt een grote fan te zijn van Wout, maar het duurt wel even om die binnen te hengelen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Benoot op 7 en Valter 11e. Heb Valter geen moment gezien. Voor hem een leerschool dat er met betere plaatsing een stuk meer in zit. Benoot misschien plek 4 kunnen halen als Lutsenko hem die beuk niet geeft waardoor die het wiel van Pogacar verliest en daardoor 20 plaatsen moet goedmaken. Al met al prima uitslagen

ForzAZ67

Benoot 7 vandaag. Valter 11, terwijl hij ver vanachteren zat in het peloton kort voor de klim. Zijn positionering lijkt beter te kunnen.

kelderfan

Dat zag er stuk beter uit in de Waalse Pijl met toch een sterke Benoot 7e.en Valter 11e.
Maar wat mij opviel is, dat Sam Oomen echt goed is zijn rol om de mannen af te zetten.
Die man zou ik echt verlengen, want die kan meer.
@Yeez
Valter heb ik heel goed gezien. Die was op de voorlaatste keer muur van Huy samen met Battistella de sterkste man van JV. Alleen is hij teruggeroepen om bij Benoot te blijven.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik bedoel valter op de laatste keer muur. Zat veel en veel te ver. Daar had een stuk meer ingezeten. Benoot komt door die duw van lutsenko te ver te zitten en komt die krachten tekort voor plek 4 aan het eind, maar al met al prima uitslagen en voor Valter een hele goede leerschool

kelderfan

Ja @Yeez
Hij zat voor de laatste klim in 't wiel van Benoot; dus helemaal achterin klopt niet. Ik denk dat hij door het terugroepen (want anders had hij met die Battistella vooruit gereden) zich braaf achterin heeft gepositioneerd in 't peloton en zat er goed bij na de versnelling van die UAE-man Diego Ulissi.
Je hebt gelijk met al met al is deze WP een stuk beter gelopen, daar kan de ploeg verder mee. Sam Oomen heeft zich echt laten zien vandaag. Door die valpartij heeft Gijs Leemreize zich niet meer kunnen tonen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: Tiesj Benoot; "Mooi voor de kijker, pijnlijk voor de rest van het peloton. Ik heb er wel vertrouwen in. Na de ontgoocheling van zondag in de Amstel Gold Race, voelde ik vandaag dat er toch nog wat in de benen zit.”
bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230419_95624758
Tiesj denkt dat de LBL hem beter moet liggen en hopelijk heeft Valter ook een goede dag.

mitchel_91

Ik was inderdaad 1 van de personen die daar reageerde op verassing. Zeeman was toch vrij stellig dat daar nog een verassing voor zou komen. Het kwam toen op me over dat het over de samenstelling van het team zal zijn, dan wel een verassing om met een specifieke renner iets van een “verassing” te doen. Maar dat is hoe ik het zelf geïnterpreteerd heb op dat moment.

Laatst gewijzigd
AWestie

Qua selectie lijkt een verrassing mij heel sterk, de context lijkt mij veel eerder tactisch te zijn en daar zou ik niet zo snel iets verrassends voor kunnen bedenken.

Dr.Watt

Vandaar dus mijn theorie over WVA.

Hem in het geel krijgen en daar zo lang mogelijk houden om op die manier druk te zetten op Pogacar.
Hij zal veel energie verbruiken door telkens op zijn wiel te springen. Dit deed hij de voorbije jaren al toen VA nog binnen de 3min stond.

Nu geloof ik natuurlijk niet dat VA de tour kan winnen tegen Pogacar maar wel dat hij lang bovenin mee kan draaien en ik schat zijn kansen alvast niet lager in dan die van Gaudu.

Cornelius

De redactie van WF is het misschien vergeten, maar morgen (vrijdag 21 april) begint de Omloop van Borsele[/url].

De rit in lijn (elite-vrouwen) wordt a.s. zaterdag om 14.00 uur verreden.

Voor TJV staan Linda Riedmann, Noemi Rüegg, Carlijn Achtereekte, Nienke Veenhoven, Rosita Reijnhout en Maud Oudeman aan de start. Overige interessante namen zijn Audrey Cordon-Ragot, Marie Schreiber, Silvia Zanardi en Marie Le Net. Verder nog Sylvie Swinkels (zus van Karlijn) en Lisa van Belle (zus van Loe). Of bekijk uitvoerige lijst op PCS.

EDIT: Carlijn Achtereekte niet gestart.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Al was er geen verrassing, is het natuurlijk meer dan logisch dat Zeeman zegt dat er nog een verrassing uit de hoge hoed komt. Gewoon om de boel een beetje in het ongewisse te laten.

Mocht er een 'verrassing' zijn, denk ik dat dat we dat nu alweer veel groter maken dan het is. Misschien hebben ze wel een plan om in de eerste etappe al vol aan te vallen voor het klassement, om maar eens een voorbeeld te noemen. Maar ik denk dat de selectie, noch de manier van koersen, heel veel anders zou zijn dan je op basis van vorig jaar en wat we nu al weten kan verwachten.

De fantasie over Van Aert lijkt me precies dat: een fantasie. Als Van Aert ineens uitgemergeld en met 69 kilo aan de Dauphiné begint, dan kunnen we daar eens over gaan speculeren.

Yeez

V aert gaf zelf al aan niet uitgewrongen uit de tour te willen komen ivm het wk. Als er iets is wat de afgelopen jaren al is gebleken is dat Wout niet om de pot draait

Dr.Watt

69kg zal hij natuurlijk niet wegen maar met 76kg kan hij ook wel 12 dagen in de top 5 blijven.
Lang genoeg om Pogacar nerveus te maken.

Ik hou ook nog steeds rekening met TA 2020 wat toen een experiment genoemd werd met het oog op de toekomst. Geslaagd experiment maar nooit verder besproken.

Er zal toch iets zoals Granon gevonden moeten worden want man tegen man wordt het heel moeilijk voor JV. Volgens mij zelfs onmogelijk.

Dr.Watt

'@ Yeez

Tja, dat WK. Hopelijk lukt het voor hem maar ik vrees dat op die grote momenten er telkens toch 1 beter of sneller gaat zijn.

En wat is uitgewrongen. 12 dagen anders koersen of rijden zoals vorig jaar?
Ik ben geen wetenschapper maar zie niet in hoe het ene meer energie vraagt dan het andere.

Wie weet is Roglic wel gewoon die verrassing als die degelijk uit de Giro komt.

Laatst gewijzigd
tdola

Roglic enige grote verrassing die ik opstellings technisch kan verzinnen. Valter evt als kleinere verrassing. Als kelderman ipv kuss zou rijden is dat nu al geen verrassing meer. Of kelderman ideaal is in de tour is echter de vraag, omdat hij hectiek zelf al niet zag zitten leek t.

kelderfan

'@tdola
Als Roglic de verrassing is voor de TdF, dan is Kelderman de verrassing van de Vuelta om als kopman te starten.
Want ja Kelderman en TdF is een ding en niet alleen om de hectiek.
Maar ja wie moet dan wijken in 't beoogde team voor de TdF.

kelderfan

© BELGA https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230419_96882485
In het Nieuwsblad de volgende quote: "Met een zevende plek was Tiesj Benoot (29) niet alleen de beste Belg in de Waalse Pijl, hij claimde er ook zijn beste resultaat ooit."
Hij vertelde ook dat hij de nacht ervoor buikloop had en daardoor wat lichter aan de start is gekomen.🤔

1 2 ... 76 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.